Paneláky, symboly socialismu stojí i ve Stokholmu. Když jedete z letiště do města, mijíte paneláky stejné, jaklo ty u nás.
Co by naši mladí dneska za takové byty daly, kdyby je současná "uspěšná" vláda těm mladým nabídla. To není obhajoba socialsmu, to je reálné hodnocení práce této vlády.
Pardon, je to zejména dluh vlád minulých, ve stavebnictví od myšlenky a záměru k realizaci je třeba počítat cca 5 ale spíše 7 - 8 let. Průser začal, když Paroubek shodil vládu v době minulého předsednictví EU a od té doby se již nenašla žádná vláda, která by měla odvahu a schopnosti se současným stavem něco dělat. Pravicovým vládám podřízl větev asi nejvíce Nečas, problém dnešní vlády je absolutní nepřipravenost na vládnutí, které by asi dopadlo lépe, kdyby v měli vše důkladně rozmyšlené dopředu a včas. Asi to také trochu souvisí s nechutí opravdových odborníků se do toho všeho nechat vtáhnout....Tím jsme se zase asi opět na nějaký čas zbavili šancí na odpovědnou a úspěšnou středo-pravicovou politiku.
Jsem stavař, statik a ten pán co ten blábol napsal bohužel absolutně neví, o čem mluví, respektive píše. Dnešní panelové sídliště mají obvykle již skvělou infrastrukturu a dopravní dostupnost, běžně je již kolem vzrostlá zeleň a myslím, že současné developerské projekty mají co dělat, aby nabídly obdobný komfort. Ano, nejsou zde bytové jednotky významně rozmanitých velikostí a dispozic, ale poměr cena/výkon je u panelových objektů neskutečná. Pokud se ještě zateplí, tak fungují velmi dobře a železobetonu nic ani po těch letech není a může fungovat naštěstí dalších 50 let i více (někde jsou akorát problémy s balkóny a lodžiemi z hlediska životnosti ale to se dá celkem snadno napravit). Upřímně si musíme uvědomit, že bydlení bude nadále zdražovat a pokud nezačneme bydlet trochu "s pokorou", tak bude bydlení nedostupné pro většinu normálních lidí. Podívejte se někdy na bydlení ve Francii, Itálii ale i v Německu. Zlaté naše "paneláky"! Náš problém do budoucna bude nedostupnost bydlení a nezbyde nám nic jiného, než se trochu uskrovnit a znovu nastartovat výstavbu jednodušších a funkčních bytových objektů. Samozřejmě s dnešními novými požadavky na všechny možné parametry - ale to je možná i ten náš problém....
Už zase ty nesmysly. Ten most, i kdyby ho tisíc nadšenců každý rok natíralo na speciální výjimku jinak zakázanou suříkovou barvou tenkými štětečky které proniknou do každé spáry, mezi každé dva odchlíplé úhelníky a pod každý vyviklaný nýt, by byl za koncem životnosti jednoduše proto, že únava materiálu. Únava materiálu není žádná abstraktní vymyšlenost, ten most byl už konstruován se znalostí Wöhlerovy křivky a jeho konstruktéři výpočtem stanovili jeho životnost (to uměli, většina zásadních objevů ve strojírenství, kterými dodnes trápí studenty strojařiny, byla učiněna v 19. století). Životnost byla naplněna, přidaná bezpečnostní rezerva spotřebována a bez ohledu na nepravdy které publikujete ten most prostě v dohledné době SPADNE. I kdybyste jej osobně natřel kartáčkem na zuby.
Jako statik plně potvrzuji, co kolega napsal. Dokonce i současné a dost bezpečné normy poměrně jasně definují návrhovou životnost staveb. U běžných staveb je tato návrhová životnost 50 let, u monumentálních a významných staveb se počítá se životností dvojnásobnou - tedy 100 let. Počet zatěžovacích cyklů u ocelových konstrukcí je významný parametr a nikdo s tím nic neudělá. A též i nový plánovaný most opět nebude nic jiného, než inženýrská konstrukce a i jeho životnost bude limitována. Pokud bude dobře udržován, poslouží oněch 100 let. Pak se bude zase vše opakovat.
Jeden malý příklad, který ukazuje na opačný trend, než vláda deklaruje - zaměstnáváme pár studentů VŠ, kteří si doteď mohli celkem jednoduše přivydělat pár tisícovek měsíčně, aby měli finance na studium. Do limitu 10 tis. Kč měsíčně to šlo na dohodu o provedení práce - podepsali jsme jeden papír a bylo to vyřízené. Minulý týden mi paní účetní vysvětlovala, co vše budeme muset nyní dělat, dokonce musíme měsíc dopředu vytvářet nějaký plán (doteď chodili, když měli čas a volno od zkoušek) a když student bude mít třeba ještě jednu dohodu (třeba když o víkendu bude učit v lyžařské škole na pár hodin), tak mu úřady ještě pak pošlou do datové schránky, že musí doplatit ještě z těch pár korun následně sociálku.... A to nemluvím o tom, že z těch pár hodin "dohodářů" se pak ještě bude nějak vyplácet dovolená - paní účetní prý musí ještě na školení. Celé jsem to napoprvé ani nepochopil, musíme si to vše nějak sepsat a rozepsat kdo co bude dělat... Pokuty jsou tam prý nastaveny pro firmy dost "drakonické". Vsadím se, že tato buzerace odradí spoustu firem od zaměstnávání na dohodu, všem to zkomplikuje život a navýšení agendy povede logicky k navýšení úředníků. Takže přesný opak, než o co bychom se měli snažit. Dle mého není úplně šťastné "rozvrtat" najednou úplně vše a neustále to nějak měnit a rozhodně proboha neměňte to, co alespoň trochu funguje!
Přátelé, nestala se někde chyba v jednom nebo dokonce ve dvou řádech? Je to vůbec možné? Vždyť super luxusní rodinný dům o podlahové ploše 300 m2 stojí do 50 milionů a to je vybavený vším, co si můžete dnes vůbec představit včetně vyhřívaného bazénu. Miliardu stojí celé nákupní centrum i s několika patry parkingu v podzemí! Pokud mi někdo opravdu rozumně zdůvodní, proč to má stát 1,2 miliardy (tj. 1200 miliónů), tak já se vzdávám a oznamuji, že pokud budu chtít ledního medvěda vidět, za tuto cenu si jej pustím na YOUTUBE. Cítím to tak, že za tuto cenu si jej dovolit nemůžeme, stejně jako doma nemáme perský koberec a pozlacené obkladačky.
Je to mix řady problémů. Veškeré zelené zdroje významně přispívají k destabilizaci naší doposud provozované sítě a budou nás čekat postupně nemalé investice do posílení celé soustavy a tomu se prostě vyhnou už asi nejde. Velká část linek se stavěla u nás v 60. a 70. letech a nyní po 60 letech provozu dožívají a musí se postupně měnit. Navíc vidím třeba u stožárů projektovaných dle současných evropských norem, jak je zde dramatický nárůst velikosti ocelových profilů - klidně i dvojnásobek proti stožárům ze 60. let (vše je směřováno k větší bezpečnosti) a to se také podepisuje na cenách za linky. K tomu ještě dále musíme přičíst nárůst ceny za ocel (také stoupla 2x za posledních 10 - 15 let) a vzrostly i cena za stavební práce nebo i za výplaty lidí, kteří se na tom všem podílejí. Trafa na hranicích filtrující napěťové špičky z Německa stály také nemalé peníze. No a když toto vše namixujeme, dostáváme smrtící nárůst, který asi obejít už nepůjde. Profesí mám blízko ke konstrukcím a tak to vidím....
Naše školství jede setrvačností a bohužel se nás učí stejně jako před 40 nebo i 60 lety. Ale přitom náš svět se neuvěřitelně změnil. Polovina předmětů na základkách jsou čistě faktografické údaje. Nevím, jestli existuje škola, kde by se učila třeba historii a zeměpis provázaně v souvislostech, aby děti pochopily provázanost času a místa a aby jim z toho vyplynul ten úžasný příběh, který by je NEUVĚŘITELNĚ OBOHATIL A OTEVŘEL OBZORY.
Množství současného učiva je naprosto nadbytečné, děti ale pak neumí zodpovědět často jednoduché otázky, nad kterými je ale potřeba se trochu zamyslet. Neumí rozlišit podstatné a podružné. Naše děti se musí učit pro svět, který tady bude za 10 let! Musí umět kooperovat, vyhledávat relevantní informace, hledat řešení problémů pomocí svých znalostí ale hlavně schopností, které je třeba průběžně rozvíjet!
Musí umět vyhodnotit zavádějící informace a ověřovat si správnost a hodnověrnost podkladů a dat. My je ale totálně odradíme od matematiky a fyziky a přitom to může být tak úžasné a krásné všem ukázat celý ten příběh a jak nás to jako lidstvo posunulo. Proč a kdy se to stalo. Naše děti by pak mohly mít proti ostatním zemím neuvěřitelnou výhodu, tím co dnes zvládají je jednoznačně vidět, že rozhodně nejsou líné a hloupé - je tomu totiž přesně naopak. Jenom všechnu tu energii nasměrovat správným směrem.....
Kéž by se nastartovala celonárodní diskuze o těchto problémech. Moc by nám to pomohlo.
Vážení přátelé, kolegové a Vážená veřejnosti,
toto, co jsem shlédnul postrádá jakoukoliv logiku a technického ducha a asi i selský rozum. Mám pocit, že i 9 z 10 jakýchkoliv laiků asi už přišlo na to, že je zde něco špatně. Ale bohužel se určitě najde i pár takových lidí, kteří tomu, "co se vysílá v televizi" budou věřit a možná to i někdy zopakují. A to je v tomto případě opravdu špatně. Doporučuji, aby si vydavatel tohoto pořadu zajistil nějaký odborný dohled nad připravenými pořady tohoto typu a aby se už něco podobného neopakovalo. Hazardujete se zdravím a životy lidí! Jako soudní znalec a statik vím o čem mluvím. Jsem také rád, že se uvolnila takováto lavina věcných a správných komentářů od celé řady lidí z oboru nebo i těch, kteří mají všech pět pohromadě.....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Funkci mentora již od letošního února poměrně intenzivně vykonávám a jsem za to nesmírně vděčný, že mohu absolvovat se svým 17 letým synem prvních pár tisíc kilometrů a předávat mu svoje zkušenosti a rady. Mám obrovské štěstí, že syn moje rady vnímá a akceptuje a myslím, že z něj bude slušný a rozumný řidič. Dokonce se přistihuji, že tak trochu mentoruji i sám sebe.... Říkáme si vše hezky nahlas a jasně, polovina nehod by se nestala, kdybychom byli schopni dodržovat dostatečné odstupy! Také nechápu, proč v místě, kde se na dálnici připojují postupně pruhy ze tří křižovatek za sebou v rozmezí 1,5 km je neomezená rychlost 130 km/h. To by se v Rakousku a nebo Německu myslím nestalo. Šílenci se tam přiženou v plné rychlosti a mezi ně se cpou pomalu jedoucí auta z připojovacích pruhů - trochu mi to připomíná ruskou ruletu. V tomto máme rezervy.