Bohužel se bojíme na věc podívat také z jiné stránky. Není jasné, proč byty stále chybí, když populace v podstatě neroste a výstavba stále pokračuje. Co se změnilo? Kdo se zabývá touto otázkou?
Je to zřejmě nezdravý trend v obsazování bytu jednou osobou a také tzv.investiční byty, které často zůstávají prázdné. To je politický a sociální problém, který by se měl řešit jinak, než výstavbou. Uvědomme si paralelně, že plochy pro výstavbu nemáme nekonečně a potřebujeme také plochu pro výrobu potravin.
Přesunem některých firem mimo velká centra by se mohlo zjistit, že té Praze a Brnu zase tak moc bytů nechybí. Jde i o výrazně snížení úřednických míst v centrálních úřadech a v krátké době můžeme hlásit: byty nechybí.
Současný trend směřuje k tomu, že Praha zabere celý Středočeský kraj a to by se mi vůbec nelíbilo, protože velká města znamenají velké problémy a nepříjemné bydlení. To že nepříjemné dokazuje to, že obyvatelé těchto měst své volné chvíle tráví raději jinde.
Nepodporujme proto bezhlavě novou výstavbu, dle nejdříve hledejme účelně využití té stávající.
Ono je to podobné jako s tou dopravou. Stále se mluví o tom, že máme málo silnic a nikdo si nepokládá otázku, zda nemáme mnoho dopravy. Ale to sem teď nepatří.
STBák si to spočítat dovede, protože narozdíl od vás ví, že generál schvaloval vstup vojsk ve svém životopisu v roce 1987. Je to veřejně dostupná informace.
Ten kdo nežil v té době, tak velmi snadno dokáže odsuzovat. Byl jsem v té době na vysoké škole a součástí připuštění ke státní zkoušce bylo i tzv.schválení vstupu. Já jsem to při tom pohovoru dal najevo, že jsem odpůrcem vstupu a v téměř hodinu s nimi o tom diskutoval a byl jsem smířen s tím, že z toho důvodu tu školu nedokončím. Ale profesoři mi do protokolu zřejmě napsali, že souhlasím, protože jinak bych zřejmě k té závěrečné zkoušce nebyl připuštěn. I tak se projevuje lidská stránka věci. Připomínám i podpis tzv.anticharty, pro kulturní pracovníky, kdy nepodepsání bylo poukázkou pro ztrátu zaměstnání, které nesmírně milují.
Prosím, abychom před odsudkem si uvědomili souvislosti. To se ale bohužel asi předat nedá. S komunismem jsem si nezadal a byl jsem jeho silným odpůrcem po celou dobu. Antikomunistické téma je ale dle mého mínění vzhledem ke vzdálenosti od té doby silnější, než by být mělo. A antikomunisticky se více vyjadřují lidé, kteří se s tím vůbec nesetkali.
Pavel jako voják neměl šanci se vyjádřit ke vstupu vojsk záporně.
Zase ty volby podělali důchodci, jako největší lemry. Je jich 50% všech voličů a buď sedí doma na ........ jak zdechliny, nebo volí blbě. Vnuci by je měli poliskat a vtlouci jim do hlavy, že volit komunistu je špatně.
Asi nemáte ty správné souvislosti. Důchodce a blb nejsou totéž. Máme tady spoustu mladých idiotů, kteří s tím svým idiotstvim zestárnou a zase spoustu chytrých lidí, kteří ani ve stáří neztratí přehled. Příspěvek se vám tak trochu nepovedl, ale věřím, že pro příště už takovou chybu neuděláte.
Vrácení se k superhrubé mzdě by bylo tím nejjednodušším a nejefektnějším způsobem pomocí státnímu rozpočtu. Tím totiž ti vysokopříjmoví automaticky zaplatí vyšší daně. Vláda i poslanci se tomu brání zřejmě jen proto, že oni jsou také ti vysokopříjmoví. Jen se divím ODS, že na to tomu Babišovi naleťela a tím si pro svou vládu připravila horší podmínky. Co k tomu víc dodat?
A dále zrušení senátu , zrušení politických náměstků, zrušení zbytečných nových ministerstev , zrušení několika místopředsedu poslanecké sněmovny, zrušení jídelny v poslanecké sněmovně, zrušení poslaneckých náhrad , skokové snížení platu poslanců .....
Rušit senát tady rozhodně ne, protože už mnohokrát zabránil chybám poslanecké sněmovny. To bych radši zrušil poslance, protože tam sedí o mnoho více tupých hlav než v senátu.
Elektromobilita je jistě věc budoucnosti, jen to má poněkud nepochopitelný postup. Mělo to začít u skútrů a malých automobilů pro město a kratší vzdálenosti a nebyl by kolem toho takový zbytečný rozruch. Politika elektromobility u těžkých SUV je poněkud problematická a tady ti politici zjevně zklamali.
Můžete uvést příklad "také nemakačenků" kteří pobírají vysoký důchod ?
Ráda bych věděla koho tím myslíte.
Jest-li jste byla v některém zaměstnání, tak jste si musela všimnout, někteří se jen tzv.vezou a je jim to nepochopitelné tolerováno a ještě navíc berou vyšší plat i odměny než ti použitelní. Další skupinou jsou všelijak poradci či političtí členové dozorčích rád. Jistě sama přijdete na řadu dalších dobře placených fiktivních zaměstnání.
Hmm - pěkně rychle se nám vrací socialismus, kdy ti se celý život flákají budou brát stejný důchod, jako pracovití lidé... I kdyby mě a manželce ten h....zl Jurečka dal bonus k důchodu za dítě 10tis, tak to bude jen nepatrný zlomek toho, co mě děti stály a ještě budou stát než začnou vydělávat... Pan lidumil Jurečka asi zapomněl, že naprosté většině sociálně slabých platíme veškeré životní potřeby celý jejich život a navíc živíme i jejich děti z našich daní... Tohle je lumpárna nejhoršího kalibru a tahle vláda je to nejhorší, co jsme tu měli od roku 1989 a možná ještě před tím...
Zřejmě jste si nevšiml, že stejnou "lumpárnu" dělala zcela běžně i minulá vláda. Zásluhovost je věc velmi problematická. Chvilku o tom přemýšlejte a třeba mi dáte za pravdu. Lajdáci a podrazáci mívají vetšinou dobré platy a to nejsou ti, kteří vydělávají na naše důchody.
Vůbec se mi nelíbí snížení zásluhovosti. Takže ten, kdo si málo vydělává, nebo raději vůbec ne, bude mít stejný důchod jako ti, co odvádějí státu vysoké daně atd. V tomto případě trestá stát ty, kteří se snaží o samostatnost. Samozřejmě, že by měla být eliminace tělesně postižených ( je fakt, že mezi Romy je jich dost a dost) apod. Spíše by měl stát dorovnat důchody těm, kterým byl důchod vyměřen z velmi malého základu - tím myslím starší ročníky 70-ti leté a výše. Jinak to už tu bylo - vždyť všichni máme stejné žaludky?!!
Snížení zásluhovosti je zcela nutné. Všimla jste si, že rozdíly ve výši důchodů se dostávají do nepřiměřeného stavu?
Většina komentářů tady chybné předpokládá, že nejvíce vydělávají ti co nejvíce pracují. Bohužel výše platu není lineárně odvislá od odvedené práce nebo chcete-li od významu té práce. Ty nízké důchody nemají jen ti tzv.nemakančekové, ale bohužel je
mají často i ti tvrdě a poctivě pracující. A vysoké důchody pobírají také dost často ti, kteří si ty peníze nikdy za svůj život nezasloužili (také nemakačenkové). Proto přidávání podle tzv.zásluhovosti není zcela v pořádku. Vždy je proto nutné zvyšovat to také významnou fixní částkou. Ty nejchudší nesmíme nechat padnout, protože jsme přeci kultivovaná země.
Dneska jsem jel do práce na koloběžce. A zpocený jsem byl až na zadku. Až pojedu zpět, budu zase prodojený, protože strašně prší. Takhle bych sjel výtahem do garáže a v klidu si dojel domů.
Ten pohyb vám chválím a až si na tu tzv.nepohodu zvyknete, tak zjistíte, že se vám to bude docela líbit. Stačí si jen hlavu nastavit tak, že mi špatné počasí nevadí. To jde, věřte mi. A i uspořené finance, čištění hlavy pohybem a uchráněné nervy s hledáním parkoviště jsou tím benefitem, který ve výsledku potěší. Doporučuji nestěžovat si a pokračovat v započatém trendu, protože lépe už bylo. Samozřejmě to platí v případě zdravého a neopotřebeného těla.
S názorem, že není málo silnic, ale je moc aut lze jen souhlasit. Tento názor vylovuji v diskuzích opakovaně a konečně to někdo udělal jako názor prezentovaný v článku. Díky za to.
Je skutečně velmi žádoucí přestat stavět nové silnice a věnovat se cíli snížení počtu aut na silnicích. Odstranit především zbytečnou dopravu, kdy se např.díly na výrobu aut převážejí napříč republikou, Evropou a někdy kontinenty. Totéž se děje i s potravinami, kdy stejné maso se veze z jihu Čech na sever a jiné, ale vlastně to samé, se veze opačným směrem. Výčet zbytečné dopravy by jistě zabral skoro celou knihu, ale to memíním dělat.
Zbytečná doprava ale generuje někomu peníze, což je ten problém, se kterým si ty skvělé ekonomické teorie neumí poradit. Ekonomika je totiž věda, která není schopna správně ocenit hodnotu věcí (prostě nějaké pozdější náklady např.na likvidaci škod nezapočte a předá to potomkům).
Nové silnice zároveň velmi výrazně snižují možnost zadržení vody v krajině. Takže nové silnice jsou jasným protimluvem k úkolu snažit se o zadržování vody. Voda je pro nás jistě výrazně důležitější než ten asfalt či beton. A nebo to snad tak není?
No ta neuvážená "daňová reforma" zvoucí se zrušení superhrubé mzdy je tou osinou v zadku současné vládě. Vůbec jsem nechápal snahu ODS o její zrušení v době těžkého propadu státního rozpočtu. To, že to chtěl Babiš pro prospěch svých podniků, to mě nepřekvapilo, ale ten tlak ODS stejným devastujícím směrem?
Tak jsem si změřil spotřebu dvou mrazáků umístěných v jednom místě. Ten 40 let starý (dánský typ Derby), který bez přestávky běží celou tu dobu, bez jakéhokoliv problému, vykázal nižší odběr než ten nový a to ten nový měl o třetinu menší objem. Šlo o pultové mrazáky s dobrým těsněním.
Chtěl bych tedy říci, že novými výrobky to asi ve všech případech nebude a docela bych se vsadil, že ten nový bude mít poruchu dříve než ten starý. Proto prosím, než se vydáte do obchodu, abyste obměnili fungující přístroj, tak si tento údaj o spotřebě ověřte a nevěřte jen prostému tvrzení, že nové je lepší a úspornější. Někde to může být pravda a jinde zase ne.
V případě varných konvic zcela jistě není žádná nová konvice stejných parametrů úspornější. Měřením jsem si také ověřil např., že spotřeba proudu na ohřátí litru vody je u varné konvice a indukčního vařiče prakticky shodná.
LED žárovky jsou zcela jistá výrazná úspora, ale barva světla je u klasické žárovky zatím pro oko vhodnější. Takže ekonomika vždy není tím, co musí vítězit, ale to je již na každém z nás.
Bohužel tím nic nevysvětlujete, průmysl není zemědělství.
Když říkám poměrně dlouhou dobu, míním tím skutečně celou historii a vývoj automobilismu.
Naše tradice v daném oboru sahá až k prvopočátkům vývoje a výroby automobilů, vždy jsme byli průmyslově zaměřená země, vyráběli jsme vše od špendlíků až po družice.
Špičkové motocykly, letadla, pletací stroje, děla, lokomotivy, kulomety...
Máte vážně pocit, že se jedná o monokulturu půdy?
Škodovka je špičková firma a produkuje celosvětově úspěšné vozy a byla vysoce zisková!
Bohužel současná doba je šílená, Green deal, Ukrajina to vše nás včetně škodovky zničí.
Vysvěluji to tím pane Malina.
Se vším, co jste napsal jde v podstatě souhlasit až na to, že toho automobilového průmyslu máme v naší republice velký nadbytek a to je ta monokultura, ne plodin, třeba kukuřice či řepky, ale monokultura automobilové výroby a bohužel víc montoven, než vývoje. To, že máme dlouhou tradici v různých průmyslových oborech je pravda, ale nějak se to zvrtlo, jak je možné si všimnout. Co víc k tomu dodat. Šílená není doba, ale šílení jsme my lidé, že od té země chceme více, než je schopna poskytnout. Green deal je bohužel to co nás z té naší nenasytnosti se snaží dostat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dnešní auta jsou na ovládání všech podivných funkcí opravdu zbytečně moc komplikovaná. Na trhu chybí jednoduché a trvanlivé auto, které je ve své podstatě (díky té trvanlivosti a i menší poruchovosti) ekologičtější, než ty nové výmysly. Ta menší poruchovost je dána pak i tím, že to co tam není, to se nemůže porouchat. Některé poruchy nejde někdy ani počítačem detekovat. Mám, s tím vlastní zkušenost. V servisu mi řekli, ať tu kontrolku ignoruji, když to jede.
Měli bychom se vrátit k tomu, že auto je obvykle určeno pro běžný provoz tj.pro přesun z bodu A do bodu B. Na uzavřených tratích to může být sportovní náčiní a může to také vyjímečně být hračka pro fandy počítačových her či umělecký předmět. Proti tomu nic nemám, ale ta široká základna by měla být založena na jednoduchosti a trvanlivosti. Nic nemám proti zlepšení pohodlí, ale to, že se auto samo zamkne, samo spustí stěrače, či samo nastaví zrcátka, sedadlo a pod., tak to je často spíš pro zlost. A to, že mi na přístrojové desce říká, kde je hrdlo palivové nádrže, tak dobrý, ale pro průměrného řidiče (řidičku) zcela zbytečný. Obrazovka na palubní desce jen ruší pozornost řidiče, ale to už i některé automobilky vědí.
No a pak někdo chytrý nás kárá, že neumíme ty vymoženosti ovládat. No neumíme, protože o ně většinou ani nestojíme.
1 odpověď