Jako OZ, jezdím denně v průměru okolo 300km a napadlo mě, zaměřit se na pěší pohyb osob v obcích. Tedy chodců, kterí jsou těmi "šílenými" řidiči, řítícími se obcí "neskutečných" 57km/h v ohrožení. Pokud to také zkusíte zjistíte, že veškeré třicítky či veškerá úseková měření jsou jen a pouze o penězích a ne o bezpečnosti.
Ve většině případů, totiž chodce v obci nezahlédnete. Většina z nás je v autech!
Pokud si někdo rád komplikuje život, ať si udělá radost a EV si koupí. Nějak mi ale stále nedává smyl, si tím komplikovat život. A to ani pokud mám soláry na střeše a elektřinu si sice za nemalé vstupní investice vyrobím, ale místo prodeje ji spotřebuji.
Mám služební Passat B8 Bluemotion 110Wk a spotřeba mě nepálí a přesto mám hooodně dlouhodobý průměr 4,3. Přes 5, jsem se NIKDY, nedostal. Pokud mám náladu a jedu jako s EV, umí to jet i za 3,8 - tj. cca 1,2Kč/km. Prostě jen nejezdím jako magor.
Proč tedy s sebou tahat metráky baterek a elektrickým autem si komplikovat život, když takto můžu na jednu 66lit. nádrž ujet přes 1300km? Nic to (pro mě) nepřináší! Přínos ekologii NULA a při obchodních jízdách 300 - 400km denně, je to o ničem.
Ano, musím měnit olej a po 210t. rozvody, to ale srovná mnohem vyšší zůstatková hodnota vs. pořizovací cena.
A i kdyby se dalo dobít na 1000km za 4minuty, jako dočerpání nafty, pak dokud nebude všechna energie z větru a slunce, je to stále až na pružné zrychlení EV, pouze o změně pohonu - 42,7% energie v ČR je z hnědého uhlí a např. v Polsku je podíl ještě o mnoho vyšší!
Má zkušenost se 100okt. benzínem v motoru VW 1,8T 20V, který byl optimalizován na 142Kw je taková, že motor byl jednoznačně tišší a lépe se sbíral z nižších otáček. Jestli měl ale motor 192 nebo 196koní, jsem rozhodně nepoznal a větší rozdíl, to neudělá. Kdo chce, jsou na YouTube různá videa z motorové brzdy.
U některých atmosférických motorů, došlo paradoxně i k mírnému poklesu výkonu.
Pokud si sem pustíme Čínskou konkurenci tím, že ta auta budeme kupovat - byť dočasně třeba za levný peníz, jen si tím podřezáváme větev pod vlastní ekonomikou.
Po zlikvidování konkurence budeme jezdit ve stejně drahých autech jako nyní, jen to budou Čínské krámy!
Ani KIA, ani Dacia a ani Čína nechce nabízet levné vozy. Chce vydělávat a hodně, jako každý obchodník.
Náš trh, je neskutečně pokřivený. Nejen že stát nevybere DPH, ale ještě přispěje z daní těm, kteří to nejméně potřebují.
Pokud totiž někdo uvažuje o autu za milion+, jistě nepotřebuje dotaci.
Okolní státy si již uvědomili, že EV a ekologie nemá nic společného a dotace ruší.
Dřív se říkalo, že jsme 20 let za opicemi.
O něco se to asi zkrátilo, ale jak je vidět né o tolik. 😪
Mě osobně očkování velmi ublížilo.
I přesto, že netrpím nadváhou, nemám ani cukrovku ani vysoký tlak, skončil jsem v březnu 21 v nemocnici z oboustranným zápalem plic.
Po té, více než 10 měsíců brnění rukou a nohou, otoky prstů - lýtek. Přibližně tři měsíce po odeznění posledních příznaků - 3/22, jsem se já blb nechal naočkovat. Během 10 dnů se vše vrátilo a již dva roky trpím bolestmi svalů, brněním a otoky lítek a nikdo neví co s tím. Všechny výsledky mám v naprostém pořádku, za mě očkování už nikdy!
Jak tu někdo psal, čekáme na nějaký "přelomový vynález".
Pořídil jsem si E skútr s dojezdem "62km". Je to jen hračka na ježdění za kamarády a pro med do Jednoty, jak se říká, ale i tak mi neustálé sledování dojezdu docela stresuje. Váží to metrák a co s tím, kdyby došli baterky - to domů tlačit nechcete! Snad jedině škemrat u sousedů o nabití?
Stejné by to pro mě bylo i s EV.
Najezdím denně pracovně 250 - 400km a v RD mám jen jednofáz 16A. Čekalo by mne tedy, minimálně a v lepším případě 30-45min. denně po práci stát na nabíječce a každý den bych trnul, jestli nebude obsazená.
Pokud bych dobíjel doma, jak bych firmě účtoval spotřebu, zaplatila by mi instalaci Wallboxu? Co když u firmy skončím, Wallbox se bude demontovat? Víte kolik nás takových je, kteří denně pracovně najezdíme více než stále omílaný průměr 50km denně?
Mám nyní jako služební, Passat B8 s naftovým motorem. Bylo už "sát", a tak s autem neblbnu a i přesto, že k autu je samozřejmě CCS a spotřebu hlídat nemusím, jezdím za 4,4 - 4,8, podle ročního období.
Nádrž na 66lit. tankuji po ujetí 1200 - 1300km a vždy jsem odbaven nejhůře do 10minut.
A ano, na volnoběh cítím mírné vibrace, ale jinak o motoru nevím a převažuje aerodynamický hluk.
Majitelé EV buďte rádi, že takových nás je hodně a užívejte si svá EV, protože pokud bychom je nyní měli všichni, bylo pro Vás (nás) ježdění s EV dost možná noční můrou s elektřinou na příděl, případně ježdění podle sudých a lichých RZ, či podobných omezení, protože tolik elektřiny UE prostě nemá.
A za kolik by byla KWhodina? Raději nevědět!
Že je EV tiché a má skvělé pružné zrychlení, je bez debat. O ekologii, tu ale prosím nemluvte.
Zkuste se podívat na zadní stranu Vašeho vyúčtování za elektřinu, kde je uvedeno, kolik CO2 se v průměru v ČR vypustí do ovzduší na výrobu 1kWhod. el. energie a zjistíte krutou pravdu. (Ekologickou zátěž těžbou Lithia raději nezmiňuji).
EV, tak v ČR vypouští do vzduchu přes elektrárny mnohem více CO2, než spalovací motory. Znásobte si spotřebu EV na 100km x produkci CO2 pro výrobu 1kWhod el. energie a budete mít jasno. V ČR se stále 42,7% el.energie vyrábí z uhlí!
A takové Polsko, je na to ještě mnohem hůř.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vzhledem k tomu, jaké poslední roky panují "kruté" zimy, bychom měli kupovat nové zimní pneumatiky každý rok. Co kdyby to na Silvestra, při +13 někde namrzlo! 🙂))