Výmluvy na pandemii se snaží zakrýt tristní stav našeho školství, kde srovnávací systém, mentorování, spousta zbytečných informací a nezájem o individuální přístup vede k vytlačování aucajderů (mohou být i sociální, nejde jen o neprospěch) na okraj, do deprese a pod nesnesitelný tlak. Někdo ubližuje sobě, jiný může v krajním případě ublížit druhým. Vždy je na vině neodpovědnost, neschopnost a stupidita dospělých a lhostejnost okolí.
Milý pane Chábe, naprosto s vámi souhlasím.
Jen bych dodala, že se zase zapřahá vůz před koně. Honem bezpečnostní rámy všude, všude policie, všude kontrola, vítaná (bohužel) záminka pro utužení totality.
Nemyslí se na prevenci. Tento stát nechal zcela zdevastovat psychiatrickou péči. Za "nesvobody" bylo plno sociálních pracovnic spolupracujících s psychiatry. Byly oprávněny pacienty s psychózami či depresemi atd, pokud přestali docházet na kontroly, dojít zkontrolovat domů, zda se s nimi něco neděje. Bylo daleko jednodušší donutit vážně duševně nemocného k léčbě, když na své onermocnění neměl náhled. Teď holt máme tu svobodu a za všechno se platí.
Psychiatrů je málo. Ona ta práce neznamená jen pookec s lidma, je náročná jak intelektuálně, tak (a to především) emočně. Přitom je a byla vždy na chvostu, co se úhrad týče. Dřív se do ní nedávaly peníze s odůvodněním, že za komunismu nebude vykořisťování člověka člověkkem a tudíž ani duševní choroby. Teď jsou malé úhrady jednak proto, že na začátku psychiatřim málo křičeli, a jednak proto, že zdaleka nejméně je hrazeno to, co je základem psychiatrie, tedy mluvení s lidmi. To platí pro všechny obory.
Devastace společnosti politiky, po krátké naději, která zavládla pádem totality bude pravděpodobně příčinou mnoha dalších neštěstí. Deziluze dospělých, dezorientace v hledání vzorů mládeže je alarmující. Politici by měli hledat příčiny především u sebe, ale obávám se, že většina z nich, aspoň většina z těch, kteří se objevují v médích na to nemá disposice.
Souhlasím, až na poslední větu. Jsem přesvědčen, že jsme si to dělali hlavně sami. Rusáci byli a jsou jen takový hromosvod, na který se dá svést každé svinstvo. Já nic, to oni.
Souhlasím až na předposlední větu. Za totalitu a normalizaci mohli Rusáci. Osvobození od nacizmu bylo vykoupeno tím, že jsme se stali Ruskou gubernií, okupace 1968 byla odpověď na mírné emancipační snahy, v principu stejný příběh jako v Maďarsku, později v post sovětských republikách, nebo nyní na Ukrajině.
V každé m národě je menšina darebáků, se kterými si slušná většina neví rady. Zvlášť, když dostanou ochranou ruku je po ptákách.
Kdysi jsem chodil po dědině, povídal si s rodáky a povídání nahrával, abych zachytil jejich nářečí. Jedná se o jihovýchodní Hanou. I zde je chábovica známá.
Při rozhovoru o tom jak to bylo, paní zmínila:" ... tata uvařil chábovicu ...". Optal jsem se co toto je.? Odpověděla: " ... vletěl do zahrádky, natrhal kdejaké chábí a uvařil z něho polévku ...".
Z toho pohledu je zajímavé, e se někde postavili za plotnu i chlapi. Také to, že v překladu znamená chábí spíš chrastí, nebo roští. Název pravděpodobně vznikl z jistého sarkastického humoru. Umím si představit, že si někdo postěžovál: " ... včl máme denně enem chábí ..."
Chcete mít nedostupné služby? Na to je jednoduchý recept, ztěžujte život živnostníkům.
Jestli se někdo veze na systému, tak jsou to státní zaměstnanci.
Pokud se přistoupí na hru o živnostnících příživnících je to stupidita a řešení, které jen posílí inflaci a už tak citelný nedostatek pracovníků ve službách.
Domácí úkoly či procvičování jsou nedílnou součástí školství již odnepaměti. V pohodě jsme je bez odmlouvání zvládaly my i generace před námi a bez počítačů. Domácí úkoly mají svoji funkci - žák si učivo znovu procvičí. Pokud jsou ukládány v rozumné míře, nevím, proč by žákům měly znechucovat školu. Prosím, nedělejte z dnešních dětí pořád nějaké chudinky, nebo si za chvíli nezvládnou samy ani utřít za*ek :(
Ještěže neobhajujete, že od nepaměti se děti ve škole řezali rákoskou, nebo klečeli na hrachu.
Státní základní školství neumí naučit děti základní věci jako, umět se učit, naučit se vyhledávat informace, správnému sociálnímu chování.
Co umí? Do půl roku ztratit zájem původně motivovaných prvňáčků, tlačit do dědí informace, které jdou jedním uchem tam a druhým ven, s odporem číst a nerozumět textu, sociálně se chovat jako politici ve sněmovně a médiích (i to je výsledek a zrcadlo našeho školského systému).
Úkoly, aspoň tak jak jsou většinou zadávány jsou jednou z příčin problémů.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Hospodářská komora je jen jedním z odvětví, která spravují "království" privatizační mafie. Jen si s námi hrají.