Moc pěkně napsáno. Konečně někdo napsal jak se věci opravdu mají. Děkuji.
Je nepochopitelné jak u nás někteří lidé náruživě bojují za poškozování životního prostředí. To je jako by říkali, že nás evropská unie nutí odvážet odpad na skládku, když ho můžeme sypat do lesa nebo do parku. Vždyť tam sevtoho vejde spousta! A těch emisí co se tím svazem vyprodukuje a další pseudo fyzikální výpočty na obhajobu nesmyslů, z ruska pocházejících. Lidi, zamyslete se nad tím selským rozumem. Výroba spalovacího pohonů je zhruba 6x náročnější na výrobní čas. EV musí být a jsou jednodušší a levnější. Jen je potřeba nenaletět předraženým a nekvalitním VW, Škodovkám a Steelantisům. Marže na Enyaqu je podle pana Povšíka že Škodovky 20000Euro to je cca 40%. Takové okrádání spotřebitelů si nenecháme líbit.
Jsem starý boomer 😉, ale EV i nové energetice i Green dealu fandím. Jezdím Teslou a je to super. Mnohem lepší než diesel!!!
Svatá pravda. Taky mám rád českou přírodu. Jsem rád, že vzácné kovy těží číňané v Africe. Děti s kulatými bříšky aspoň občas od čínských soudruhů dostanou hrst rýže. Zdevastovaná krajina tam někde daleko mě taky moc nebere.Litium a podobné dobroty si zpracují v číně a přes polovinu zeměkoule dovezou autíčka do zelené Evropy. Ti naši Bruselští filutové potřebuji fakt pochválit. Taky se mi líbí jak nám dávají čínu za vzor. Elektromobilita a GD budiž pochválena.
V článu je vše špatně. Kouření třeba podporovat. Kuřák je pro naší společnost požehnání. Kuřák co kouří cca. 20 cigaret za den. Přinese do státního rozpočtu za rok 50.000 kč X 20 let = 1.000.000 kč. Kuřák umírá mnohem dříve než nekuřák. Kuřáci se nedožijí důchodového věku. Léčba kuřáka stojí mnohem méně než nekuřáka.Rakovina plic je rychlá a fatální. Nekuřák žije déle let a zatěžuje stát svým důchodem a lékařskou péčí. Proto je třeba kouření podporovat. Reklama, reklama. Propagovat kouření.Tabák je pro nás nekuřáky požehnání.
Neexistuje žádný jiný skutečný důvod proč nebrat karty, než snaha skrýt větší nebo menší část z tržby před zdaněním. A když může mít stánek s pivem u řeky na cyklostezce normálně terminál, stejně jako nějaký jiný stánek někde na trhu, ať mi nevykládá žádný restauratér, že to nejde. I slečna, která provozuje takové malé občerstvení u nás v kině, v podstatě je to jenom stůl s chipsy a limonádou, normálně vygeneruje kód a nemá s tím žádný problém. Oblíbeným argumentem je, že dodavatelům přece musejí platit hotově. V tom případě jim nelze než doporučit to, co sami doporučují zákazníkům: můžete si přece dojít k nejbližšímu bankomatu a nepřehazovat svoje provozní starosti na nás.
Kdejaký darebák velkoobchodník prodává s marží 10% a nechce 4% darovat karetní společnosti a bance. No fakt je to zloděj a darebák co okrádá stát.
Domnívám se že do dvou let bude EV levnější než spalovací verze, též levnější náklady na provoz. To bude posledním hřebíčkem do rakve tradičním automobilkách.
EV jsou konstrukčně jednodušší a budou mít velmi brzy nižší náklady na výrobu.
Nicméně minimálně do roku 2050 tu stále budou spalovací vozidla. Výměna bude postupná obzvláště v ČR, kde je malá kupní síla.
Určitě regule musí být, aby byl vyvíjený tlak na firmy aby část svých peněz investovali. Kdyby nebylo euro normy ve vozidlech stále by jezdili automobily kouřící jak lokomotiva. Ale vozidla by byla levnější.
Tady se doufám též shodneme že vývoj motorů byl pozitivní a zlepšilo to lidem život ( méně smogu a zplodin )
Stejné to bude s EV. To lepší a rozumné zvítězí s tím souhlasím.
Uznávám, že některé dotace jsou nesmyslné, některé však jsou potřebné.
Současná propagace a zákazy spalovacích motorů ze strany EU spíše škodí EV a zbytečně rozdělují společnost. Zákaz spalovacích motorů považuji za zbytečný.
Zcela souhlasím s :
Žádná ideologie nemá dlouhodobě šanci. Každé lhaní jednou vyplave na povrch.
Máme povinnost svět odevzdat svým potomkům ve stejném, nebo lepším stavu než jsme ho převzali - Já jsem přesvědčený, že se toto právě děje, že je tlak na udržitelnost a neničení přírody v rámci GD.
Co se týká dluhů těžko říci. Pokud se bude investovat do smysluplných projektů tak se investice velmi brzo zaplatí, jelikož získáme konkurenční výhodu oproti jiným zemím. Pokud se peníze rozkradou a bude se utrácet za nesmysly pak tato obava je na místě. Korupce v politice je velká, přesto věřím, že to dopadne dobře
Pane Sobotka. Přiznávám porážku v naší výměně názorů. Váš projev je mnohem více kultivovaný. Ten můj vám nesahá po kotníky. Moc vám přeji ať vám autíčko dobře slouží. Jsem si jistý, že technika ve vašem autě bude neskutečná pro nás Evropany. Měl jsem možnost navštívit Tchaj-wan. Tahle část světa nám dávno technologicky utekla. Omlouvám se za svou agresivitu a aroganci. Má příčetnost je vždy omezena pokud vidím jak mým rybičkám, tvorečkům a veškeré havěti včetně lidí ubližují. Vidím vždy vše černě. Moc si přeji ať máte pravdu. Co nejvíce pravdy. Lidé jako vy mění svět k lepšímu. Děkuji za lekci co jsem od vás dostal a přeji vám hodně úspěchů nejen ve vašem podnikání.
Alternativní paliva neřeší onen problém s vysokou energetickou náročností při výrobě a "mizerné" efektivitě spalovacích motorů (35%).
Je to stejně neefektivní jako přilévat do současných paliv řepku a jiné příměsi které nemají s ekologií vůbec nic společného. Energeticky je to hloupost toto dělat a přimíchávat.
To je třeba důvodem proč se v osobní dopravě nechytne vodík. Zelený vodík umíme vyrobit, problém je se skladováním, přepravou a následnou efektivitou.
Nemyslím si že syntetická paliva budou primárním zdrojem paliv. I EU není naklonění těmto palivům a neodsouhlasila jej.
Dokáži si to představit pro nadšence. Na normální ježdění bude EV, pro zábavu a potěšení z jízdy se vytáhne standardní spalovací vozidlo. Syntetická paliva však budou natolik drahá, že vlastnictví spalovacího vozu bude luxusním zbožím.
Já na to pohlížím z konstrukčního hlediska a oné efektivity. Tam jsou kroky EU zcela logické a dávají velký smysl.
Nevěřím všemu co kdo vykládá, ať už se jedná o politiky či kohokoliv jiného.
Poměrně detailně jsem ověřoval a zjišťoval fakta která nás čekají a důvody proč se tak činní.
Neshledávám v tom problém, přesto je férové říci, že nás čekají nemalé investice které zaplatí všichni občané. Ovšem jako každá investice časem přinese své ovoce a zlepší život všem a především sníží cenu.
Jako majitel firmy jsem přešel na EV ne z důvodu ekologie, moderní techniky pohodlí či čehokoliv jiného ale z důvodu nejlevnějších provozních nákladů a to po delší časový úsek. Ekonomicky to bylo pro mě mnohem výhodnější než mít klasické vozidlo a čekat na postupné zdražování
Pane Sobotko mám radost. Další shoda. Jen to EV. Tam se nepotkáme. Já tvrdím, že každá dotace. Každé nařízení je k ničemu. To lepší a rozumné si vždy najde cestu přirozeně. Žádná ideologie nemá dlouhodobě šanci. Každé lhaní jednou vyplave na povrch. Jen mě mrzí. Než se to stane zničíme kus přírody. Máme povinnost svět odevzdat svým potomkům ve stejném, nebo lepším stavu než jsme ho převzali. Bohužel, po nás potopa. Potomkům zanecháme obrovské dluhy a zdevastovanou přírodu ve jménu něčeho co je naprosto nepochopitelné.
Pane Belko již dnes fungují sousední státy vzájemné energetické "pomoci".
My nejsme čistým vývozcem energie, ale velmi rádi si od Němců levně koupíme energie z větru.
Není postavená Evropská energetická soustava, to máte pravdu ale také proto se nyní masivně zvedají distribuční poplatky, aby se z toho mohla vybudovat a je to ku prospěchu všech.
Nejde o to, aby baterie vykrývali dlouhé období, ale aby pomohli vykrýt špičky ( tedy 1h -2 ráno a 1-2h večer.
Výhoda z baterií je že můžete efektivně během sekund posílit sít ( případně nadbytku opětovně dobíjet baterie) Závěrné elektrárny mají 7,5 minuty na to aby naběhli na požadovaný výkon a za jejich služby platíme opravdu velmi vysoké poplatky. To v případě baterií se změní.
Velkou výhodou je že nepotřebujeme celou baterii ale stačí jenom pár procent z kapacity vozu, jelikož jich do budoucna bude mnoho.
Kdybych bych stát tak majitelům co mají FVE včetně dotací bych smluvně zarezervoval že poskytnou 10% své kapacity baterie pro tyto úkony ( nabíjení vybíjení) Pokud by nesouhlasili nedostali by dotaci.
Fungovalo by to dobře protože s vysokým počtem úložišť Vám rosta celková kapacita.
Teplárny bych nahrazoval pískovými baterii. tam by šla použít i stávající infrastruktura.
Další důvod proč bude povinné zateplení všech budov - Nezateplené paneláky mají vyšší spotřebu a plýtváme energií a lidé platí velmi vysoké částky za teplo. GD také upravuje zateplování budov. Takže jsme zase u oné efektivita a neplýtvání s energiemi.
Dotace na na Sokolovsku není dlouhodobé řešení.
Pane Sobotko. Máte pravdu. Již dnes funguje energetická pomoc mezi státy. Rumunsko svými 60 let starými uhelkami zachraňuje EKO Německo. Ano, je to tak Rumunsko zachraňuje Německo. Před pár lety nemyslitelné. Švédsko odmítlo větší propojení s Německem. Stojí za tím strach z Německé el. sítě a jeho výkyvy. Nevím co je písková baterie. Alternativní palivo ve formě nebezpečného odpadu je na Sokolovsku řešení? Zateplování budov na tom se s vámi shodnu. Jen ta forma je na palici. Jen ne všech budov. Jsou budovy postavené z kvalitních materiálu co zateplení nepotřebují .Tam bych to dokonce zakázal. Konečně shoda.
Ev které jsem si objednal di firmy bude mít funkci V2G, primárně vozidlo bude sloužit jako vozidlo na ježdění, avšak i pro pokrytí spotřeby firmy v dobách špiček (max. 2h denně). Na spotových cenách je levná elektřina kromě právě špiček (včetně zimního období). I přesto, že nemáme mnoho větrných elektráren tak Němci a další státy je mají. Proto je tlak z EU na vybudování Evropské energetické soustavy a sdílení energií napříč EU. Ano prostředky na to se vyberou prostřednictví emisních daní a povolenek a budou použity na OZE projekty včetně dotací pro zateplení budov a snížení energetických nároků či rozvoje Evropské ener. sítě.
Neříkám, že všechny dotace a peníze z EU jdou na vhodné projekty, ale co se týká OZe a energetiky tak to je strategická investice kterou je třeba učinit a udělat.
Ukládání energie v autech je naopak nesmírně ekonomicky výhodné pro všechny ( stát, majitele EV i koncového spotřebitele energie)
Přes den kdy vozidlo stojí se levně či zdarma nabije a v dobách špiček pomůže pokrýt sít.
Stát nemusí investovat do bateriových úložišť, náklady na pořízení ponese majitel EV, Majitel EV však si bude částečně kompenzovat pořizovací cenu prodeji ve špičkách a tím mu vozidlo bude vydělávat i když zrovna nebude v pohybu.
Je to hra s nulovým součtem ( WIN WIN). Zároveň spotřebitel bude mít levnější energii než kdyby síť vyrovnávali závěrné elektrárny.
Chápu Vaše obavy o budoucnosti. Já jsem v tomto optimista a vidím cíl kam směřuje EU a Greendeal a opravdu se není čeho bát. Je to investice, která nám přinese velmi nízkou cenu energií a lepší podmínky k životu
Pane Sobotko. Ano, tyhle ulhané manipulativní články jsem taky četl. Věřte je to všechno lež. Utopie, není postavena přenosová síť. Již nyní nestíhá těch pár solárů. Energie bude luxus. Autobaterie tolik energie nemají šanci uskladnit. Jeden příklad lhaní. Četl jsem tady článek o drahotě tepla na Sokolovsku. Stát občany zachrání jednou miliardou dotace pro teplárny na letošní zimu( z našich daní). Teplárny nebudou zákazníkům tolik účtovat, finance za povolenky ovšem do Bruselu odvedou. EU nelení. Po uzavření fosilních tepláren má připravený projekt na teplárny ekologické. Teplárny budou spalovat alternativní palivo a energie pro spotřebitele o trošku zlevní.. Pane Sobotko, víte co je myšleno pod slovem alternativní palivo? Mleté pneumatiky jsou alternativní palivo. Dovedete si představit ten kšeft co ty zrůdy v Bruselu chystají. Jak těm nebohým lidem ublíží, zničí zdraví, zdevastují životní prostředí. Jistě to podpoří výzkumem předních evropských vědců z uznávaného pracoviště placeného z prostředků EU. Těch případů kdy nám tady lžou je spousta. Pane Sobotko čtěte pozorně, koukejte se kolem sebe. Uvidíte, že realita je jiná než nám podsouvají. Někdy je to až tak manipulativní, že nechápu jak to může někdo sežrat.
S ukládáním energie nebude problém obzvláště díky právě EV. Dokonce se plánuje to, že EV budou součástí moderní energetiky a budou levnou energii nejenom čerpat, ale i dodávat ve špičkách ( V2G ).
Transformace současné energetiky za moderní něco stát bude ale je to velmi vhodná investice která zajistí energetickou budoucnost Evropy.
Jako fyzická i právnická osoba mám spotové ceny a na cenu silové elektřiny si opravdu stěžovat nemohu jelikož je levná. Letos jsme měli kolem 280h záporných cen. Dnes taktéž v polední dobu je elektřina téměř zadarmo.
Automobilky zavírají protože jsou neefektivní a mají drahou výrobu a jejich vozy jsou nekonkurence schopné. Nejprodávanějším vozem v EU je Dacie Sandero. Proč? Protože má skvělý poměr cena/výkon.
Evropské automobilky velmi prodávali vozidla v Číně, ale nyní mají mizerné prodeje protože domácí značky jsou kvalitnější a levnější. Krásný příklad. VW ID 3 se v ČR prodává kolem 1mil (alespoň s 11kw AC nabíjením a tepelným čerpadlem). Stejné vozidlo v Číně taktéž vyrobené v Německu se prodává za polovinu a stejně Čínaně raději koupí domácí značku levnější a lépe vybavenou.
Proč VW má v Evropě tak vysoké ceny?
Ano já jako podnikatel hledím na náklady a investice v dlouhodobém horizontu. I to je důvod proč přecházím na EV, jelikož jsou ekonomičtější než provoz současných tradičních vozidel. Navíc výhled do brzké budoucnosti jasně deklaruje, že tradiční paliva půjdou výrazně nahoru, kdežto elektřina výrazně dolů díky rozšiřujícímu se OZE .
Pane Sobotko Ještě jeden pokus vám odepsat. Minulý příspěvek mi smazali. EV jako uložiště je nesmysl. Buď chcete jezdit, nebo dělat baterku.
Spotové ceny jsou výhodné, když fouká a svítí sluníčko. V zimě si na mě vzpomeňte.
Paliva půjdou jistě nahoru. Emisní povolenky do každé rodiny, do každé nádrže. EU potřebuje finance.. Třeba postavit cyklostezky od nikde do nikam. Zadotovat větší ničení půdy zemědělci. Jsem jel po dlouhé době z Karlovic do Krnova v Jeseníkách. Cesta kopíruje říčku Opavu. Opava v krajině meandruje. Nádhera, pastva pro lidské oko. Těšil jsem se na pstruhy a Lipany pod splavem v Kunově. Když jsem dorazil dostal jsem záchvat paniky. Po dlouhé době jsem měl slzy v očích. Splav nikde, pstruzi nikde. Jen beton stovky m/3 betonu, kde oko dohlédne. MALÁ VODNÍ ELEKTRÁRNA mlýnek na vodní život.. Proč? Říčka má malý průtok. Ekonomicky jistě nesmysl. DOTACE EU !!!!!! Na takové projekty platíme. Pane Sobotko je mi z toho všeho smutno. Nedivte se mému názoru na EU a politiku ničení přírody, krajiny a životů, této hrůzné Bruselské sekty.
Na výrobu paliva je třeba značné množství elektrické energie viz video. Doporučím shlédnout.
Poté se vše spálí ve spalovacím voze s 35% účinností a zbytek je odpadní teplo.
Ano u výroby elektřiny z FVE a dobíjení baterií vznikají ztráty ale jsou velmi zanedbatelné oproti ztracené energii spjatou s výrobou a spotřebou tradičních paliv.
Asi jste si všiml, že Eu i další státy masivně podporuje OZE, tedy energetický mix se neustále vylepšuje a velmi brzy skončí uhelné a časem i plynové elektrárny.
OZE je budoucnost včetně EV.
Polemizoval bych o účinnosti Vaší Audi a EV. " čínští kluci využívají otrockou práci dětí s kulatými bříšky." - máte důkazy pro Vaše tvrzení. Děti na práce v automobilkách Čína nemá.
Pokud jste se svojí Audi spokojený tak je to v pořádku.
Pokud někdy budete moci jděte vyzkoušet třeba nové elektrické Audi e-tron.
Budete mít tu Vaší prémiovou výbavu a materiál, ale poznáte přednosti elektrického pohonu. Audi už má 800v architekturu a její EV jsou velmi dobré, na můj vkus však příliš drahé a našel bych vhodnější alternativu.
Já jsem též spokojený se svým EV.
Pane Sobotka OZE je fajn pokud svítí sluníčko a fouká. Ještě umět energii uložit. Umíme uložit cca. 10 sekund průměrné spotřeby a kecy o vodíku. Podobných nesmyslů už bylo napsáno fakt hodně. Vy jako podnikatel mi dáte jistě za pravdu, že nejdříve dám pod kohoutek nádobu .a potom pustím vodu EU nejdříve pustí vodu a potom hledá džbán. Energetický mix se opravdu VYLEPŠUJE a zdražuje. Proto zavíráme automobilky a utíkají nám firmy z Evropy. Kdo chce konkurovat světu, ten jde tam kde je levná energie. AUDI e-tron je fakt obluda. Nemám rád mnohatunová auta. Je to další důkaz Evropské šílenosti, důkaz nemocného rozumu.
Je to jistě prodejní trhák. Ty kulaté bříška v Africe a otrocká práce pod čínským bičem ? Ty miliony tun provrtané země a zničené krajiny? Čína je pověstná jak dodržuje západní pracovní standarty v Africe. Čína je známá svým ekologickým cítěním. Pro Čínu je ekologie vždy na prvním místě. Svět se zbláznil. Zdevastujeme svět pro sektu nenažranců co nám cpe do hlavy nesmysly nazvané CO2. Dnes je největší kšeft být obchodník s deštěm, pardon KLIMATOLOG. Stačí pár blábolů a skleněnou kouli v kapse. Vždy najdou někoho kdo zaplatí.
Já to už nějak doklepu. Chudáci mladí. Bude trvat několik generací, než ten zelený marasmus dají dohromady. Snad zažiju dobu, kdy zdravý rozum zvítězí.
Máte pravdu. Čína v EV je mnohonásobně před VW.
Dalším důvodem vidím cenovou politiku.
VW stejnou ID3 prodává v Číně za polovinu cenu co v Evropě.
Pokud by stejné ceny dorovnal v Evropě poptávka by se mu výrazně zvýšila, to však neudělá.
Další problém je pomalý vývoj a inovace. Je smutné že základní verze EV mají jen dvoufázové nabíjené 7,2kw namísto alespoň 11kw a tepelné čerpadlo za příplatek namísto standartu.
Brzy VW ztratí Čínu, což je velký trh a Evropa a Amerika toto nenahradí.
Dle mého je zavření závodu nutné, avšak pokud se nevzpamatuje tak brzo dopadne jako Nokia a další kdyby úspěšný výrobci.
Ještě mě napadá vysoké výrobní náklady spojené s nesmyslnou škálou možností konfigurace.
Měli by to udělat po vzoru Tesly: Vyberete si barvu velikost baterky a hotovo.
Máte pravdu pane Sobotka. Taky jsem velký fanda Číny. Jsem ovšem velký optimista. Vidím první zlepšení EU. Čínská demokracie, vysvětlování lidem co je správné. Tam Čínu již doháníme. Dokonce začínají první vyhazovy z práce těch hnusných popíračů. Firmy to již chápou. Dotace = správná linie. Však ti popírači si nakonec ten elektromobil koupí. Stačí jim zakázat smraďochy a zdražit benzin.. Mám opravdovou radost. Velká změna se blíží. European green deal budiž pochválen.
možná až pochopíte koloběh co2 a jeho vliv na klima, by se to chtělo k něčemu vyjadřovat, tyhle turkovský keci si nechte pro svoje popírače všeho..ono si ty procenta stačí přepočíst třeba na objem v litrech a pak uvidíte to vaše stopové množství na hranici měřitelnosti.. a každým rokem se v atmosféře(nejen) kumuluje další a další..
Krásný den přeji pane Veverka. Pan Turek opravdu není můj favorit. Budete se divit, ale jsem velký milovník přírody. Proto jsem smutný z toho co se děje. Koloběh CO2 opravdu funguje. Jen nikdo neví jak přesně.. Věřte mi, kdo tvrdí, že ví. Tak lže .Pane Veverka jsem z vesnice. Každý rok se dusím já i mí sousedé díky vaší BIO řepce. Nelze dýchat, větrat, chodit ven, Alergie záchvaty kašle. Po celé vegetační období jenom jezdí mnohatunové traktory a polévají pole jedy. Pokud vám do postříkaného pole vběhne pes. Tří dny zvrací. Pokud vám vběhne mezi jedy dítě na cyklostezce. Raději nedomýšlet. Vše ve jménu modly European Green Deal. Devastace krajiny ve jménu GD. Pole. které jsou mrtvé bez života. Půda, která se nesmí orat. EU nařídila. Orba pole vysušuje dle EU .Ideál je sterilní beton. Řepku sklidí a začne další hrůza v podobě prachu. Trošku zaprší pod kopcem povodeň a bahno. Vše ve jménu European Green Deal. Elektromobilita další genocida na přírodě. Dokážete si vůbec představit, jak velký kus země musí lidé zdevastovat při těžbě vzácných kovů k výrobě jedné baterky do auta.. Tyhle články, obrázky nikde neuvidíte. Nejsou v souladu s European Green Deal. Dovedete si vůbec představit kolik generací našich potomků bude dávat dohromady to nenažrané šílenství ve jménu European Green Deal. Opravdu necítíte tu masáž a lhaní co nám podsouvají? Udělejte si prosím výlet do přírody na vesnici, koukejte kolem sebe a uvidíte jak nám lžou. Lžou ve jménu European Green Deal. Je to ulhaná sekta nenažranců co nám zničí krásný domov. Domov budovaný našimi předky. Je mi smutno.
Paní Svobodová, do čeho Vy už se nezapojíte? Podívejte se ven z okna a pak přemýšlejte, zda je GD šílenství. Mně příjde jako šílenství, že jsem u nás na Vysočině, ve výšce 600 m.n.m včera sklidil první vodní vodní meloun - velký a tuze sladký, víno, které mi dozrávalo koncem září už je celé sezobané od ptáků - nestihl jsem ho přikrýt sítí a už 3 týdny větrám jako blázen celou noc, protože jinak budu mít v ložnici na spaní 29 stupňů.
A už jste vysvětlila, jak je možné, že před nedávnem pan Babiš doslova citoval slova z Vašeho příspěvku, který jste zveřejnila dvě hodiny před jeho vystoupením? Nějak Vám v sekretariátu ANO nevyšlo načasování. Musíte si příště vylepšit timing.
Eelektromobilita se bude na celém světě rozvíjet i bez GD. Fosilní paliva jsou pasé a tím pádem ani auta na ně nemají budoucnost. Již dnes se víc jak 50% elektřiny v EU vyrábí z nefosilních zdrojů. Celý svět přechází na elektromobilitu - v Číně se už spalováky prakticky neprodávají a Vy tady budete horovat za umělé udržování čmoudících, složitých a do budoucna drahých aut - cena elektromobilů trvale klesá. To Vás kromě Babiše platí i fosilní lobby?
Pane Machala upozorňuju, že nejsem volič ANO. Elektromobilita a GD je hrobník Evropy. Zatím nikdo nedokázal, že za oteplování planety může člověk. Teda nikdo nestranný, neplacený těmi šílenci z EU. Natož CO2. Koukněte CO2 v atmosféře lítá 0,31 %. Stopové množství na hranici měřitelnosti. Člověk tam přidává dalších 0,0000000000000001% ze všech autíček, komínků, kraviček atd. Každý trošku příčetný si udělá obrázek sám. Pane Machala dle toho co tady píšete jste nejspíše byl někde dlouho přilepený k asfaltu.
Třeba je Vaše fabie v nejlepší formě, ale spolu s miliardami ostatních aut něco do vzduchu přeci jen vypustí.
Proč si myslíte, že jaderná elektrárna není bio eko? Radši byste pálil uhlí, nebo vyhazoval soláry po deseti letech, kdy už přestávají fungovat a nelze je recyklovat.
Svatá pravda. CO2 v atmosféře lítá 0,031 % stopové množství na hranici měřitelnosti. Všechny autíčka, uhelky a kravičky do atmosféry vypustí dalších 0,00000000001 % a všichni zahoříme ohněm pekelným.
Jednou se nám budoucí generace budou smát a za břicho popadat. .
On vás někdo nutí se na to dívat? Platit také nemusíte, stačí všechny TV, PC, mobily vyhodit do popelnice a máte klid.
Už tomu moc nechybí a udělám to. Fakt tomu světu přestávám rozumět. ČT vždy platila za kanál pro diváky co nemusí komerci typu NOVA , PRIMA atd. No a máme místo 168 h Topinku. Dobře nám tak.
Při 15% zastoupení BEV ve vozovém parku, což u nás bude někdy v první polovině třicátých let, potřebujete na nabíjení plus mínus 4 TWh elektřiny ročně (1 milion aut, roční nájezd 20 000 km, spotřeba 20 kWh/100. Schválně nadsazuji nájezd, protože se BEV vyplatí spíše lidem s vyšším nájezdem a udávám vyšší spotřebu, než bude reálný průměr).
Celková roční produkce energie v ČR byla loni 71 TWh, přeshraniční saldo (o kolik více jsme exportovali než importovali) bylo cca 9 TWh. Zajímalo by mě, podle jaké studie není možné tu poptávku 4 TWh uspokojit. Dáte mi odkaz?
Já vám odkaz nedám. Za 30 let už budeme mít uhelné elektrárny zavřené. Nyní cca. 50 % v mixu výroby. Jaderné bloky postavené jistě nebudou. Větru a sluníčku nedokázali poručit soudruzi a nedokážou to ani soudruzi v Bruselu. Tak fakt nevím.
Chudáci naše děti.
Bylo by nejlepší, kdyby všichni majitelé uhelných elektráren v říjnu výrobu zastavili. Nejdéle za deset dní by i ten největší aktivista pochopil, že když nemáme náhradu, tak se bez nich prostě neobejdeme. A náhrada nebude ještě mnoho let. Je opravdu málo lidí, co se obejdou bez elektřiny. Já znám asi dva, co žijí opravdu skromně, jako poustevníci. V republice jich bude tak možná tisíc. Ale všichni ostatní, a hlavně ekonomika je na ní zcela závislá.
Jen taková maličkost. CO2 v atmosféře je 0,31%. Pokud zrušíme všechny uhelné, plynové elektrárny v Evropě + všechny spalovací motory. bude v atmosféře 0,31% CO2. Svět se opravdu zbláznil.
21
Sledujících
0
Sleduje
21
Sledujících
0
Sleduje
Myslím ,že autor nemá dokonalý přehled o situaci a reálných důvodech.
Nechci tu polemizovat, protožetaké nemám informace důkladně prověřené, ale to co vím, neodpovídá popisu v článku.
Ale ono to vcelku vypadá, jako dlouhodobou manipulaci trhu Čínskou vládou, která dnes způsobuje ohromné fluktuace cen a poptávky, spojené s velkým poklesem kvality dnes vyráběných aut.
Jednoduše řečeno, Čína dotovala výstavby továren na elektroauto průmysl, zmonopolizovala světovou těžbu surovin ve svůj prospěch, světové automobilky z důvodu navyšování cen vstupů uvěřili, že přesunem výroby do Číny budou schopni udržet ceny. Čína začal své elektroauta prodávat doma za velice nízké ceny a protože jsou používána ve specifickém prostředí velkoměst, jsou dobře použitelná.
K tomu přišla nákupní krize způsobená covidovým šokem.
Všechno tohle stálo obrovské státní investice, které se můžou vyplatit jen tak, že se díky tomu zhroutí světový automobilový trh, skončí většina výroby v Evropě, Čínské firmy ho převezmou a tím se nakonec státní výdaje sanují.
Vedlejší problém jsou elektroauta v Evropě. Tady se totiž běžně používají zcela jinak, než v Číně a jejich levná městská elektroauta jsou pro většinu lidí naprosto nepoužitelná.
Navíc běžný automobilový ekosystém spalovacích aut, kdy jsou kupci na každé starší auto, v elektroautech absolutně nefunguje. Na ojetá elektroauta nejsou kupci, což tyto auta naprosto zabíjí. Většina lidí, co si koupí elektroauto, ho nechce provozovat 15 let, jsou zvyklí ho počase prodat a koupit nové. Jenže nemají komu. A tak si rozmyslí, jestli si ho koupí i příště.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zatím asi ten nejlepší názor. Vlastně na celé to šílenství EV. Má to hlavu i patu.