Zajímavé. Celou sezónu budete jezdit s nevyváženými, nebo po sezóně necháte vyvážit vyvážená kola?
To nie je tak jednoznacne. Kupil nove, pri nahadzovani ich urcite vyvazil. Jazdil sezonu, dal dolu a vyvazil. Novu sezonu teda jazdi opat na vyvazenych, po sezone - opat vyvazovacka. Takze NIE, nejazdil sezonu na nevyvazenych. Samozrejme za predpokladu, ze ich mal spravne uskladnene.
Mám dvojkového superba šestikvalt kde je DSG a určitě to není suchá dvojspojka když je tam 5,5 litru oleje,autor asi myslel DSG na trojkovém superbu kde je sedmikvalt a 1,5 litru oleje,tam problémy jsou
Velmi dobre viem, ze suche dvojspojky maju pri vacsej zatazi problemy. Velmi vela ludi to ale nevie. A uplni uboziaci to vsetko spochybnuju, pretoze sa im to zatial nestalo. A ani nestane, pretoze za vrcholny offroad povazuju zasnezeny vyjazd hore rampou z garaze a do vaznejsieho terenu nejdu. Takze im to DCT, EDC ci AGS plne postacuje.
Váš výpočet má řadu průměrných a neznámých. Viz jak jste zmiňoval odpor a další. Netvrdím, že věda nemá pravdu. Tvrdím ve výpočtu je odchylka (nedosadil jste všechny části rovnice) Nevidím tam nikdy ten odpor, vážím si měření v obou směrech (to jsem nezapočítal já) nevidím tam teplotu vzduchu, šířku pneumatik. Nevidím tam započtení odchylky údajů výrobce kdy například x aut má při měření po 10 tisících km na brzdě rozdílný reálný výkon i o 15%
Mohu souhlasit s Vaším názorem pokud striktně započtete všechna data. Za mě je reálný stav více než souhrn čísel .... nesedí mi ani uváděné hodnoty motor vs reálný přenos na vozovku. Liší se vůz od vozu dle ústrojí a to opět v řádech x%
Nečtu ani nic o poměru převodových stupňů...
Ked zapocitam vsetko co si napisal, tak vysledok bude nizsi. Ked chcesteplotu vzduchu - vychadzal spm zo standardu ISA - 15 stupnov, 101325 Pa na hladine mora, z toho vychadza hustota vzduchu 1.23 kg na kubik. Rozmery pneu atd. su zahrnute v tej celkovej ucinnosti "u". Prevody su nezaujimave, ratam teoreticke maximum, realita bude opat nizsia, pokial nema auto CVT. Vo vysledku so 40 kW autom s koeficientom aerodynamiky SCx 0.78 nikdy 180 nepojdes. Je uplne jedno, ci to bude teoreticky 158 alebo 162.
Vezmu tedy něco co zná každý trouba
Fabia 1,2 htp
40 kW
Nebo blbé citigo
Vezměte to na dálnici prázdnou a pak napište kolik jste z toho dokázal vyždímat (klidně dle GPS - si pusťte k tomu aplikaci jako Waze třeba)
Jj, pravda sa ukaze az pri merani na jednom useku oboma smermi a spriemerovanim. Viac ako 160 podla GPS to nebolo nikdy. Jenym smerom 180, druhym 140 (lebo fukal silny protivietor) 🙂
Ne ne ne. Strejda jezdil ralley se škodovkami. Takže to s motorka uměl. Nevím jak co tam plodil. Generálka motoru musela být co 5000 km. Ale 180 z mnichovic na Prahu pohodě
Výpočet o 60 kW je zcela mimo mísu. Najděte si starší sportovní vozy a zjistíte, že mnoho z nich při 50kW jezdili 200+
Dovod generalky motoru po par km bol sposobeny napr. :
Z motora S130 RS sa dalo takymito plus dalsimi upravami vytlacit cez 200 koni. Bohuzial prudko na ukor zivotnosti. Seriova S125L mala 40 kW, cize cca 55 koni.
Zeptejte se majitelů fábií 1,2 htp 40 kW zda s tím někdy jeli 180. Každý Vám řekne že ano. Váš výpočet je zcela chybný
Vypocet je jediny spravny :
P= (0.5*ro*SCx*v^3) / u
kde :
P - vykon na klukovke motora potrebny na prekonanie odporu prostredia
ro - hustota vzduchu 1.23 kg na meter kubicky
SCx - aerodynamicky koeficient, je to sucin redukovaneho celneho profilu a koeficientu aerodynamickeho odporu, S105/120 ma uplny celny profil 2.26 metra stvorcoveho (sirka 1.61m * vyska 1.4m), redukovany profil je cca 80% geometrickeho cez zrkadla a celkovu vysku, vysledok je potom 1.8 metra stvorcoveho. Sucinitel odporu vzduchu Cx je 0.42 - 0.45 (podla viacerych zdrojov), koeficient SCx ma teda hodnotu 0.78 pre pre hodnotu Cx = 0.435 (stred z vyssie uvedeneho intervalu)
v - rychlost v metroch za sekundu
u - mechanicka ucinnost, pre auta tohto typu na danych pneu cca 80%
Vysledok pre 180 km/h (50 metrov za sekundu) je potom cca 75 kW na klukovke, ked to budem pocitat iba na kolesach, tak to bude cca 60 kW, co je stale vyrazne viac, ako vykon S125, alebo tej 40 kW Fobie.
Napis mi prosim, co je v tom vypocte zle.
Dakujem.
Já se musím smát, ten litr v Dacii je sice akční, kdysi jsem tu psal, že je rychlejší než podvozek, v kopci v zatáčce to hrabe i na dvojku či trojku, ale prostě nevydrží každodenní zátěž, jak píšu při větších nájezdech za den. A nájezdy, o kterých píšete u litru no nevěřím tomu, že jde o stejný ročník nebo byl používaný jako ty co o nich píšu Moje zkušenost je pouze u Sandera ročníku 2022, Duster má zatím najeto cca 50tis, ale prostě na to auto dát litr trojrhnek je nesmysl, Ještě jezdíme s Dusterem, ale od Renaultu ten má ovšem 2litr benzín a 4x4, to je zcela jinde. Dohadovat se tu nebudu, každý má buď svoje odžité nebo odposlouchané já za sebe odžité.
Jedno Sandero 2022 nie je reprezentativna vzorka 😉
Motory vo vseobecnosti lepsie znasaju dlhe trasy v jednom kuse, ako 100 startovani za den. To opat protireci tvrdeniu, ze 1.0 TCe nie je stavany na velke denne najazdy. A pokial mas smolu na kus, tak sa bude kazit aj Mercedes. Mimochodom, v bazare som videl litrovy Ecoboost s 360k km vo Focuse III kombi. Siel ako hodinky, bez generalky.
Opakujem, keby s tymi renaultackymi motormi bol systemovy problem, nebudu prave v najpredavanejsich modeloch. Duster je lahky, ten trojvalec s nim vela prace nema. Su aj ine trojvalce v podstatne vacsich a tazsich autach a drzia.
Systemovy problem vykazuju motory Puretech 1.2 s remenmi v oleji, ktore su vo vsetkych Stellantisoch. A to je tak velky problem, ze sa ich posledna generacia vratila k retazi.
Ja osobne by som Dustera 1.0 LPG nekupil - na moj vkus to je lenive, nie je to 4x4 (ako sam pises, hrabe v kopci, pretoze lahky motor nezatazuje prednu napravu, ktora nema dostatok trakcie a tak auto nic neprejde) a ma tragicky rating pasivnej bezpecnosti.
Kde, jakých stačí zajít do servisu. U nás jezdíme v Sanderech a Dusterech oba mají stejný motor což prostě nechápu, do 50tis odejde často vodní pumpa, rozvody, zapalování nebo cokoliv dalšího. Nic méně je to, jak jsem psal pro normálního uživatele, co najede za den sotva 50km to bude asi stačit, ale pokud to jezdí cca 12h denně po městě a okolí a najede to řekněme 250 a více km za den tak jdou motory brzo do kopru. Prostě to na to není stavěné (netvrdím, že ten 3hrnek od Toyoty je ten neznám), píšu jen k Dacii.
Vidis, ja som sa na Dusteroch s trojhrncom povozil viackrat aj tych z Aciek, nevykazovali problemy ani po 200k km na budikoch. Rovnake motory su vo viacerych Renaultoch. Keby tie motory boli tak strasne na figu, tak uz by sa o tom vedelo a tie 1.0 LPG by neboli najpredavanejsie modely.
Rovnake bajky servisakov pocuvam o lubovolnych motoroch. Zaujimave, ze super su len tie auta, na ktorych jazdia oni.
V historii bolo zopar tragickych motorov, no 1.0 LPG k nim zatial nepatri ani nahodou.
Videl som zopar rozobratych toyotackych 1.33 VTI ci ako to znacili s roztavenymi hornymi hranami piestov, znicenymi kruzkami a spotrebou oleja liter na 1000 km - dosledok pravidelnych jazd na vysoke otacky pod velkou zatazou na dialnici. Alebo corollacky 1.6 Valvematic 97 kW s uplne znicenymi ventilmi a poskodenymi vackami (bolo to uspesne vyreklamovane). Specialitka boli oplacke stvorvalce 1.4 110 kW nicene detonacnym spalovanim aj po 20k km. Alebo cinske 1.0 TGDI montovane do MG ZS - odchadzali tesnenia pod hlavou valcov.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No..tak musis zvazit..zda se ti ta uspora penez a cesu za prezouvani vyplati. Dalsi moznost je..ze je hodis i na druhou sadu disku..co ti zbyla ( tedy pokud to resis jako ja..2 sady a jen prehazuju letni-zimni) a proste je v lete dojezdis. Vyvazovani neresim..pokud nekmita volant.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Netreba zabudat ani na druhu sadu TPMS senzorov, pokial ich auto pouziva a nema iba pasivny system fungujuci na ABS cidlach.