Ad1 - jste genius, když víte jaké mají pocity katolíci. Jsem 40let ženat a nedovoluji si tvrdit, jaké má pocity moje žena.
Ad2 - Patočka byl praktikující katolík, jeho dcera se vdala za syna významného stavitele Sokola, Jana, který po r.1989 byl profesorem UK, krátce i ministrem kultury. Každou neděli se zúčastňoval bohoslužeb v bazilice sv.Markéty v Břevnově.
Ad3 Tvrdit, že výše uvedená dvě jména jsou pilířem národní identity je opravdu silná káva. Mimochodem, loni jsme byli v Naardenu a víte že Komenského tam nikdo nezná? Městská rada v 90.letech z tohoto důvodu rozhodla o zastavení dotace pro muzeum JAK a provoz platí muzeum v Uherském Hradišti, každý tok cca 10 miliónů.
Pane Zbořile, čtu a hodně. Jen nečtu propagandistickou škváru moravských okresních muzeí, na to čas nemám.
Den Husova upálení, 6. červenec, se stal českým státním svátkem. Jako svého svatého mučedníka jej uctívá česká starokatolická církev a pravoslavná církev Pro Církev československou husitskou je výročí jeho smrti fakticky největším svátkem.
Tím že jej Katolíci nesvatořečili dokáže snad každý usoudit jak jej vnímáte... jste jen mocenska instituce co jí jde o majetky a daňové výhody než o hodnoty víry. Srdcem to tak i vy sám musíte cítit a rozumem potvrzujici cisla dopocitat.
Ad1 - jste genius, když víte jaké mají pocity katolíci. Jsem 40let ženat a nedovoluji si tvrdit, jaké má pocity moje žena.
Ad2 - Patočka byl praktikující katolík, jeho dcera se vdala za syna významného stavitele Sokola, Jana, který po r.1989 byl profesorem UK, krátce i ministrem kultury. Každou neděli se zúčastňoval bohoslužeb v bazilice sv.Markéty v Břevnově.
Ad3 Tvrdit, že výše uvedená dvě jména jsou pilířem národní identity je opravdu silná káva. Mimochodem, loni jsme byli v Naardenu a víte že Komenského tam nikdo nezná? Městská rada v 90.letech z tohoto důvodu rozhodla o zastavení dotace pro muzeum JAK a provoz platí muzeum v Uherském Hradišti, každý tok cca 10 miliónů.
Pane Zbořile, čtu a hodně. Jen nečtu propagandistickou škváru moravských okresních muzeí, na to čas nemám.
Patočka je demokrat, který se kriticky zabýval Masarykovým odkazem. Tváří v tvář komunismu, který ho připravil o univerzitní dráhu, si však nepřestává klást otázku, zda se i v marxismu a poválečných přeměnách středovýchodní Evropy neohlašuje něco pozitivního. Podobá se tím některým evangelickým teologům, jejichž myšlenkovému světu se právě tehdy silně přibližuje. Patočka nebyl praktikující křesťan, byl však lidsky, morálně i intelektuálně velmi blízký řadě křesťanských intelektuálů, jako byl v padesátých letech evangelík J. B. Souček a v sedmdesátých letech katolík Josef Zvěřina. Během práce v Komenského ústavu obohatí komeniologická bádání: v díle českého reformátora objevuje alternativu k Descartesovu založení novověké filozofie na rozumovém subjektu.
Zdroj: Odkaz
To je jak od Zdeňka Nejedlého. Ta doba byla dobou baroka a baroko, to jsou světla a stíny. Šerosvit. A co lidé, jako třeba Balbín, Pěšina, Briedel, nemluvě o Škrétovi, Brandlovi, Kupeckém, Santinim, Kaňkovi… K tomu Čechy - konzervatoř Evropy. Historie je barevná, plná světel a stínů. Stejně jako tomu bylo v době pobělohorské v Čechách na Moravě.
On to zatáhl nevolník...
...v 16. století nevolník robotoval v průměru 12 až 20 dnů do roka, ale o sto let později, v době mnoha technologických a civilizačních pokroků, dřel na panském už 100 i více dnů. Míra nucené práce dál přibývala, nicméně životní úroveň sedláků klesala. Jestliže sedlák platil před třicetiletou válkou v průměru asi 5 zlatých státních berně ročně, pak bezprostředně po válce odevzdával už 8 zlatých, v roce 1658 deset zlatých, v roce 1675 dvacet zlatých, v roce 1684 pětadvacet zlatých, v roce 1701 čtyřicet zlatých a v roce 1705, kdy probíhala válka o španělské dědictví, už 50 zlatých na berní dani. Sedláci byli nuceni odevzdávat až 70 % výnosu svého hospodářství.
Ani jeden z uvedených soudruhů mi blízký není, ač jejich díla znám vcelku obsáhle.
Tak národ ideologa prothabsburského povstání a slovenského agenta britské tajné služby říkáte?
Tak toho součástí nejsem. Jsem normální Čech ze Slezska. Katolík.
Tak vy budete mít blíže k teokracii než občanské vládě. Ale s námi máte svobodu vyznání a projevu. To my jsme tehdy pod vámi neměli.
Já mluvím jako leta oblbovaný pověstmi a báchorkami, prý autoritama. Stačilo ale číst mraky relevantní historické literatury po devadesátém a byl jsem "vyléčen". Jako ateista musím zvolat Hosana . A teď již musím mazat smažit kapra, neb Svatvečer nastává. A pěkné svátky Vám a dobrou chuť Vám přeji.
My jsme tu identitárně národ Komenského, Masaryka a Husa...
Jak můžete dát do pytle katolického kněze Husa a katolíka Patočky s českým bratrem Komenským a unitářem Masarykem a ještě použít výraz identitární národ? Víte vůbec, co jste napsal?
1) Katolíci kritiku Husa neakceptovali a jeho upálení jako my dosud neslavi, respektive mají z této popravy opacne pocity.
2) Patočka byl nepraktikujici křesťan, filozofický rozředil fenomenologii (ta je hustá a tu se jako prostejovak snažím chapat uz tak 25 let) a upinal se ke vzdělanosti, ktera má podle nej tři hlavní stránky: kontemplativní, kterou nejlépe představuje řeckoantický motiv, vnitřně-osudovou, mravně-náboženskou, kterou nejhloub uchvátilo křesťanství, a intelektuální, kterou představuje moderní rozum ve vědecké teorii, v technice i státní, politické, hospodářské praxi…
3) Komenský z Přerovska a jihomoravak Masaryk jsou pilíře naší narodni identity. Co proboha čtete? Čtete?
Nojo. zase jsme chudáci, co oloupí cizáci. K tomu si přidejme, jak jsme "třista let trpěli" a máme zaděláno na dalších sto let fňukání. Ale jsou to fabulace tklivé, to se to procítěně národně fňuká . Zájemcům o skutečnost doporučuji přečíst si dopisy stavům od Jana ze Žerotína, kde stavy varuje, ať nezabavují katolíkům majetek, že to není křesťanské a že se jim to může vrátit. A tak se i stalo. To protestanti si začali hrát jako první s ohněm. Hnedka začali krom zabavování majetků katolické lize ničit kostelní sochy a obrazy , dokonce Sasíky si na tu "odbornou" práci najali. Proto máme u Sv. Víta jen část oltářního obrazu od Cranacha, co se podařilo zachránit, zbytek lehl popelem. Falcký byl jen figurkou, pláštíkem, co měl přikrýt zločinné jednání protestantů. A jen pro zajímavost, byl zvolen protiprávně dle tehdejších zákonů, volba byla nelegitimní. Ten pán co psal ten článeček je výborný národovec, pláče hezky, ale na nesprávném hrobě, jak se říká, když je někdo vedle, jak ta jedle.
Tak my jsme tu identitárně národ Komenského, Masaryka a Husa... To připomínal i Patočka a z něj filozoficky vycházející Havel... v rámci toho kladl Klaus ekonomický důraz na soutěž a Zeman sociální důraz na rovnost...
...vy tedy jste a mluvíte za koho? :-)
Jasně, každý z vás by měl hodinky s vodotryskem.
Tak my jsme tu identitárně národ Komenského, Masaryka a Husa... To připomínal i Patočka a z něj filozoficky vycházející Havel... v rámci toho kladl Klaus ekonomický důraz na soutěž a Zeman sociální důraz na rovnost...
...vy tedy jste a mluvíte za koho? :-)
To je evangelický blábol 😄.
Katolíci jen uplatnili to co pro ně protestanti chystali po svém vítězství ke kterému naštěstí nedošlo. A díky čemuž Češi přežili a mohli vzniknout jako národ posléze.
Prostě povstalcům uřezali hlavičky, tak jak je v lidských dějinách celkem běžné. Měli se víc snažit kluci protestantští 😉.
Evangeličtí lumpi v severských zemích zakazovali katolickou církev do 20. století, na rozdíl od Tolerančního patentu z 18. století v našich končinách.
Nesmysl. Protestantská Česká konfederace by připomínala obdobu Holandska a Švýcarska, jen bohatší.
Protestanské povstání bylo vedeno proti právoplatně zvolenému králi a to hovoří za všechno.Za všechno si Češi můžou sami,jak za husitské období,které nás vrhlo o století zpět,tak za tzv.bílou horu.
Obdobou Českých zemí bylo a je Nizozemí - tam vedli ne 30tiletou ale 80letou letou válku a úspěšně se osamostatnili v té době na španělských Habsburcích. Pokrok na Západě i na planetě měříme mírou směřování k občanské vládě a lidským právům jednotlivce.
"Jednalo se nejen o akt zastrašení, ale především o signalizaci toho, že prontů (cca 20 až 25 % obyvatel země) v čele s Janem Amosem Komenským.testantská opozice bude vymýcena nejen politicky, ale i ekonomicky a kulturně."
Prosim o překlad.
Dále:
* Takže zbývá škoda v útěku Jana Amose Komenského, kterého podezřelé pronásledoval oheň a nemoci - rodinu živly postihly, Jan Amos byl trvanlivější. Filosofa, pedagoga, na kterého jsme hrdí, jak má chudák hrob v Naardenu, když jsme ho z Čech vyhnali - ale Komenský ani Comenius Holanďanům nic neříká. Snad jen v Naardenu, tam jsem nebyl.
Během 15. a 16. století lze sledovat ve střední Evropě ústup nevolnictví, který byl ale přerušen krizí spojenou s třicetiletou válkou. Demografická krize zde naopak vedla k nové vlně nevolnictví tentokrát v podmínkách centralizované, absolutistické monarchie a počínajícího kapitalismu.
V 16. století nevolník robotoval v průměru 12 až 20 dnů do roka, ale o sto let později, v době mnoha technologických a civilizačních pokroků, dřel na panském už 100 i více dnů. Míra nucené práce dál přibývala, nicméně životní úroveň sedláků klesala. Jestliže sedlák platil před třicetiletou válkou v průměru asi 5 zlatých státních berně ročně, pak bezprostředně po válce odevzdával už 8 zlatých, v roce 1658 deset zlatých, v roce 1675 dvacet zlatých, v roce 1684 pětadvacet zlatých, v roce 1701 čtyřicet zlatých a v roce 1705, kdy probíhala válka o španělské dědictví, už 50 zlatých na berní dani. Sedláci byli nuceni odevzdávat až 70 % výnosu svého hospodářství.
Bílá hora dnes samozřejmě pořád zajímá historiky, ale politici nebo publicisté ji vytahují na světlo jen tehdy, když se jim hodí do krámu pro svůj aktualizační potenciál.
Bílá hora opět nabývá na aktuálnosti kvůli něčemu, co se děje dnes – a mohou to být stejně dobře restituce církevního majetku jako vztyčení repliky mariánského sloupu v Praze na Staroměstském náměstí. Děje se to sice mnohem méně často než v 19. století, ale když už na to dojde, tak pořád překvapivě silně a překvapivě stejně schematicky jako za časů Františka Palackého.
Pořád přežívá představa, že jsme na Bílé hoře prohráli a že to bylo neštěstí bez míry a hranic. Pak se ovšem musíme ptát, kdo jsme to „my“. Vážně nevím, proč bychom se měli cítit být faktickými nebo ideovými dědici hrstky evangelických radikálů, kteří rozpoutali stavovské povstání proti dynastii, která zde tehdy legitimně vládla téměř 100 let, a to v čele s panovníkem, kterého si předtím sami zvolili. Označovat pobělohorskou dobu jako celek za „temno“, či dokonce s posunem jako "protektorát", je nonsens.
Vždyť je to mimo jiné éra vzpamatovávání se z traumat třicetileté války, éra nástupu fascinující barokní kultury, éra stabilizace společnosti, kdy české země – právě díky tomu, že tvořily součást habsburské monarchie – neskončily kupříkladu jako Polsko, rozdělené mezi okolní mocnosti.
Washingtonská deklarace 1918 - ...náš národ nemůže se volně vyvíjet v habsburské lži-federaci, která není než novou formou odnárodňujícího se útisku, pod nímž jsme trpěli minulá tři století...Habsburkové porušili svou smlouvu s naším národem, nezákonně překročujíce naše práva a znásilňujíce ústavu našeho státu, kterou sami přísahali zachovávat, a my proto odpíráme zůstat déle součástkou Rakousko-Uherska v jakékoli formě... Náš národ povolal Habsburky na český trůn ze své svobodné vůle a tímtéž právem je sesazuje. Prohlašujeme tímto habsburskou dynastii za nehodnou, aby vedla náš národ...My, národ Komenského, nemůžeme než přijmout tyto zásady, vyjádřené v americké deklaraci nezávislosti, v zásadách Lincolnových a v prohlášení lidských a občanských práv.
"Jednalo se nejen o akt zastrašení, ale především o signalizaci toho, že prontů (cca 20 až 25 % obyvatel země) v čele s Janem Amosem Komenským.testantská opozice bude vymýcena nejen politicky, ale i ekonomicky a kulturně."
Prosim o překlad.
Dále:
* Takže zbývá škoda v útěku Jana Amose Komenského, kterého podezřelé pronásledoval oheň a nemoci - rodinu živly postihly, Jan Amos byl trvanlivější. Filosofa, pedagoga, na kterého jsme hrdí, jak má chudák hrob v Naardenu, když jsme ho z Čech vyhnali - ale Komenský ani Comenius Holanďanům nic neříká. Snad jen v Naardenu, tam jsem nebyl.
Už je to v procesu:
...Jednalo se nejen o akt zastrašení, ale především o signalizaci toho, že protestantská opozice bude vymýcena nejen politicky, ale i ekonomicky a kulturně. Během tohoto pobělohorského období odešlo do exilu na 500 tisíc českých protestantů (cca 20 až 25 % obyvatel země) v čele s Janem Amosem Komenským...
Ne. Nevolnictví v Českých zemích pak bylo horší než předtím a i než jinde v (protestantské) Evropě - hospodářsky i hodnotově. Země, která předtím patřila českým protestantským pánům, byla rozdělena mezi zahraniční katolickou aristokracii, která nevnímala český národ jako svébytný subjekt, ale spíše jako zdroj zisků a levné pracovní síly. Český lid, včetně nevolníků, byl zbaven svých práv, často bez jakékoli možnosti obrany.
Dobrý den, několik pramenů z třicátých let, především periodika, uvádí, že v veřejnou kalkulaci zavedl Rolný v roce 1932, příklad: Národní stráž: župní orgán čs. strany národně socialistické pro Kotkovu župu XIV. Moravská Ostrava: Župní výbor, 5.3.1937, 1(10), s. 3. (lze vyhledat v knihovně).
Diky. Dva roky zpět jsem to u Nehery našel v jedné akademické práci- pak jak jsem byl v Brně tak jsem se stavil v zemské knihovně overit ten zdroj, ale v daném kartonu nic takového nebylo.
Zdroje ověřím v knihovnách. Ještě projdu podrobne toho Rolného.
Autore!!! Aspoň trojčlenku z matematiky kdyby jsi uměl. Neměl multikulturní předsudky. Nepodléhal řetězovým tweetům. Nebyl latentní přerozdělovací komouš. Oni si na důstojné důchody vydělali. Mladí dnes mají více než kdy jindy nekritické a konformistické myšlení, jsou digitálně dementní a frustrovaní. Jsou více než kdy jindy nadotovaní rentiéři nestarobního věku. Volit od 16 let, do 30 studovat, v 55 do duchodu a mezitím placené rodicovské a kompenzace za vrozenou nebo získanou neschopnost. Tobě by také prospěl "Institut de-aparátizace: Pro absolventy "širokoškolského vzdělávání" premiéra Fialy" (Odkaz )
O "Foltýnismech" více zde Odkaz
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Řádově z cca 10 mega lidi, jsou 3 duchodci a 2 děcka, kteří neslavi den daňové svobody, 1 OSVČ co slavi v breznu a 4 zaměstnanci co slaví v červenci.