Taky mám downsize motor 1l 3valec s turbem. I já mám v servisní knize zapsáno měnit olej po 30.000 km nebo 2 letech. Ale auto má nějaký systém, co doporučuje výměnu oleje podle užívání. Já jezdím spíše kratší cesty a tak to navrhuje výměnu už po 8-9 měsících (cca 9.000km). Když jsem s tím poprvé chtěl do servisu, tak mě technik ubezpečoval, že je to nesmysl, že stačí po 15.000 a nebo po roce a kde si to mám vynulovat. Tak kde je pravda? Mám ten olej měnit podle ukazatele a nebo to nechat na těch 15,000/rok (a to cca najezdím)?
Mám auto s bezklíčovým odemykáním i startováním, ale nechal jsem si namontovat zámek řadicí páky, takže do auta se zloděj dostane, ale pokud nastaruje, tak bude moct jen couvat. Sice jsem přišel o výhodu, že mohu přijít k autu, nasednout a odjet aniž bych vyndával klíčky, protože musím tu páku odemknout, ale zůstala mi výhoda, že se do auta nebo kufru dostanu bez vydání klíčů a klíč musím řešit, až když chci jet. Možnou ochranou před nějakou čtečkou kódu je to, že minimálně používám dálkový ovladač, když přijedu, vypnu motor, zamknu páku, vystoupím a zavřu dveře, tak se auto samo zamkne (do několika vteřin - kolem 7). Když se vracím k autu, tak kufr otevřu buď nohou a nebo 2x stisknu tlačítko na 5. dveřích a dveře otevírám stisknutím tlačítka přímo na nich a je jedno na kterých dveřích ho zmáčknu, pak musím samozřejmě ty klíčky vytáhnout, odemknout páku a až pak mohu nastartovat a jet... Bude tu asi hodně názorů, že klasické zamykání je lepší, ale kdo si jednou zvykne na pohodlí bezklíčového odemykání, tak se nebude chtít vracet ke klasice. Stejně jako jsem si zvykl na el. ruční brzdu a možnosti automatického odbrždění při pokusu se rozjet. Pak sednu do firemního (novějšího než to moje a víc vybaveného, než to moje), které má ručku klasickou a vím že to má klasickou, tak se občas rozjíždím jako trouba se zataženou brzdou, protože ta klasická ruční brzda se fakt sama neodbrzdí 😉 (nadruhou stranu, když nenastartuji, tak tu brzdu u mě neodemknu, ale asi na to bude nějaký fígl pro případ poruchy motoru, kdežto ve firemním je to na motoru nezávislé a mohu odbrzdit kdykoli)
No to koukám, to nabíjení je teda fakt drahý... 0,79€ /kWh a při spotřebě 18,4kWh/100km mi to vychází na 3,7Kč/km při kurzu 25,5Kč/1€. No neber to 🙂 Já jsem pro elektromobilitu, ale ne pro úplnou. Já bych bral plugin hybrida, na pojíždění do práce a na nákupy jen na elektro, jizda dál na spalovák a nemusím jet po dálnici "pomalu" a tak často stavět a hledat funkčí charger...
No to koukám, to nabíjení je teda fakt drahý... 0,79€ /kWh a při spotřebě 18,4kWh/100km mi to vychází na 37Kč/km při kurzu 25,5Kč/1€. No neber to 🙂 Já jsem pro elektromobilitu, ale ne pro úplnou. Já bych bral plugin hybrida, na pojíždění do práce a na nákupy jen na elektro, jizda dál na spalovák a nemusím jet po dálnici "pomalu" a tak často stavět a hledat funkčí charger...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zdravím, kameru mám vedle zpětného zrcátka, ale blíže k řidiči, ale když sklopím sluneční clonu, tak kameru nevidím, tudíž si myslím, že nepřekáží ve výhledu a doufám, že až mě někdy bude policie kontrolovat, že to uzná, ale zaleží, na koho zrovna narazím...