Zajímavé, o co méně je jich na ulicích a v kancelářích, o to více je jich na silnicích. Policie se totiž v posledních letech změnila jen na výběrčí daní na silnicích. Stačilo by převelet všechny ty výběrčí ze skrytého dohledu tam, kde by dělali skutečnou policejní práci. Peníze, které šly do stovek radarů, BMW a Kodiaků dát do výplat. Městapům sebrat možnost měřit za bukem deset metrů před cedulí s koncem obce, a ušetřené lidi propustit. Hodně z nich by jistě rádo přešlo ke státní, zatímco dnes kvůli penězům je pohyb opačný.
V neděli jsem se vrátil, čtyři dny mj.jsem jezdil po JZ Anglii kolem Hastings. Nafta 44 Kč/l, když člověk nenabere na první drahé pumpě. Parkování na pohodu, relativně levné. Trajekt Dunkerque-Dover 111 Euro, nejlevnější kombinace dnů odjezdu a příjezdu.
Silnice pravda, v horším stavu mnohdy, a velmi úzké. Navíc kolem nich dvoumetrové živé ploty. Jízda samotná v pohodě, na kruháčích blikají Angláni každý jinak a mnohdy sami neví, jsou velmi tolerantní. To samé při odbočování doprava, často pustí, když vidí, že by se tam člověk nedostal přes provoz. Cyklistů minimum. Radary jsou, ale dobře značené. Policie neotravuje, 4000 km po Evropě jsem nepotkal kontrolu, až doma v ČR na rovince na začátku naší obce stáli státní s radarem. Inu fízlstát.
Jídlo v krámech mnohem lepší a levnější než u nás. Hadry zhruba stejně. Jídlo v restauracích jak v článku, cca.400 Kč a výše. Služby drahé. Vstupy na památky megadrahé, jediná rozumná varianta je English Heritage Overseas Visitor Pass, to samé National Trust.
Moře OK, koupat by se dalo, Angláni se koupali, jen nepříjemné oblázkové pláže a velký rozdíl mezi přílivem a odlivem.
Vlaky jsou tam pro milionáře, 100 km Hastings-Londýn a zpět pro dva by vyšlo na 3000 a výše. Autem jsem Londýn vzdal právě pro chaotické ULEZ, LEZ a Congestion, a pro totální zácpy na okruhu kolem Londýna, který jsem jen lízl cestou do Stonehenge...
Elektrosráč rozměrově kratší, než Škoda 120, s dojezdem o 100 km nižším, a za dvojnásobek ceny, za kterou šla před třemi lety pořídit Fabia. Děkuji, raději zůstanu u svého 12 let starého vozu v kombinaci benzín/LPG, s dojezdem přes 1000 km, doplněním kapacity dojezdu za dvě minuty, a těch ušetřených šest kil procestuji.
Jen blázen by koupil cokoliv za dnešní nesmyslné ceny. U nás máme též podobný projekt. Řadovky RD 4+1 bez nápadu, vždy tři vedle sebe. Před třemi roky, když se ještě ani nekoplo, byly od 7,8 M v holém základu. Dnes už jsou dostavěny rok, jsou od 11 M, ze 12 jsou prodané 2, za tři roky prodeje. O 50 km jižněji v bohatším Rakousku je mnoho pěkných RD 5-8+1 s velkými pozemky za 200-300000 Eur.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Füssing je v poměru cena/služby bezkonkurenční široko daleko. Vyzkoušel jsem termály napříč Evropou, tak mám trochu srovnání. V jednom městečku troje odlišné lázně, vstupy za pár Euro, bazénů spousty. Není to úplně pro rodiny s menšími dětmi, snad jen Johannesbad Therme s bazénem s vlnobitím, oproti třeba polským termálům tam bývá klid. Gastronomie v lázních je lepší průměr, ceny OK. Vyjma Johannesbad Therme je možnost si vzít a vevnitř sníst vlastní jídlo. Stálo by za to do článku doplnit ještě 20 km vzdálené Rottal Therme v Bad Birnbach, kde jsou propojeny podzemní chodbou dva areály. Destinace je ideální na prodloužený víkend. Ubytko je výborné v NHI Hotels v Neuhaus am Inn, pokoje s menší kuchyňkou a velkou lednicí jsou ideální pro stravování ve vlastní režii, a dají se pořídit kolem 1200 za noc. Hotely přímo ve Füssingu jsou obvykle za nesmysl. Alternativně jsou dobrou volbou i apartmány Sonnleiten Rupert v Bad Birnbachu. V tuto roční dobu je ideální cestou zpět ještě navštívit nádherné Christkindlmarkt v Passau a spojit to s výšlapem k tamnímu zámku a jeho prohlídkou. Texty v muzeu mají i v češtině.
7 odpovědí