Celá ideologie Green deal je jeden velký nesmysl, který vytvořili lidé, kteří rozumu opravdu moc nepobrali. Mají snad stvořitelé green dealu pocit, že při umělém zdražení fosilních paliv o emisní povolenky dojde k redukci dopravy emisí? Ani omylem, akorát to bude mít dopady na další části průmyslu, které s dopravou přímo i nepřímo souvisí. BTW DPF OFF až 2 litry na spotřebě dolů, no uvidíme, kam to zelení pitomci dovedou.
Vyšší cena PHM = více peněz na DPH, no ještě aby se to vládě nelíbilo.
Zvláštní, že před 2 dny jsem všude v Polsku viděl na totemech 6,30-6,5 zl, což je cca 33-34,50 Kč za litr nafty, po překročení hranic s ČR všude 38,90-40,50 Kč/l. Více jak 5 Kč na litru. Na 70 litrové nádrži už to docela rozdíl udělá.
Babka evidentně ztratila soudnost. Ví, že má svůj věk, a stejně sedne do auta, když venku padají teplotní rekordy. Navíc sedla do takového klumpu, který na 99% neměl ani klimatizaci, takže neštěstí šla vyloženě naproti a navíc s sebou vzala nevinného jistě mladšího člověka a o to je to horší. Když by to naprala někam do zdi nebo do něčeho pevného, tak je to samozřejmě neštěstí, ale mohla by si za to do značné míry sama, zatímco motorkář k tomu přišel jako slepý k houslím.
Jednou jsem potkal podobně vychovaného koloběžkáře, který ještě před tím, než sjel na cyklostezku ukázal, co si o mě myslí (vztyčený prostředníček). Na cyklostezce to ve vzteku rozhulákal asi na 60 km/h a po asi 300 metrech se luxusně rozsekal a myslím, že to neskončilo jen u odřenin, protože neměl helmu a letěl po tlamě. Cyklisty by mi bylo líto. Tomu koloběžkářovi jsem to přál a tomuto, který jen neukazuje, ale vraždí bych přál co nejbolestivější smrt.
Vzhledem k tomu, že nafta od čepra aktuálně stojí 28.88 bez DPH, tak by cena nafty měla být průměrně u čerpacích stanic za 36-37 Kč a benzinu okolo 35 Kč. ONO má naftu aktuálně za 35,90 a benzín za 33,90. Tady je krásně vidět kontrast - MOL 37.90 za benzín a ONO o 4 Kč, takže u MOL marže minimálně 5 Kč, spíš více.
Teď se holt musí přetrpět ten přechod z ruské rafinace ropy.
Kdyby EU nevymýšlela nesmyslná embarga na ruskou ropu, ropné produkty a na plyn, bylo by vše zase na normálních cenách. Ruská ropa je aktuálně na podobných hodnotách jako byla před invazí (cca 95 USD za barel).
Bohužel zdražení energií se projeví ve vyšších cenách rafinérií a také se to projeví kvůli nemalým investicích do nových technologií, aby se mohla zpracovávat jiná nežli ruská ropa.
Rusko za EU nepřileze po kolenou, abychom od nich dále brali jejich produkty, EU přilezeme po čase za nimi. Rusko je bohužel ten, kdo si může diktovat podmínky, my ne.
Úplně stačí, aby Rusko vyplo ropovod, nebo plynovod a EU může jen smutně koukat.
Titulek pobaví. Někteří pumpaři mají nesmyslné marže, to je pravda, ale to měli i před rokem.
Jestli chce ministerstvo učinit něco, co cenu pohonných hmot výrazně sníží, ať zruší dočasně spotřební daň a kontroluje marže pumpařům. Rázem by ceny byly zpět na 30 Kč/. Spotřební daň totiž činí cca 8.50 Kč u nafty a 11.50 Kč u benzinu. Když si tuto cenu odečtete od cen třeba u ONA, který má aktuálně marži cca 2 Kč, dostanete se na průměrných cca 28 Kč za benzin a 31 Kč za naftu.
Nebo kdyby zrušili alespoň spotřební daň na naftu a nechali třeba 3 Kč u benzinu, aby se cena vyrovnala na +-30 Kč. Ztráta v příjmech státu bude značná, ale alespoň by bylo vidět, že vláda alespoň k něčemu je. Snížení o 1.50 Kč je trochu úsměvné.
Continental wintercontact aktuálně používám v zimě na Škodě Kodiaq a nejsou špatné, drží velmi slušně na mokru a ve sněhu také nejsou nejhorší, tichost je také na přijatelné úrovni.
Na starším Citroenu C5 aktuálně mám matador nordicca a po stránce jízdních vlastností více než dobré, životnost výrazně vyšší než u continental a cena také výrazně nižší (ve stejném rozměru pneu).
Do Čínských zimních pneu bych asi nešel, přeci jen se chci z cesty ve zdraví vrátit domů, tím neříkám, že čínské pneumatiky jsou špatné, ale prostě jim nevěřím.
Pokud bych neřešil cenu, tak jasně Michelin ALPIN 6, na těch nebylo pomalu ani poznat, jestli jedu po sněhu nebo po suché silnici, na sněhu držely jako přilepené, byly také extrémně tiché, pochopitelně stojí výrazně více než jiné pneu a životnost je jen nepatrně vyšší než u continental.
Jinak nevím, kdo přišel na to, že se SUPERBEM 2.0 TDi DSG se dá jet za 4 l/100km. Se 140 kW 2,0 TDi DSG mám spotřebu ve městě 8,8l/100km, okresky za 5,8l/100 km dálnici 110 km/h za 6,2 l/100km a při 130 km/h okolo 6,7l/100km. To DSG je prostě bolest, podtáčí, při 75 km/h řadí 7. rychlostí stupeň a točí okolo 1100 otáček, při přidání plynu prakticky nulová reakce, až po razantnějším sešlápnutí (70%) podřadí, ale zase třeba o 2 stupně a nečekaně vystřelí.
S Kodiaqem 2.0 TDi 110 kW 4x4 a manuální převodovkou jezdím ve městě za 6,9 l/100km, okresky za 4,8 l/100km, dálnici při 110 km/h jezdím za 5,2 l/100km, při 130 km/h okolo 6,3 l/100km.
Trochu mi u obou motoru vadí turbo-díra, kdy se v 1500 otáčkách nic neděje, ale od 1800 otáček se roztočí turbo a motor zabere, je to o zvyku, ale prvních pár desítek kilometrů jsem z toho byl trochu překvapený.
Mám Citroen C5 1.6 HDi, najeto 322 000 km a když jedu opravdu na to, aby na budíku spotřeby bylo co nejméně, tak jsem schopen se dostat na trase Most-Chomutov na 2,9 l/100 km. Po městě jezdím do 5,5 l/100km. Trasu Most-Praha po dálnici jedu za 4,2l/100km při rychlosti 110 km/h. Po okreskách jezdím za 3,5l/100km. Při sportovní jízdě se nedostanu přes 7l/100km. Plně naložený po dálnici 130-150 km/h jedu za 5,5l/100km. Jedině, co mi v autě chybí, je 6. rychlostí stupeň.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vredestein, za mě nic moc. Na suchu slušné, na mokru hrůza, životnost +- 50 000, hučí jako kráva. Michelin drží 105 000 km a stále mají 3,5 mm + parádně drží a nehučí.
1 odpověď