Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Potom se stává vzdělávání velmi neefektivní, samoúčelné a někdy i kontraproduktivní a ztrácí tak svůj smysl a význam. Velká část státní správy vykazuje dlouhodobě špatné výsledky za poměrně značné finanční náklady. Školství je jen část tohoto neefektivního sektoru. Ale je to názorný příklad toho, jak je možné vykazovat nízké výstupy za vysoké vstupy. Tedy špatné výsledky za mnoho peněz. Při životě pak takový neefektivní systém musí držet jen nekvalitní legislativa.
Ale pane Zelený. Sice umíte číst od 3 let ale představte si, že toho není článek o školství. To je překvapeni, viďte 🙈
Proc dehonestovat? Konstatovani zjevneho faktu slusnou formou a bez pausalizace neni dehonestace. Rikat, ze je 100% vse skvele jde jen v pohadce nebo v totalite. Nase skolstvi potrebuje docela vyraznou reformu a bez zpetne vazby nebo alespon minimalni uprimne sebereflexe to mozne neni. A neni to jen problem ucitelu. Z vetsi casti to je ministerstvo skolstvi. Je nutne si pravdive odpovedet na mnoho otazek bez politikareni a na zaklkade faktu. Je inkluze uspech? Je matematika Hejneho dobra? Jsou statistiky uspesnosti vypovidajici nebo spise vypovidaji o tom, ze se rodice snazi zmirnit dopady nevhodnych experimentu domaci vyukou nebo doucovanim? Dokaze se rozlisit podstatne od nepodstatneho? Je prostor pro pravidelne opakovani podstatneho uciva (idealne formou vybavovani)? Jde skole o to, aby deti neco opravdu umely nebo si jen odskrtat, ze maji splneno nejake tema? ... A logicky casem platit alespon minimalni skolne na vsech VS, protoze se premnozilo mnoho ruznych pseudoved, umeleckych skol (SS, VS) a pouzitelnost pro pracovni trh je minimalni, ale statni rozpocet to stoji mnoho penez.
To vy jste řekl , že učitele neumí číst! 🙈
Z velke casti s Vami souhlasim, ale je potreba rict i B. Velke mnozstvi ucitelu neumi ucit a nevi jak funguje mozek a pokud nekteri ano, tak to neaplikuji nebo velmi malo. Je potreba v urcitych intervalech opakovat podstatnou latku a nejlepe formou vybavovani. Dalsi a mozna nejvetsi chybou je, ze se neuci, ze chybovat je normalni a je to soucasti prirozeneho procesu uceni. Skola uci deti se bat delat chyby. Co se tyka IT, tak to byla na ZS uplna katastrofa. Ted je v ramci RVP positivni zmena na Informatiku (kterou ucitele/ucitelky dost casto neznaji), ale zase se zapomnelo na pocitacovou gramotnost. Uplne zbytecne se na ZS vyucuje Excel, Word, atd. Uplne by stacil Google Workspace na ZS v ramci pocitacove gramotnosti. Nase ministerstvo skolstvi (skoro se mi chce napsat ministerstvo postupneho snizovani inteligence) neni schopno udelat dobry RVP pro IT (byt urcity posun k lepsimu je). Pokud nejsme schopni udelat RVP, tak je vhodne pouzit zahranicni zdroje (ucebnice, atd.) Treba pro IT by na ZS stacilo jako zaklad "Everything You Need to Ace Computer Science and Coding in One Big Fat Notebook: The Complete Middle School Study Guide" a pak to rozsirovat dle typu ZS a schopnosti zaku. A kazdy ucitel by mohl aplikovat ve vyuce vysledky vyzkumu z "Make It Stick: The Science of Successful Learning"
Proč je taková móda dehonestovat učitele? 🙈
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Doufám, že nám z toho ten náš obarvený elektrikář nezešediví 🤔