Oni to s tím kafem Italové trochu přehánějí. Zas taková modla to není. Ale dělají to dobře. Co si chci dát, když přijedu do Itálie ? Chci jejich tradiční jídla a kafe. Toto je všude dostupné. Co by si měl dát cizinec, který přijede do Čech a chce, celkem logicky, něco českého, tradičního. Všude na něho kouká kebab, hamburger, pizza...
Ani velké nadnárodní firmy nevezmou nikoho staršího. Tedy v Čechách. Sice se chvástají, že nedělají rozdíly při zaměstnávání lidí, na fotkách to mají vyvážené, tedy mladí, staří, bílí, černí, ale v požadavcích na inzerovanou pozici mají napsané, že např. chtějí praxi na podobné, nebo vyšší pozici a ještě několik požadavků a na konci je uvedeno - vhodné i pro absolventy. Což je popření těch předešlých požadavků.
To co nejvíce zvedá ceny nemovitostí, je hlavně stavební zákon. Je jedno jestli starý, nový nebo nový II. Pod heslem " Je třeba zachovat ráz krajiny " je skryto to, že nikoho dalšího k nám do obce nepustíme. Bohužel se obcím nezvýší příjmy z nového přílivu obyvatel, kteří pracují, platí daně a utrácí peníze. Stali jsme se postsocialistickým skanzenem bez naděje na rozvoj.
Letos jsem najel po Evropě 15 tis km, většinou po dálnicích. Ale poprvé jsem si nekoupil českou dálniční známku. K nejbližší dálnici to mám 50 km a stejně se mě nevyplatí na ní jet. Nedá se po české dálnici nikam do zahraničí dostat. Většina dálnic vede přes Prahu, ale ta nelze dálničně objet, tak to celou trasu znehodnotí. Stavba dálnic jde tak zoufalým tempem a v mizerné kvalitě, že to svět neviděl. Na novém úseku z ČB na Prahu není ani jedno odpočívadlo. To snad neexistuje ani v Bangladéši. Jednodenní známka je ekonomický nesmysl ( bohužel v celé EU ), Zkrátka poměr cena/výkou u české dálniční známky je nejhorší, co jsem viděl v celé Evropě.
Ti z oboru, kteří vědí, jak to je lžou, aby skryli pravdu. cituji : "V rámci Česka řídíme náš akční management a tvorbu cen tak, abychom nabízeli nejpříznivější ceny v rámci českého trhu,“ sdělila mluvčí Kauflandu Renata Maierl."
Cenová politika Kauflandu je taková (a nejen jeho), že prodávají za nejvyšší cenu, jakou jsou zákazníci ochotni zaplatit. Již před deseti lety měl Kaufland v Čechách větší vyjednávací sílu, než Plzeňský Prazdroj. Velký podíl na tom má politika českých vlád, která umožnila nekontrolovaný a neregulovaný růst obchodních řetězců.
V západní Evropě jsou parkovací hodiny běžná věc, která funguje. Protože tam jsou lidé vesměs slušní a dodržují pravidla. V Čechách budeme potřebovat spíše závory, protože máme tendenci podvádět.
Další věc je, že např. zmíněný Lidl cpal své prodejny do center měst a ne na okraj, tak jak bývá zvykem, jelikož v době jeho expanze se chodilo v zaostalejších Čechách do obchodu pěšky a autem tolik ne. A z toho nyní vyplývá, že lidé jedou do centra města i z jiného důvodu a není kde zaparkovat.
A v neposlední řadě je je problém v tom, že města nebudují moc veřejná parkoviště. Minulý týden jsem projel několik polských měst a v počtu parkovišť jsou před námi asi 20 let.
Znám chlapíka, z kterého by měli v Hanušovicích radost. Popelnici má celoročně téměř prázdnou. Čip by ho označil za vynikajícího třídiče.
realita je dramaticky jiná. Všechen odpad spálí v kotli. Asi má radost, že z odpadu získal ještě teplo.
Čipy bohužel nestačí, ještě to nemáme v hlavách, co je správné a co ne. Obávám se, že dokud to nebude jako např. v Německu, kdy zaměstnanec obce vám otevře popelnici a zkontroluje, jak co třídíte a za špatné třídění rozdá pokutu, tak v tom bude ještě dlouho bordel.
Poplatky za platbu kartou ne neplatí bance, ale karetní společnosti, typicky Visa/Mastercard. Banka je pouze zprostředkovatel. Většinou je problém v poplatcích. Rád platím kartou. Ale kdyby mě v práci řekli, že např. jestli chci posílat výplatu na účet, tak mi musí strhnout 2%, nebo hotově zdarma, tak si vyberu hotově. Vsadím boty, že by to udělala většina z nás.
že nešlo zaplatit kartou, se mi stává všude v Evropě. Konkrétně Itálie, Rakousko, Německo, Holandsko. Vlastně v Polsku vždycky v pohodě. Největší překvapení bylo v Holandsku. Obrovský řetězec obchodů Albert van Rijn nebere karty. Ano, náš Albert je jeho dceřinná společnost. Ještě tomu nasadila nedávno reklama v TV na český Albert, kde říkali, že u nich lze platit kartou.
Celý článek je o tom, že se řeší, jak se mají Ukrajinci vyhnout své zákonné povinnosti. V případě všeobecné mobilizace to platí pro všechny. Jestliže do obrany země se povinně zapojí člověk, který pracuje např. v Kyjevě, tak to samé platí pro člověka který pracuje např. v Praze. Kdyby byla vyhlášena mobilizace u nás, tak čeští muži mají úplně stejnou povinnost. Takto to bohužel na světě chodí už dlouho.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
To by mě zajímalo, jak fungují tyto řiditelné zadní nápravy v praxi. Co se stane v dlouhé táhlé zatáčce, když vjedu do zatáčky 40, takže zadní náprava bude minus 5 stupňů a jestliže ve stále stejné zatáčce zrychlím na 80, tak se přetočí na plus 1 stupeň ?