Jsem ze staré školy,motory jsem si seřizoval vždy sám,základ byl vždy první seřídit zapalování,pomocí stroboskopické lampy,kterou jsem si sám vyrobil,a dále se dal zakoupit univerzální měřák P140 za 600Kč,kterým se seřídily otáčky motoru,a úhel sepnutí kontaktů v rozdělovači,na seřízení karburátoru mě stačil šroubovák,a sklenice vody která se položila na motor,a podle toho jak se chvěla hladina ve sklenici,se nastavoval karburátor,a základem byla vždy správná výška paliva v plovákové komoře,seřízení trvalo necelou hodinu,ale to byla ještě klasika,rozdělovač,karburátor.
Jako mechanik jsem udělal generálku 3 motorů,pak běžné opravy u Tatry 805.Motor byl vyndaný za půl.hod ve 2 lidech.Motor na každé straně na výfukovém potrubí měl rolnu,po odmontování předního nárazníku a masky se po rámu vyjelo ven.Při GO motoru,nejsložitější bylo správně nastavit kompresní prostor pomocí vymezovacích podložek,mělo to vliv na chod motoru,když byl správně nastaven,motor se natočil klikou na drc,dále se musely vyrovnávat vahadla ventilů,aby rozvodové tyčky se netřely o hlavy válců.Velký problém byly olejové chladiče,když byl olej studený musely býtí zavřené,otevíraly se až po zahřátí,jinak praskaly a tekly,byly umístěny nad přední nápravou-přístup hrozný.Ještě dnes si pamatuji pořadí zapalování,pro pamětníky-13627845,je to už 40 let co jsem to opravoval,dnes by to asi nikdo neopravoval,dal tam rovnou nový motor.
Můj názor,jak může kralovat Mercedes E W212,který je co se týče po designové stránce lepší jak W211,ale tím to končí,oba vozy se vyráběly v roce 2009,ukázka toho jak se vše šidí,když vyjede nový model-tvrdý jak prkno-přední náprava klasika,starý model-víceprvková,W212 automat 7°poruchový,W211aut.5°bezproblemový,motor W212 typ OM651 problémový,W211mot.typ.646 při správné údržbě najede 1.mil.km.asi je v nabídce v bazarech hodně Mercedesů W212,potřebují je prodat.
Na Dakaru jsem byl v roce 1970 v Libyi jako divák,krásný zážitek,neuvěřitelné výkony řidičů automobilů,a hlavně motocyklistů,jízda v poušti,a hlavně v dunách,tam je teprve vidět jak závodníci ovládají svoje stroje.Osobně jsem se setkal z Karlem Lopraisem,smekám před ním,když tak těžký závod,dokázal několikrát vyhrát.
Je mě 70 let,dle mladých střelců co se jejich názorů týče,bych na silnici už neměl překážet,ale můj názor,a moje zkušenost,kdy jsem vlastnil několik vozů,jízda v Renaultu 16 který jsem vlastnil,co do pohodlí bylo to nejlepší co jsem měl,Octávku jsem taky vlastnil,dlouhé trasy-hrůza,ted´Mercedes E = pohoda.
UAZ jsem řídi,do terénu dobrý,Toyota také dobrá,ale je tu jedna důležitá věc,a to je jak si řidič poradí v případě že se vůz porouchá při bojové akci.Jaký rozdíl je jen ve vybavenostil co se týče elektroniky,vyškolený mechanik vedle mě,asi v Toyotě sedět nebude.Nebudu se tady rozepisovat,co se děje v značkových servisech když mají zjistit závadu,a to nejsou pod tlakem,to je horor,moje zkušenost.Pane Novotný,nechci se Vás dotknout,jsem starší ročník než vy,2 roky u bojového tankového praporu jako řidič tanku,jako srandaarmádu jsme to nepovažovali,možná vy,když jste vařil v kuchyni kolínka.Zaujímalo by mě,jestli jste v době kdy naše republika byla bez referenda přičleněna k paktu NATO,utíkal na nejbližší Vojenskou správu,a požádal o zrušení staré přísahy,a složil jste přísahu novou,aby jste pod novým vedením generálu z NATO,bránil demokracii mimo naší republiku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na Dakaru jsem byl,smekám před závodníky na motocyklech,mají nejhorší podmínky.Závodníka je mě líto.