Už zase potřebují úctu a vážnost, která se jím v říši dlouhodobě od světa nedostává. Všichni známe takové chování z dětství, ryšavý obtloustlý chlapeček, povětšinou už v tomto raném věku tupější a rozmazlený, mlátí všechna děcka na pískovišti kyblíčkem, protože si s ním nechtějí hrát a po právu se ho bojí a štítí. Pár kamarádů na oko a ze strachu nebo vypočítavosti získá, ale když ho nevyléčí dospívání, cesta do pasťáku je více než jistá. By mne zajímalo, v kterém bodě se nachází Rus.
I kdyby to auto bylo o polovinu levnější než evropská tradiční konkurence, asi bych se velmi rozmýšlel koupit něco z haldy čínských (pro nás) no name značek, bez rozšířeného servisního zastoupení. Jeden rok zde nějaký dealer bude a další už po takové značce neštěkne ani pes. Po banální poruše může být auto navždy nepojízdné.
Rok jezdím stále ještě prodávanou předchozí verzi, ST-Line X s "obyčejným" 1,5 lt. 3-válcem. Nová je vlastně v základu stejná, jen více displeje a blikátek. Kdysi jsem měl Fusion, pak S-Cross, nyní opět Ford. Důvodem byla cena, výbava a fakt, že Škodovkou je člověk doslova obklíčen. Po roce mohu napsat jisté klady i zápory. Motor úplně pohodový, tichý, neduní, dobře se vozí po dálnici, roční průměr spotřeby 6,5 lt. Měl by pracovat v přímo i nepřímo vstřiku, s vypínáním 1 válce (není to poznat). Kvůli dobré účinnosti ale pomaleji nabíhá v zimě topení. Řazení bez problému, 5. st. do tach. 53 km, 6. st. od 70 km. Vyhřívané čelní sklo (hl. důvod koupě), vyhřívaný volant, samostatná tlačítka na stop-start + jízdu v pruzích. Klima automatická s tlačítky, jsou poměrně malá, v noci se špatně hledají (osvětlení je regulováno se svitem displeje, aby neoslňoval, tlačítka jsou už hodně ztlumená). Druhý displej lze tlačítkem vypnout (paráda). Interiér je v černé barvě, je to efektní a útulné, ale v létě se strašně zahřívá, aut. klima nežene vzduch kolem čelního skla, takže na hlavu je horko, je nutné zregulovat manuálně, v zimě je to OK. Ambientní osvětlení jen v tyrkysové barvě. Prostornost úplně dostačující, posuvné zadní sedačky, s regulací sklonu. Roletka v kufru je nahrazena jen jakousi plachtou, otevírání kufru pod volantem, na dálkovém, na kufru i gestem. Podvozek žádný kostitřas, pneu poctivé balóny 225/60/18". Sedačka mi ale moc nesedí, jakoby z Fusionu, nastavení v elektrice. V základu chybí varování na mrtvý úhel. Ledky svítí perfektně, přepínání na dálku bezchybné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A není to málo, Sergeji Vadimoviči?