Myslím že jsme ho neodvrhli, nevím nic o tom že by se zmenšoval počet jeho posluchačů. Odvrhl ho Král Václav a jeho parta, protože se ho báli.
Zajímavá je ovšem zmínka o Nohavicovi. Přitom Kryl věděl (Nohavica mu to řekl), že byl na něj nasazený. Kryl ho přesto uznával, zatímco nějaký nýmand o něm zpívá že je udavač z Ostravy
Neřekl bych, že označení "udavač z Ostravy" je nepravda.
Oni to s tím kafem Italové trochu přehánějí. Zas taková modla to není. Ale dělají to dobře. Co si chci dát, když přijedu do Itálie ? Chci jejich tradiční jídla a kafe. Toto je všude dostupné. Co by si měl dát cizinec, který přijede do Čech a chce, celkem logicky, něco českého, tradičního. Všude na něho kouká kebab, hamburger, pizza...
Jen je na pováženou, že V.H. neuměl si domyslet, co to bude znamenat, když v listopadu prohlásil, že je jedno, zda komunisté budou v první polistopadové vládě. To, když mu došlo, co tím způsobil si později uvědomil, když na Žofínském fóru, ten vývoj kritizoval. Mluvil o tajemných silách. Ale to už bylo pozdě a ti, kterým pomohl do sedla do něho začali kopat.
Normální revoluce se dělá tak, že ten, kdo přebírá moc, postřílí to bývalé vedení. Jenže v listopadu to bývalé vedení bylo ještě s plně ozbrojenými složkami a asi 1000x silnější, než nově se tvořící vedení, proto V. Havel nabídl účast ve vládě i komunistům. Ti kdyby chtěli, tak tu revoluci potlačí jak v Bělorusku.
Autor článku uvádí: "pokud majitel každý rok měnil olej......". To asi sotva. Mám nového Superba v dané konfiguraci. První servisní prohlídka s výměnou oleje je předepsána po 2 letech, nebo 30000 km dle výrobce. Tak nevím odkud to autor článku bere. Předpokládám, že výrobce nového vozu nepředepisuje hlouposti!!!
Bohužel výrobci a to všichni předepisují hlouposti. Začal to jeden a ostatní se museli přidat, protože by to vypadalo, že neumí udělat auto, které vydrží výměnu po 30 tis. Moje auto má předpis výměnu po 50 tis. Ty motory to opravdu vydrží, protože jsou předimenzované, ale ničí je to. Takže kdo se auta tak jako tak chce za pár let zbavit, může si dovolit měnit po 30 tis. Ale kdo chce, aby mu auto vydrželo déle, musí si připlatit za častější výměny oleje.
Jasně, takže v rámci multitaskingu se vlastně nevěnujete řízení, stejně tak si můžete hrát i s mobilem, ne? Jak se z haptické odezvy dozvíte, co jste vlastně z té hromady tlačítek zmáčknul ?
Dobrá blbost. Ale je vaše.
Byla to trochu nadsázka. Člověk neumí multitasking, to umí jen počítač. To, že člověk dělá jakoby několik věcí najednou, jde pouze tak, že přepíná mezi pozorností na jednotlivé věci, tedy z čudlíku na okno a zpět a zpět. Druhá možnost je, že mohu dělat dvě věci najednou, ale jedna z nich musí být zautomatizovaná, např. přemýšlet při chůzi, kdy chůze je automatická.
Čudlík je zkrátka rychlejší (tedy bezpečnější) protože mrknu kde je, dám na něj prst a už mohu pozornost vrátit na vozovku.
Moje ARomeo z roku 1986 ji má, což jsem ani netušil a veškerá výbava mimo stahovaček a "centrálu" je mi ukradená. Samozřejmě .chápu, že v dnešním provozu lidé chtějí airbagy a bezpečnostní asistenty.. Ale umístit uprostřed přístrojové desky placku tabletu, přes kterou není vidět, nedává smysl. Bohužel lidé to chtějí a ti, co si koupí tyto ojetiny jsou nešťastní, když musí do servisu , kde jsou hlavně tyto přídavky příčinou poruch. V SM a všude jen slyšíme, hlavně nekupujte socku, ale výbavu , to je důležité v autě.. A pak si to ale lidé zaplatí ...Výrobci jednají podle požadavků zákazníků..
Výrobci už celkem dlouho nejednají podle požadavkú zákazníků. Chcete 2 l ? Neděláme, jen 1,6 l. Chcete 1,6 l ? Zrušili jsme, na výběr je 1 l, nebo čipnutej 1 l.
a to nemluvím o těch modernách jako je v Tesle, kde na dotykové obrazovce snad nastavuje i zpátečka, blinkry, způsob stírání stěrači, zapnutí zadních, a kdo ví jestli ne i rozsvícení světel, přepnutí dálkových (ne nevyhovuje mi automatika, nepoužívám denní svícení, svítím si sám i v moderních autech), za chvíli tam bude snad i aktivování ruční brzdy. Jo a zapomněl jsem na mlhovky. ty aby člověk občas vypínal a zapínal co minutu. A to na dotykové obrazovce je peklo.
Děkuju, že nepoužíváte automatická světla. Jinak bych Vás probliknul, protože AI auta to zpravidla nezvládá a oslňuje protijedoucí.
Ale my si tu s panem Seifertem nebrečíme, my jen popisujeme, jak to dělají normální, zodpovědní a zkušení řidiči, takže vaše tvrzení o složitosti ovládání pomocí "tabletu" a s tím spojené (podle vás a dalších) odvádění pozornosti od řízení, je prostě irelevantní.
Znovu vám opakují, že je normální nastavit si auto než vyjedu. Dělal jsem to celý život, u všech cizích či služebních aut. A pokud jsem náhodou nutně musel nastavit něco, co jsem zjistil až při jízdě, zastavil jsem a tu chvíli jsem tomu věnoval v klidu a ne při jízdě. Toť vše.
My co umíme multitasking, nemusíme při jakémkoliv zapínání čehokoli zastavovat. Děláme to za jízdy, včetně bezp. pásů. Ovšem za podmínky, že je to tlačítky. mají totiž haptickou odezvu.
Ani velké nadnárodní firmy nevezmou nikoho staršího. Tedy v Čechách. Sice se chvástají, že nedělají rozdíly při zaměstnávání lidí, na fotkách to mají vyvážené, tedy mladí, staří, bílí, černí, ale v požadavcích na inzerovanou pozici mají napsané, že např. chtějí praxi na podobné, nebo vyšší pozici a ještě několik požadavků a na konci je uvedeno - vhodné i pro absolventy. Což je popření těch předešlých požadavků.
To by mě mohlo, aby najel 300 tis. za 4 roky. Najiždím okolo 150 tis. a už to mi přijde dost. Chci normálně žít a netrávit čas v autě. Tedy pokud s tím nejezdíte jako kurýr. Nicméně pokud prodávám auto, tak je histirie vždy jasné. Když mě někdo nabourá, tak oprava jde z jeho pov. ručení, záznam je tedy dohledatelný. Pokud bourám já nebo mám auto z nějakého důvodu poškozené, tak to opět hradí pojišťovna z havarijního pojištění. Dnes jsou auta nemalá investice a například jen světlo je někdo cca 30 tis. Kč., takže havarijko je prakticky nutností. V takovém případě jsou veškeré opravdy dohledatelné a doložitelné. Proč bych někde auto pokoutně opravoval, když na to mám plnění od pojišťovny. Stejně tak dnes i nájezd km dle portálu dopravy je dohledatelný dle STK po každé provedené STK. Ten, kdo jde do bazaru a koupí auto bez historie a věří prodejci, ten je hloupý.
Stává se, že pojišťovna nabídne plnění, buď že opraví auto, anebo Vám dá 150 tis za jimi odhadnutou škodu a auto si dejte opravit sám. Jsou lidé, kteří přistoupí na druhou variantu a auto opraví za 50 tis. Tato oprava se v žádné statistice neobjeví a mohou dál spolupracovat s autorizovaným servisem. Jen tato událost bude jaksi v paralelním světě. A děje se to běžně i v např. Německu. Kdo by odolal, aby mu přistálo do kapsy 100 tis jen za organizaci práce.
To co nejvíce zvedá ceny nemovitostí, je hlavně stavební zákon. Je jedno jestli starý, nový nebo nový II. Pod heslem " Je třeba zachovat ráz krajiny " je skryto to, že nikoho dalšího k nám do obce nepustíme. Bohužel se obcím nezvýší příjmy z nového přílivu obyvatel, kteří pracují, platí daně a utrácí peníze. Stali jsme se postsocialistickým skanzenem bez naděje na rozvoj.
Poplatek je 1,3 - 1,8 procenta. Takže max koruna osmdesát na stokoruně tržby. Při dnešních cenách v restauracích a obchodech si lidi ani nevšimnou, pokud si ji obchodník rovnou započítá do ceny.
Ono je to malinko jinak. Obchodník si to do ceny nejspíše nezapočítá. Má ceny nastavené s ohledem na ostatní konkurenční podniky, takže ten poplatek platí ze svého zisku. Kdyby to bylo jen 100 kč za den, měsíčně 3000, tak to není jediné výpalné, které musí platit. Měsíčně takových nastavených rukou na něho čeká spousta.
Více zákazníků neznamená vždy více peněz. Příkladem je placení paušální daní, při obratu do 1.000.000,- Kč zaplatíte sociální + zdravotní p. + daň 89.976,- Kč/rok pokud prodáte o jedno pivo víc a přesáhne částku jednoho milionu vyděláte cca o 20,- Kč více, ale zaplatíte na všech daních částku 200.940,- Kč . Mít více zákazníků není v tomto případě vůbec výhodné...
To musím uznat, že je silný argument. Tedy pro toho, kdo balancuje na hraně 1 mil. Praxe je taková, že jestliže mě přibudou bezhotovostní platby, tak zkrátím hotovostní tržbu tak, abych se opět vešel.
Neplacení daní rozhodně není problém jenom venkova. Podívejte se na Bazoše, Aukra, facebooky apod. kolik výrobků a služeb je nabízeno přímo v Praze od lidí, kteří na to nemají vůbec živnostenský list. Oni neplatí nejen daně a odvody, ale stát jim dokonce dává sociální dávky a příspěvky na bydlení.
Neexistuje žádná kontrola tohoto nelegálního podnikání. V Praze a okolí, ale i v jiných velkých městech, tak máte mnoho nelegálních autodílen, řemeslníků, dokonce i výrobců potravin. No a nejúsměvnější je, že 80% pražanů zadává svou svatbu nelegální svatební agentce, která všechny služby a výrobky potřebné ke svatbě zajistí samozřejmě bez daně.
Šedá ekonomika za fialové vlády narostla do obřích rozměrů. Při 40% inflaci a zvýšení všech daní si snadno spočítáme, že Fialovcům utekla do nelegálního podnikání polovina živnostníků.
řemeslníci byli v šedé zóně už dávno, nejméně 20 let. Od té doby, co po nich začali chtít platit stále stále se zvyšující daně. Babiš tomu nasadil korunu, když zavedl obchodníkům registrační pokladny, ale řemeslníkům ne.
Taková mladá slečna, která tady u nás provozuje malé občerstvení v kině – v podstatě je to jenom stolek s chipsy a automatem na kafe – dokáže každému vygenerovat QR kód. Totéž svedou kluci opodál ve stánku na cyklostezce u řeky. Ať mi nikdo nevykládá, že ho taková dovednost zruinuje.
Výborný příklad. Je to protiargument na to, když někdo tvrdí, že karty nebere kvůli poplatkům karetní společnosti. A je pravda, že ten poplatek není malý. Přijmout platbu přes QR kód je zdarma.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No Karel IV. byl z lucemburké dynastie a Kryl byl malé postavy, což mi dohromady připadá vtipné.
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Aha, až teď mi to došlo...😊