Nevím kolik vám je, paní autorko, ale jakmile někdo tvrdí, že se ve školství vracíme do dob minulých - míněno strnulých, zkostnatělých, zastaralých, neinovativních, neprojektových, neinkluzivních, konzervativních - zkrátka do dob "pruských kadetek", jak to popisují někteří opravdu kovaní "experti na školství", jako jsou Feřtek s Kartousem, tak je podle mě naprosto mimo. Problémem našeho školství není primárně ani nedostatek peněz (což není totéž, jako nedostatečné platy pedagogů), ani počet dětí ve třídě, ani to, že učí lidé, bez pedagogického vzdělání (což opět není totéž jako že učí lidé bez jakéhokoliv vzdělání - to už problém pochopitelně je). Primárním problémem našeho školství je permanentní progresivistický tlak na všechno možné, jen ne na výkon a na učení. Hlavně aby se všichni cítili dobře, každý mohl zažívat úspěch a aby nikdo nemohl být poškozován zpětnou vazbou, aby se náhodou nezhroutil. Jestli u nás něco fungovalo dříve lépe, než funguje dnes, tak je to školství. Peníze jdou na všelijaké kraviny, od přednášek Líného učitele, až po vyrábění papírů pro rodiče v PPP. Neustále se znovu a znovu (za velké prachy) objevuje kolo, akorát je stále šišatější a stále hůře funguje. Přitom by stačilo málo - okamžitě zrušit plošnou inkluzi, zavést znovu osnovy (RVP je jen snůška vágních blábolů), zavést povinnou maturitu z matematiky, umožnit vyloučení studenta ze vzdělávacího procesu pro kázeňské přestupky, zrušit nabobtnalou výuku literatury a nahradit ji matematikou, informatikou a ekonomií, zaměřit se na výuku přírodních věd a techniky - zvýšit jim povinné hod. dotace.
Skvělý komentář, mluvíte mi ze srdce, děkuji👍
Učím fyziku a matematiku 26 let, momentálně na střední odborné škole. Ano, velmi oceňuji hlavně slušný a vstřícný přístup vedení školy k nám, kantorům. Ale také velmi vnímám nedostatek kvalifikovaných učitelů, které opravdu stát není schopen řádně zaplatit. Větší nástupní plat mají pokladní v některých supermarketech nebo řidiči autobusů, kde stačí základní vzdělání. Učit dnes zejména na základkách je řehole, kde neskutečně stouplo zejména papírování u třídních učitelů, zvýšil se počet žáků s narušeným chováním, které nelze nějakým způsobem motivovat, místo "kafíčka" se drží mnohdy zbytečné dozory, tlačí na vás rodiče... A pak ještě přijde inspekce v počtu pěti nepříjemných tetek, které vám lezou do hodin, sledují hlavně práci s narušenými a ukrajinskými žáky, hrabou se v papírech a pak vás sepsují za to, že jste na začátku ve stresu zapomněl ohlásit cíl a kompetence hodiny. Kdo by se dnes z mladých do školství tlačil?
Co to meleš ty šašku!! V Byšici jsme měli velkou montáž, ty jejich výrobky se dělaly ze surovin nejvyšší kvality. Jedním z majítelů je i norská královna Sonja, která byl přítomna na dokončení montáže a všem nám podala ruku a poděkovala! Je to už dost let, ale rád na to vzpomenu!
Vy ale máte hulvátské chování, montére!
Přestaňte tady strašit s neškodným hmyzem, milá paní Jelínková. Buďme rádi za každého takového jedince, zrovna tenhle se vyskytuje již velice řídce. Už jste zde strašili s neškodnou májkou fialovou... Chroustek letní je moc hezký brouk, pokud na něj natrefíte, pořádně si ho prohlédněte a nechte ho žít.
Je lež, že rozhodují placené kurzy. Všechna zadání od roku 2015 (dneska už je jich několik desítek) jsou zadarmo na stránkách Cermatu, u každého jsou správné výsledky, u řady z nich je komentované řešení. Každý test se dá na dvě kliknutí najít na youtubu s vysvětlením, jak se který příklad počítá. To, že rodiče utrácejí za přípravu, kde se jen recyklují podobné příklady, je jejich rozhodnutí. Naopak - kdyby zkouška nebyla jednotná a předvídatelná, každá škola by si dělala vlastní test, který by byl rozsahem, náročností i zaměřením diametrálně odlišný. To by teprve byla loterie (některé SŠ si stále myslí, že se na základních školách dělají goniometrické funkce, například). Kurzy by byly dál, byly by placené, byly by přímo na školách a ten, kdo by si je zaplatil, ten by měl teprve obrovskou výhodu, protože by si ho škola připravila na své přijímačky na míru.
Goniometrické funkce jsou v 9. ročníku obsahem výuky matematiky v 2. pololetí. Do přijímacích zkoušek ale nejsou zařazeny, stejně jako některá tělesa (kužel, jehlan) a lomené výrazy s proměnnou.
Mně náš teriér sežral a rozškubal čtvrtletní písemky z matematiky, připravené k opravě. Studentům jsem pak řekl, že prověrka dopadla špatně a že jsem ji vyhodil. A pak sežral ještě dva lístky do divadla, položené na židli. Museli jsme pak s manželkou před představením potupně čekat, jestli jsou ta místa volná.
Já nemám potřebu urážet druhé - pouze konstatuji skutečnost... To potřeba nenavistných žen jako jsi ty pohanět práci paní, na kterou nestačíš je velmi smutná... No nevadí - vime , že téměř polovina naší populace jsou lidé jako ty - nemoudří, nechytří, ochotni volit sprostého slovenského zloděje a ruského slouhu japonského původu...
No to je materiál, tenhle Dacík. Urážet, zpotvořit jméno dámy, vysmívat se a ještě do toho zaplést Babiše... no to je fakt úroveň, která svědčí o nevalné výšce IQ.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Kamarád se zbavil kocoura jednoduše. Chytil ho, dal do plechového sudu, pustl tam vodu s rozstřikovačem a mlátil železnou trubkou do sudu, po dvou minutách otevřel víko, kocour vyskočil tři metry vysoko a zmizel. Od té doby kocoura na zahradě neviděl.
3 odpovědi
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
To samé bych udělal tomu kamarádovi. Nechápu, jak se tomu může někdo smát. Navíc, jedná se o týrání zvířete😥
2 odpovědi