Ok, limit v Lidlu 1,5h je naprosto v pohodě. Nechápu tady ty výkřiky, že už tam nakupovat nebudu... Co proboha chcete v Lidlu dělat dýl než 1,5h. Běžný nákup mám do 0,5h, větší do hodiny ...
IKEA (5h) už stresující může být, když skutečně něco chci v IKEA zařídit, pak si tam ještě dojít na jídlo, tak se těch 5h asi přetáhnout dá, ale to by se dalo vyřešit doložením většího nákupu (od nějaké částky) účtenkou a místo všech hodin si pak doplatit jen ten čas navíc, nebo nic, když bude nákup opravdu velký ...
Ono snad nejde ani o těch 25Kč navíc, ale o tu snahu vytáhnout poplatky ze všech a ještě to napařit i na firmy... Kdo má internet, tak teoreticky může sledovat, tak ať platí a to i v případě, že nevlastní žádný TV přijímač, to je teda svinstvo... Zrovna na internetu se přeci dá nastavit přístup, aby se k obsahu dostal jen ten, kdo poplatky platí, ale to by ČT a ČR musely něco dělat, jen zavést poplatky i pro lidi (domácnosti) s internetem je jednodušší a skoro bez práce... ČT a ČR jsou přeci státní, na stát platíme daně, tak ať to financuje stát z daní a vykašle se na pitomé poplatky, které jenom "nas.rou" spoustu lidí. Já doma mám TV, v autě rádio, takže mě "zpolatnění" za přístup k internetu netrápí... Ale na druhou stranu, když to platím, tak chci, aby to bylo úplně bez reklam, stejně jako nemám reklamy na streamovacích službách, které si platím...
Mě by zajímalo, jak je to s tím koncem obce, já jedu v obci +-50 (nebo kolik je zrovna povoleno), kousek před cedulí konec obce již začínám zrychlovat (opravdu zrychlovat, chci co nejdříve dosáhnout požadovanou rychlost, žádný lechtání plynu) a v tu chvíli se nějaký nedočkavec už mimo obec pustí do přejíždění, to mám kvůli němu přerušit rozjetí se na povolenou rychlost, nejčastěji na 90? Ten člověk za mnou přeci musí tušit, že na konci obce začnou auta před ním zrychlovat... Pokud nedočkavec začne s předjížděním ještě v obci, tak je to jeho věc a já s akcelerací na konci obce počkám...
Já ČT sleduji , TV doma máme a jestli platit 135, nebo 150 je opravdu jedno. Ale rozhodně se mi nelíbí to povinné placení pro ty, kteří nemají TV, ale mají internet. Místo toho, aby vyvinuli nějakou činnost a internetové vysílání zpřístupnili, jen těm, kdo si platí poplatek, tak to jednoduše hodí na všechny. Stejně tak na firmy. Když jsem v práci, nemám čas sledovat internetové vysílání ČT, televize ve firmě není, ale stejně bude povinnost platit! Jednoduché zvýšení příjmu ČT bez práce, to je fakt hnus... Ale mohl bych se rozčilovat nad poplatkem za ČR (rádio), Doma žádný přijímač nemáme (OK, Smart TV umí přijímat a přehrávat Rádio, ale nevyužíváme to). Ano v autě samozřejmě autorádio máme, ale tam posloucháme jedině BEAT nebo jinou Rockovou stanici, nic z produkce ČR a stejně platit musíme. A i kdych neměl ani TV a ani autorádio, tak bych musel platit, protože mám internet, to je stejnej hnus, jako u poplatku za ČT, jen je to míň peněz...
No kdyby taky zapracovali na náhradě za původní OnStar konektivitu (nová auta mají myslím Opel Connect, nebo jak to nazvali)... ale to je netrápí, už prodaná auta jsou kromě servisu pro ně nezajímavá...
Nedávno se mi povedlo si zavřít klíče do kufru, tak jsem musel jet autobusem pro náhradní, kdyby fungovala aplikace a OnStar, tak si auto odemknu v ní a dál nic neřeším...
Ano, vím to, několikrát se o tom na netu psalo a navíc to vím i z aktualizací autokamery, kde je pro Německo a další země databáze bez rychlostních radarů. Zkoušel jsem to vypnout ve Waze a jde to tam 🙂 A ještě jedna drobnost, na Android autě jsem omylem spustit jednu navigaci (Sygic) a pak jsem opět v AA přepnul na Waze, ale na pozadí mi šly hlášky z toho Sygic , tak mě napadlo, kdyby ty radary hlásil Sygic na pozadí a když hlídka uvidí Waze a zeptá se mě, jestli to tam mám vypnuté, tak mohu říci ano, mám to vypnuté 🙂 No ale raději bych to neriskoval 😉 Nezkoumal jsem to dál, ale nevíte, jak v AA úplně zastavit již jednou spuštěnou navigaci? Pak jsem zjistil, že to samé se děje, když zapnu třeba Google mapy, tak taky mohou jet na pozadí a hlásit info...
Já tomu moc nerozumím, ale když výrobce napíše dojezd až 450km, tak bych si tipnul, že to bude jen v tom ECO režimu, spíše po rovince a v kombinaci obec/okresky/dálnice (ale s tím omezením rychlosti na dálnici, a jak se to auto pak chová, když by člověk nutně potřeboval zrychlit? Prošlápnutí plynu by zrušilo omezeni ECO rychlosti?). A dále jak tu už někdo psal, byla to cesta jen do "hor" a to je vždy větší spotřeba, na druhou stranu, pokud by podkladové mapy v navigaci měly i údaje o převýšení, tak by mohli upravit odhad a dále jak ten stejný člověk psal, tak chybí i cesta zpět z "hor", kde by byla spotřeba nižší a ještě rekuperace by něco mohla taky přidat. A abych tu nebyl za ECO teroristu, tak já nejsem pro čistou elekromobilitu, ale nejsem ani proti ní. Na ježdění po městě z přilehlé vesnice, na nákupy a cesty po blízkém okolí, nějaké rozumně malé elektroautičko, na jízdu dál a nebo po dálnicích spalovák 🙂. Ale to by ty elektriky nesměly stát 2x až 3x tolik, co stejně velký spalováček) O plugin hybridu bych ani neuvažoval, nutnost denně dobíjet, jinak ten spalovák musí pořád vozit zbytečnou zátěž baterek a elekromotoru, o motor se musí starat stejně jako u "normálního" spalováku a je to složité a drahé
Nesouhlasím s tím, že se při vjezdu na kruhový objezd nikdy nedává blinkr, protože máme kolikrát tak mrňavý ty kruháky, že když chci vyjet hned prvním výjezdem, tak mám čumák už před tím výjezdem a zadek auta ještě ve vjezdu na kruhák, proto dávám pravý blinkr už při nájezdu do takhle mrňavejch kruháků a nestalo se mi, že by to někdo nepochopil, že budu hnedka vyjíždět.... A další věc, že lidi nedávají přednost, když jedu po větším kruháku se 2 pruhy ve vnitřním, protože odbočuji až třeba na 3 tím výjezdu, tak nechci blokovat vnější pruh. Před druhým výjezdem dávám blinkr doprava, abych přejel do vnějšího pruhu a mohl jsem na třetím výjezdu vyjet, tak mi dost často lidi, co vjíždějí na kruhák, nedávají přednost...
Mě by zajímalo, jak blikat na našem kruháku v Hradci Králové, ten je totiž řízený semafory... Takže přednost je řešena semafory (když jsou aktivní, jinak je tam klasická kombinace dvou značek), ale stále je to kruhový objezd a tak blikám jen při výjezdu z něj, ale spousta řidičů na něm bliká jako na sérii po sobě jdoucích křižovatek ....
Jj, rádce mi taky v autě radí přeřazovat příliš brzy (okolo 2000 a po přeřazení na vyšší stupeň klesnou otáčky k 1500), to se mi ale vůbec nelíbí a tak to vesele ignoruji a řadím až když mám přes 2500, aby mi otáčky neklesly pod 2000, auto jede líp a hlavně líp reaguje na plyn. Ano, bere si víc, ale motor netrápím...
To vidím skoro každý den 🙁. Někdy se to ale špatně odhaduje, když třeba někdo jede za větším autem, tak nemůže moc vidět dopředu a když se to najednou zastaví, tak se už moc dělat nedá. Ale taky vidím hodně případů, kdy se už před křižovatkou jede po "kouskách" a i tam pak spousta řidičů najede, ikdyž je zjevné, že neprojedou. Nekoukají kde jsou, jen na auto před sebou a když je zelená, tak přeci mohou jet, ne 😕
Tak jsem si ty 11 hodil (free upgrade na firemní NTB). Zatím OK, je mě doslova s.re, že musí být hlavní lišta dole, jsem zvyklý ji mít napravo. Sice jsem našel nějaký postup přes regedit, jak ji přesunout, jenže je to k ničemu, když ji dám na stranu, tak je prázdná a když jí dám nahoru, tak taky nefunguje korektně, když např. najedu myší na Edge, kde je otevřených více záložek, tak se nic neděje, kdežto když je lišta dole, tak po najetí myší správně vyskočí náhledy... Další kravina je, že když kliknu pravým tlačítkem na prázdném místě na tom panelu, tak vyskočí jen nastavení, ale už tam není TaskManager, takže bud musím nějaký trojhmat a nebo klik na Win, a napsat Task a pak vybrat... místo jedno kliknutí a zvolením z nabídky... Teď mě ještě napadlo zkusit kliknout pravým na znaku Win a tam už nabídka je, tak nic, předchozí výtka je asi zbytečná, jen se musí klikat jinde a má to dokonce i logiku, na plné liště se prázdné místo hledalo špatně, znak Win tam je vždy 🙂. Ještě jsou moc čerstvé na větší závěry, mám 10 dní na testování, kdy by se mělo dát případně cuknut zpátky na W10...
Zdravím, nejsem obhájcem elektromobility (aspoň né totální elektromobility), ale všichni co tu píšou, jak je těžba nerostů pro elektromobily neekologická, tak se vůbec nezmiňují, jak je těžba ropy neekologická, co už bylo ropných havárií atd. Někde jsem viděl studii, jakou stopu zanechá klasické auto vs elektro vs další alternativy. Byla tam započítaná výroba vlastního auta (včetně trakční baterie elektroauta), tak pak pozdější náklady na provoz (oleje, palivo, el. energie a už nevím co dalšího). Jasně tam bylo vidět, že vstupní stopa u elektroaut byla větší, ale v provozu pak elektroauta měly celkovou stopu nižší, protože výroba a distribuce klasických paliv a maziv zanechává daleko větší stopu, než výroba el. energie. Co tam nebylo zohledněno, tak to je životnost baterie a jakou stopu pak zanechá nová baterie a likvidace staré a v tom já vidím největší problém. Když se člověk stará o klasické auto, nepotká ho nehoda a neměl smůlu na nějakou výrobní vadu a nebo nějakou nevychytanost technologie, tak takové auto může sloužit opravdu dlouho. Ale když odejde baterie a měla by se vyměnit, tak to stojí půlku nového auta, takže eletroauto se dá v pohodě provozovat v rámci garance na baterii (věk a nebo nájezd, podle toho co nastane dříve), ale co pak s tím, až garance skončí? To nikdo nekoupí, protože když tomu odejde baterie, tak se oprava nevyplatí, tak se budou muset likvidovat jinak provozuschopná auta...
A k vlastní elektromobilitě: Na pojíždění po městě a nebo krátké cesty za prací ano, jinak jsem pro plug-in hybridy, po městě v pohodě a na delší tratě taky 🙂
No fuj, Absint se zapáleným cukrem, tak takhle se pravý Absint nepije. Myslím, že správně se dává pod kapátko a ředí se vodou, aby se uvolnily všechny chutě a vůně... A k Borovičce, není Borovička, jako Borovička. Např. já první Borovičku ochutnal Slováckou Borovičku od Jelínka a ta mi chutná. Pak jsem od někoho dostal Spišskou Borovičku a ta mi teda vůbec nejela. A taky jsem měl možnost ochutnat "Zlatou" Slováckou Borovičku - ta zrála v sudech po Whisky, která se v Jelínkovi taky dělá, moc dobrá, ale taky dost drahá. A ještě přidám poznatek ke Ginu, normálně ho samotný nepiju, jen Gin s Tonikem, ale pak jsem viděl nějaký pořad o Ginu od Žufánka - OMG (Oh My Gin) a to je úplně jiný pití, ten bych Tonikem neředil a zvažuji, že si jednou koupím i OMFG (Oh My Fucking Gin) ve kterém bývá vždy nějaká vzácná přísada, ale pak taky ta jedna lahvinka stojí podstatně víc, než jen OMG...
A jak je to s KO, který je řízený semafory? V Hradci Králové jeden máme a doposud jsem nepochopil, jak tam blikat a neblikat. Většina řidičů bliká doleva, když pokračuje po tomto KO k dalšímu semaforu a neblikají, když vyjíždí, protože je na silnici vodorovné značení s rovnou šipkou ven. Málokdo (včetně mě) při jízdě po KO nebliká a hází pravej blinkr jen při výjezdu z tohoto KO. Jo a aby to bylo ještě složitější, tak je tento KO se dvěma pruhy, kde jsou různě upravené přikázané směry jízdy... A ještě větší "záhada" to je, když jsou semafory vypnuté. Je to KO, ale právě ty pruhy s různými přikázanými směry můžou neznalým zamotat hlavu...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč ne, jen mě zarazilo "obrácené řazení". Na voliči na středové konzole, je R od sebe a D/S k sobě. Pod volantem je D/S nahoru a R dolů? No přijde mi to víc logické, ale i trochu matoucí. Jako řidiči manuálu, který občas jede i s automatem s voličem na středové konzoli, by mi tohle asi mohlo chvíli dělat problém...
1 odpověď