Věž a zvon je na Betlémské kapli. Věž projektoval ještě arch. Fragner. Zvon byl instalován před cca 10 lety. Pravdou je, že Josef II v tolerančním patentu uvádí, že "nekatolické" modlitebny nesmí být opatřeny věží ani se nesmí používat vyzvánění zvonem ke svolávání na bohoslužby. To Fragner s Nejedlým opomněli a vež naprojektovali a postavili. Bohužel není dochována žádná dokumentace k původní stavbě kaple, ani exteriéru natož interiéru. Co zůstává dodnes, je základové zdivo, o kterém lze tvrdit, že na něm mohla stát původní stavba kaple. Proto současná architektura je výsledkem výtvarné představy arch. Fragnera a prof. Nejedlého, jak by mohla kaple vypadat. Nejedlý sledoval duchoví původ "komunismu" (bratrství) v husitství. K tomu použil vyobrazení z Jistebnické kancionálu s výrazně antikatolickou tématikou v době vykonstruovaných procesů v 50. letech. Současná stavba byla pořízena v padesátých za dolary věnované městu Praha coby odškodné od USA za bombardování Prahy 1945.
Dobrý rozhovor, vážím si diplomatů, kterým profesionální hrdost brání přistoupit na partikulární zájmy jednotlivců. Především jsem si při poslechu znovu uvědomil, že nelze externě měnit "dědictví otců" kdekoliv. Marná sláva, mentalita Dostojovského, Tolstého, Puškina a dalších formovala generace na území Velké Rusi. Proto je bláhové se domnívat, že Malorusové nebo Bělorusové, natož Rusové, jsou vnitřně disponování k přijetí mentality středoevropských myslitelů od příchodu sv. Cyrila a Metoděje až po uvažování dnešní konzumní společnosti a podřídit se "pravidlům EU". Na to jsou hrdými národy. Na příkladu Sýrie to je ukázkový, doslova učebnicový, příklad v 21. století. "Západní" demokracie není na vývoz. Může být motivací pro proměny a reformy společnosti v každém státě, ale cesta změny je na nich samých.
Ať se daří. Sdružujete velmi nadané a charismatické osobnosti. Jestli tomu dobře rozumím, plánujete zůstat "Pražskou politickou stranou". Je to svým způsobem unikátní zadání. Výhodou zůstává, že se nemusíte rozptylovat četností témat a můžete se soustředit na otázky čistě "pražské". Ale konkurence "velkých" stran je veliká a mnohé investice bez vazby na vyšší patra v politickém spektru nezvládnete. To je bohužel dramaticky limitující. Ale je to vaše rozhodnutí. Hodně štěstí.
Bratře Jaroslave, zcela náhodou jsem přišel k Vašemu povídání a článkům. Mám též vystudovanou teologii (Bc. a Mgr.). a mám za to, že se nevyjadřujete přesně. Bible jednoznačně pojednává o manželství v rozmezí mnoha staletí jako a vztahu mezi mužem a ženou. Tak o tomto vztahu hovořil sám Ježíš. To nemůžete zpochybnit. Bavíme se o manželství církevně platném. Církevně platná manželství podle kanonického práva, a to na základě Písma a Tradice, má jednu z nutných podmínek, kterou je pravděpodobnost zplození potomka. To je důvod, proč církevně platné manželství a rodina nemohou vzniknout u párů stejného pohlaví. To víte lépe než já, neboť jste se tomuto tématu věnovat na akademické půdě. Nechci posuzovat ani rozhodovat o vhodnosti a oprávněnosti sexuálního soužití nesezdaných "křesťanů". Souhlasím s Vámi, že sexuální orientace pro duchovní povolání není tak zásadně rozhodující. Každá osoba žijící v celibátu (i řeholnice) se musí vyrovnat se svojí sexualitou. A každá má období, kdy to je těžké. Vaše tak trochu kopání kolem sebe dokazuje, že jste se se svým problémem dosud nevyrovnal. Jak se říká: příliš halasná kritika je v podstatě forma volání o pomoc. Tak to vnímám za Vás já osobně. A mrzí mně, že dáváte příležitost, aby ti, kteří stojí mimo církev, na ni poukazovali a s pochybnostmi znevažovali ono postní motto: obraťte se a věřte Evangeliu. Buďte dobré mysli a kéž Vám ve Vašem životě náš Pán žehná. Bratrsky Josef Sv.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co na to Marek Výborný?