Rozhodnout se pro celoroční pneu není žádný fígl.Aby mně nestála dovolená moc peněz, tak vymyslím fígl, že nepojedu do Egypta, ale pojedu na chatu.
Ale zpět k celoročním pneu. Používám je na obytném autě. Při výpočtu "úspor" musím vzít negativní věc, a to, že celoroční pneu musím vyhodit, pokud se v zimě dostanu na 4 mm hloubky dezénu. Pokud tedy na letních najedu 60 tis. Km, na zimních jen 40 tis. Km. Průměr tedy bude 50 tis.km. Na celoročních to nebude ani 40 tis. Km. Celoroční pneu stojí víc než sezóní pneu.
Věř a víra tvá tě uzdraví. FV mám na profesionální úrovni v rodině a je nutno uznat že je to skvělý byznys, zvlášť po spuštění dotací. Profíci uznávají že po ekologické stránce je to průšvih a po ekonomické šul nul. Kamarád projektant jejichž firma to fláká jak housky se mi vysmál při otázce proč nemá FV, manželka nakupuje materiál pro FV, probíral jsem to s lidma kteří to denodenně řeší. Závěr? Vys, vykašli se na to. Elektrika je fakt levná, nemá smysl to řešit.
Promiň, jaká víra? Pleteš si víru a skutečnost. Ale když někdo nechce uvěřit, bude zpochybňovat fakta.
Průměrná spotřeba paliva PHEV je poněkud nižší než u čistých spalováků, pisálci ale nějak zapomněli připočítat tu elektřinu, která taky není zadarmo a dá se snadno přepočítat na CO2 a na spotřebu fosilního paliva.
Poněkud nižší u PHEV? Myslím si, že poněkud nižší spotřeba je u klasických hybridů. Kolega má stejné auto ( MB 350 GLE) v nejsilnějším dieselu (3,0 l a 6 válců) jezdí v průměru za 8,5 l/100 km. Já mám MB 350 GLE de o cca stejném systémovém výkonu, ale s podstatně vyšším kroutícím momentem. Jak jsem psal výše, po ujetí 80 tis. km mám spotřebu 1,9 l nafty a 17 KWhod /100 km. To fakt nepovažuji za "poněkud nižší" spotřebu. A ujetí 100 km pouze na elektřinu mně stačí na většinu dní.
Největší problém je v rozdílu ceny na jednotlivé auta (spalovak, hybrid, EV).
V 2019 jsem koupil diesel a hybrid byl takřka x 2 a EV takřka x 2,5. Kdy se to v provozu vrátí?
Ceny za cca stejně prostorná auta.
Já jsem si koupil diesel-hybrid. Dle oficiálního ceníku jsem porovnal požadovanou výbavu se stejnou výbavou nejsilnějšího dieselu. Rozdíl v ceně byl 1%!!!
Rozdíl v nákladech na pohonné hmoty ovšem činí cca 1,80 Kč/km. Rozdíly v pořizovacích cenách se liší dle značky.
Dvojnásobná cena se nikdy nevrátí. K rozdílům je potřeba přičíst ztrátu hodnoty při prodeji, která je u EV mnohem vyšší.
FV se dávno zaplatila...
🙂
Tak to jste kromě solárních baronů první.
Ono stačí vzít kalkulačku a výpočet je jednoduchý. 11 let x vyrobené množství x procento vlastního využití x cena dodavatele - pořizovací cena FVE. I bez dotace se dostanete pod 9 let, já to měl zpátky za 8 let.
Jedna instalovaná KW vyrobí o něco málo víc než 1000 KWhod za rok. Když si instalovaný výkon a vlastní spotřebiče dobře vypočítáte, budete mít vlastní využití o dost více než 80 % vyrobeného množství. A to bez akumulátoru. S ním můžete atakovat 90%. Stačí k tomu mít ještě další možnosti ukládat, nebo spotřebovávat elektřinu v období vysoké výroby. Klimatizační jednotky, elektrické bojlery, dobíjení auta a pod. Chce to přemýšlet a nebýt líný. Například mně pomáhají i tzv. chytré zásuvky. Pomocí WIFI ovládám i na dálku zapínáni i vypínání spotřebičů. To mám nějak univerzálně nastaveno v týdenním režimu, ale ten musím kontrolovat dle momentálního počasí.
Nějak jste zapomněl započítat cenu FVE...
Já jezdil na LPG pod 7 litrů na 100. (felície) No je pravda že na startování byl potřeba benzín. A pokud víc mrzlo musel jsem přepnout na LPG po kilometru...Najel jsem 220 000 Na LPG než auto (26 let) zrezlo.Na tachometru 380 000. a protože jsem nebyl první majitel tak nejspíše 500 000..
Nezapomněl jsem počítat cenu FVE. Tu mám již 11 let a dávno se zaplatila úsporou na rodinném domku.
Nemůžu se ubránit dojmu, že se tu většina lidí rozplívá nad spotřebou plaginů jako nad něčím zázračným.
V rodině máme novou Scalu 1.0 TSI a ano je tu posr... tříhrnek, ale jede to, brzdí to, topí to, svítí to a průměrná spotřeba je cca 5 litrů na sto. V zadu je místa dost a kufr tam je taky slušný. Můj šálek kávy to není, ale sorry jako tahat v autě elektro motor, baterku a čekat kdy se to podělá jen proto, abych měl spotřebu stejnou jako jakýkoli jiný spalovák mě nepříjde jako nějaké terno, navíc jsou takové vozy minimálně o 100-150 kg těžší, takže stěží mohou jezdit za spotřebu jakou tu uvádíte, když nevyužívají elektřinu. A o kolik větší musí být když se tam má nacpat elektromotor a ještě baterie a nabídnout stejný vnitřní prostor pro posádku.
Jsou ale lidé, kteří s plaginem jezdí mnohem laciněji. Co byste říkal ujetí (zatím) 80. tis.km s autem vážícím 2600 kg se spotřebou 1,9 l.nafty a 17 kwhod El.? Díky vlastní fve mám elektřinu do auta 8 měsíců zdarma a tak mám náklady na 1 km pod 1 kč. U velké hmotnosti plaginů mají laici argument, že na rozjetí a jízdu spotřebuje těžší auto více paliva. To je sice pravda, ale nikdo nehovoří o větší získané kinetické energie. Takže s těžším autem dojedu buď setrvačností dál, či při brzdění získám rekuperací více energie. V reálu má větší vliv na spotřebu větší čelní odpor, než větší hmotnost.
Přesně tak. Karavan využije a vyplatí se jen jedinci který jezdí minimálně dva víkendy v měsíci a to i v zimě. Pak ano. Ale jinak je to předražený nesmysl s kterým nikam nedojedete a když ano tak za ty samé peníze tam v klidu doletíte a ještě se ubytujete. Proto jsou jich stovky k prodeji po tom co lidé po covidovém bláznivém nakupování bydlíků zjistili že obytňák nikomu svobodu nepřinese.
Mám ujeto s obytnými přívěsy a obytnými auty už hodně přes půl milionu km. Pisatel je přesně ten člověk, který nepochopil možnosti a krásu poznávání světa obytným autem. Kdo považuje za ideální dovolenou cestu někam, tam pobyt x dní a cestu zpět, nechápe karavaning. My rádi poznáváme co nejvíc neznámých míst. Nedovedu si představit projet křížem krážem s Galaxy třeba Maroko, Skandinàvii až na Nordkap, nebo Gruzii a Arménii. A upřímně, v Evropě je daleko víc krás, než centra měst, nebo LEGOLAND. A třeba Norsko (kde jsme byli již 4x) je pro karavanisty ráj a to nejen přírodní. Jinak mám se současným obytným autem (polointegrál 7,4m) průměrnou spotřebu 9,2 l/100 km.
Mám 4 roky MB 350 GLE de. Najeto 80 tis. Km. cca 20 tis. Km na naftu a 60 tis. Km na el. Spotřeba od začátku 2,1 l /100km nafty a 17 Kwh/100km el.
Test aku po 1.roce 100%, po 2.roce 99,7%, po 3.roce 99,2%, po 4.roce 98,5%. Mám FVE a 8 měsíců v roce mě stačí výkon fve dobíjet spotřebu pro oněch 80% z celkových km. Pro zajímavost uvedu oba extrémní výsledku dojezdu pouze na el.
Léto 20 st. C. Okresky 120km
Zima - 10 st. C. 65 km, město.
Opět článek napsal "odborník". Tento systém, či velmi podobný používá několik států. Příkladem mohou být např Norsko či Bělorusko. Takže Chorvatsko rouhodně nebude první!
Internet je výborný pomocník. Bobužel vyplodil i hodně rádoby odborných pisálků, kteří nejsou schopni si ověřit pravdivost svých tvrzení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Každý průměrný školák ví, že akumulace nešetří potřebný příjem energie do obydlí. Pouze může zvýšit komfort při topení systémem nahřát na vysokou teplotu a akumulací prodloužit setrvačnost chladnutí. Nyní každý rozumný člověk topí stále, ale na nižší teplotu. Nemáme již kachlová kamna.