Přemýšlím, že čistě z logického pohledu neznamená přizpůsobit rychlost stavu silnice, že nemohu bourat. Záleží na tom, jaký cíl mám a ten tento dopravní předpis nedefinuje. Pokud je tam bahno, mohu například zrychlit aby to okolo mě pořádně cákalo, čímž jsem přizpůsobil rychlost stavu silnice a naplnil znění dopravního předpisu.
To má logiku. Dobrý právník by na tom dokázal postavit obvinění správce komunikace za nezajištění vozovky proti vlivu počasí, který lze vzhledem k okolnímu profilu terénu předpokládat. Stejně jako se chce po řidiči, aby jasnozřivě předpokládal stav vozovky za horizontem či zatáčkou. A ti řidiči motocyklů se dopustili toho, že chtěli naplnit znění zákona a přesto si přivodili zranění a poničili svoje stroje... Ať zaplatí pokutu. To už logiku nemá. A už vůbec nemá logiku tady řešit hlučné výfuky. To je problém s blátem nesouvisející a se značkou BMW také ne. A upadnout na blátě se dá stejně dobře s originál "E" výfukem jako s prázdnou rourou...
Šťouralství potažmo opravářství je zde opět vrcholovým sportem.
Např % obsah látek ve směsi totiž také nemluví o ploše.
Ano pane Jiří. Jsem šťoural a opravář. Budeme-li se bavit o Vašem argumentu, dostáváme se do problematiky látkových podstatných jmen, v Aj "nepočitatelných", látka, směs, voda, vzduch, dřevo... A tam logicky nelze pracovat s jednotkami a ano, i s těmi termíny objem/obsah je to najednou trochu jinak. Chovat drůbež, nebo pěstovat slepice. Co? To je taky dobré téma pro šťourala. Hezký nový rok!
Ano, cyklista je plnohodnotným účastníkem silničního provozu i když nemusí mít žádné řidičské oprávnění, nemusí mít vozidlo povinně pojištěné pro případ způsobení dopravní nehody a může legálně volit mezi cyklostezkou nebo běžnou
komunikací. Jak by asi nahlédl soud na počínání motocyklisty, kterému by se zdálo, že na silnici není bezpečno a raději by to vzal po cyklostezce. Ha! Ano, co to tady blábolím, to by se to muselo nazvat motocyklostezkou, ale tak to není. Čímž chci poukázat ještě na jednu perlu. Elektrokola a el. koloběžky a jiná podobná vozítka jsou vybavena el. motory. A nenahlíží se na ně jako na motorová vozidla.
To by snad řidič elektromobilu neměl být vyloučený z cyklostezky.... Ať si zvolí, kde se cítí lépe. Nic proti cyklistům, ale ať mají ke stejným právům i stejné povinnosti jako řidiči vozidel s motorovým pohonem. Můj názor na věc.
Řešíme tu češtinu a její záludnosti. Mne ale víc zaujal věk nešťastníka. Takové mládí, zkušený řidič s bezvadnými reakcemi. Kdyby to zezadu do kropicího ?kropícího vozu nacpal důchodce... To by bylo sousto ! Jinak tomu šťastnému nešťastníkovi přeji aby se s pomocí lékařů (také pro ně nemáme vždy pochvalná slova) ze zranění zotavil bez následků. A jemu radím, aby jejich (lékařů a lékařek)
pokyny poslouchal a řídil se jimi. Vím o čem píši.
Když jsou dotace, tak to někdy i jde.
Čapí hnízda, golfová hřiště, kruhový objezd kam se podíváte a všude se nějak dá dosáhnout na dotace. Má-li podnikatelka šanci pro lepší rozjezd, proč by to nezkusila. Nebo je snad problém v příjmení? Nebo v tom, že nikdy nepracovala pro Hrad, asi ani pro stb. ...
Osobně spíše nechápu, když jsou jedni obdivovaní (Lesní bratři, Banderovci) a druzí zatracovaní (československé Revoluční gardy). Přitom jejich motivace byla stejná.
Stejná motivace? Revoluční gardy že bojovali proti komunismu? Za svobodu svojí vlasti? To je opravdu novinka! Musím se vrátit ke studiu historie. Něco jsem zjevně opominul, nebo špatně pochopil...
Máte pravdu. Tuhle mi vkráčela na přechod blondýna s upřeným pohledem na telefon těsně před auto. Stihnul jsem to zabrzdit. Motocykl bych v ten moment nejspíš položil a válel se tam jako zralá hruška. A všeználkové by mne odsoudili, co jsem to za vola, když ještě 69 letech sedám nejen do auta. Sebrat řidičák, zpoplatnit a zpopelnit !
Zavést vysoké roční poplatky provozovateli motorky. Jen tak lze zabránit dalším zbytečným ztrátám na životech (a také zrušit BESIP, o jehož přidané hodnotě dost pochybuji).
Mám tomu rozumět tak, že se řidiči automobilů, podobně jako jsou na trhu silné a rychlé motocykly, jsou zde i podobná auta, že se automobilisté nedostávají mimo vozovku a nepřicházejí tak o život? Proč voláte po vysokých ročních poplatcích pro provozovatele motocyklů a o zpoplatnění automobilů nehovoříte? A opravdu jste přesvědčený, že nějaké poplatky vyřeší problém adrenalinu? A co se týká BESIPu, lepší nějaká snaha než
nic. Nebo snad raději hloupá řešení naší všeobjímající arogance na cestách, jaká navrhujete Vy? A ještě dodatek k těm silným vozidlům - smrtelná zranění postihují i cyklisty, koloběžkáře, řidiče nižších kubatur,
ale také lyžaře na sjezdovkách... ZPOPLATNIT !!!
Ma i s vysluhama mesicne takovej ranec na kterej dre obycejnej clovek vic jak dva roky!!!!
Také jste mohl z deváté třídy základní školy nastoupit do střední vojenské školy a následně budovat postup v armádě, studovat
v USA atd. a popřípadě se úspěšně ucházet o úřad prezidenta.
Proč mezi námi je pořád tak málo respektu k úspěšným lidem
a tolik zloby, závisti a nenávisti...? Pokud armáda nebyla Vaší "parketou" mohl jste se stát lékařem, právníkem, obchodníkem.
Ne každý je studijní typ, ale uspět lze v řemeslech, službách.
Někteří jsou úspěšnými sportovci s nadstandartními příjmy.
Zkuste už vnímat každého i úspěšného jedince jako normální
lidskou bytost. Třeba se stane svět okolo Vás vlídnější, veselejší.
To je zase křiku. Zeptali jste se sami sebe někdo, koho pan prezident cestou k čerpací stanici ohrozil? Nejspíš se tam řítil na jáwce podobně rychle jako elektrokoloběžkáři u nichž nikdo helmu nepožaduje. A neudělal pro bezpečnost nás všech už mnoho? A není správný tlak v pneumatikách pro bezpečnost na silnici víc? Nicméně se nabídla opět super možnost, jak na něho ukázat prstem. Onehdá byl přistižen pan Babiš v autě aniž měl zapnutý bezpečnostní pás. Podobný prohřešek, jako ta helma. Jde jen a jen o vlastní rozhodnutí. Vesele se tomu zasmál. Mimochodem, už jste dělali údržbu motocyklu s helmou na hlavě? Jasně, že jde někam odložit... A můžeme se vášnivě bavit do nekonečna. A ještě k problému omluv od politiků - pan prezident Zeman s tím malinko problém měl, že?
Silnice je nebezpečná jen tolik, na kolik jsou nebezpeční řidiči, kteří po ní jedou. Ta silnice je rovná, přehledná... nerozumím tomu, jak se tam může někdo vybourat... pokud ovšem zbytečně a bezohledně nepředjíždí jen proto, že člověk před ním si dovolí jet pouhých 89 km/h. Kolikrát jedu po normální silnici, mám standardně stovku a řidič za mnou div nesrazí protijedoucího, protože mě za každou cenu musí předjet. Nechápu takový šílence... kdyby ohrožovali jen sebe, tak je to jedno, ale většinou to odnese někdo nevinnej. Samozřejmě nemůžeme vědět, jak to bylo v tomto konkrétním případě... ale málokdy je nebezpečná samotná silnice. 🙂
Přesně definováno. Souhlasím s Vámi.
33
Sledujících
7
Sleduje
33
Sledujících
7
Sleduje
Nebyla to náhodou česká fy Walter, Wanderer byla tuším německá, tak jsem o tom léta přesvědčen. Waltrovka dělala letecké motory v Jinonicich v Praze 5 a měli se spojit z důvodu, že neměl Janeček kapitál do začátku. Tak vznikla JAWA. Janeček měl firmu na Pankraci v Praze 4 poblíž ul. U zelené lišky.(později se pražská JAWA změnila na fy. Polovodiče) . Jestli to neznalý autor článku nespletl.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autor článku není "neznalý". Zbrojař Janeček, podobně jako jiní, hledal po velké válce, dnes jí označujeme jako 1. světovou, nový výrobní program a zaměřil se na motocykly. A nemaje vlastní konstrukci, koupil licenci na 500 OHV Wanderer, čímž dal na trh ne zcela povedený, dnes nicméně sběrateli velmi ceněný JAWA (opravdu JAneček WAnderer) 500 OHV přezdívaný rumpál. Další, menší, modely dostaly anglické motory Williers, angažovali anglického konstruktéra Patchetta...
A dnes máme lidem z Jawy za zlé, že používají zahraniční (čínské) motory, popřípadě že staví celé motocykly pod značkou JAWA v cizině. Jawa nebyla a není ryze českou záležitostí jak si rádi namlouváme. Což neznamená, že nemáme ctít její úspěchy v motosportu a že její značkoví fandové nemají jawičky hýčkat a radovat se s nimi.