Co jsem si všimnul, tak vyrůstá další generace mladých, co renovují a prohání se na mopedech a jiných československych motocyklech. Ne jenom čumět do mobilu. A s tím zvracením, bych nespěchal.
To je jenom dobře. U nás mladá generace taky prohání různý stroje, ale jsou to spíš lehký endurka než kozí dechy typu pionýr, pařez, mustoš a podobně.
A jo, tak to jsme si nerozuměli, já jsem myslel Jawa 500 Bistella, dvouhvězdicový desetiválec z 10ti Pionýrů, ten už tam aukci taky byl, tak to se omlouvám, to je moje chyba: Odkaz No ano, i tenhle Bitrak 350 ccm byl na svou dobu už zastaralý, i když nějakých 45 HP z nějakých 350 ccm nejsou vůbec špatná hodnota, jen ten rám je už fakt zastaralý i na tu dobu. No ale stejně: tato nostalgie a nesmyslné ceny čs. veteránů odejde s naší generací, naše děti už za veterány považují stodvacítky, Favority a Felicie, auta z velkosériové výroby, které nikdy opravdovými veterány nebudou, takže ta bublina zase splaskne, jen teď se různí překupníci a spekulanti snaží na této vlně svézt a napakovat, dokud to ještě jde. A tato aukce je toho největším důkazem.
Přesně tak. 👍
S tím zastaráním máte sice naprostou pravdu, ale jinak nepíšete správné informace. Ten Bitrak je na podvozku Péráka, tedy začátek 50. let, tehdy tyto mašiny byly zcela na úrovni doby a exportovaly se do celého světa. A ten 10tiválcový motor z 10 Pionýrů si postavil nějaký student, nebo mladý inženýr, až v této době (snad 2 roky zpátky). Je to sice zajímavé, ale prakticky nepoužitelné (přehřívání a zadírání motoru atd.). Takže veterán to rozhodně není, pouze použitý pérácký rám a nově postavený motor. Takže se divím, že za to někdo dal víc než třeba 20 tisíc jako za kuriozitu. Ale s tím zastaráním zcela souhlasím, hlavně 70. a 80. léta, to je bez debat.
No právě. Závodní soutěžní stroj z roku 1987 pro repre v rámu péráka z padesátých let. Hrůza. A hlavně jsem zjistil, že spoustu lidí si myslí, že ten obsah je 500ccm 😂😂
Mě to taky tak připadá, ty ceny, za které se tenkrát prodala ta stovka a ta určitě přebarvená Š 105 nedávají smysl, nikdo normální by takové prachy za takové vergle nedal. A ten Bitrak za 470 tisíc - sice zajímavý nápad, ano, ale nově postavený motor do péráckého rámu, čili nejde o žádný veterán a navíc funkčně je to víceméně nepoužitelné. To jinak než prádelna peněz nedává smysl, příp. podnikatelé kupují tyto stroje za nesmyslné ceny, aby si snížili daňový základ a odečetli DPH, to jediné dává nějaký smysl, jinak je to blázinec.
Ten Bitrak má historickou hodnotu pouze v tom, že ukazuje jak komouši zničili všechno na co sáhli. Kdysi prosperující Jawa, která vyvážela do celého světa se pod vládou komunistů dostala na samé technologické dno. Bubnové brzdy v době, kdy už všichni výrobci min 10 let vyráběly kotoučové, dva zadní tlumiče vedle sebe v době, kdy se již dávno vyráběly centrální jednotky, motor tragicky zastaralý dvoutakt s kladívkovým zapalováním atd atd. Prostě parodie na závodní Enduro. Pouze v našich makovicích byl za totáče ten Bitrak fantastická motorka, protože jsme nevěděli jak moc nám za železnou oponou utekl svět.
Taky tomu nerozumím. Nic proti, je to pěkná a zajímavá motorka, ale za takové ceny? Hodně mě překvapilo, že se ČZ Walter prodal ani ne za polovic, to stejné ten HD. Dokonce i Praga byla levnější. OHC je asi nejpřeceňovanější veterán.
Přesně tak. Čekal jsem, že Praga bude z motorek absolutně nejdražší. Hold půlitr od Jawy je pro všechny modla…
634 - 87000, 640 -přes 100 000,
no a já nemůžu BMW R90/6 900ccm, 50let starou prodat ani za 80 t.
a to jako sorry, proti Jawě je to fakt motorka.
Je to úchylný. Češi se zbláznili. Myslím že až pomře naše generace, která na Jawách jezdila, tak po nich ani pes neštěkne. Mý děti už žádný Jawy nezajímaj a myslím že ani v budoucnu zajímat nebudou. Maj svý Hondy, KTMky atd… Tohle je taková upocená historie. Já když vidím nějalou třindu, třeba 634, tak se mi chce spíš zvracet, než abych vytahoval pětitisícovky z kapsy 😂😂
Tihle dysfunkční jedinci by se měli vyřadit z genofondu lidstva. On ten darwinismus asi funguje a tyhle chyby v systému přirozeně eliminuje, ale neštěstí je, že můžou při té eliminaci s sebou vzít i někoho dalšího. Příroda je funkční, ale z našeho pohledu i krutá.
Je to smutné a kruté, ale třeba ta příroda právě sebrala další dva disfunkční jedince, protože si nedovedu bohužel představit, co z dětí takovýchto rodičů vyroste….
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Skvělé každodenní informace jsou též na YT dakar mobilem, které přímo z místa dění připravuje Míla Janeček.