Může mi někdo zaslat odkaz přímo na zákon kde je napsáno, že učitel smí zadávat domácí úkoly, či smí zasahovat do volného času dítěte? Případně na zákon který opravňuje pedagoga tyto úkoly hodnotit? Přeci jen pedagog může při výkonu své funkce dělat jen to, co mu zákon nařizuje, či povoluje (jako každý jiný "úředník"), narozdíl od běžného člověka, který může dělat vše co mu zákon nezakazuje. Zadávání domácích úkolů mi nevadí, ale jejich vymáhání a hodnocení ano, protože prostě nemá oporu v zákoně. Je to sice už pět let, ale s ředitelem jsme tento či podobný zákon nenašli a to jsme prošli i Chartu práv dětí a Evropskou úmluvu o právech děti, které dokonce garantují volný čas dětí a jeho trávení dle vlastní volby a nikdo krom rodičů (opatrovníků) nesmí do rozhodování o trávení volného času zasahovat. Ve zkratce, když se chce dítě učit a dělat úkoly, nemá mu v tom být bráněno stejně tak když chce jít ven s přáteli má se mu to umožnit. V jednom komentáři je zmíněný pekař co peče housky. Ty housky taky peče v zákonem vymezeném čase (pracovní době) a ne ve svém volném čase. I učitel učí jen ve své pracovní době.
Blbosti, úkoly jsou nutné
Sdiraji z kuze?
Myslime ty same ucitele, ktere maji vic nez dva mesice volna (a ne, do toho nezapocitavam dvoumesicni letni prazdniny, pouze cast z nich)!
Dostat 28 tisic cisteho za mene nez deset mesicu prace mi prijde docela dost dobry deal i dnes.
Navic klasicky statni sprava nedokaze (nebo rozhodne nedostatecne) rozlisit mezi dobrymi a spatnymi uciteli. To je problem celeho statniho sektoru. Nevim proc bych mel platit spatnemu uciteli s dvacetiletou praxi, na ktereho jsou stiznosti 130% prumerne mzdy.
Naopak mlade holce po skole (nebo klidne i starsi pani, neni to o veku) ktera ma drive bych to platil rad. To same plati pro nektere dalsi statni sektory.
A nezapominejte na jednu vec, skolstvi neuveritelne nabobtnalo co do poctu lidi. Jestli driv ucila ucitelka 20 deti a ted uci 23 deti dve ucitelky (vlastne pardon jedna asistentka), prijde vam, ze mohou mit obe stejny plat jako predtim?
Kdyby tomu odpovidal narust kvality vyuky, tak budiz, ale nic takoveho zatim zdokladovano neni (a buh vi, zda bude).
A vy jste přišel z Marsu?
To že vám chat bot vyplivne výsledek je sice hezké, nicméně nenaučí podstatu a to pochopit výpočet jako takový. Ano technologie by měla být do jisté míry součástí výuky, ale nikoliv tak jak popisujete. Měla by být brána jako zdroj informací, kde si je je možné dohledat, ale k výsledku by se měl dopočítat daný student sám. Je dost rozdíl v zadání otázky, kde se zeptá na výpočet rovnice a proč a v zadání ve stylu vyplivni výsledek.
Máte pravdu, 1*1=4
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Občas si pouštím Ra
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Občas si pouštím Radeckého pochod