Zrovna kupujeme ceeda a v hatchbacku 629tis a to ani zdaleka není gt-line, který jsem původně chtěl. A ještě na něj mám 10% slevu od zaměstnavatele. Za 400 nekoupíte už ani stonica. Na 400 dnes začíná Rio
Podívejte se na Tipcars. HB v 1,0 TGDI 88kW s automatem za 450000, Family Smart Kombi 1,5 TGDi se 117 kW, tedy výrazně nad Golfa, za 529000. To jsou jen dva příklady.
Sedněte si do VW a pak do Kie, tím samozřejmě myslím do nové Kie a nového VW (ne sousedovic vylítanej Passat B5.5 v TDi), VW je trošku vyšší třída, ergo trošku vyšší cena.
Nevím, kolik aut od koncernu jste v posledních 15 letech odjezdil. Já od nových tyto: VW Golf VI Variant 1,6 TDI 77kW. Škoda Superb III Style Plus Combi 2,0 TDI 110 kW 6MT. VW Touran 7DSG 2,0 TDI 110 kW. VW Golf Variant VII 2,0 TDI. Škoda Octavia IV 4x4 7DSG 2,0 TDI 110 kW. Aktuálně zcela novou Škoda Octavia IV 7DSG 2,0 TDI 110 kW. Kromě té poslední jsem všechny vracel po operáku s nájezdy v rozmezí 120-240000 km, tak nějakou zkušenost mám. Soukromě v užší i širší rodině naopak asi 8x nejrůznější Hyundai, Elantra, I30HB všech generací, I30 Fastback, Tucson dvou generací, Kia Ceed SW. Trochu tedy srovnání mám, řekl bych. A Hyundai nejpozději od roku 2016 nabízí lepší poměr ceny/hodnoty, než slavné VW. O nefunkčnosti infotainmentu koncernu, totální ignoraci záruk, výměně manuální převodovky po 4000 km u dvou ze čtyř firemních aut, výměně motoru po 12500 km, panelech karoserie totálně nelícujících už z výroby, a dalších skvělých zkušenostech s koncernem, bych mohl vyprávět. Jsou samozřejmě i pozitiva - s TDI v Oct.IV lze reálně jezdit za 4,5 litru, podvozek ujde, Ergo Active sedačky jsou výborné. Celkově ale Hyundai jde nahoru a koncern do pr..., a 30% cenový rozdíl fakt není opodstatněný, a to i při zohlednění o něco prémiovějších materiálů uvnitř.
To není no, to je holobyt se čtyřválcem ještě výkonnějším než ten tříhrnek. Takové motory do kombíka opravdu chcete.
Nevím, kolik aut od koncernu jste v posledních 15 letech odjezdil. Já od nových tyto: VW Golf VI Variant 1,6 TDI 77kW. Škoda Superb III Style Plus Combi 2,0 TDI 110 kW 6MT. VW Touran 7DSG 2,0 TDI 110 kW. VW Golf Variant VII 2,0 TDI. Škoda Octavia IV 4x4 7DSG 2,0 TDI 110 kW. Aktuálně zcela novou Škoda Octavia IV 7DSG 2,0 TDI 110 kW. Kromě té poslední jsem všechny vracel po operáku s nájezdy v rozmezí 120-240000 km, tak nějakou zkušenost mám. Soukromě v užší i širší rodině naopak asi 8x nejrůznější Hyundai, Elantra, I30HB všech generací, I30 Fastback, Tucson dvou generací, Kia Ceed SW. Trochu tedy srovnání mám, řekl bych. A Hyundai nejpozději od roku 2016 nabízí lepší poměr ceny/hodnoty, než slavné VW. O nefunkčnosti infotainmentu koncernu, totální ignoraci záruk, výměně manuální převodovky po 4000 km u dvou ze čtyř firemních aut, výměně motoru po 12500 km, panelech karoserie totálně nelícujících už z výroby, a dalších skvělých zkušenostech s koncernem, bych mohl vyprávět. Jsou samozřejmě i pozitiva - s TDI v Oct.IV lze reálně jezdit za 4,5 litru, podvozek ujde, Ergo Active sedačky jsou výborné. Celkově ale Hyundai jde nahoru a koncern do pr...., a 30% cenový rozdíl fakt není opodstatněný, a to i při zohlednění o něco prémiovějších materiálů uvnitř.
Korejce jsem dal jako příklad, ale těch značek a vozů se stejnou či lepší výbavou a cenou nižší o desítky až stovky tisíc, by se našlo daleko více. Koncern chce tancovat na elektrickém parketě, a ten mejdan mají platit ti, kteří chtějí naftu či benzín. Tím se jeho ceny dostaly někam úplně mimo. Zatím žije z toho, že leasingovky mají operáky nastaveny na koncernové vozy, u jiných počítají tak nízkou zůstatkovou hodnotu, že je firmy nevezmou. Pokud se toto změní, tak koncern spláče.
A přitom je obrana tak jednoduchá - prostě jim nedat příležitost ke kasírování. Jenže tady je každý velký odbojář proti policejnímu režimu tím, že nedodržuje silniční zákon a pak se tu vzájemně poplácávají po ramenou jací jsou hrdinové 😄
Tady vůbec nejde o bezpečnost na silnicích. Nejlepším důkazem jsou stacionární radary vlastněné obcemi. Tam stačí zaplatit, a nikdo už řidiče nehledá. Neviděl jsem také, že by někdy někde měření probíhalo na skutečně nebezpečném horizontu, atp. Obvykle dlouhá rovina někde na konci obcích, v poli, či na prázdné dálnici, kde za překročení o 10 km si orgán vyrazí "udělat čárku". Projel jsem Evropu křížem krážem, ale taková policejní buzerace jako u nás, je opravdu velmi málokde. Skrytý dohled v takové míře není nikde, a to jsem po celé Evropě najezdil opravdu desítky tisíc km.
Málokdo si to uvědomuje, ale při rychlosti pod 100/h a plynulé jízdě spotřeba dost dramaticky padá (u SUV je každých 10/h nad 100kou běžně +litr/100 a u velkých i víc).
A co se týče Londýna, tak pokud se věci vejdou do batohu, je auto vysloveně přítěž. Nejlepší je pak nechat auto u hotelu a jezdit LTS.
To máte pravdu. U Oct.IV 4x4 2,0 TDI, kterou jezdím, je při plynulé jízdě v limitech spotřeba 5,4-5,6l/100 km, při ostré cca.6,7l/100 km. V GB jsem celkem najel asi 1000 km a průměr jsem měl 5,6l/100 km. Dálnice v SRN pak byla spíše u druhého limitu, a to jsem se držel víceméně na pohodu kolem 150 km/h. U SUV ty rozdíly budou ještě dramatičtější. Nic ovšem nepřekoná Octavii I 1,6 75 kW benzín, kterou jsem před dvaceti lety měl služební. Té když se na dálnici šlapalo na krk, uměla si vzít i 14l/100.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Inu 36 je takový obvyklý věk, ve kterém sypačkáři na srdce umírají. Kromě těch světově známých jsem znal jednoho z místního fitka, který taktéž v tomto věku měl shodný osud.....