Rozhodnout se pro celoroční pneu není žádný fígl.Aby mně nestála dovolená moc peněz, tak vymyslím fígl, že nepojedu do Egypta, ale pojedu na chatu.
Ale zpět k celoročním pneu. Používám je na obytném autě. Při výpočtu "úspor" musím vzít negativní věc, a to, že celoroční pneu musím vyhodit, pokud se v zimě dostanu na 4 mm hloubky dezénu. Pokud tedy na letních najedu 60 tis. Km, na zimních jen 40 tis. Km. Průměr tedy bude 50 tis.km. Na celoročních to nebude ani 40 tis. Km. Celoroční pneu stojí víc než sezóní pneu.
Mám 4 roky MB 350 GLE de. Najeto 80 tis. Km. cca 20 tis. Km na naftu a 60 tis. Km na el. Spotřeba od začátku 2,1 l /100km nafty a 17 Kwh/100km el.
Test aku po 1.roce 100%, po 2.roce 99,7%, po 3.roce 99,2%, po 4.roce 98,5%. Mám FVE a 8 měsíců v roce mě stačí výkon fve dobíjet spotřebu pro oněch 80% z celkových km. Pro zajímavost uvedu oba extrémní výsledku dojezdu pouze na el.
Léto 20 st. C. Okresky 120km
Zima - 10 st. C. 65 km, město.
Opět článek napsal "odborník". Tento systém, či velmi podobný používá několik států. Příkladem mohou být např Norsko či Bělorusko. Takže Chorvatsko rouhodně nebude první!
Internet je výborný pomocník. Bobužel vyplodil i hodně rádoby odborných pisálků, kteří nejsou schopni si ověřit pravdivost svých tvrzení.
A co takhle dieselhybrid? Ujedu na el. 100 km. Na dálnici jedu za 6,5 až 7,0 l nafty podle větru při 130 km/hod. Mám fve, poměr km na el. a na naftu je 3:1. Náklady na pohon jsou cca 1 kč na 1 km. Bez doplňování paliva ujedu 1100 km. Jedině diesel hybrid je pro můj způsob ježdění dobrý. Vidím, že po městě a okreskách je dobrá elektřina a na dálnici vede zase nafta.
Když už někdo chce napsat článek o potápění, měl by se seznámit se základním názvoslovím. Především přístrojový potápěč nemá na zádech žádnou bombu, protože to není terorista. Na zádech, či na boku má tlakové láhve. A pouze s kyslíkem už vůbec ne!!!! To by totiž už v hloubkách pod 6 m mohl přijít o život. Na zádech má většinou normální stlačený vzduch, případně vzduch s o něco vyšším obsahem kyslíku (např. 32%) a teprve do větších hloubek trimixové směsi.
J. Z.
Hlavně ten nadpis je hrozný. Podobných je víc. Asi to tvoří jen jedna osoba. Češi zjistili, češi kupují, češi nechtějí. Takže ostatní svět jedná jinak?
A článek sám o sobě? Je mnoho rozdílností v automobilech. Podle pohonu, velikosti, výkonu, karoserie, ceny apod. Je mnoho zoůsobů užívání auta a mnoho rozdílných požadavků a možností zákazníků. Nechme na zákazníkovi možnost výběru a navrhněme defenestraci všech, kteří nás tlačí do aut, které nechceme. Např. Brusel.
Ti, kteří dělají průzkumy, chodí za špatnými lidmi, pokud si to vůbec necucají z prstu. Mám 2 roky dieselhybrid MB 350GLE de. Ujeto 50 tis. Km. Z toho 13 tis. Km na naftu a 37 tis. Km na el. Takže celkově to je 18 Kwh a 1,8 l nafty /100 km. Tzn. cca 1,4 kč/100 km včetně DPH. Jelikož dobíjím cca 45% roční spotřeby z Fve, jsou skutečné náklady na 100 km cca 1 Kč.
J. Z.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Každý průměrný školák ví, že akumulace nešetří potřebný příjem energie do obydlí. Pouze může zvýšit komfort při topení systémem nahřát na vysokou teplotu a akumulací prodloužit setrvačnost chladnutí. Nyní každý rozumný člověk topí stále, ale na nižší teplotu. Nemáme již kachlová kamna.