Je vidět že tento člověk je pro železnici postradatelný, bez něho to jede, tak by měl být odvolaný. Tento ,,vrcholný manažer,, ukázal že jeho osobní zájmy jdou nad zájmy společnosti ve které je vedoucí a ještě když se válí někde v bazénu tak vyzývá zaměstnance aby zachraňovali firmu. A on za to bude brát odměny v řádu milionů. Hnus velebností, chce se mi z takových namachrovanců zvracet.
nene, prave takovi jsou potreba i jinde, aby to fungovalo. Me taky muj reditel pri pohovoru rikal, ze do prace nemusim, kdyz vsechno bude fungovat. Moje chyba, ze chodim do prace 😄
Vlastní zkušenost s tím nemám, ale mohlo by to být takhle na přímý poslech dobré. Převodníky sigma delta se běžně používají jak pro audio, tak i pro měřící účely. Jenže tam se dělá decimace a převod na PCM. Tady to jede bez decimace.
Z principu vychází, že čím vyšší kmitočet s tím budete přenášet, tím to má horší vlastnosti a potřebujete to dohnat hodně velkým vzorkovacím kmitočtem. Takže jak tady píšou že to má 256 násobek vzorkování Odkaz 1 ve skutečnosti pokud má CD 44,1 KHz a přenášíte tam 20 KHz, máte cca 2 vzorky na periodu, ale 16 bitové, tedy s rozlišením 65536 úrovní. Tady máte 256 násobek vzorkovací frekvence, ale s jednobitovým vzorkováním. Takže když to frekvenčně omezíte na těch 20 KHz a tedy v podstatě zprůměrujete z těch 256 vzorků, rozlišíte cca 256 úrovní a to není moc. Je to cca jako 8 bitové PCM 🙁 Jenže pokud vezmete v úvahu, že na 20 KHz toho už člověk moc neslyší a čím nižší kmitočet, tím je ten přenos kvalitnější, mohlo by to ve výsledku hrát dobře.
Celé je to ale hodně nepraktické a nejen pro velkou náročnost na data. Pokud ten zvuk chcete míchat a různě upravovat, stejně to nakonec převedete na PCM, aby se s tím dalo něco dělat. A kouzlo zmizí 🙂
Ono takové PCM s 24 bitovým převodníkem má na těch nejnižších bitech stejně jenom šum. Ale ten šum se pak chová dost analogově a nepotřebujete tam nic přidávat pro překrytí kvantizačního šumu (zkreslení) jako u 16 bitu na CD. Pokud je převodník kvalitní, myslím že PCM na tom bude o dost líp, než DSD.
Vlastním zesilovac s DSD dekodérem a stáhnula jsem si pár alb z NativeDSD.com a z Octave Records. Velkým propagátorem je Paul McGowan, vlastní high end značku PS Audio a již zmíněný Octave Records. Ráda ho poslouchám na YTB. Odkaz
Vinyl je dávno technicky překonaný, jenže i ten digitál je obvykle silně ošizený (zkomprimovaný) a dneska je problém sehnat někde muziku v solidní, pokud možno nekomprimované kvalitě. Kdysi jsem namluvil tohle CD a je tam i spousta zvukových ukázek. Odkaz Své typické nectnosti má jak gramofon (praskání, šum desky, už po pár přehráních úbytek výšek a zkreslení ke konci desky), tak ale i jiná analogová média, třeba magnetofonový pásek. Tam jsou zase dropouty a často i problémy s výškami, šum...
Takovým tradičním digitálním médiem je CD. Vzniklo v době, kdy všechno začínalo a byl problém jak s kvalitními převodníky (vlastní digitalizace analogového signálu), tak i se záznamovou kapacitou CD. Takže vzniknul formát s rozlišením 16 bit, tedy teoreticky s dynamikou 96 dB (prakticky něco přes 90) a vzorkování 44,1 KHz, tedy frekvenční rozsah do 22 KHz. Hraje to sice dobře, ale chtělo by to trochu víc. Těch 24 bit a 48 KHz by už bylo v pohodě. Jenže normu na formát CD už nikdo nezmění.
Dneska je zvykem všechno komprimovat a kvalita záznamu tím jde dolů. Pokud nemá MP3 aspoň 240 Kbit/s, je to tam slyšet. Bitrate pod 100 Kbit/s, což se používá pro muziku i v DAB, je pro ostudu a je to dost neposlouchatelné.
Ale to, že většina lidí nemá o kvalitu zvuku zájem, vede právě k té vysoké kompresi, což šetří přenosovou rychlost a místo na disku. Těch pár nadšenců, kteří touží po kvalitě, pak místo kvalitního nekomprimovaného digitálu raději vyhledává vinyly. Je to taková zvrácená doba.
Co říkate na nahrávky v DSD256? Myslím ty "native", nepřevedené z PCM.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
zenich si zapomnel sundat cedulku z rukavu 😄
1 odpověď