To není práce, ale zábava. Když to staříci s puškami nezvládají, bude to muset dělat někdo jiný, profesionální lovec a za mzdu. A k tomu nějaký nový lovecký spolek/y, který bude poslouchat vědce a ne staré zvyky a pověry, třeba o škodlivosti predátorů, podle myslivců škodná, honba za trofejemi na úkor genofondu, krmení jako u domácích zvířat atp.
😄 kde to žijete proboha? Zábava je dneska čumět do mobilu nebo tady na fórech a nadávat již skoro na neexistující spolky. Jako koho tady baví se učit na zkoušky chodit a otravovat se po přírodě? Snad možná kinologie ještě valí, ale jinak šlus. Lovci kteří mají aspoň nějaký kurz se základní znalostí o zvěři taky zrovna nejsou. Trofeje taky nikoho nezajímají. Fakt máte 60let starý ředstavy. Aktualizujte se na dnešní svět.
To není práce, ale zábava. Když to staříci s puškami nezvládají, bude to muset dělat někdo jiný, profesionální lovec a za mzdu. A k tomu nějaký nový lovecký spolek/y, který bude poslouchat vědce a ne staré zvyky a pověry, třeba o škodlivosti predátorů, podle myslivců škodná, honba za trofejemi na úkor genofondu, krmení jako u domácích zvířat atp.
😄 kde to žijete proboha? Zábava je dneska čumět do mobilu nebo tady na fórech a nadávat již skoro na neexistující spolky. Jako koho tady baví se učit na zkoušky chodit a otravovat se po přírodě? Snad možná kinologie ještě valí, ale jinak šlus. Lovci kteří mají aspoň nějaký kurz se základní znalostí o zvěři taky zrovna nejsou. Trofeje taky nikoho nezajímají. Fakt máte 60let starý ředstavy. Aktualizujte se na dnešní svět.
Vtip je v tom, že by myslivci mohli, ale nekonají, tak je museli nahradit jiní střelci. Myslivci, místo toho, aby se styděli a omlouvali, jsou arogantní, lžou a chovají se jako malí kluci. Sami si můžou za svoji pověst a v novele zákona by mělo být uvedeno, že nemají monopol na lov a mohou být nahrazeni jinými lovci nebo pokud nestačí, aby požádali o pomoc jiné oprávněné a kvalifikované střelce z jiných rezortů, obrany, vnitra a životního prostředí.
Víte kolik je myslivců a jaký je jejich průměrným věk? Za chvilku žádný Myslivci nebudou. Nikdo to dělat nechce, je to dřina a navíc nádavkem jste neustále v médiích a na fórech nelichotivě nálepkován. Tak kdo by se do takové práce hrnul? Armáda se povová na odstřel divočáků už nějaký ten pátek, mor nemor, jenom teď se toho chytli novináři tak se to dostalo do povědomí veřejnosti.
S výší té dotace jen technický dotaz - fakt to byly biliony v našem počítání? Protože v angličtině "billions" jsou u nás miliardy, často se to bohužel zaměňuje.
Jinak na tom není nic zvláštního, to je normální statní/politická podpora velkých výrobců, stačí si najít kolik ročně taková Tesla inkasuje jenom na emisních povolenkách - to jsou také miliardy. Různé formy daňových úlev nebo subvencí zaměstnanosti jsou u nás také běžné...
Každopádně znovu opakuji, že určitě nechci tvrdit, že by číňani své výrobce nepodporovali, to určitě dělají, ale my to prostě děláme taky, takže jim to vyčítat nemůžeme - to je jedna věc. A druhá je ta, že dokud si budeme nalhávat, že náskok Číny je jen díky dotacím a kradeným patentům a dělat ublížené mimino, tak se ten náskok bude jen a jen zvyšovat. My si musíme přiznat, že se Čína z levného dělníka změnila na nejen výrobní ale už i technologickou velmoc a nějakými embargy tohle nevyřešíme, protože taháme za hodně kratší konec.
Je to se omlouvám, jasně máte pravdu! Tak to jsou celkem drobný. Nicméně souhlasím, že nejenom krádežemi patentů, ale je to určitě soubor věcí. Ale ve spoustě případů jim to minimálně hodně pomohlo. Nejznámější je asi krádež technologie 4G Ericssonu nabouráním jejich serverů. EU jim ještě pomohla tyto prokazatelně ukradené technologie bezproblémově prodávat v EU a to o bezpečnosti nemluvě. No a potom když ještě zainvestujete pár kaček a tak menším vylepšením máte na světě 5G. Ve které je Čína lídrem. Ale i tak nebýt těchto krádeži na svoji destrukci si vystačíme sami. Myšleno EU. Dotujeme jenom honbu za uhlíkem a to i proti vlastním ekonomickým zájmům. Takže Číňani se ani moc nemusí snažit. Nato jsou směřovány veškerý politický ambice. Zatím ještě pořád těžíme z historických pozic, ale to nebude trvat věčně. Dokladem je desítky let snižující podíl EU na světovém HDP, akorát pár posledních let je to spíš strmej sešup.
Díky za odkazy, to jsou alespoň data, nad kterými se dá o něčem diskutovat, ne povídačky jedný paní, jako prezentoval pan Kadlec 🙂
Ovšem ale dotace, o kterých se v článcích píše jsou dotace pro koncové zákazníky, které jsou u nás také naprosto běžné, akorát Čína je dělá systematicky a dlouhodobě, ale v principu je to ta samá věc, takže těžko jim to můžeme vyčítat. Stále nikde nevidím podklad pro to tvrzení pana Kadlece, že výrobce je dotován 60-80% ceny auta . protože to je ten očividný nesmysl, na který jsem reagoval a který si pan Kadlec vycucal z prstu.
Celní politika Číny už je zase jiná story a tam s Vámi souhlasím, ale to je bohužel už výsledek toho, že Čína funguje na dlouhodobě strategii a západ bohužel funguje často velice krátkozrace (to je právě ten import technologii a výroby do Číny v minulosti, který se nám teď vrací jako bumerang v podobě jejich nastupující drtivé průmyslové převahy)
Nevím jak k takové částce došel, ale možná by se dalo dojít k nějakými číslu na kus, ale asi to nebude dělat takovou sumu. Třeba BYD dostal v roce 2022 krom dalších podpor přímo balík peněz v monstr výši 2,26bil USD což je částka blížící se skoro dvojnásobku ročního rozpočtu ČR a to na výzkum a vývoj. Nasel jsem že v roce 2022 vyrobil BYD cca 1,8mil aut což na rozpočítáno na kus nedělá ani při tyto extrémně vysoké dotaci víc jak 26tis Kč na kus. Samo těch dotaci je víc, ale těžko dohledávat. A asi ne všechno musí být zveřejněno.
Vy jste přišel s nějakým tvrzením a tím pádem na Vás je důkazní břemeno a těmi výmluvami jen ukazujete, že jste si ta čísla vycucal z prstu 😉
Ta obvinění evropské komise jsou založena pouze na neurčitých domněnkách, důkazy žádné neprezentovali a už rozhodně vůbec ne fakta, která by potvrzovala úroveň dotací alespoň blízkých, kterou jste napsal Vy
Ono totiž když s Čínou opravdu máte nějaké zkušenosti z průmyslu (fakt tím nemyslím objednávání z TEMU), tak velice záhy zjistíte, že oni jsou opravdu schopni většinu věcí vyrábět mnohem levněji a efektivněji než západní firmy a ty dotace k tomu ani nepotřebuji, je to jen otázka mnohem větší flexibility, vyšší efektivity a nižší ceny práce. Zažil jsem dokonce přímo konkrétní případ vývoje nové řady obdobného výrobku v EU a v Číně - zatímco tady jsme se pořád ještě plácali ve schvalovacím procesu startu celého projektu, tak Čína v tu dobu už dokončila vývoj a připravovala náběh sériové výroby, ve výsledku dokázala za cca třetinový čas dostat na trh výrobek s polovičními náklady - a to je bohužel smutná realita.
Jestli bych se mohl vložit s odkazy jak masivně Čína dotuje automobilového průmyslu, zejména NEV: Odkaz
Další analýza důsledku dotací: Odkaz
Jinak Čína už desítky let má brutální dovozní clo na auzomobily. To samostatné dělá 25% a potom speciální spotřební daň až 40%. Proto se do Číny skoro žádný auta nedováží ale vyrábí se tam a odtud už byl jenom kousek vobslahnout technologie. Nejsměšnější je teď co vymyslí EU s nějakým 30% dovozním clem. Když Čína má v součtu poplatků až 70%.
Dodržuje se ta dohoda?Udělat dohodu je jednoduché,ale dodržování?S tím už se milý Tramp netrápí.Jinak by se nemohlo stát co se v Izraeli stalo.A u te Korei také nepochodil,,nějak se podepisuje ale nedodržuje,takových smluv vám vyrobí i úředník na obecním úřadě,hlavní je aby ty smlouvy se dodržovaly a to se nedaří,,protože všechny ty státy ho mají jak se říká na háku,jim je také bližší košile než kabát,Tram říká že to dělá pro Američany,ti druzí to dělají také pro sebe a své občany.Davat naděje do rukou oranžového presidenta je naivní.Svet to má v hlavě,ale Amerika také nemůže žít bez okolního světa ,když to udělá moc si pohorši,protože ten svět je jen jeden!!
Co to tu melete za nesmysly. To co se stalo v Izraeli nemá nic společného s dojednanou smlouvou, neútočili ani Maročané, Saúdové ani další státy dohody a ano, dohoda je stále v platnosti. Konfliktem je ohrožena, ale i tak ho nemůžete vinit za okolnosti ktere nastaly a v době kdy nevládnul. To je zodpovědnost vládnoucích garnitur. Jmenujte jediného schopného diplomata který alespoň něco podobného v zájmu západní civilizace udělal. Beru i neúspěšný pokusy. Za mě lepší než dělat diplomatickou mrtvolu, jak je v EU zvykem.
O Trumpovi si můžete myslet ledasco, ale na poli diplomacie bych ho nepodceňoval. Dojednat Abrahamovu dohodu je něco co se nepodařilo desítky let nikomu předtím, potom snaha normalizace vztahů mezi Jižní a severní Koreu. A spousta dalších dílčích úspěchů. Možná to bude k ničemu, ale lepší udělat sto neúspěšných kroků které vedou ve snaze zastavit nesmyslné zabíjení než nedělat nic a kritizovat.
To chtěli i Číňani a proto se z Evropy díky super clům už žádný auta nevozej. Teď když sem číčani začínají chrlit auta, tak se v EU probudily ze strachu že nebude čím dotovat zelený manýry a vymysleli cla který jsou +- (když započítám extra uvalenej spotřebák tak i o dost nižší) co mají Číňani na dovoz z EU už desítku let.
A víte, že bych si takový článek býval rád přečetl. Nikde jsem ale žádný takový nemohl najít, to bylo samé, je to vyrovnané, nikdo kromě zvířátek v zoo nebo cukrárně v Ohaiu neví.
Jasný je jich tuna. Pro začátek historik co se 40let nespletl: Odkaz 1
Mzdy čínských dělníků rychle stoupají. Loni dosáhly v průměru 3,60 dolaru (asi 90 korun) za hodinu, V roce 2005 si čínský dělník odnesl za hodinu práce 1,2 dolaru,
Pokud u nás bude plat v průměru 90Kč/h taky budeme mít levná auta. A na ten průměr dosáhne málokdo.
Zdroj: Odkaz 1
Taky jsou nesrovnatelné požadavky na zaměstnavatele ohledně pracovního prostředí, kontrolu práce, bezpečnosti, atd. Tím taky ušetří zaměstnavatel balík mít to jako Číně.
Takže tvrzení o státních dotacích jsou nesmysly a dovozními cly se chce zachránit neschopný západ, pokud jde o elektromobilitu.
Čína na evropský auta má dovozní clo 25% již desítky let. + Extra spotřební daň až 40%. Spíš než o záchranu jde o srovnání podmínek.. nicméně v článku jsou lživé informace. Základní model za oněch 135800CNY je úplná holina a auto s takovou výbavou a bezpečnosti není legislativně možné v Evropě prodávat. Cena za tyto bezpečnostní prvky dělají hodně. Ale za mě bez nich je to vražda. Dovozní clo v současné době je 10% což by dělalo zdražení cca o 50tis. Což v skoro 2x vyšší ceně nehraje skoro roli.
Celní válku začala unie. Je jasné, že ji nemůže vyhrát. Ani s Čínou, ani s USA. Ale v Bruselu mají jiné vidění světa. Tak uvidíme.
To si nemyslím. V Bruselu teprve teď vymyslej clo 38% na dovoz čínskejch aut. Přitom Čina už desítky let má na dovoz aut z EU 25% clo (a to není všechno ještě se tam pěkně musí připočítat spotřební daň která může dělat až 40% + samo DPH). Takže EU do Číny už řadu let žádný auta nevyváží. Vyvezla tam technologie i s výrobou. Podíl EU na celosvětovém HDP desítky let trvale klesá, ale teď už to není strmé klesani, ale spíš pád.. Je to jenom takový chytání stébla ve chvili, kdy už jim musí bejt jasný, že ty svoje zelený rejdy nebudou mít z čeho dotovat. Holt centrálně řízený hospodářství... Víme všichni kam vede.
Neni pravda. Znacna cast evropske vyroby sla na export. Vyroba a prodej v Cine generovala velky zisk, ktery fakticky subvencoval provoz nerentabilnich tovaren v Nemecku. Ten zdroj ted vyschl, pokles zisku kvuli propadu prodeju v Cine a nutnosti snizit ceny je okolo 60% z roku na rok. Navic EV, vyrabene prave v evropskych tovarnach, ktere mely kompenzovat propad spalovacich vozu, se neprodavaji v Cine dobre, protoze neobstoji v domaci konkurenci.
Jinak v Cine bude zavirat tovarny asi take Odkaz 1
To není pravda. Koncern má v Číně 39 továren. V "Dočlandu" jenom 28. Do Číny z EU nejde mimo pár premiovek žádná produkce. Důvodů je víc. Clo na dovoz aut do Číny je 25% (směšný co teď EU vymýšlí Čína má už dávno, že?)+ spotřební daň až 40% +DPH jak asi výsledná cena takováho auta vyrobeného v EU by vypadala?, taky produkcí v EU přichází o své emisní povolenky které produkcí mimo EU není třeba nakupovat. Jaký modely se podle vás vyrobí v EU a dováží do Číny, to by mě fakt zajímalo. Nic takovýho není, mají svoje řady ale jinak souhlas v Číně se koncernu přestalo dařit.
30
Sledujících
2
Sleduje
30
Sledujících
2
Sleduje
To není práce, ale zábava. Když to staříci s puškami nezvládají, bude to muset dělat někdo jiný, profesionální lovec a za mzdu. A k tomu nějaký nový lovecký spolek/y, který bude poslouchat vědce a ne staré zvyky a pověry, třeba o škodlivosti predátorů, podle myslivců škodná, honba za trofejemi na úkor genofondu, krmení jako u domácích zvířat atp.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kde to žijete proboha? Zábava je dneska čumět do mobilu nebo tady na fórech a nadávat již skoro na neexistující spolky. Jako koho tady baví se učit na zkoušky chodit a otravovat se po přírodě? Snad možná kinologie ještě valí, ale jinak šlus. Lovci kteří mají aspoň nějaký kurz se základní znalostí o zvěři taky zrovna nejsou. Trofeje taky nikoho nezajímají. Fakt máte 60let starý ředstavy. Aktualizujte se na dnešní svět.
1 odpověď