Zamyslel se někdo že SŽ nad zabezpečením po uvíznutí vozidla na přejezdu?
Již v červenci 2015 došlo ke střetu Pendolina ve Studénce s polským kamionem kde plechy nákladu amputovaly strojvedoucímu obě nohy, a 3 cestující zemřeli.
Jak mohly spadnout obě závory když přepravník neprojel přes přejezd? Jestliže neprojel celý musela jedna závora nespadnout a tedy automaticky dát semafór na červenou, tedy zákaz jízdě vlaku !!! Jedině že by vlak už byl projel oddílové návěstidlo daného úseku, v tom případě by strojvedoucí už nemohl srážce zabránit. To se dá přesně zjistit z tachografu lokomotivy.
Měl nadměrný náklad pro přepravu všechny náležitosti? Nadměrné náklady přece jezdí v jiném režimu než klasická jízda kamionem. Musí být vyznačena, a hlavně schválená přesná trasa, čas a kudy nadměrný náklad pojede. A musí jet s doprovodným vozidlem. Byl hazard od šéfa dopravní společnosti to že tam poslat šoféra samotného. Třeba by někoho z doprovodu napadlo zlomit spadlé závory, rozbít světlo signalizace přejezdu, volat výpravčímu, nebo by se jim podařilo včas zvednou podvalník .....
Takhle tam na všechno byl šofér chudák sám.
Proč na přejezdech není z každé strany zablokované tlačítko ALARMU které by dokázala spustit i drobná žena kdy uvízne na přejezdu (dnes řídí i kamiony ženy)? Ta přese sama závoru nezlomí.
V celé nešťastné, tragické nehodě je mnoho otázek a neznámých. Velkou otázkou je zda komunikace a přejezd byl schválen pro přepravu nadměrného nákladu. ???
Přeji všem aby nehod s podobným tématem bylo minimum, a lépe aby už vůbec nenastaly.
Místní profil křížení tratě a silnice neznám, ale již z fotek z místa nehody je zřejmé, že převýšení je značné (téměř tankodrom).
Nechci být chytrolín, ale kdyby řidič nadměrného nákladu byl skutečně profesionál, tak podvozek zvedne ještě před vjetím na přejezd.
Neznám předpisy k přepravě nadměrných nákladů. Nemělo s nadměrným nákladem jet jako první doprovodné vozidlo? Možná by při "zhupu" doprovodného vozidla buď osádka doprovodného vozidla doporučila přepravník zvednout, nebo sám řidič tahače zastavil, a před přejezdem a jednal odpovědněji a uvážlivěji.
Přece řidič věděl, že táhne nízkonápravový přepravník.
Jezdím jako řidič nízkopodlažního autobusu,
když vidím větší převýšení, tak autobus raději vzduchem přizvednu. Zabere to jen pár sekund.
Otázkou je náledí o kterém se zmiňuje jedna reportáž. Může nadměrný náklad vůbec jet při náledí? Nejednal řidič ukvapeně z obavy aby na přejezdu neuvázl právě z důvodu náledí?
Jsem bývalý strojvedoucí, sám jsem zažil když těsně přede mnou s motorovým vlakem na přejezd vjel náklaďák plně ložený štěrkem. To jen instinktivně zatáhnete za rychlobrzdu .... a utéct. Můj spolužák - strojvedoucí zahynul v roce 1995 u Krouny (19 mrtvých). Žel, jako on, také i tento fíra neměl čas nebo kam utéct.
Často jsou strojvedoucí vystaveni nebezpečím a újmě na zdraví, či životě pochybením druhých. Jsem přesvědčen, že i toto je právě tento případ.
Mladý fíra jde do služby, a už se nevrátí,.... přitom on nic nezanedbal.
Je mi upřímně líto pozůstalé rodiny.
Místní profil křížení tratě a silnice neznám, ale již z fotek z místa nehody je zřejmé, že převýšení je značné (téměř tankodrom).
Nechci být chytrolín, ale kdyby řidič nadměrného nákladu byl skutečně profesionál, tak podvozek zvedne ještě před vjetím na přejezd.
Neznám předpisy k přepravě nadměrných nákladů. Nemělo s nadměrným nákladem jet jako první doprovodné vozidlo? Možná by při "zhupu" doprovodného vozidla buď osádka doprovodného vozidla doporučila přepravník zvednout, nebo sám řidič tahače zastavil, a před přejezdem a jednal odpovědněji a uvážlivěji.
Přece řidič věděl, že táhne nízkonápravový přepravník.
Jezdím jako řidič nízkopodlažního autobusu,
když vidím větší převýšení, tak autobus raději vzduchem přizvednu. Zabere to jen pár sekund.
Otázkou je náledí o kterém se zmiňuje jedna reportáž. Může nadměrný náklad vůbec jet při náledí? Nejednal řidič ukvapeně z obavy aby na přejezdu neuvázl právě z důvodu náledí?
Jsem bývalý strojvedoucí, sám jsem zažil když těsně přede mnou s motorovým vlakem na přejezd vjel náklaďák plně ložený štěrkem. To jen instinktivně zatáhnete za rychlobrzdu .... a utéct. Můj spolužák - strojvedoucí zahynul v roce 1995 u Krouny (19 mrtvých). Žel, jako on, také i tento fíra neměl kam utéct.
Často jsou strojvedoucí vystaveni nebezpečím a újmě na zdraví, či životě pochybením druhých. Jsem přesvědčen, že i toto je právě tento případ.
Mladý fíra jde do služby, a už se nevrátí,.... přitom on nic nezanedbal.
Je mi upřímně líto pozůstalé rodiny.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Jedna stránka problému je stav vagónu. Smutné je na tom, že je nevyřadili dříve a museli umřít 4 lidé,...... Otázkou je kdo v RJ byl zodpovědný za technický stav vagonů a proč jezdily i vagóny se značnou korozí.
Osobně si myslím, že za nehodou stojí mnoho aspektů, a vážných pochybení nejenom projetí návěstidla v poloze "stůj".
Velkou otázkou je kdo je zodpovědný za to, že nechal celý železniční Pardubický uzel jezdit bez jakéhokoli zabezpečení, jak se uvádí "jen na návěstidla".
Pod tím je přece někdo podepsaný. Ať jsou bráni taktéž k odpovědnosti ti co slavnostně stanici předali i přestože měla tak vážné nedostatky.
Neznám přesně Pardubice po rekonstrukci, ale kdyby fungoval systém LVZ, tak by k žádnému maléru nedošlo, neboť opakovač by strojvedoucího upozornil, oranžovým a poté červeným světlem že jede k návěstidlu v poloze stůj. Navíc v případě jízdy proti červené při neobsloužení tlačítka bělosti by vlak automaticky zastavil.
Dalším bodem je to, že byli zrušeni výpravčí, a tudíž nikdo strojvedoucího neupozornil, že bude křižovat s nákladním vlakem.
A vše je jenom na strojvedoucím, řádné vypravení vlaku,... rozjezd vlaku, sledování návěstidel, atd. ....
Za každou cenu se chce ušetřit, a to i na nesprávném místě jako jsou perónový výpravčí !!!
Kdyby tam výpravčí byl a upozornil by strojvedoucího, že bude křižovat s nákladním vlakem, k nehodě by nedošlo.
Všichni svoji míru zodpovědnosti, včetně ministra dopravy ze sebe setřesou a odskáče to ten poslední článek v řetězu - strojvedoucí.
1 odpověď