Jako absolvent humanitních oborů jsem bohužel nepochopil smysl článku.
Každopádně ze svého vzdělání nemám mindrák, takže nemám důvod vést tyhle debaty.
Vzdělání jsem si lajnoval podle toho, co jsem chtěl dělat a všechno dopadlo OK:
Zbyňkem Kořínkem jsem být nikdy nechtěl, páč by mně to nebavilo.
Za sebe si myslím, že jsou potřebné jak technické, tak humanitní obory.
Co nemám rád, jsou politici, kteří si své tituly nakoupili po vstupu do politiky na soukromých školách.
Nic ve zlém, ale to jste jeden z mála, co si dělal co ho bavilo a co chtěl. Já jsem např. kdysi dávno chtěl být chovatelem koní...
Vždyť to ti inteligenti nahoře dovedli do tohoto stavu!!! Ti skuteční studenti studují na školách, které mají jméno a ta druhá polovina, co neprošla, "napochodovala" na méně kvalitní školy. A že jejich úroveň odpovídá učilišti.....nevadí!!! Maturita z obou škol platí stejně.
Ale blbce snad ještě poznáme ne ?
Stat by mel garantovat tkz vzdelani zdarma skoncene maturitni zkouskou .a tecka .pro vsechno dalsi nadstavbove studium by mel byt system pro vsechny nastaven stejne se skolnym to poskytovat formou buzurocnych studijnich pujcek nebo potvrzenim tkz na hlavu a stat by na konkretni skolu -zaslal skolne ..ale studenti by meli mit moznost opet vsichni -tkz statni potreby -tzn ze konkretni studijni specializace by bylo mozno uhradit formou prace pro stat -tabulkove ..matematici chemici -lekari omezeny pocet pravniku atd i ti humanitni -sociologove -knihovnici atd. kazdy student by mel moznost se svobodne rozhodnout zdali pujde studovat za statni -matematiku nebo skolu na kotrmelce ale za sve ..😁..Ferove ke vsem uplne stejne -vsude skolne ..CR ma treba nevidane mnozstvi vysokoskolsky vzdelanych hercu ! opravdu na to navazuje pocet divadel ktery je u nas v poctu na obyvatele 4x vetsi nez ve Francii -3x nez v Nemecku a 6x ! nez v Belgii ktera je srovnatelna poctem obyvatel ..Mane 8x vetsi mnozstvi politologu s ukoncenym VS vzdelanim nez Rakousko..ale treba diplomacii ? tam je deficit 3x ! tzn ze mladych jazykove a pravnicky vzdelanych budoucich kariernich uredniku mame 3x mene nez Nemecko ..ale zase mame 2x vice fyzioterapeutu nez Dansko ..ale mame 2.5 x vice policistu nez Britanie -ta jich ma prumerne 28-31 000..CR ? 40 000..ANO 40 000..! takze souicasny zpusob financovani VS je straslive neproduktivni a ke statu a sluzbam ktere ma zajistovat vylozene nepratelsky ..Policajt na kazdym rohu -zubare nesezenes o pravnika co z tebe stahne gate -ty muzes prehazovat vidlema.
Výborně napsáno.
Lidé si dělají ve studiích i profesích zbytečně vzájemně své nepřátele! Tam hledejte, odkud vítr vane! Proto ta nechuť k různým potřebným oborům, ať už řemeslům, ekonomice, přírodním vědám, dokonce i humanitním. Problémem mnoha oborů a profesí jsou zejména špatné mezilidské vztahy. I s odborníkem si může neodborník jednoduše "vytřít" a opačně. Něco je špatně, jenže vy podporujete tuhle prohnilou demokracii, kráčíte přes mrtvoly, proto dochází například k sebevraždám, úpadku morálky! Kdyby se lidé více těšili na práci, která by je bavila, kde by se cítili být užiteční, dobře zaplaceni, kde by byli uznáváni, tak by kvetl i ten rodinný život a mnoho rodinných životů. Plundrování společnosti a státu nás dostává do sociálních nejistot a dluhové spirály. Naše školství je prohnilé, když prosazuje současný marasmus. Současný režim dělá z učitelů žoldáky, a tak dochází často k absurditám. Šedé eminence mají neblahý vliv na náš stát i společnost. Kladná motivace a kvalitní prostředí musí být součástí pracovně právních vztahů. Jsme přece ve 21. století. S pozdravem a přáním hezkých Vánočních svátků. Václav Kovalčík, Zlín
Velmi dobré. Děkuji.
Tvl... Co mi může nějaký hunanitní, politolog dejme tomu, pomoct při zvládání reálné krize v reálných podmínkách mezi reálnými lidmi - kteří v případě nějaké katastrofy zvysoka kašlou na evropskou humanitu a další ideály... Na to jsou naprosto nejvhodnější lidé na vojenských postech, ale lidé s klasickým technickým vzděláním (do čehož počítám samozřejmě medicínské obory)... Prvně je potřeba řešit katastrofu jako takovou, psychologie atp. počká až se vlny uklidní... Opět, ta výše zmíněná sorta lidí je nejschopnější efektivně řešit i terorizmus a další nepokoje ve společnosti...
No jo, ale tím jste nemyslel českou generalitu a ministry obrany že ne ?
Víte... ono to není tak jednoduché, jak je to předkládáno. Pravdou ale prostě je, že absolventům humanitních oborů v průměru schází vyšší schopnost logického uvažování, navíc je tato větev v poslední době devalvována nově vzniklými obory sociálního inženýrství, které samo o sobě svými výpotky irituje značnou část našeho obyvatelstva napříč úrovní vzdělání. Přičemž bych hlavně kladl důraz na druhou část mého předchozího souvětí. Nám, spíše technicky vzdělaným jedincům, často schází systematičnost a třeba i paměťové schopnosti, což naopak oceňujeme u oborů medicíny a podobných, které se prostě musí vystudovat zadkem, což my většinou nedokážeme. Ovšem studia, založená na nesmyslných ideích o rovnosti normálního lidského vztahu a polyamorie s hrochem či s věšákem, jsou nám poněkud vzdálená.
Ano. Přesně tak.
máme 21. století....nebudujeme komunismus=nemáme doly/hutě,nebojujeme za mír=nemáme zbrojovky a armádu,nechceme dohnat a předehnat západ ve výrobě čehokoliv takže milí a zlatí inženýrů,tecgniků tolik netřeba,máme století energií a dopravy,chemie a zdravotnictví,životního prostředí a tam těch budovatelských inženýrů toliko netřeba,nicméně přírodovědné obory rozhodně nelze zanedbávat.21. stol jest stoletím,vzdělávání,služeb.péče,žili jsme v německo-sovětském modelu matematiky a fyziky ,humanitní modely k čemu? když chcete akorát furt jen válčit,dobývat,ovládat,,z němců se převýchovou stali milovníci kytiček,citů a pocitů a z rusů tupí
banditi,v americe vládli a vládnou advokáti s marketéry a jedině britská elita si stále udržuje svou humanitní jedinečnost=učí se dějiny,homéra,latinu,z technických oborů pouze bridž (tam se musí umět počítat)nikdy jsem nechápal jak lidé biflující se homéra mohli vládnout impériu,světu
Nejvýce se bojím tupích ruských banditů....
Mne nevadí to, že lidé studuji humanitní obory, mne vadí, mizerná vzdělanostní úroveň absolventů těchto oborů..
Ostatně podívejte se na nedávno skončivsi estebackou ministryni financí Schillerovou, která tvrdí, že má titul JUDr. z UK...
Prostě IQ vyhnanství na úrovni zelinářské účetní a slyšeli jste ji někdy mluvit anglicky...?? 🙂 Prostě hrůza... hrůza..!
Za 1.republiky absolvent PFUK uměl, kromě svého oboru, plynně francouzsky, německý, anglicky a domluvil se latinsky a často i klasickou řečtinou...
Pokud něco takového je průměrný absolvent elitní fakulty UK, proboha, jak musí vypadat ten zbytek... ??
Kecáte !!!
praxe hovoří jasně:absolventi humanitních oborů sezenou práci mnohem snadněji než ti technických,dcera se svou pedagogiou a sociologií si mohla vybírat,zvolila klidné ,místo ve státní správě za 40 litrů a stravebky a je spokojená,synovi strojnímu inžovi jsme celá familie shéněli místo v oboru zatímco rozvážel picu a zadařilo se,paradoxně konkurz nakonec vyhrál díky skvělé znalosti němčimy a to až když vídeňéka v komisi odrovnal svou (tetčinou) vídenštinou. je nakonec se svými 60 litry také spokojený
No aby nebyl, ale jak tak koukám, tak nebejt Vás, seděl ještě teď doma na zadku.
Bohužel jich určitě nepotřebujeme taková kvanta. Když se bavíte s maturanty, samozřejmě osm z deseti se chce vyučit vysokoškolákem, protože je to trend. A samozřejmě proto volí školy, které jsou co možná nejlehčí. Většině z nich ani nezáleží na tom, jaký obor "studovat". Hlavně aby byl nějaký titul. A ona už se pak nějaká totálně zbytečná a nesmyslná neziskovka najde, ne? A věřte, že vím o čem mluvím..........
Úroveň dnešního školství je katastrofální. Maturanti nebo vysokoškoláci nejen prvních semestrů neznají věci, které dříve věděl průměrný absolvent ZDŠ.
17
Sledujících
1
Sleduje
17
Sledujících
1
Sleduje
Výběr témat diplomových prací v humanitních oborech :
Student: xxx
Název absolventské práce: Sexuální a vylučovací slovní zásoba a kontexty jejího užívání v romštině
Anotace: Tato bakalářská práce pojednává o užívání sexuální a vylučovací slovní zásoby v komunitě rokycanských Romů v různých jazykových situacích. Z hlediska funkce sexuální a vylučovací slovní zásoby poukazují na různé kontexty užití a narážím také na tabuizované situace. Závěrečná část bakalářské práce analyzuje výskyt sexuální a vylučovac&iac ute; slovní zásoby v různých sférách romského umění.
Student: xxxxxxx
Název diplomové práce: Gay pornografie jako afirmace a jako parodie. Genderové aspekty gay pornografie
Anotace: Cílem práce je analýza gay pornografie z genderového pohledu, která zkoumá ukotvovací procesy genderových a sexuálních stereotypů a současně možnosti a prostory pro jejich subverzi či alternativní čtení. Dále se tato práce zaměřuje na zkoumání role, jakou potenciálně afirmativní nebo parodická pornografie sehrává ve vztahu ke gay aktivismu a emancipačnímu hnutí. Za tímto účelem tvoří empirickou část práce analýza náhodně vybraných gay pornografických snímků české provenience z vybraných vývojových etap tohoto žánru.
A tady další výběr už jen názvy :
Název diplomové práce: Figura kyborga v diskurzu kyberfeminismu
Název diplomové práce: Duhová rodina živoucího světla a lásky
Název diplomové práce: Výuka tématu homosexualita a prevence homofobie na druhém stupni základní školy
Název diplomové práce: Vývoj změny vztahu k vlastnímu tělu u transsexuálů
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak tohle nemá chybu. 🤓