Takže, když se mi v lese zaběhne pes, tak ho těmito věcičkami stejně nenajdu. Před lety jsem měl čip i se SIM od Alcatelu a to hlásilo přibližnou polohu psa každých 5-10 minut a to jen na vyžádání. Strašnej opruz. Jenže, než se dostanete na místo, tak pes už je dávno někde jinde. Ani ve městě se mi nikdy nepodařilo mého psa dohnat.
Existuje něco, co ho umí sledovat v reálném čase a to i v lese bez telefonů?
Před 3 hodinami
Díky Škodovkám a Favoritům výborně fungovaly prodejny dílů, jako mototechna. Nebyl měsíc, nebo spíš týden, kdy by se něco nepo... a neměnilo. Která z těch škodovek zvládla ujet 250tkm? Myslím, že žádná. Favorit byl jen hodně odfláknutej Golf MKI z roku 74. Přišel tedy 13 let po Golfu MKI a ani nejel tak dobře. Ale v té době už tu 4 roky byl Golf MKII a taky Ford Escort MKIII. Tedy nesrovnatelně lepší auta. Škodovky rezly už na prospektu. Na co se člověk podíval, tak bylo poddimenzováno, odfláknuto a začínalo to hnít. Všude byly nějaké vůle a tekl z toho olej. Jízdní vlastnosti tragické. Hlučné, vrzající a klepající stroje to byly. Jednu výhodu to mělo. Člověk se doma naučil být mechanikem.
Svůj diesel dobíjím pravidelně a bez čekání. 5-7 minut i se zaplacením a dojezdem 1000 km.
Místo u stojanu a délku dobíjení neřeším.
Evropský, nebo asijský konektor také neřeším.
Neřeším ani členství v nějakém elektrickém klubu, nebo co je to za spolky, že musí mít svoji registraci a svoji ČEZkartu, která platí na pár stojanech v ČR.
Mám svoji platební kartu a to mi stačí.
EV není pro každého a s tímto přístupem ani nebude.
Pořád jsou tu preferovány baterie. Jejich životnost je diskutabilní a když je k dispozici uložiště na bázi CO2 se srovnatelnou cenou a s životností klidně 50 let, tak je to pro mě jasná volba. Navíc, když se cokoliv pokazí, tak nic nehoří. Jen se zavře pár kohoutů a jde se opravovat. Když zahoří baterie, tak je problém. Bilance za dobu životnosti může vycházet o hodně lépe, než baterie. Další aspekt je recyklovatelnost. Ta je u turbíny CO2 také v pohodě. Zbyde jen hromada šrotu a suti. Kvůli bateriím by zmizel Cínovec.
Ano spravovalo dům (Česko) a dělali vše pro to, aby lidem bylo teplo a neremcali. Jen přikládali uhlí do kotle a nestarali se o údržbu. Občas umyli okna do ulice, aby to vypadalo.
Pak nastoupil nový správce a ten zjistil, dům je samá špína, střechou zatéká, že kotel je stará rachotina, zanesená sazemi, komín léta nikdo nevymetal, radiátory tečou a ve sklepě už není žádné uhlí na topení.
Aby to celé nespadlo, musela se udělat důkladná rekonstrukce, což mělo vliv na výši nájmu. Lidé bydlí v čistém a moderním domě, ale nehodlají akceptovat vyšší nájem, který pokryje náklady na údržbu a rekonstrukci. Je jim jedno, že bez rekonstrukce by jim dům spadl na hlavu. Hlavně, že před tím platili málo a měli koblihy zdarma.
K tomu se přidaly vysoké ceny energií a hloupé válečné stavy všude ve světě. Ceny stouply a lidem v domě nedochází proč vlastně. Neustále jen srovnávají s předchozím správcem a jeho levným nájmem.
Tento bývalý správce má na rohu pekárnu a i on zdražil. Lidem však nedochází, že jeho zdražení mu nafouklo zisky ještě více, než před lety, ačkoliv peče pořád stejně housek a koblih. Všem namlouvá, že za zdražení může nový správce a lidi mu věří. On však vydělává, jako nikdy před tím a stejně mu to lidi žerou.
To je konec pohádky o českém domečku se zabedněnými lidmi.
O ničem to nevypovídá. Je jasné EV bude mít předpoklad nižších servisních nákladů. Ale chybí srovnání po ujetí pořádné porce km. Co třeba srovnání po ujetí 500000 km a 20 letech provozu? Spalováky to dávají i když to stojí nějaký servis. Vyplatí se to také u EV? Nechce mi tu někdo tvrdit, že životnost EV auta bude jen cca 200000km, nebo 10 let? Zhruba tolik mi vydrží pračka, ale ta nestojí přes 1M. ;-)
Před 30 lety by s tím konkurovali. Ukazuje to jen to, na jaké výši je sovětské inženýrství. Dodat ještě ESP a už se přehoupnou do 21 století.
Jinak to nastavuje zrcadlo dnešním svazujícím předpisům a trendům. I takové auto lidi chtějí. Tady nevadí když bude životnost 10 let a pak do šrotu (nepochybuji, že bude ještě vyšší). Hodnotu si udrží i po 10 letech. Ve srovnání s EV, kdy hodnota spadne rychle a po 10 letech, Kdo ví?
Nicméně, už jsem si zvykl na něco jiného a dobrovolně si koupit novinku s vlastnostmi veterána, mi nepřijde fajn. Nešel bych do toho.
I když jsou škodovky celkem pěkná lidová auta, tak tato značka naprosto nevyužívá svůj potenciál a výrobní prostředky. Vyrábí jen auta pro civilisty. Nevyrábí už žádné primárně rodinné, ani užitkové auto. O dodávkách ani nemluvě. Nechají konkurenci prodávat Jumpery, Ducata a jiné deriváty a lidi to kupují, přestože jsou naprosto otřesné. Co vyrobit dodávku zaměřenou nejen na náklad, ale i na pohodlí řidiče? Proč by dodávka nemohla mít pohodlí osobáku? Vždyť dodávky jsou auta, ve kterých lidé jezdí přes celou Evropu a tráví v nich daleko více času, než jen cestu domů z práce v osobáku. Ucpěte díru na trhu, když na to ostatní kašlou.
Pokud ještě vytaháte designéry za uši za ty přešlapy na masce vozů, tak to bude ještě lepší. Mřížka chladiče podivně prolamovaná a divně oteklá, jako by měl chladič nějaký zánět. Mřížky ve spodní části jsou úplně jiné, jakoby z jiného vozu a jsou nezdařilou parodií na Honneycomb. Na fotce to je podivné jen trochu, ale naživo je to fakt strašné. No, je stále co zlepšovat.
I když se rozplýváte nad krásnou rychlostí nabíjení, tak mě to prostě pořád nestačí. O ceně a složitosti plateb za dobíjení ani nemluvě.
Z 35 minut dobijete na 350 km jízdy cca. Za tu samou dobu natankujete aspoň 7 aut a jejich celkový dojezd bude 7000 km cca.
Ten nepoměr je do očí bijící.
Pro domácí dobíjení a každodenní jízdy do 400km to bude super auto, ale pro masy lidí to opravdu není.
Otestuje tento vůz až mu bude více, jak 15 let a bude mít přes 300tkm s původním motorem a baterií.
Pokud i tak bude pořád mít kapacitu přes 80% a jizdně bez problémů, tak se dá mluvit o jakémsi ekologickém přínosu.
Bude-li to už nepoužitelná vysloužilá rachotina s mrtvou bateríí, tak se ten balík CO2 co stála jeho výroba zvětší o předčasnou recyklaci a veškerá ekologie jde do háje.
Spousta nadšenců mi bude oponovat, ale čísla za operativní leasing mi dávají za pravdu, že s životností EV to opravdu nebude žádná sláva.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dnešní hustota provozu a změny ve značení silnic hodně ubírají místa, kde je možné předjíždět. Takových míst, kde se kdysi mohlo předjíždět a nyní je zde plná čára, je spousta. Pokud se k tomu přidá pomalý traktor, tak jsou nervy na pochodu a kdyby se měly striktně dodržovat předpisy, tak ten traktor prakticky nejde předjet. Nikdo nechce jet 5km za traktorem 20km/h. Nejlepší je vzít rozum do hrsti a když je volno a bezpečno, tak toho šneka bezpečně předjet čára nečára. Vidím kilometr daleko, jen je tu plná čára, tak co s tím? Když nikoho neohrozím, ani neomezím, tak jen přispěju k plynulosti provozu. Spousta traktoristů je uznalých a bliknutím dají vědět, že je před nimi volno. I oni vědí, že jsou brzdou provozu a mají ohled. Jde o posouzení konkrétní situace. S porozuměním a tolerancí to půjde. Se striktním dodržováním předpisů je to těžké.