Ojeté elektrické Citigo-e za těch 250 tis. v klidu seženete. Mrkněte po bazarech.
Nejde jenom o rozdíl v pořizovací ceně za srovnatelné auto, ale taky o rozdíl v nákladech za palivo a servis. Pro někoho, kdo má vysoký roční nájezd, možnost vlastního levného nabíjení a stačí mu akční radius, může být dnešní BEV výhodné i ekonomicky. Navíc ne každý se rozhoduje čistě podle finanční stránky. Já bych se teď třeba do koupě BEV nehrnul, pokud bych nemusel kupovat auto, a počkal bych tak dva tři roky, protože pokles cen nových aut bude kvůli zlevňování baterií (oproti loňskému roku zhruba o 30-40 % dolů) rychlejší, než co bych ušetřil provozem. A to mám pro provoz BEV v podstatě ideální podmínky.
Pro lidi, kteří to mají jinak - nemají možnost vlastního nabíjení, mají nízký roční nájezd, pořizovací cena je mimo jejich možnosti - elektromobil zatím není. Ale to zatím není ani potřeba. Stejně se elektromobilů nedá vyrobit tolik, aby si je za pár let mohl koupit každý. Spalovací auta tu s námi budou ještě minimálně do roku 2050 a to i za extrémního předpokladu, že by BEV za pár let byla ve všem lepší a chtěl je každý. Zhruba třetina dnešních řidičů nebude elektromobilem jezdit nikdy a dojezdí ve spalovacím autě nebo v hybridu.
Všude se cpe, že EV je nejlepší na světě. Každému trochu uvažujícímu člověku je zřejmé, že za určitých podmínek je EV spíš nevýhodné, ale ta masáž o tom ,že je, většinu lidí nasírá. Samozřejmě cena je mimo možnosti 70% lidí a prachbídná infrastruktura. Automobilky se na segment levných EV nezaměřují, protože i těch by se moc neprodávalo, tak to málo co prodají je v cenové hladině 1M Kč a výše. A i kdybych si ojeté Citigo-e koupil , bylo by mi více méně k ničemu. Nemám kde nabíjet a dojez tak akorát do práce.
Tak potom nechápu co s těmi penězi děláte. Asi podobně jako jsem to nechápal u mých rodičů, kteří měli tehdy trojnásobek průměrného platu a šli z výplaty do výplaty. Já jsem na tom stejně jako vy, také nikam nechodím a nekouřím, plat jsem měl vždy ten průměrný, na dovolené jezdíme podobně jako všechny ,,socky" a od toho roku 1977 si kupujeme jenom nová auta, v průměru jednou za deset let. jeden důchod máme průměrný a jeden podprůměrný a před čtrnácti dny jsme opět koupili auto za jeden milion osm set tisíc. Žádné půjčky, žádné leasingy.
Tak to vám přeju. A můžete prozradit jak dlouho jste těch 1 800 000Kč šetřili?
Počítal jsem, když koupím El za, příklad 500.000 Kč, za 10 let je neprodejné, já najedu 10.000 km ročně tak mi kilometr bez energií vyjde na 5 Kč?
Když jsem to hodně hrubě a zjednodušeně spočítal i s náklady na provoz, tak asi 6,5Kč/km. Cena by se snižovala podle ceny, za kterou byste to po 10 letech prodal, jestli vůbec.
Když si nekoupím nové spalovací Ferrari za deset mega a místo něj si pořídím ojeté elektrické Citigo-e za 250 tisíc, tak ta ekonomika provozu bude taky někde jinde. Jestli ono by nemělo větší smysl porovnávat auta stejného typu, třídy, výbavy a stáří. 😉
Kde se dá koupit Citigo-e za 250 000Kč?
Dnes reklama na nový Nissan Qashqai za 599 000kč. Za podobné peníze EV Hyundai Inster Cross, pidi autíčko, možná jako druhé do rodiny, za stejnou cenu jako pro někoho plně dostačující Nissan Qashqai?
Nebyly nuceny, každá jedna mohla odstoupit a byla by to ostuda MOV - takto si meje ruce. A stejné platí o plavcích co plavali v Seine mezi výkaly... Paříž byla jedna velká ostuda a sportovci na to kývli...
Na OH v Paříži se jen tak nezapomene, bohužel v negativním smyslu. Už jen to slavnostní zahájení byl bizár jak cyp.
Každý, kdo se celoživotně stará, nehýří a pracuje si to může dovolit. Tak to bylo tehdy a tak to je i dnes. Dnes je to ještě o to jednodušší, že je vše levnější, ne jenom ta auta. Samozřejmě opět v poměru k cenám. A ani nemusíte mít Bůh ví jaké vzdělání. Stačí jenom chtít.
Jako, že si na to našetří? Aha. Nekouřím, nepiju, nechodím do restaurace, nejezdím na dovolené do zahraničí a z platu, kdybych šetřil 1/3 tak 10 let.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Budou muset. Z jejich strany je to krádež
1 odpověď
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Četla jste článek? Patrně ne. Po právní stránce je to zcela legální.