... a otočit se a jet domů....
Ty jsi taky hodně nepletý záhon....
Vůbec nepochybuj, že přes dispečink už v tu chvíli neprobíhala koordinace hlídek.
Ale lidi jako ty už mají jasno :-)
Tak to si úplně nemyslím. Stačí se kouknout na videa například motorkář kterého honili z Prahy do středočeského kraje a zpět do Prahy kde se operační zmohl maximálně na to, že po X km a vyšších desítkách minut pak postavil na Nuselském mostě zátaras a takto vypadá většina videií bohužel.
Jo, bylo to v noci, kdy jsou semafory vypnuté a postižení vjížděli na hlavní!!!
Takže, kdyby jeli dříve, tak je trefil otuněný. Co by jste říkal pak?
A výstražná světla v noci jsou vidět zdálky a to se odráží i za rohem!
Opravdu odráží za rohem? Jak kdy a jak kde. Například vliv veřejného osvětlení který sníží intenzitu světla. Řidič osobáku zcela legitimně očekával obvyklý provoz tedy v tomto místě 50 km pokud to zde trochu znal tak spíše 70 km to zde jezdí 8 z 10. Takže vyjížděl zpoza rohu a do toho se mu tam přiřítí policie podle rozsahu škody bych to odhadoval na 120 km a více. Abych si to troufnul říci nehod jsem viděl v reálu celkem dost. Takže přijížděl nic neviděl a buch byli v něm policajti. Asi takto sednout si za volant vozidla s majáky není úplná sranda. Musíte umět předvídat, přemýšlet o tom, až na konec ulice kam, až vidíte, ale ještě o kus dál včetně i toho, že musíte být stále na pozoru kde a odkud Vám tam kdo může nebo nemusí vjet. Vnímat musíte třebas i takové věci jako, že se Vám objeví světla auta na asfaltu z boční ulice nebo na zdi domu naproti té ulici. To vše zpracováváte v nižších jednotkách vteřin. Vnímání všeho co se děje kolem vašeho auta může ušetřit jednotky vteřin o které zpomalíte o dost, aby jste stihli zastavit. Například já mám stále i po 25 letech zlozvyk, že patu pravé nohy mám u brzdy a pedál plynu sešlapávám šikmo doprava. I tento detail ušetří vteřiny o které rychleji zpomalíte nebo zastavíte. A to vše se děje v vysokých rychlostech. Zkusil jste si někdy něco řídit rychle třebas na dálnici já ano. VW Transporter vysoká zástavba přeplňovaný benzínový motor Audi 2,4 litru odblokovaný tuším na 2,6 litru. Rychlost max 230 km/h. Reálně 210 km a můžu říct, že jsem z toho měl respekt, už jen, protože auto naložené přesně na maximálku se chová hodně jinak.
Zákon 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích v §41 ukládá řidiči vozidla s právem přednostní jízdy "...dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích."
Pokud trefil nezúčastněné civilní vozidlo tak, že to mělo tragické následky, tak potřebné opatrnosti nedbal...
Jen pro případné rýpače zde je přesné znění a zmiňuje to poslední věta:
Jízda vozidel s právem přednostní jízdy
§ 41
(1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Úvaha pana Švamberka je správná jen do okamžiku než onen rychle jedoucí řidič, na kterého se policisté vykašlou, způsobí nehodu a zabije a zrání někoho dalšího. A jestli policisté nebudou tyto řidiče pronásledovat, bude jich riskovat víc. Navíc onen řidič nemusel pouze jet rychle, mohl mít v krvi alkohol či drogy a mohl být potenciálně nebezpečný
Tak při počtu kamer v Praze by operátor kamerového systému měl celkem dost času vozidlo pronásledovat jen za pomoci kamer a tím směrem poslat hlídky. Navíc by se kolikrát slušelo pronásledování vyměnit za sledování ideálně v neoznačeném autě a vybrat si pro zastavení místo kde jsou rizika minimální.
Ten grázl v tom tuning autě se teď doma směje, jak s těma policajtama vydrbal, ale že jsou zde účastníci, kterým se navždy změní život, ho nezajímá. Prosím, kdo ho znáte oznamte to, ať víme kdo to byl a kdo kvůli němu trpí.
Tak na takovou vyhlášenou odměnu vedoucí k dopadení pachatele pokud by měla správný počet nul by se pak jistě někdo ozval. Otázkou je nakolik by se jemu / jí dala dle platného trestního zákona prokázat a obvinit ze spoluviny za zabití té ženy. Osobně spíše nereálné a zjistit kdo to řídil by i při zveřejnění obličeje nemělo valnou cenu obvykle tito lidé jsou z vyšší třídy takže to, že by měli v práci z ostudy kabát jim nehrozí. To když už tak spíš rodičům.
Můžete recitovat paragrafy třeba pozpátku. Nic to nemění na tom, že v noci se světlo majáku odráží. Kdyby tam 100x za den projely majáky, tak 100x za den stojím, koukám, čekám, než projedou. Ignoranství českých řidičů je nejhorší v Evropě, top hyenismus fičí vůči sanitkám . Pokud ten přizabitý kluk nevnímá majáky v noci, nemá za volantem co dělat. Pokud Vy kašlete na majáky, protože v Praze houkaj pořád, nemáte za volantem co dĕlat taky a nechci Vás v sanitě potkat. A ano, 4 policajti v jednom autě znamená zásah, ano lítají jako šílení, proto mají majáky.
Je z toho smrtelná nehoda, velká tragedie, ale nadávat není dobrý. Lidi by se měli poučit, potlačit ego a majáky pustit
Neodpověděl jste za roh přes barák prostě nevidíte. Navíc na ulici osvětlené veřejným osvětlením se Vám to světlo z majáků rozptýlí takže bohužel nemusíte vidět vůbec nebo na poslední chvíli. Další věc tedy jel jste někdy respektive řídil jste někdy vozidlo s majáky a použil je? Zřejmě ne, protože jinak by jste tu nenapsal co jste napsal. Jinak jste si napsal odpověď sám, pokud považujete za normální lítat na majáky jako šílení tak to je cesta přesně do průseru jako je tento. Na majáky bohužel jako šílený lítat nemůžete i jízda na majáky má svá pravidla například zmíněný §41 a co to je jet jako šílený když jedete pro několika měsíční dítě se zástavou dechu, oběhu a přesto všichni dojeli a nikoho nezabili.
Ono se obvykle spíše masíruje srdce, než aby dal AED výboj. A máte naprostou pravdu, tady vše opravdu funguje velice dobře v IZS. Byl jsem v x zemích a tam záchranná služba dojede v řádu i hodin a mám zajímavá videa jak se ošetřuje v Kolumbii apod.
Tak videa by možná ocenili na školeních nebo i při praktické výuce jak to jde jinde ve světě. Jinak k těm dojezdům takový ruský "venkov" před 25 lety kdy výjezd byl "výlet" na několik hodin a pokud pacienta dovezli vrtulníkem živého tak už jen to byl celkem zázrak. Bavili jsem s lékařem který sloužil na záchrance kdesi na ruském dálném východě.
Ano Karle, máte pravdu, škoda jen, že takový uvědomělých policistů jako jste vy, není víc. Jen by bylo víc pirátů silnic a víc mrtvých, ale policie by byla čistá, když by koukala jinam. Ale pak by zde lidi jako jste vy psali, jak policie nekoná a jen čumí. Tato debata fakt nemá cenu...Prostě viník je policajt, je jedno kdo nezastavil...
Tak to díky být policajtem jdu si to hodit takže pokud tu stále píšu policajt nejsem zaplať pán bůh a jsem tedy živ a zdráv. Tak mne vysvětlete jedno. Policajt má možnost zhodnotit rizika a nebezpečí takové akce, ti co řídí hasičská auta, sanitky tento luxus nemají jen mohou přizpůsobit vše tomu, aby dojeli, protože pokud nedojedou nebudou moci splnit svůj úkol. Takže jak to, že policisté bourají daleko více než hasiči nebo ZZS? Kdepak asi bude chyba. Každopádně ten § platí bez diskuze a věřte dodržovat to jde.
Prd provoz a ejhle, auto v cestě.... Nevíte, co se stalo ale soudíte
Poslední věta v §41 odstavec (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Jste policista? Asi víte, jak mají postupovat... Nikdo neřekl, že z toho nic mít nebudou. Bude dlouhé vyšetřování, pokud bude chyba u strany PCR, odnesou si to v plný palbě. Nechat jet? Jako fakt? To tu bude totální závodní dráha a spousty obětí, když to cápek neudrží do zatáčky a vlítne kamkoliv, obchod, zastávka,.... Kamerový systém není na úrovní, že by viděly všude, park domy, podzemní garáže, na vlek a plachta a nikdy auto nenajdete... Bohužel se stala tragédie, o tom žádná. A ano pomáhat a chránit. Když ne, tak platí Vaše nepomáhat a ONI budou zabíjet. Je to smutné, stalo se, počkejme, až budou výsledky vyšetřování. A amatérismus? Však kařdý řidič policista musí mít daleko jiné školení jízdy než my ostatní.... Prostě blbá souhra náhod, bez důkazů co se vlastně stalo jsou tu všichni total mimo a jen plkají a dělají zbytečné halooo
Jenže Policista by měl být na toto vycvičen a navíc asi už jsem vám to tu někde psal zákon o provozu na pozemních komunikacích poslední věta §41 odstavec (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
A byl jste tam, že víte přesně jak se to stalo?
Na to tam být nemusel. Poslední věta §41 odstavec (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Tak kamerový systém v Praze je celkem přebujelý a dobrý operátor s vysílačkou v ruce, přístupem k kamerám a dobrou znalostí lokality zvládne daleko více s minimem hlídek než když jich pošle jen tak 2x tolik. K těm kamerám Praha 3 Jarov. Odkaz
No nevim, ale v Praze je tolik kamer, ze bych si na ne nekde pockal. Myslim si, zcela nesmysl se za nekim honit, kdyz ho diky kameram mam predem v hrsti ... nevim ...
Jen k těm kamerám Praha 3 Jarov Odkaz
Abych byl upřímný. Tohle se dalo čekat dříve nebo později. Lidé jezdí jako zvířátka. Místo aby jste nadávali těm co ujížděli nadáváte policistům kteří konali tak jak musí. Bohužel vzhledem k tomu kolik lidí dnes ujíždí policii tak takových nehod bude přibývat.
Pan policista to má napsané v §41 poslední věta (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Zmařený lidský život je velká tragédie, nicméně většina má jasno, že viník je policie. Ne, nejsem policista, ale viník je ten, co policistům nezastavil. Pokud by policie rezignovala na to, že nikoho nebude honit, protože přeci vždy při honičce jde o minimálně zdraví, pak přece proč by měli řidiči poslouchat policistu při výzvě k zastavení? A co sám viník třeba rychlé jízdy? Ten se může řítit jak chce a ten neohrožuje životy? Nebo k tomu pod vlivem drog? Policie má přihlížet a nepronásledovat? Copak policie nezachránila pronásledováním možná spoustu životů, kdy pachatele včas zastavila? A je jedno koho policie pronásledovala, mohl mít spoustu důvodu i opravdu vážných proč nezastavil. Prostě nezastavil a kdo nemá co skrývat, zastaví. Příště tento nezastavený řidič může svou jízdou zabít někoho jiného a vy budete psát, že policie nic proti tomu neudělala a jen přihlíží. A kamery ve městě, že měli sledovat online auto místo policie a pak si už jen řidiče v klidu vyzvednout, jak jsem se tu dočetl, to snad ne prosím...možná až za pár let,, ne dnes!!! Policista bude za chybu platit, rodina oběti ještě o mnoho víc, ale skutečný pachatel je ten, kdo nerespektuje zákon, třeba jen přestupkem řešitelným, jak to tu někdo zlehčuje. Jak by to asi bez zásahu policie tady vypadalo, moc diskutujících nechápe. Chovejme se tak, aby nás policie nemusela zastavit, pokud se tak stane, zastavme a nebude tolik zbytečných obětí...upřímnou soustrast rodině zbytečné oběti.
Nemají přednost §41poslední věta odstavec (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Nehoda se může stát každému, tu hlídku tam asi někdo poslal a někdo to pravděpodobně nahlásil na linku 158 a proto tam policie jela. Kdyby tam nejela a něco se stalo všichni budou nadávat kde byla policie. Tohle se mohlo stát hasičům nebo i záchranné službě ale tady každý hned si kopne do policie jak může. Policie také jezdí na resuscitace občanů ČR při zástavě, kdy tak to dobrý systém nemá prakticky nikdo v Evropě! A už tak to policie zachránila desítky možná stovky životů. Když měl můj příbuzný zástavu srdce první na místě byla policie co zahájila resuscitace, až za pár minut dojela ZZS. A pro ty co budou argumentovat, že stačilo zapsat SPZ tak tam může být kradená a nebo vozidlo řídit někdo jiný.
Obvykle nepomáhají oni, ale v případě resuscitace to dělá AED. s tímto přístrojem to zvládne i naprostý laik.
Jinak ZZS v Čechách je skutečně na úrovni dojezdy do 20 minut to se trochu pokazilo bývalo 15 minut. Lékaři v režimu RLP - RVS jezdící na místo k pacientovy nebo střední zdravotnický personál jezdící jako RZP také, až k pacientovy. Pro takové Američany naprosto nepředstavitelný luxus co se týká lékařů i sester a také, protože by to nikdo nezaplatil. Mimochodem koukněte zde na seznamu na videa Američanky jak se jí tu žije má tam video o zdravotnictví a pojištění. V podstatě u nich jezdí výhradně paramedici což je u nás záchranář v úrovni několika set hodinového kurzu, máme pak ještě zdravotnické záchranáře to je 4 leté studium s maturitou. Pokud jsem to prohodil tak se omlouvám.
Tak až uslyší houkačky a nevidí auto, max nějaký odraz majáků, ať stojí! Někde u chodníku a počká, než projedou
Podíval jste se na mapy.cz ? Vidíte skrz domy za roh? Pokud ano tak to gratuluju. Předpokládejme, že řidič jel 55km a policajti cca 80 km na rozhodnutí měl řidič auta asi tak 15 vteřin, protože je nepravděpodobné, že se viděli dříve než na se rozeběhl tento čas. Řidič policajt měl čas ještě kratší jel rychleji. V této lokalitě sídlí hasiči, pokud zde řidič auta jezdí častěji je zde hodně houkajících aut hasiči, sanitky jezdící do nemocnic na Karlově náměstí, ale je zde i tranzitní trasa sanitek Motol-Karlák-Vinohrady. Pokud řidič s vozidlem kde byla zabitá dívka jel na zelenou a policajti na červenou což je dost pravděpodobné je to policajtů. §41 poslední věta (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. h) a odst. 2 písm. f), § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 7, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19, § 20, § 21 odst. 2, 3, 4, 5 a 6, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 3, 4 a 5, § 26, § 27 odst. 1, 2, 3 a 4, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 35 odst. 1 a 2, § 36 odst. 1, 2 a 4, § 39 odst. 4 a 5, § 39a odst. 3 a 4, § 39b odst. 2 a 4, § 47 odst. 2 písm. a) a c), odst. 3 písm. a), c), d), f) a g) a odst. 5, § 48 odst. 1, 2, 3, 4 a 5, § 53 odst. 2 a § 67 odst. 8; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Píšete to. Poslat hlídky. Ta hlídka stejně nakonec musí to auto dojet a zastavit
1 odpověď
18
Sledujících
0
Sleduje
18
Sledujících
0
Sleduje
Ano, ale nebude je nahánět v centru města. To je ten rozdíl. a taky píšu, že by se mělo změnit pronásledování za sledování ideálně neoznačenými auty. Chápete ten rozdíl?