"Trvat na svém právu vyplívajícím ze zákona o provozu na pozemních komunikacích".
Nás na základce učili že sloveso vyplývat se používá ve významu „být důsledkem, vyvíjet se jako následek něčeho“. Vzhledem k tomu, že je odvozeno od vyjmenovaného slova „plynout“, píšeme i v tomto výrazu, a samozřejmě i ve všech výrazech příbuzných, tvrdé „y“. Tedy vyplývat, vyplynout, vyplývající, nikoli vyplívat, vyplinout, vyplívající.
Tlak uvnitř typické letadlové kabiny nikdy není nižší než tlak ve výšce 2,400 metrů nad hladinou moře. V obvyklé letové výšce je tedy tlak uvnitř značně vyšší než tlak venku. Navíc jsou dveře letounu konstruovány tak, že vnější strana je menší než strana vnitřní. Tato konfigurace znamená, že osoba nemůže otevřít zavřené dveře zevnitř, musela by bojovat s obrovským tlakovým rozdílem. Tlak ve 2400 m n. m. je 75,260 pascalů na čtverečný palec a tlak v cestovní nadmořské výšce 11 000 m je 23 000 Pa na čtvereční palec (1 čtverečný palec je cca 6,5 cm2). Dveře Boeingu 767 měří asi 1,88 x 1,07 m. Chcete-li vypočítat sílu, kterou by vyžadovalo vytažení dveří směrem dovnitř ve výšce 11 000 m, vezměte tlakový rozdíl a vynásobte plochou dveří. Je to zhruba 10 700 kilogramů, čili téměř 30 klavírů nebo dva zmínění sloni. Nicméně situace se změní, pokud je letadlo níže než 2400 m n. m. Pod touto výškou se tlak v kabině reguluje tak, aby odpovídal tlaku venku. Pod touto nadmořskou výškou je buď malý, nebo žádný tlakový rozdíl mezi vnitřní a vnější částí letadla, takže je mnohem snazší dveře otevřít. Je to jako byste byli na zemi.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Lhal deseti milionům občanů.
Proč mu mají věřit?