Jakou prwvdu hleda? Prostě psychicky nemocny jedinec si myslel, ze kdyz postril bezbranne spoluzaky, ze se mu ulevi... Jedina chyba byla, ze jeho lekarka neinformovala jeho praktickeho lekare, ktery vydava posudek pro ziskani ZP. To je chyba systemu, takze statu. Za nim tahle tragedie jde.
Nemate pravdu. Kdyby neměl zbraně, udělal by to jinak.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je jen akt zoufalství. A to nejen na gymnáziích, ale i na odborných a průmyslových školách. Tam se sice správně vyučuje odbornost a praxe, ale tomu by měl odpovídat i obsah maturit. Dnes chatbot vyjede zpracovanou maturitu za minutu. Tak proč trápit děti něčím, k čemu nemají přirozený vztah, příklon a nadání? Takové informace stejně za pár hodin zapomenou a výuka vyjde nazmar. Je třeba vyhledávat u dětí jejich talent a ne ho jen zašlapávat.😔
Pokud máte určité kvantum informací v hlavě, dokážete si je spojovat a kriticky myslet. Pokud jste odkázán jen na vyhledávání, spoustu informací vás ani vyhledávat nenapadne. Teď je problém aby to kvantum informací mělo nějakou přiměřenou velikost. Aby to nebylo zahlcení informacemi.
Řekl bych, že je celkem jedno jak do hloubky se budou tyto předměty vyučovat, kdo se zajímá, ten bude znát. Sám jsem na ZŠ dějepis úplně nesnášel, dnes si den bez historického dokumentu na čt2 nebo zoomu nedovedu představit.
Já jsem na ZŠ dějepis miloval. A to nás učil nepedagog, ale zapálený historik.
Proč se nedělají štvavé kampaně taky na ty bývalé estébáky? Jména některých jsou známa, ale nikdo je nepranýřuje, klidně si užívají penze nebo ještě pracují v dobrých pozicích. V módě je plivat na některé jejich oběti a vyčítat jim zbabělost, hlavně od těch, co tu dobu nezažili jako dospělí.
Přesně, zveřejnit toho Olexu a pěkně s fotkou, abysme ho na ulici poznali, zmetka.
Pamatuji si moc dobře Zdeňka Kratochvíla ze seminářů na FF UK.
Je to velice příjemný, až poněkud příliš hodný člověk. Dovedu si představit, že pro StB byl snadnou kořistí, protože takto hodní lidé se neumí bránit.
Prosím, aby Zdeněk Kratochvíl nebyl skandalizovaný.
Smažte ten článek. Peklo, které si prožil, snad stačilo.
Myslím, že to není třeba mazat. Pana Kratochvíla docela chápu, moc na výběr neměl. A jsem rád, že je v článku jmenován ten Olexa a tomu bych teď udělal peklo na zemi.
S tím já nesouhlasím. Tím v podstatě říkáte, že lidé smí selhávat, a čím víc budou selhávat všichni, tím méně odsudku přijde. To je zcestné. Naopak, i chybující člověk si neustále musí rovnat svůj morální kompas, vidět prohřešky druhých a skrze ně i prohřešky své.
Celý ten systém byl morálně pokřivený, Chtěli po vás abyste lhali, udávali, křičeli hurá. A pokud někdo morálně neselhal, zjistil nakonec, že je na to sám.
Každý, kdo selhal, má "své důvody". V Česku se spolupracovníci, dokonce ani kovaní bolševici neperzekuovali. To ovšem neznamená, že morální odsudek nemůže být zcela kategorický. Ničit druhé, abych sám žil v poklidu, nejde omlouvat ničím. Každý z nás se v životě dopustíme na svých blízkých nějaké podobné křivdy, i když třeba méně závažné. Tvořit si ale omluvu "neměl jsem na vybranou, co jsem mohl dělat" je jen pokračováním v tom špatném. Zrovna kněz by měl mít myšlenky ohledně přijetí viny zpracované.
Pořád tvrdím, že nejhorší byli ti co to celé organizovali tedy stbáci. Spolupracovníci byli jen slaboši.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pozůstalí chtějí vědět pravdu. Jestli se mohlo případně zabránit smrti jejich nejbližších. Vy byste to nechtěl? !
13 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nechtěl bych to, stejně už to nic nezmění.