V době mé ZVS řiditelné padáky asi ve výstroji ČSLA vůbec nebyly. A za druhé" řídící seskoků" je velmi jednoduchá funkce. Obdržel jsem jí náhodou, kdy jsem měl původně seskoky zabezpečovat po stránce zdravotní služby, ale vypsali nás na jednu funkci dva, já už měl zrušenou službu v kasárnách, tak jsem byl "vyškolen" a jel na letiště řídit seskoky. Tedy vlastně letěl, neboť doprava byla vrtulníkem. Funkce byla jednoduchá. Na základě vnějších podmínek, tedy hlavně směru a síly větru jsem stanovoval směr průletu nad místem plánovaného dopadu a čas, kdy má parašutista na základě vnějších podmínek, což je rychlost letadla a síla větru stanovit okamžik počátku seskoku. Na pomoc jsem měl meteorologa a radistu. Meteorolog měl k dispozici balon a meteostanici, radista vysílačku a já dalekohled, meteorologa a radistu. O vysílačku jsme během výcviku přišli, protože jeden z prvních seskočivších nám ji rozšlápl při dopadu. Cvičení probíhalo na letišti, kde se o plochu dělila armáda a ČSA, takže mezi seskoky startovala běžná civilní letadla na pravidelných linkách. Bylo to hezké a zajímavé, což nás vedlo k tomu, že jsme se přihlásili na příští kurz. Bohužel, než začal, odešli jsme do civilu, takže nic.
Nechci vás urazit, ale váš příspěvek mi přijde jako pohádka.
Od roku 87do 89 jsem sloužil v Košicích a krom jiného jsme zabezpečovali seskoky pro piloty VVLŠ SNP.
Samozřejmě jsme také skákali. Do civilu jsem šel se 78 seskoky. Všechny výsadkové padáky jsou řiditelné. Skákal jsem s OVP 68, OVP 68A a OVP 80. Né moc dobře se řídí pilotní padáky, ale i ty se dají korigovat. Před civilem se proslýchalo , že výsadkové jednotky mají být vybaveny novými padáky typu křídlo (PTCH), ale nevim jak to nakonec dopadlo.
Konečně veřejné přiznání, že fotovoltaika na domech je jako tikající bomba. To to ale trvalo. Proč se nezveřejňuje, kolik bylo ročně požárů způsobených fotovoltaikou? To není in a proto se to tutlá. Je to stejné jako s elektromobily.
Neviděl bych v tom zvýšené riziko požáru ale zálusk pojišťoven na podíl z dotací na instalaci Fve.
Pokud jde o řemeslné práce, kvůli kterým je nutné objednat a uhradit materiál, tak žádného řemeslníka bez složené zálohy neseženete.
To nebude riskovat ani ten nejúžasnější z nich.
Loni jsme dávali novou krytinu na dům a dokud nezatloukl poslední hřebík nechtěl po nás ani korunu . Samozřejmě něž si sbalil vercajk měl na účtu fakturou požadovaných 320 000 .
Už jste někdy slyšel, že do houkající sanitky nabouralo auto? Já ano. To, že jste v péči zdravotníků ještě nemusí nutně znamenat, že se vše podaří...
Nevím proč sem pletete houkající sanitku. Já jen říkám, že jeli asi 500 metrů od nemocnice a riskovali dalších 25 km kvůli jinému přístupu k porodu. Naštěstí to bylo bez komplikací a nám nezbývá než jim popřát hodně štěstí v životě. Mimochodem, v opavské nemocnici jsem se narodil a obě naše děti také.
On si totiž v Čechách každej trouba, kterej sedí za volantem svého osobáku o sobě myslí, že je velkej pán a všichni mu jen překáží.
On si totiž v Čechách každý trouba myslí, že když si koupí kolo za několik desítek tisíc a oblečení z akce v Lidlu, že je mistr světa. Cyklista který dodržuje dopravní předpisy problémy nemá.
Tady je hňupů kopa ...
Kdo jste kdy viděli auto které na každém přejezdu vždy zastavilo aby se řidič dokonale rozhlédnul ? ( jen to je totiž 100% kontrola že nic nejede ).
A za ním to samé další auto zastaví a to samé další a další a další a další a další .... ????
I když je to ve vyhlášce popsané že se má řidič přesvědčit ale v reálu je to neproveditelné ..
Pokud dráhy věděly ,že tam nefunguje signalizace , mělo být na silnici jasné varování, to samé vlaky tam měly jet velmi pomalu s houkáním ...
Za to by si měl jít i z drah někdo sednout ..
Pokud se autobus rozjel potom co se zvedly závory, znamená to, že zabezpečovací zařízení fungovalo. Na přejezdech musí řidiči počkat nejen na zvednutí závor ale také na zhasnutí blikajících červených světel. Na vícekolejných přejezdech se stává že po projetí jednoho vlaku jdou závory nahoru a aniž by se úplně zvedly jdou zase dolů (světelné zabezpečení bliká bez přerušení). Kdyby byl přejezd v poruše vlaky by přez něho jezdily 10ti kilometrovou rychlostí a houkaly by.
Šance by byla, kdyby fungoval STARÝ SYTÉM, vy nechápající bezchybný kritiku všeho možného. O novém jsem nehovořil. A zkuste si zopakovat pravopis, jste v něm trochu zpožděný.
Problém je v tom, že přenos kódu VZ (ve vašem jazyce "starý systém") v Pardubicích snad nikdy nefungoval. Po projetí vjezdového návěstidla přenos návěsti zhasne a obnoví se až za odjezdovým návěstidlem. Přes celou stanici tak jede strojvedoucí tzv. na oči, což ale neodporuje předpisu D1.
Motají se v této diskuzi dvě zřízení dohromady. Lajcky řečeno existuje zabezpečení kolejiště a vlakový zabezpečovač nebo chceteli opakovač. Tento opakovač signalizuje strojvedoucímu návěstí a upozorní ho v případě projetí návěstí stuj. Je pravda že samotný vlak nezastaví, ale muže fíru probudit či upozornit že se přehlédl. Na základě tohoto zabezpečovače byla kdysi schválena jednomužná vlaková obsluha. Do té doby jezdil pomocník strojvedoucího a navzájem si museli hlasitě opakovat návěstí. Pan ministr se typický český vykrucuje. Ano zabezpečení kolejiště tam je a předpokládám, že na špičkové úrovni. Ovšem prvky vlakového zabezpečovače (opakovače) se na začátku rekonstrukce nádraží vytrhali s původním kolejištěm a namontovalo se pouze nové pro ETCS. S tím že stavba se oficiálně zkolauduje až v lednu 2025 kdy bude v provozu celý systém ETCS. A toto není jediný úsek kde je podobný stav, kdy je už stavba reálně delší dobu dokončena a v plném provozu. Přesto tam zmíněný opakovač chybí. V tomto případě strojvedoucí zjistil příliš pozdě že projel návěstidlo zřejmě až když lokomotiva odbočila proti správnému směru a uviděl náklad. Pokud by fungoval opakovač zastavil by podstatně dřív, zvlášť když se teprve rozjížděl ze zastávky kterou měl na Pardubickém nádraží.
Přes Pardubice jsem projížděl snad stokrát, a přenos kódu VZ tam snad nikdy nefungoval ,minimálně posledních deset let.Strojvedoucí se pravděpodobně rozjel proti stůj. Svůj omyl si asi uvědomil až když zjistil že nemá postavenou jízdní cestu (výměna ve špatné poloze).
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Souhlasím s tím, že odměna je fakt směšná.
To ostatní, je ale pěkná blbost. Čím že si to stát namastí kapsu? Komu stát prodá tento nález? Jaké peníze shrábne vláda? Můžete nám objasnit, kde ty peníze skončí?
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A to má ještě štěstí,že ty parohy nehledal detektorem kovů. To by nedostal nic.
1 odpověď