Zajímavé, o co méně je jich na ulicích a v kancelářích, o to více je jich na silnicích. Policie se totiž v posledních letech změnila jen na výběrčí daní na silnicích. Stačilo by převelet všechny ty výběrčí ze skrytého dohledu tam, kde by dělali skutečnou policejní práci. Peníze, které šly do stovek radarů, BMW a Kodiaků dát do výplat. Městapům sebrat možnost měřit za bukem deset metrů před cedulí s koncem obce, a ušetřené lidi propustit. Hodně z nich by jistě rádo přešlo ke státní, zatímco dnes kvůli penězům je pohyb opačný.
V neděli jsem se vrátil, čtyři dny mj.jsem jezdil po JZ Anglii kolem Hastings. Nafta 44 Kč/l, když člověk nenabere na první drahé pumpě. Parkování na pohodu, relativně levné. Trajekt Dunkerque-Dover 111 Euro, nejlevnější kombinace dnů odjezdu a příjezdu.
Silnice pravda, v horším stavu mnohdy, a velmi úzké. Navíc kolem nich dvoumetrové živé ploty. Jízda samotná v pohodě, na kruháčích blikají Angláni každý jinak a mnohdy sami neví, jsou velmi tolerantní. To samé při odbočování doprava, často pustí, když vidí, že by se tam člověk nedostal přes provoz. Cyklistů minimum. Radary jsou, ale dobře značené. Policie neotravuje, 4000 km po Evropě jsem nepotkal kontrolu, až doma v ČR na rovince na začátku naší obce stáli státní s radarem. Inu fízlstát.
Jídlo v krámech mnohem lepší a levnější než u nás. Hadry zhruba stejně. Jídlo v restauracích jak v článku, cca.400 Kč a výše. Služby drahé. Vstupy na památky megadrahé, jediná rozumná varianta je English Heritage Overseas Visitor Pass, to samé National Trust.
Moře OK, koupat by se dalo, Angláni se koupali, jen nepříjemné oblázkové pláže a velký rozdíl mezi přílivem a odlivem.
Vlaky jsou tam pro milionáře, 100 km Hastings-Londýn a zpět pro dva by vyšlo na 3000 a výše. Autem jsem Londýn vzdal právě pro chaotické ULEZ, LEZ a Congestion, a pro totální zácpy na okruhu kolem Londýna, který jsem jen lízl cestou do Stonehenge...
Elektrosráč rozměrově kratší, než Škoda 120, s dojezdem o 100 km nižším, a za dvojnásobek ceny, za kterou šla před třemi lety pořídit Fabia. Děkuji, raději zůstanu u svého 12 let starého vozu v kombinaci benzín/LPG, s dojezdem přes 1000 km, doplněním kapacity dojezdu za dvě minuty, a těch ušetřených šest kil procestuji.
Jen blázen by koupil cokoliv za dnešní nesmyslné ceny. U nás máme též podobný projekt. Řadovky RD 4+1 bez nápadu, vždy tři vedle sebe. Před třemi roky, když se ještě ani nekoplo, byly od 7,8 M v holém základu. Dnes už jsou dostavěny rok, jsou od 11 M, ze 12 jsou prodané 2, za tři roky prodeje. O 50 km jižněji v bohatším Rakousku je mnoho pěkných RD 5-8+1 s velkými pozemky za 200-300000 Eur.
Designová identita je to nejmenší, dovolím si říci, že vzhledem k tomu, že německý management škody zešílel a tlačí nesmyslnou elektromobilitu, pokud svou vizi dotáhne do konce, škodovky se nebudou za deset let prodávat téměř vůbec. Ve svém okolí neznám vůbec nikoho, kdo by zvažoval jezdit v těch elektronesmyslech.
Měl jet více na Balkán. V červenci jsem za 16 dní projel 6000 km přes Rakousko, Maďarsko, Srbsko, Řecko, Bulharsko, Rumunsko a zpět, a nikde mě neotravoval jediný policajt, stacionárních radarů minimum, a že by na každé rovince na konci vesnice číhali městapáci s radarem, jsem také nezažil. Chorvati už asi přejali západní mravy plné neobolševického zakazování, přikazování, nakazování, kdy fízl má vždy pravdu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Měl jsem v roce 2000 model 2,0 EX v rok 87 v zelené metalíze a dodnes na něj vzpomínám. Úžasné auto.