Výmluvy na pandemii se snaží zakrýt tristní stav našeho školství, kde srovnávací systém, mentorování, spousta zbytečných informací a nezájem o individuální přístup vede k vytlačování aucajderů (mohou být i sociální, nejde jen o neprospěch) na okraj, do deprese a pod nesnesitelný tlak. Někdo ubližuje sobě, jiný může v krajním případě ublížit druhým. Vždy je na vině neodpovědnost, neschopnost a stupidita dospělých a lhostejnost okolí.
Kdysi jsem chodil po dědině, povídal si s rodáky a povídání nahrával, abych zachytil jejich nářečí. Jedná se o jihovýchodní Hanou. I zde je chábovica známá.
Při rozhovoru o tom jak to bylo, paní zmínila:" ... tata uvařil chábovicu ...". Optal jsem se co toto je.? Odpověděla: " ... vletěl do zahrádky, natrhal kdejaké chábí a uvařil z něho polévku ...".
Z toho pohledu je zajímavé, e se někde postavili za plotnu i chlapi. Také to, že v překladu znamená chábí spíš chrastí, nebo roští. Název pravděpodobně vznikl z jistého sarkastického humoru. Umím si představit, že si někdo postěžovál: " ... včl máme denně enem chábí ..."
Chcete mít nedostupné služby? Na to je jednoduchý recept, ztěžujte život živnostníkům.
Jestli se někdo veze na systému, tak jsou to státní zaměstnanci.
Pokud se přistoupí na hru o živnostnících příživnících je to stupidita a řešení, které jen posílí inflaci a už tak citelný nedostatek pracovníků ve službách.
Státní základní školství neumí naučit děti základní věci jako, umět se učit, naučit se vyhledávat informace, správnému sociálnímu chování.
Co umí? Do půl roku ztratit zájem původně motivovaných prvňáčků, tlačit do dědí informace, které jdou jedním uchem tam a druhým ven, s odporem číst a nerozumět textu, sociálně se chovat jako politici ve sněmovně a médiích (i to je výsledek a zrcadlo našeho školského systému).
Úkoly, aspoň tak jak jsou většinou zadávány jsou jednou z příčin problémů.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Hospodářská komora je jen jedním z odvětví, která spravují "království" privatizační mafie. Jen si s námi hrají.