Pánové, chápu, že toto je ekonomická rubrika, nicméně po odborné sránce to vypadá, jako by ho psal laik, který ho opsal od jiného laika. Například "tři miliardy čipů a tři miliony polovodičových desek, na které se umisťují", to je přece nesmysl, vyrobí se polovodičová deska, na které se za pomocí fotolitografie vyrobí např. 1000 čipů vedle sebe a pak se deska nařeže na jednotlivé čipy, které se pak zapouzdří do součástky.
Co je to za termín "energetická kabacita"? Správně má být, že polovodiče na bázi karbidu křemíku mají v sepnutém stavu menší odpor, tedy menší úbytek napětí, tedy méně ztrátového tepla k uchlazení, tj. možno spínat větší výkony nebo mít větší účinnost, tj. menší spotřebu, tj. větší dojezd. Ještě si dovolím upozornit na chybu u výkonu dnes běžných DC rychlonabíječek, který není 1200 watů (i vaše rychlovarná konvice má větší výkon), ale pravděpodobně bylo myšleno 120 kilowatů (někde třeba jen 50kW).
Zde je rozhovor s vývojáři z Onsemi na kanálu Electro dad, kde je vysvětleno jak součástky na bázi karbidu křemíku (SiC) vyrábí a jaké mají výhody oproti čistému monokrystalickému křemíku a kde se používají. V mobilech a infotaimentu aut to nebude.
To je zpráva z tak před 20 lety, kdy bylo zastavování na znamení novinkou. Článek a starosta řeší to, co už jinde dávno funguje. Ve Švýcarsku zastavování vlaku na znamení dovedli k dokonalosti, tam je tlačítko nejen ve vlaku ale i na na nástupišti. Pokud nikdo nenastupuje ani nevystupuje, vlak může zastávku projet plnou rychlostí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pořádat v ní dusíkové párty.
Dusík obsažený ve vzduchu za vyššího tlaku jako je v hloubce větší než 30m má podobné účinky na organismus jako alkohol. Výhoda je, že po (pomalém) snížení tlaku příznaky mizí a nezůstává kocovina. Říká se tomu Hloubkové opojení. Viděl jsem video, kde snad Smlsala "potopili" do 50m a měl ji jako z praku.