Zelenskému ruply nervy také. Dohoda je vždy lepší jako mít na triku mnoho lidí. Proč nevolá Amíky, ti ho podporovali a nalévali mu krev do žil. Prostě to neurejdoval. Dva tvrdí se nikdy nedohodnou. Každý musí někde ubrat. To, co žaživají nyní Ukrajinci, to je do nebe volající! Bože těch zmařených životů.
Lidi by se měli v Rusku vzbouřit proti tomu, co se nyní na Ukrajině děje! Také jsem si říkal, no co, mají na východě ruské soukmenovce tak ať je jim umožněno demokraticky si zvolit kam chtějí! Ale toto je již daleko za hranou lidského rozumu! Tomuto nelze nečinně přihlížet! Horší je, že je vidět jak to Evropa podcenila! Podle mne nedá se nic dělat a Putina odstřihnou, i když nás to bude bolet! Na co soudruzi v EU čekají?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropský automobilový průmysl má další vážný problém. Sankce uvalené na Rusko v důsledku jeho invaze na Ukrajinu mohou způsobit autům se spalovacími motory, ale také elektromobilům produkovaným v Evropě vážné problémy. Rusko totiž z velké míry kontroluje trh se vzácnými kovy potřebnými pro výrobu katalyzátorů i trakčních baterií pro elektrická auta. Evropa nyní musí hledat alternativní zdroje.
Dokud je svět v pořádku, závislost automobilek na velkých dodavatelích vzácných kovů nikdo neřeší. Jakmile se však vztahy vyhrotí a dodavatelé si začnou klást podmínky nepřijatelné pro odběratelský řetězec (případně dojde k politickému přerušení obchodních vztahů), idylky je náhle konec. Toto nyní reálně hrozí evropskému automobilovému průmyslu.
Teprve po uvalení přísných sankcí na Rusko se totiž ukazuje, v jak velké míře je i evropský automobilový průmysl závislý na této zemi. Až 40 % světového trhu s palladiem, tedy kovem nezbytným pro výrobu katalyzátorů pro auta se spalovacími motory, kontroluje Rusko. Pokud si však myslíte, že výrobou elektromobilů se problém závislosti EU na Rusku vyřeší, jste na omylu. Rusové jsou totiž zároveň i třetím největším světovým dodavatelem niklu potřebného k výrobě li-ion baterií. A to není všechno. Vzácných kovů potřebných pro současné automobilky je v Rusku podstatně více, sankce však dávají současným dodavatelsko-odběratelským vztahům STOP, což znamená že auta budou dražší a nedostatková.
1 odpověď