Tento text je hlubokým nepochopením toho, jak funguje učení a co je to jeho efektivita. Proto si také po absolvování ZŠ žáci pamatují max. 12 procent učiva, po absolvování střední je to kolem 10-15 procent. Biflování je extrémně neefektivní cesta učení na úrovni nejnižší úrovně Bloomovy taxonomie... Autor netuší, co znamená náročnost, plete si kvantitu s kvalitou - přitom náročnost znamená schopnost aplikovat, analyzovat, syntetizovat, posoudit - nikoli reprodukovat a nikoli vyvolat informační přetížení. Žádný zaměstnavatel nepožaduje vyjmenovat systém živočichů či rostlin, vysypat ze sebe chemické vzorečky, vyjmenovat panovníky či seznam bitev, případně zarecitovat básničku, naopak vyžaduje schopnost prakticky využívat konkrétní poznatky, schopnost využívat poznatky, pracovat s informacemi, kriticky je posuzovat... Ne, biflování nenaučí žáky učit se, ale memorovat poznatky bez hlubšího pochopení. I transmisivní výuka vyžaduje opakování ve škole a kvalitní výklad s aplikací... nemluvě to E-U-R a konstruktivismu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Text je inspirativní, ale chybí mi v něm pár klíčových věcí:
1 odpověď