Ale. Teda já nevím. Mám 130 kg kolo se středovým pohonem a baterkou v rámu. Ano mám silnou baterku a výrobce uvádí 199 km dojezd. Ano jasně za určitých podmínek a určité váhy. Ale já žiji v horách tak že samej kopec a ještě jsem těžký. Tak jsem si říkal, když výrobce uvádí tolik, tak mě by to mohlo vystačit na 100 km. A nakonec, kdo jezdí delší vejlety nad sto km? Já jezdím do 60 a občas 80 km jinak méně. A představte si to, že jsem s tím ujel na jedno nabití 120 km a ještě mi tam zbylo asi 13 procent baterie. Tak že 50 km jak jste psal? Možná na nějakou levnou baterií a i to je dost dlouhý výlet. A navíc pokud by jste chtěl ject dál tak si vemte sebou nabíječku a v kdejakém občerstvení dobíjet. Ale i tak je to zbytečný se s tím tahat když to dojede sto a dál stejně nepojedete...
Dobře, není nad praktické zkušenosti. Teď ještě dvě informace kdybyste prosím doplnil. Jakou kapacitu má ta baterka a kolik váží celé kolo.
Tento "geniální" systém středového pohonu, stejně jako ostatní podobné má jednu podstatnou nevýhodu: neumí rekuperaci při brždění! Považuji to docela za zásadní problém, zvláště třeba v kopcovitém českém terénu.
Pochopitelně při jízdě Holandskem nebo podobnými západoevropskými rovinnými státy, případně Polskem za Wroclaví dál k moři to nepotřebujete, protože tam na rovných silnicích nebo cyklostezkách brzdíte v podstatě až někde v cíli 😅
Moje první myšlenka byla stejná - jak z toho dostanu proud zpátky do baterky cestou z kopce dolů. A jediná odpověď byla - nijak.
Dřevo obsahuje 44% uhlíku, kdyby se veškerý uhlík ze dřeva sloučil s kyslíkem při hoření, tak by vzniklo něco jako 1100 kg CO2 z 1 tuny dřeva.
Reálně to ovšem není možné. Rád bych viděl, jak to spočítaly.
Typické dřeviny pro topení obsahují více jak 50% uhlíku. Na 500 kg uhlíku se naváže 500x32÷12=1333 kg kyslíku v CO2 Dohromady 1833 kg CO2. Těch 1700 je dost dobrá aproximace.
Sakra vy máte ale oko. a ve slovech zásadně neliší je taky ,,zádrhel,,. Jinak slovo modulární co se týče reaktoru je , že nádoba je vyrobena s víkem jako modul v 1 fybrice a odzkoušená, na místo se doveze a usadí jako celek..no to u Dukovan nebylo. To ostatní samozřejmě dovést a instalovat najednou nejde
A tyhle informace máte odkud. Hledal jsem všude možně a kromě propagačních obrázků na webu RR jsem nenašel detailnější schéma ani popis. Naopak z nějaké skicy bylo zřejmé, že čerpadla jsou umístěna mimo nádobu. To se dá těžko považovat za modulární reaktor, který by v jednom zapouzdřeném "modulu" měl obsahovat kompletní "jadernou technologii" a mít akorát vstup a výstup na připojení sekundárního okruhu.
"Jde prostě jenom o to, že systém v České republice není příliš nápomocný v tom, aby žena, chce-li, mohla skloubit svoji práci a péči o dítě."
Aby žena mohla být dobrou matkou, od toho je tu rodina a ne "systém". Tedy v první řadě manžel, v druhé řadě pak ostatní příbuzní. Pokud není nikdo, je na ženě, aby si potřebnou pomoc sehnala formou soukromé nadace/sponzora/mecenáše.... Pokud jej nesežene nebo odmítá, je to její volba. Hodit vinu za vlastní rozhodnutí na systém je alibismus.
Všechny české vlády už léta místo sledování zájmů České republiky dělají politiku naplňující zájmy někoho jiného. Tu Brusele, tu podnikatelů v různých oborech, prostě kdo co u vlády prolobuje.
Kupříkladu, místo 800 miliard vyhozenych během 20 let na podporu solaru, které k záchraně planety nepřispěly vůbec ničím, mohli nechat přestavět všechny uhelné bloky na superkritické jako jsou Ledvice. A ještě by jim hooodně zbylo. Výsledek by byl zvýšení efektivity o 50%, reálné snížení emisí CO2 o 50%, peníze utracené doma a ne poslané do zahraničí, prodloužení využitelnosti zásob uhlí až někam k roku 2050, snížení vlivu povolenek, stabilní energetická soustava, ...
Jenže by tam museli napsat to, co naši ropáci taktně zamlčují. Na provoz toho dýzlu potřebujete ročně asi DVA TISÍCE litrů nafty. čus.
Dobrý "dýzl" jezdí v průměru za 5l/100. To 40 tisíc km ročně. Při cca 230 odpracovaných dnech za rok to je řekněme 140 km do práce a zpátky plus 8000 km na dovolenou a mimopracovní jízdy.
Troufám si tvrdit, že takový model se bude týkat pouze velmi malé menšiny vlastníků "dýzlů".
Takže dítě nebo rodič se má dovtípit, že N = nastoupilo, V = vystoupilo, J = jelo v autobuse celkem. Kdyby tam byl aspoň takový popisek, jistě by tento článek vůbec nevznikl.
Byl jsem na tom stejně. To proto, že mám léty zažitý princip, že zadání musí být jednoznačné. Jakmile jsem dospěl do tohoto bodu, byl autobus asi na 15 vteřin a ty tabulky na úrovni easy Sudoku. A o tom to celé je. Co přesně se děti učí tím, že u příkladů nemají jasné zadání?
Euro není pro nás výhodné, protože vztahy mezi ČR a Eurozónou nevyhovují kritériím optimální měnové oblasti. Stačí si o tom něco přečíst. Tato kritéria se bohužel až tak moc netýkají běžného života prostých občanů. A proto je to tu samý kovaný ekonom, jemuž pro přijetí Eura stačí skončení směny peněz na dovolené nebo jakási idea získání národní prestiže přijetím této měny. A zároveň ignorují křiklavé příklady nevhodnosti takového kroku jako například totální předlužení Itálie a Španělska nebo faktický bankrot Řecka.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč je ten článek označen jako komentář a ne placená reklama? Komentář od šéfa investičního fondu na téma aby lidé investovali do investičních fondů je střet zájmů jako prase.
1 odpověď