My teď byli v termálech v Polsku. Rodinné vstupné (5lidi) 1200kc na celý den. Skluzavky jsou tam různý, ale jen asi 4. Ale dětem to bohatě stačilo a vyblbli se až moc. Jídlo vlastní bez problemu. Jídlo na místě za směšný ceny (obrovská porce kebabu pro 2 lidi za 250, běžná porce 150. Pití spíš dražší (60kc/0.5l) ale k dispozici voda zdarma. Navíc regulují vstup tak, aby nebylo tolik přeplněno. Několik typů bázenu i dalších atrakcí. A v podstatě bez čekání. Nejspíš by mě taky asi ani nenapadlo do aqualandu vůbec jet. Jednou jsme tam byli před asi 10ti lety a už tenkrát to byla tragédie.
Vyjádření Áček je taky dost úsměvný. Online nákup auta? Proč ne... Ale to by nesměly byt áčka, kde jsou podvodný praktiky na denním pořádku. Bratr si u nich koupil opravenou totalku, deklarovaný jako top stav. Taky dá se říct online. Zjistil to ale pozdě a vrátit šlo jen za 50k poplatek. Úspěšně jsme se bránili, protože udělali chybu. Ale pak přišlo nechutný vyhrožování z jejich strany. A na to už jsme žaludek neměli a auto vrátili se ztrátou 50k.
Celé je to spíše příprava na dynamické ceny během dne. Prostě spot pro všechny. Až se zase bude na burzách uměle navyšovat cena jako za Covidu, bude vas stát hrnek teplý vody na kafe 20kc, jedna pračka 500. Samozřejmě přehráním, ale podobný poměry jsou mozny. Za covidu, kdy spotové ceny oscilovaly i kolem 1000EUR/MWh, byly pro cenu určující zobchodovane objemy v desetinách promile celkové potřeby. To se potom obchoduje. Stejně jako kdyby pekař běžné prodával rohlík za 5kc a běžné dodával 100.000 rohlíku. Pak někdo řekne, že koupí jeden rohlík za 5000 a touto operaci naroste cena všech zbývajících rohlíku taky na 5000. Přičemž cenu rohlíku se dozvím až když ho sním (pokud to aktivně nesleduju předem a vím, že mám rohlík sníst až ve 3 ráno a ne když mám zrovna hlad). Krásne vymyšlený.
Spis se divim, ze rodice cpou talentovany deti na gymnazia. Nase skola byla povazovana take za prestizni. Ani jeden zak, ktery prisel z gymnazia ji ale nedokoncil. Sla jim dobre matematika (ale to nam vsem) a byli dobri v jazycich. Ale technicke odborne predmety doslova nula, logicke analyticke mysleni taky spatny a jista potrebna manualni zrucnost take nic... Absolvovanim gymnazia "vyrabime" odborniky na vsechno a zaroven na nic. Doufam, ze moje deti na gympl nepujdou a vyberou si jiz uzce zamerenou stredni skolu, kde ziskaji daleko vetsi znalosti v oboru, ktery je zajima a na nasledny vysoky skole budou mit zasadni vyhody.
A proto je nejlepsi mit LPG nebo CNG. S trochou "setreni" se pod korunu dostanu taky. Baterkac mam a to nabijeni je fakt strasny. Kdyz pak vidim "setrilky" jak sedi v bunde pred Bauhausem, aby si za hodinu nabili tech 11kWh zdarma, tak je to fakt k smichu. Na druhou stranu se samozrejme kroutim, kdyz jsou v okoli volny jen nabijecky v roamingu a nabiji se na nich pres 20kc/kWh. Jedu pak 4x draz nez na LPG a to uz je spis k placi.
Elektromobil mam a pouzivam. Nadseny z toho ale nejsem. Pokud auto beru jako premistovadlo z bodu A do bodu B, pak je elektromobilita oproti treba LPG nebo CNG uplny nesmysl. Ted situace z vikendu (sobota a nedele Praha a zpet, cca 2x 2x80km), kdy auto s dojezdem WLTP 450km proste musite 2x nabijet. Jedno nabijeni muselo byt na verejny nabijecce. Lidl za 5,90-6,90/kWh tradicne obsazen. Posun na nabijecku PRE - obsazena. Chvatam, ale vim, ze domu uz bych nedojel. Tak nabijim na CEZu za 26kc/kWh... Protoze na nabijecce samozrejme musim ztracet cas, tak si natukam promernou cenu za km na tomto nabijeni... Pecka - 4,5/km. Takze cena jedne cesty domu baterkacem by mi s LPG zaplatila 4 tyto stejne cesty. A to se nestalo poprve. Pred rokem kolem vanocniho silenstvi jsem jezdil od nabijecce k nabijecce az jsem musel se 2% zakotvit na ACcku, kde hodinu a 15minut nabijim, abych se s nejakou rozmnou rezervou vubec dostal domu. Ano, e-meganem se jezdi bezesporu krasne, je to i moc hezky auto... Ale to auto stalo trojnasbek LPGcka stejny velikosti a realny uzitny hodnoty. Pokud nabijim doma, neni o moc provozne drazsi nez LPG (ale porad drazsi je). S nabijenim na verejnych je to provozne vyrazne drazsi nez jakykoliv jiny auto. Ztrata casu pri nabijeni a hledani nabijecek je fakt neco, co nezkousnu nikdy.
O2 security funguje jen při průchodu dát jejich sítí. Nikoliv přes WiFi. Čili je to úplně k ničemu. Vyvolá to falešný pocit bezpečí, dokonce to i tak prodávají. Daleko bezpečnější jsou tak aplikace třetích stran nainstalované přímo v mobilu. Filtrují vše a skutečně zajišťují uživateli vyšší formu bezpečí.
No vetsina postrebitelu, kteri elektrinou i topi maji spotrebu kolem 8-9MWh. A kazdej, kdo se na to v minulosti nevykaslal, bude platit casto i nasobky. Premier si vyzoba par prikladu, kterym se cena elektriny zvedne jen o par procent, to mozna ano. Ale to jsou presne ti, kteri se o cenu energii prilis nestaraji a kteri platili nesmysl uz minuly rok az dva. Vetsina spotrebitelu, kteri se aktivne o cenu energii zajimaji budou platit nasobky. Konretne u me jde o navyseni kompletni ceny po ukonceni fixace z 2,42 na 6,72 kc/kWh, coz je temer trojnasobek. A to rozhodne nebudu sam. Asi chapu navyseni regulovany slozky, to je dany vypoctem a nesmyslnym
greedealem a elektromobilitou. Ale navyseni silove slozky moc smysluplnych zduvodneni nema.
Ja merim soukrome teplotu uz skoro 10 let. Nechci se prit s klimatology, ani polemizovat s globalnimi vypocty. Jak je ale mozny moje mereni (hodne detailni automatizovany mereni kalibrovanym senzorem s prenosti +/-0,2st, na miste s trvalym stinem) je naprosto neshoduje s merenim treba ve zminovanem Brne? Treba letosni rijen je pomerne zasadne studenejsi nez lonsky. Dokonce letos uz byla teplota pod bodem mrazu o cca 3 tydny drive nez loni. Podobne se ale treba rozchazi prumerna teplota za letosni a lonske leto, vcetne poctu dnu na s maximy nad 32st C, vcetne udaju o tropickych nocich (letos jich bylo vyrazne mene nez loni, stejnetak bylo vyrazne mene maxim nad 32 i 34st., ktere jsem porovnaval). Chapu, ze to je jedno moje lokalni mereni, ale alespon ramcove by melo dalsim merenim v CR odpovidat. Dokonce i subjektivne nemam pocit, ze by letosni leto bylo o tolik teplejsi jak se pise. A moje mereni to jen potvrzuje.
Protože teď stavíme, můžu zodpovědně říct, že sehnat někoho za 500 na hodinu v podstatě nelze. Je to spíš 1000-2000/hod, rekordmani i 3000/hod. A i když na nesmyslnou cenu kyvnete, ještě zničí vás materiál a nebo používají svůj totální šmejd. Takže od té doby všechno sam. Sice stavíme už čtvrtý rok, ale má to nějakou úroveň a kvalitu. Uznávám, že jsem měl spíš na řemeslníky smůlu, ale zase byla možnost se hodně věcí naučit.
No ja pana doktora snad i chapu, ale kdyz jsme s krvacejicim 2 letym ditetem s trznou ranou cekali 2,5 hodiny v cekarne, pricemz nas opakovane videla sestra, ktere jsme se opakovane ptali co mame teda delat (samozrejme vsude krev, i na zemi)... Po pulhodine uz mu to skoro neteklo, tak jsme nakonec pockali. Nakonec pak rentgen a po celkovych 7mi hodinach siti. Pry jsme si meli zavolat zachranku. A ted nedavno s 3 letym - akutni angina, nemohl vubec polikat, davil se slinama, zvracel, vysoka nesrazitelna horecka 39,7. Na pohotovosti jsme dostali dost nechutne vynadano. Vzhledem k tomu, ze anginu se stejnymi priznaky meli i dalsi nase dve deti, bylo to jasny. Nejmensi mel ale dost strasny prubeh, porad zvracel az se skoro dusil. Pricemz streptest na pohotovosti ani nebyl schopny hodnotu bakterie zmerit. Akutni anginu samozrejme za par dni potvrdil vyter. Ale i tak jsme pri odchodu dostali ponauceni, ze priste mame jit k obvodakovi. To urcite! Uz ani nemohl chodit a ja budu cekat dalsich 12 hodin do rana...
CEZ ma stale u standardniho nefixovaneho produktu cenik cca 14,2 komplet u D02d. U fixace na 1 rok uz je cena vyrazne nizsi. To bohuzel dost nekoresponduje s vyjadrenim na zacatku krize, ze CEZ kupuje pro vsechny zakazniky elektrinu dopredu na celou predpokladanou/fixvanou dobu kontraktu. Ostatne to neodpovida ani u vetsiny jinych dodavatelu. Co si tedy o tom myslet, ze...?
To je zase srovnání. Třeba Londýn, kdy se v článku píše, že jednorázová jízdenka stojí 114kc. Ani náhodou. Jednorázová jízdenka, srovnatelná s naší 90ti minutovou vychází podle času cestování 30-50kc. Ale nejde o čas, ale o počet tarifních pásem, který projedu. Ceny jsou podle tarifních pásem a denní době cestovani. Jsou ale zavedeny denní stropy a po přepočítání je to s Prahou srovnatelný, někdy i dražší, pokud využívám více pásem a příměstské vlaky. Jenže doprava v Londýně je rozlohou tak desetinásobná oproti Praze. Zajímavosti jsou kompenzace v případě zpoždění vlaků nebo i metra. Při čekání asi 10minut z důvodu technického problémů vrátili cca trojnásobek jízdného (na kreditní nebo Oyster kartu)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ja nevim, jestli ten jeho vystup byl mysleny vazne a nebo je tak naivni. Od zacatku se dalo vytusit, ze to bude obrovsky prusvih. Zminovane skoleni byl spis vysmech. Trvalo asi 2 hodiny a v podstate u vseho bylo receno, ze to dosud nefunguje. Ani na onem piskovisti neslo delat nic.
Pak problem s technikou - v podstate nikdo ji vlastne nepotreboval. A pokud ano, bylo dodano neco, co se do konkretniho uradu vlastne nehodilo.
Od zacatku spusteni systemu fungoval heldesk stylem, ze nejaka pani cetla predpripravene odpovedi z papiru (bylo slyset listovani). Nejednou cetla odpoved na neco uplne jineho (cili vubec netusila na co se ptam). Vetsina odpovedi koncila tim, ze to zatim nefunguje.
Situace je nyni lepsi, zejmena proto, ze si sami urednici zridili facebookove skupiny a radi si mezi sebou. Vetsina z nich dela i nadale ve starem systemu (vetsina ve VitaSW), nasledne dokumenty jen nahrava do tohoto "uloziste". Zadnou jinou funkci to nyni vlastne nema.
Pokud mate urgentni problem (treba ze se podana zadost ztratila, prestoze stavebnikovi se zaregistrovala a ma ID), na podpore reknou, ze tomu davaji urgenci a ze se DO TYDNE nekdo ozve zpet. Nikdy se nikdo zpet neozval.
A to uplne pomijim fakt, ze jsou neustale hlasky o pretizeni, ze se akce nedokoncuji atd... A to je aktualne v ulozisti pouze 72000 dokumentu.
Mimochodem konverze elektronickeho dokumentu a doruceni ceskou postou - na podpore neznaji odpoved, ale na FB skupine urednici vyresili (podepsany dokument se musi opatrit casovym razitkem, jinak posta nedoruci a urednik se to nedozvi).
Obrazek si udelejte sami.
3 odpovědi