Podle vyjádření řidiče,směrovku ve videu přidala odchytovka,.Sám uváděl,že když dal směrovku,byl automobil u zadní nápravy.Není tam pohled na palubní desku,takže tyto zobrazené směrové šipky nemůžeme brát jako relevantní informaci.Řidička jela v průběžném pruhu určeném k odbočování vlevo a přejížděla do pravého pruhu,směrovku dala až těsně před autobusem.Takže řidič autobusu když se začal rozjíždět,nemohl tušit,že řidička bude měnit pruhy.
Takže je tady otázka zda dal směrovku včas,podle mne ano,délka kloubového autobusu je kolem 20 metrů,ona ho předjela o cca 4m,takže měla dost času,zaznamenat směrovku a zastavit.
Krásný den.
OK, ale to je tvrzení řidiče, přeci nebude tvrdit, že se pořádně nepodíval do zrcátka a že nedal blinkr včas... pokud nebude jiný záznam, tak se to těžko může objektivně posoudit. Co já často vidím, tak že autobusáci levý blinkr hází po zavření dveří, ale taky se hned nerozjíždí...to zavření dveří je na videu dobře slyšet a po zavření dveří se autobus skoro hned rozjíždí. Ale opět je to jen spekulace. Mohlo to být jak tvrdí řidič autobusu, ale taky to tak být nemuselo. Sám když vidím autobus v zastávce a jsem ještě kus za ním, tak koukám kam bliká, jestli má ještě otevřené dveře, nebo jestli je už zavírá (ale to vždy nemusí být vidět). No a když už autobus míjím (projedu kolem zadního kola a jsem cca v polovině vozu), tak už nepředpokládám, že mi tam řidič hodí blinkr a hned se rozjede, ale sleduji předek autobusu, jestli mi tam někdo nechce vběhnout... a ještě se mi nestalo, že bych byl blízko kolize s autobusem vyjíždějícím ze zastávky
autobus blikal 5 vteřin před střetem; Ford přejížděl z pruhu do pruhu; když Ford přejížděl do druhého pruhu, už v něm byl autobus a ten pruh už nebyl volný; když autobus "vyjížděl ze zastávky", nikoho neohrozil, protože v tom pruhu nikdo nebyl... co na tom hledáte za nejasnosti 😄
no možná řidič blikal x vteřin před střetem, ale nikoliv před rozjetím se a to je to podstatné, před rozjetím blikal ani ne 1/2 vteřiny, takže nedal dostatečně včas znamení o tom, že bude vyjíždět. Pro osobák to byl autobus v zastávce, který se nečekaně rozjel, protože autobusák neumí včas hodit blinkr, já v tom žádné nejasnosti nevidím
Levý blinkr dal před rozjezdem a vyjet přece mohl, před ním bylo volno. Otázkou je, kdy řidička s Fordem dala pravý blinkr a jestli to autobusák mohl postřehnout.
no blinkr dal ani ne 0.5 vteřiny před rozjezdem, to podle mě není dostatečně včas. Ano před ním bylo volno, ale současně tam končil zastávkový pruh (ta šikmá přerušovaná čára)...
jj, kdy tam paní dala blinkr z toho videa vidět není, jen že už blikala, když se objevila v záběru...
Dal blinkr než se rozjel... Řidička mu tam vjela, když byl 5 metrů v pruhu nevim co porad řešíte ale je to její chyba. 🤷♂️ Ke střetu došlo az u druhé šipky.
Ne, dal blinkr těsně, než se rozjel (tedy pozdě)... takže řidička byla někde na úrovni předního kola, nebo těsně za ním... to nemusela ani ten jeho blinkr zahlédnout. Ano periferním viděním asi mohla zaregistrovat jeho rozjezd... já bych to nechal na PČR, ale viděl bych to na spoluúčast, nikdo z nich není bez viny
To jste četl úvahu dopravních policistů na kruhovém objezdu. Tam to plati. To co píšete, tak díky akceleraci moderních vozidel lehký návod jak udělat pojišťovací podvod na chudaka s dlouhym busem...ten by nemel nikdy sanci.. Prohlédněte si celé video, v kterém pruhu jede osobak a běžte na školení řidičů. Já tam chodím každý rok (s busem ani TIR nejezdim) ani se jich nezastavam....
Ne, četl jsem o vyjíždění MHD ze zastávek... Video jsem viděl celé, paní jela v pruhu vedle zastávkového pruhu, autobusák se rozjel a ve stejnou chvíli dal levej blinkr, tj. pozdě.. Na školení řidičů chodím cca každé 3 roky...
Správně. S právem přednosti. Vyjíždí ze zastávky, má přednost. řidička mění jízdní pruh. opět má přednost autobus . Takže je to s právem přednosti v jízdě a řidička mu přednost nedala.
Nemá přednost... ano, ostatní mu musí vyjetí umožnit, ale nemá přednost a on nesmí ohrozit
(6) Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace
nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.
To nemění nic na tom, že Ford přejížděl z pruhu do pruhu. Holt by musel do leva, nebo počkat na projetí busu. Ford nepředvídal a nesledoval provoz.
zákon č. 361/2000 Sb. §25, odst. 6), který tuto problematiku jasně definuje. „Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla
uvádějte celý text a nevytrhávejte jen něco...
zákon č. 361/2000 Sb. §25, odst. 6)
Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace
nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.
Tím, že vyjel, aniž by včas dal znamení o změně směru, tak řidičku Fordu ohrozil, protože nemohla vědět, že se najednou rozjede, to že pán autobusák hodil blinkr až po rozjetí je jeho chyba...
Nechci brát iluzi diskutujícími,ale autobus vyjíždějící z označené zastávky,se zapnutým směrovým světlem, má ve městě přednost ...
Bez ohledu na to,jestli je tam nástupní ostrůvek,nebo není ....tak hovoří silniční zákon 🤷
Autobus nemá přednost, ostatní řidiči mu musí vyjetí umožnit, ale on je nesmí ohrozit a hlavně musí včas dát vědět o svém úmyslu vyjet ze zastávky, že vyjede a pak zapne blinkr je houby platný... je to o tom, že spousta řidičů dává ten blinkr až po zahájení manévru a nikoliv s dostatečným předstihem...příklad: jedu za někým, najednou začne brzdit a těsně než někam odbočí, tak teprve zapne blinkr, ale přitom je to tak prosté, hodím blinkr včas a tím řidiči za sebou dám na vědomí, že budu odbočovat a on pak bude i s tím bržděním počítat...
Pokud se řidička s Fordem chtěla zařadit do pravého jízdního pruhu před autobus, tak měla víc předvídat, že tam ten autobus pojede. A ne ho předjet a snažit se vecpat hned před něj. Řidič autobusu možná tento manévr ani nečekal.
znovu, nemohla předvídat, autobus stál v zastávce, zapnutej pravej blinkr, najednou se rozjede a potvrdí to levým blinkrem... autobusák měl nejprve hodit levej blinkr, přesvědčit se, že může vyjet a pak se teprve rozjet...
Ale on nikoho neohrozil. jel rovně a osobák mu zkřížil cestu. co je na tom divného. prostě si vykládáte zákon špatně, to je celé a nejste sám, proto to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá.
ale ohrozil.... nedal dostatečně včas znamení o změně směru jízdy... paní nemá křištálovou kouli, aby věděla, že už se bude rozjíždět. Paní počítala s tím, že autobus stojí v zastávce, protože blikal pravým blinkrem, ale on se najednou rozjede, až pak hodí levej blinkr...
Je třeba se řídit celým zákonem a ne vytahovat věty z kontextu, to je oblíbené v médiích, no a právě při okopírování celého textu narazíte na to, že řidič "autobusu" nesmí ohrozit, prostě si vykládáte zákon špatně, to je celé a nejste sám, proto to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá.
Souhlasím, ale ani tak to není celé, ten bod 6 začíná "Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích." a to ten řidič MHD nedodržel, nedal znamení o změně směru jízdy s dostatečným předstihem...
Zákon č. 361/2000 Sb. §25, odst. 6) nám jasně definuje:
„Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.“
V momentě kdy řidička prejizdela do pravého pruhu, tam už autobus byl, je to její chyba 🤷♂️ měla mu umožnit vyjet, zastavit to neudělala a ještě mu vjela do jízdní dráhy...
Zapomněl jste na předchozí větu v bodě 6, ona nejde použit jen část, musí se to respektovat celé: "Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.". To platí i pro řidiče autobusu a z videa je jasně vidět, že levej blinkr hodil až v okamžiku, kdy už se rozjížděl, tj. pozdě...
Aha,takže nejdřív se rozjedu a pak dávám směrovku?Mně tedy v autoškole učili,že znamení o změně směru jízdy,musím dávat včas a zřetelně,a pak ,že jsem povinen umožnit autobusu vyjet ze zastávky,tzn.dát mu přednost.Takže za mně to jde na 95% za tou paní.
trochu si protiřečíte, ano znamení se má dávat včas, ne až po rozjetí (tady je pochybení autobusáka), ano řidič má umožnit vyjetí ze zastávky, ale když do poslední chvíle neví, že už bude autobus vyjíždět... (opět to vidím na chybu autobusáka, protože včas neblikal), a navíc autobusák nesmí ohrozit ostatní řidiče (a opět chyba autobusáka, rozjel se aniž by o tom včas informoval blinkrem)...
Jaké zahájila zařazování. Byla v levém - přímém pruhu. Když míjela autobus, ještě neměla zapnutou žádnou signalizaci o odbočení doprava. Řidič ji vidí ve zpětném zrcátku vedle busu bez znamení, tak předpokládá, že jede rovně. Bohužel se pozdě začala před něj řadit. Jednoznačně chyba řidičky.
podívejte se na to video znovu, v okamžiku, kdy se ford objeví v záběru, tak už bliká, kdy ten blinkr paní zapnula není možné z tohoto videa určit a jsou to jen spekulace. Ani tvrzení řidiče MHD bych nebral jako 100%, on zavíral dveře, takže nejspíše kontroloval pravou stranu autobusu, pak se hned rozjel a až pak hodil blinkr a nejspíše se ani do levého zpětného moc nepodíval, protože vyjížděl "rovně"...
Pletete jablka a hrušky. Řidič nic neporušil, protože nevyjížděl ze zastávky. V tomto případě jste povinen umožnit řidiči výjezd a neomezit ho.
to že neměnil směr a jen se rozjel rovně neznamená, že nevyjížděl ze zastávky, takže vyjížděl... ano ostatní řidiči mají povinnost mu umožnit vyjet, ale řidič MHD musí včas dát znamení o vyjetí (blinkrem) a nesmí ohrozit ostatní...
" Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace
nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem"
Takže asi tolik k Vašim jablkům a hruškám...
Každý řidič musí předvídat !!!! Paní je prostě blbka....Flastr na řidičku !! Zopakujte si něco o jízdě v jizdních pruzích a výjezdu MHD ze zastávky. Ŕidič není chameleon,.který vidí pod sebe, že mu začala blikat pod zrcátkem...
no to nevím, čím více o této situaci přemýšlím, tak je to chyba řidiče MHD, jestliže již byla paní vedle něj a on se rozjel a až pak hodil levej blinkr.... Někde jsem četl úvahu, že když vznikne kolize s vyjíždějícím vozem MHD, tak když ho někdo nabourá do přední části, tak je to většinou chyba řidiče MHD, když někdo nabourá MHD do zadní poloviny, tak je to chyba toho druhého řidiče (samozřejmě pokud řidič MHD blikal dostatečně včas). Tady je to kolize s přední částí vozu MHD...
Nesmíte omezit ani ohrozit řidiče v pruhu do kterého chcete najet. A autobus již evidentně chvíli jel než ho řidička předjela. A pokud jde o předvídání dopravní situace, pak by měla i řidička předvídat, že se autobus ze zastavky rozjede. Dopravní situace by měli předvídat všichni učastníci silničního provozu. Tato vyhláška je pro všechny stejná.
Jak mohla řidička předvídat, že se autobus rozjede? Ten měl do poslední chvíle pravej blinkr, začal se rozjíždět a až pak přehodil na levej blinkr... Co mám já zkušenost, tak spousta řidičů autobusu má v zastávce pravej blinkr, ale když začnou zavírat dveře, tak vypnou ten pravej blinkr, zkontrolují situaci a pak teprve hodí levej blinkr a až pak se začnou rozjíždět, pokud mají volno a nebo vidí, že je ostatní pouštějí, bezhlavě vyjet a vynutit si "přednost" nemůžou, ikdyž je to jen takhle rovně, bez změny směru jízdy a ještě je tam hned křižovatka.... navíc tenhle řidič autobusu nejspíše nemohl mít dostatečný přehled, protože buď mohl kontrolovat nástupní a výstupní prostor a nebo plně sledovat dopravní situaci, asi dělal oboje najednou a pak to dopadlo takhle...
Paní když jela vedle autobusu, ještě neměla zapnuté blinkry doprava. Jak pak mohl řidič autobusu, při sledování ve zpětném zrcátku tušit, že chce odbočit? Zapnula je, až se chtěla před něj zařadit. No a když vidím tak málo místa, tak raděj jedu rovně a pk se někde otočím. Chyba řidičky Fordu.
jj, to je přesně o tom, že spousta řidičů nedá ty blinkry dostatečně s předstihem, mnozí je dávají přesně ve chvíli, kdy započnou měnit směr, jiní je tam hodí až po zahájení změny směru (asi jako potvrzení toho, co dělají) a pak tu jsou řidiči kteří ani blikat nepotřebují... Z toho videa není vidět, kdy začala řidička osobáku blikat, ale když se objevila v záběru, tak již blikala. Nevím, jak to posoudí PČR, ale podle mě tam je i chyba řidiče autobusu, měl blikat ještě než se rozjel. A moje zkušenosti s řidiči MHD (nejvíce v Hradci Králové), nikdy mi to tam žádný neposlal, když už jsem byl moc blízko autobusu, naopak když jsem dostatečně daleko a bus hodí blinkr, tak nemám problém zastavit a pustit ho...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
takže už jel, rovně, 4,5 vteřiny a do toho blikal 😀. Co by ještě potřeboval ten Ford, aby splnil svojí povinnost a neohrozil jiného při přejíždění z pruhu do pruhu? 😀 ... Prostě se tam ten Ford chtěl nacpat a blbě to odhadl a ještě nekoukal 😀. Pro nikoho v zastavce nebyl, autobus už byl mimo, pohyboval se a blikal 😀
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No já nevím, sám řidič autobusu psal, že ten blinkr hodil, když byl osobák již vedle něj, sice u zadní nápravy kloubáku, ale byl už vedle něj, nepočkal až projede a rozjel se. Jestli ten osobák tam třeba měl ještě 40km/h, tak během 1s ujel cca 11m. Nevím, kde má autobus, který je ve videu, na boku směrovku a jestli ji mohla řidička včas zaregistrovat a zareagovat... každopádně pokud je auto již vedle autobusu, když teprve zapíná blinkr, tak by měl ten autobus počkat. Osobně mi žádný autobusák tohle neudělal, aby hodil blinkr, když už jsem vedle něj a hned se rozjel. Ono něco bude i na tom, že tady v HK se nemusím nikde takhle zařadit před zastávkou do odbočovacího pruhu, že autobusy většinou nemají autobusový pás, ale zajíždějí do zastávky a pak vyjíždějí, nejedou rovnou rovně, ale nikdy mi tu takhle do cesty autobus nevyjel, bud jsem byl dostatečně daleko, abych zastavil a pustil ho nebo když už jsem byl moc blízko, tak mě nechal projet...