Moje roční spotřeba plynu v kondenzačním kotli je 14MWh a cena jedné KWh je v tuto chvíli 1,60Kč. Půjde to však ještě níž. A mám to bez skladu paliva, bez vymetání kotle, bez účtu za kominíka, bez zaprášené kotelny, bez smradu z komína, bez vlastní výstavby drahého komína. Jen jednou za 2 roky revize kotle.
Konečně už si někdo všiml toho, že složitost současných aut je úplně nesmyslná. Nemyslím, že by bylo nemožné, aby celé auto řídil jeden výkonný počítač. Vyvinou jeden typ a pak už záleží jen na použitém softwaru. Hop a úspora je na světě. Další věcí je složitost nabídek a konfigurací. Když Číňan udělá dvě konfigurace kde je možnost jen volby barvy a látek čalounění, tak je pro něj levnější dát všude maximální výbavu, než 20 různých klonů, které všechny musí testovat a homologovat. Montážní linky, servisní manuály a sklady dílů budou také o dost menší.
Zkrátka, aby se mohli ve Škodovce dále zlepšit, tak musí "zprimitivnět". Prostě dělat věci jednodušeji, ale přesto efektivně a funkčně.
Problém je, že trh má obrovskou setrvačnost. Kdo měl doteď Forda, tak pokud nemá zásadní problém, jinam nepůjde. Kdo má flotilu, značku nezmění, protože má flotilovou smlouvu na údržbu a pokud má vlastní servis, má jej vybavený na svoje auta a mechoše na ně vyškolené. Všechny tyhle investice by přišly vniveč a nikdo do toho nepůjde.
Vyvíjet novou dodávku bez vybudované pozice na trhu je nesmysl, protože to stojí doslova miliardy dolarů,a nemá to šanci se vrátit.
Kdyby takto přemýšleli u Forda, nikdy by nevznikl první Transit. Jejich vývoj se jim vrátil aspoň 1000x. Nedokážu však pochopit, že trh si žádá kvalitní a pohodlné stroje za rozumné peníze a zákazník místo toho dostane něco, co Fiat už vyrábí skoro 30 let a od začátku je to šmejd. Auto nejdřív postavili a pak se snažili do toho nějak zapasovat řidiče. Udělali do dost blbě.
Jezdí se čím dál více a na delší vzdálenosti. Pohodlí, kvalita a ergonimie je zásadní pro někoho, kdo tráví v autě většinu dne. Hodně řidičů brázdí dodávkou celou Evropu. S Ducatem, Jumperem, nebo Boxerem je to čisté utrpení. Co se servisu týče, tak servisy mají problémy s tím, že v průběhu výroby se velmi často mění komponenty i technické celky. Školení mechaniků je absolutně druhotný problém.
Nejde o to,že by to nedokázali, nýbrž o to,že je to dnes už ekonomický nesmysl a finanční past.
Segment dodávek je prodávám přímo masově a tak mi nepřijde, že by z toho mohl být propadák. Pokud by vytvořili nový, funkční a komfortní vůz, což Toyota vždy uměla. Ovšem tady zrecyklovali strašně starej žebřiňák od konkurence. Tohle fungovat nebude.
Tyto úpravy by měly být pouze věcí majitele. Pokud to auto svítí a nekouří, neměli by mít policisté důvod k zastavení vozu. Ano, byly tam třeba špatné gumy, ale jinak ty úpravy nikoho neohrožovaly. Boční blinkry předepsány nejsou a umístění nádrže také ne. Navíc, tato byla bezpečnostní a zpracování bylo na dobré úrovni. Nezakryté části uvnitř vozu jsou jen věcí majitele.
Tak já nevím - vždycky jsem obdivoval, jak se krásně chová zadní náprava i při zcela prázdné skříni. Protože je lehoučká a s progresivním pérováním. Je to geniálně jednoduché.
Tak to jsem asi z jiné planety. Ta moje zadní náprava na Jumperu z každého vytřásla duši a rozvrzala celé auto. Uklidnila se, když se naložilo přes 600kg.
A jaká je podle Vás ta nejlepší dodávka? Hnijící sprinter? Poruchový master? Drahej tranzit? Ten teda vyzkoušený nemám, ale ostatní jsou na jedno brdo.
Lepší dražší, než si mrvit zdraví v tomhle tvrdým neergonimickým žebřiňáku. Kdy už si výrobci uvědomí, že v těchto autech tráví mnoho lidí více času, než v jejich prémiových osobácích?
Jinak mám Transita MK7 a i tady se mouchy najdou, ale ve srovnání s Jumperem naprostá spokojenost. Plusy u Jumpera byly climatronic a silný motor 3,0HDi. Tomu ale nestíhala spojka a převodovka, které odcházely jedna za druhou a to auto jezdilo s minimálním zatížením. S elektronikou jsme si taky užili svoje. Neustále něco.
Vzpomínám na 90. léta, kdy půlce lidí ve vsi čadil kotel na uhlí a druhá půlka pálila dřevo. To se to v zimě dýchalo! Vůbec mi to nechybí.
Vzpomínám si na to také. Limity zplodin byly tak moc přes čáru, že v jednu dobu z 35 dětí v mé třídě jich marodilo 32 a 3/4 učitelů. My děti jsme prostě cítily všudypřítomný smrad z uhlí a hromadně jsme kašlaly. Tenkrát to bylo všude stejné, ale normální to rozhodně nebylo. Když někdo tvrdí, že uhlí je ekologičtější, tak ho posadím ke mě na zahradu, když soused zatopí a dám mu do ruky fotky z Krkonoš a Krušných hor z 90. let, aby se nenudil. Myslím, že i tak bude dobré mít sepsanou závěť.
I když to na renderu vypadá zajímavě, tak stavění stylem, že nakreslit se dá všechno, ještě nemusí odpovídat realitě, nebo smysluplnosti projektu. Celou horní polovinu bunkru odříznout a posunout o 1m výše mi přijde, jako scifi. Železobeton, ze kterého jsou postaveny je velmi kvalitní i na dnešní poměry. Řezání by stálo fakt hromadu peněz. Co třeba zateplení a tepelné mosty? To se u Řopíků nikdy neřešilo. Bude z toho i tak studenej šutr.
S propanem nejraději lepím asfaltové pásy, protože lépe hoří a i při snížení tlaku v láhvi stále drží hezký plamen. Ano, plyny používané doma jsou výbušné, proto jsem přešel na TČ a plyn odstřihnul. Také jsem zadělal ventilační otvory, aby mi neunikalo teplo, což se výrazně projevilo na teple v podsklepení. Bych měl TČ s propanem, tak se vsadím, že bych musel znova udělat větračky. To ale nechci. Záleží, jakou legislativu kolem toho zavedou. Jestli musí být celý okruh TČ venku nebo za jakých podmínek může okruh s propanem dovnitř domu.
Jenže k vytápění domu použijete přece kondenzační kotel, který má sání i výfuk z venku. Ventilace ani být nemusí. Náklady na spotřebu mi u plynu i TČ vyjdou skoro na stejno, ale pořizovací náklady na technologie jsou naprosto odlišné. TČ+FVE+baterie? Nebýt dotací, tak se to vůbec nevyplatí. I tak je návratnost dost diskutabilní. A prostorové nároky na umístění technologie jsou taky velké. Hluk čerpadla, také není nezanedbatelný.
Spíš je otázka, co se bude zdražovat více? Plyn, nebo elektřina? Spíš to druhé. Poptávka elektřiny stoupá a u plynu klesá. Ceny na to budou reagovat také. Pak by se nůžky cen rozevřely ve prospěch plynu.
Když mám přípojku plynu, tak koupím kotel za 50T a mám na 15-20 let pokoj.
Za vytápění a teplou vodu plynem jsem loni platil 34T a letos se vejdu pod 30T. Ceny plynu jdou a půjdou dál dolů. Za mě je to v pohodě.
Náklady na TČ+FVE+baterie budou o dost vyšší i s dotacemi. Cena spotřeby v zimě vystřelí, protože FVE nedá nic.
Porovnávám se sousedy, kteří to tak mají a za elektřinu platí o dost víc, než já za plyn. Tak kde je ta výhoda?
Prezentace o využití propanu jsou taky hezké, mají ale také svou stinnou stránku, která v médiích nebude prezentována, protože by lidé dostali strach. Propan je výbušný a všechno by mělo být venku a dovnitř by měla putovat jen teplá voda. Otázka je co v zimě. Okruh by musel neustále točit teplou vodu, aby trubky nezamrzly nebo bude muset být druhý okruh, aby ta voda také kolovala. Prý existují i vnitřní jednotky s bezpeč. ventily, ale jako u plyn. kotlů byste měli mít zajištěné větrání (tepelné ztráty) a i tak v krajním selhání těsnosti a úniku hrozí výbuch. Mluvil jsem o tom se servisákem TČ a koukal jsem jak je TČ s propanem problematické. No však uvidíme.
Prosím, který z plynů, kterými se běžně topí, není výbušný? Propanem topím už několik let přímo v provozu s ventilací s rekuperací. Pro jistotu před únikem plynu stačí nainstalovat vhodná čidla, která včas varují, ale ještě se mi to nestalo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vítězem je jen Donad Trump. Nikoliv Amerika a Američané, ale jen Donald Trump.