Jardo, nebuď jak malej Jarda. Nebyli tři krásní princové, ale jeden krásný, druhý chytrý a třetí statečný. A jak se vypodřádáš se zmoudřelým feudálem, který prohlédl jak špatně kraloval a napravil se? Přímo ukázková reklama štěstí za feudalismu.
Ty pohádky mají předlohy, kterých se velmi přesně drží a které vznikaly dávno před nástupem komunistů? Nebo snad byla Božena Němcová komunistka? Je snad ideologické odsuzovat hamižnost, lež, náslilí zradu? Nebo vítězství dobra nad zlem? To je poselství pohádek.
Přesně tak. Hloupější článek jsem nečetl. V pohádkách vždy, opakuji vždy, šlo o boj dobra proti zlu bez ideologického náboje. A pan autor by byl opravdu perfektní ideolog, protože já bych nikdy nehledal takové doslova pitomosti, které tady uvádí. A to je mi docela dost let.
Haha. to jsem čekala.
Ponožky v sandálech. Letos na severu na baltu jsem potkala ženu. Na nohách sandály - ne turistické, ale lepší dámské a v nich světe div se ponožky. Ovšem ne ty echtovní do poloviny lýtek, ale takové ty co pokrývají jen prsty a silou vůle drží na patě. Pak otevřela ústa a promluvila a já čekala češtinu, ale ozvala se němčina...
A potom se řiďte těmito bláboly.
Navíc autorka zaspala dobu. Před nějakým časem to byl hot módní výstřelek. Výstřelek, ne něco seriózního.
No, ono by stačilo, aby ty ponožky začala nosit opět nějaká světová celebrita a byli bychom okamžitě světoví, že?
máte pravdu a proto si važte možnosti cizí jazyky studovat a v zahraničí je na studijních pobytech a dovolených i používat ... za totáče to možné nebylo
Ale bylo! Každý mohl chodit do různých jazykových kurzů, ale především musel chtít se ten jazyk naučit. Ne, že mu to do hlavy naleze samo.
Nakonec i knihy pro samouky existovaly a byly doplněny tzv, klíčem ke cvičením a později i zvukovým páskem do kazeťáku.
Udělat pro ně sběrné tábory, kde budou chodit do školy, kde se jim vštěpuje i základní chování v civilizovaném světě a všude po stěnách "sanatoria" může být různá výzdoba, ale mezitím nápis "Práce šlechtí člověka" v každé místnosti a chodbě, což by bylo napsáno i na příjezdové bráně do tábora. Třeba by tam z mnoha vychovali takové pracanty, že o ně bude ve firmách rvačka a jako žebráci rozhodně neskončí.
A hlavně by je tam učili a vychovávali jejich romští učitelé a vychovatelé, kterých tu máme vystudovaných od roku 1989 "určitě mnoho".
Ale tak to chodí - mají prakticky vše zdarma - pokud ovšem nepracují, což nepracují. Řekněte mi, proč by pracovali?
Už dávno tvrdím, že se mají líp, než v tom vysněném opravdovém komunismu. Tam všichni, podle teorie, přece pro všechny vzájemně pracují sami od sebe, aby si pak mohli brát podle potřeby.
Ale tato uvedená skupina bere (dávky), ale pracovat nemusí? Divné, ne?
Všechny zákony o (malé, velké I kuponové) privatizaci navrhla Čalfova vláda a schválilo FS ČSFR za předsednictví Dubčeka. Privatizace probehla za vlad Calfy, Klause, Zemana Spixly. Nejvice si pomohli Kellner, Babiš a Komarek. Zkuste se napřed učit a pak žvanit
Oni akorát využili špatně, resp. účelově, napsané, čili nedokonalé, zákony.
Takže čemu se divíme.
Pana Svěráka mám rád a dělá Dobrou práci, která si zaslouží ocenění. Sám jsem přispěl, protože je to na Dobrou věc. Jen si myslím ze byl trochu na závěr zmatený. Věk je věk, ale vedl docela hloupé řeči. Kolik přispěl Marek a Terezka. Překvapil mne rohlík čím přispěl a divadlo Ungelt.
Mne také. Hlavně to "malé" divadlo Ungelt. Klobouk dolů. Ti "velcí" pouze s půlmilionem se mohou stydět.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Školství je tedy názornou ukázkou systému, který za mnoho peněz poskytuje málo služeb. To, že studenti umí po 14 letech každodenní výuky jen trochu česky a anglicky, je velmi tristní výsledek současného školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Pár měsíců po maturitě neumí mladí často téměř vůbec nic. Něco jiného jsou odborné školy, tam mohou být výsledky někdy i uspokojivé. Celkově je to ale bída a ubohost.👎😔
No, už jsem si myslel, že CTRL+V nebude. A......je!!!!!
Současný model považuji za zastaralý. Podle mého názoru školství nemá sloužit jako nějaký psycholog, psychiatr, motivátor nebo nedejbůh dokonce stát nad těmi žáky s bičem v ruce a nutit je do učení. To je zbytečné, drahé a v kolektivní škole to odnáší celá třída. Tu povinnou školu bych v dnešní době zredukoval na maximálně 3-4 roky, což umožní podstatně zvýšit kvalitu výuky...
A dál?
Ty informace dnes už běžně děti mají. Na youtube jsou krásné animace dějů, které takhle krásně nevysvětlím, ani kdybych se rozkrájel. A když jim ten odkaz dám a řeknu "klidně si teď vytáhněte mobily a pusťte si tu animaci... "Kolik žáků myslíte, že si zvolí sledování animace a kolik žáků raději otevře hry, nebo soc. sítě? Všechny podklady jim dávám v elektronické podobě a stejně se na to v mnoha případech ani nepodívají. Nevidím problém v tom, že jsou nedostupné kvalitní el. materiály, problém vidím v tom, že žáci nechtějí vyvinout snahu ty materiály vůbec otevřít, natož nad nimi přemýšlet. Bohužel.
Tak, tak. Přesně!
Zajímavý článek. Nicméně velmi ovlivněný faktem, že jste si skutečnou praxi (myslím tím povolání) učitele nikdy nevyzkoušel. Víte - učitelství je (a vždy bylo) především srdcovou záležitostí. Velmi rychle se pozná, kdo k němu má či nemá vztah. Já vystudoval odlišný obor, také jsem několik let v tom jiném oboru pracoval. K učitelské práci jsem se nakonec dostal - prostě jsem učit šel i s vědomím, že budu mít nižší plat za více práce (pocházím totiž z učitelské rodiny). Samozřejmě jsem musel dostudovat pedagogiku. Měl jsem v té představě pravdu, ale nikdy jsem nelitoval. Od elitní školy mne osud postupně zavedl až na to mnohými obávané učiliště. Ano, zájem žáků není vždy ideální, rodiče také ne. Ale učitelství je krásné povolání, které smysl určitě má. Pokud k němu máte v sobě vztah, pochopíte. Prostě je to divadlo jednoho herce a je především na něm, jak diváky (žáky) zaujme. A osnovy? Rámcově jsou dané, ale vždy je může učitel do značné míry přizpůsobit. Podle mne je důležité naučit zásadní věci a k nim přidat logické přemýšlení - a určitě i žáky přesvědčit, že v životě budou muset leckdy "srazit paty" a někomu se přizpůsobovat (minimálně zákazníkům nebo klientům, určitě také úřadům, předpisům, případně nadřízeným). I tomu škole má naučit (často v tom supluje rodiče). Takže, milý pane neučiteli, je dobře, že jste zvolil jinou práci - ve škole byste byl nešťastný nejen Vy, ale i Vaši žáci. Jen je škoda, že jste trochu zbytečně vyčerpal peníze na studium, které až tolik neuplatníte.
Velmi krásně a pravdivě napsáno.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Romové nejsou v ČR diskriminováni, jen nadměrně podporováni. Pojďme hovořit o školství s učitelem"
Celý článek:
Odkaz ?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Právě jsem ho dočetl, ale diskuse asi není povolena. Nenašel ji.
Autor to všechno popisuje velmi pravdivě a paní (už ne) starostka má ve všem pravdu.