Každý i K. Konečná má právo na názor - můžeme s ním nesouhlasit, ale je nutné ho respektovat a je v tom i kus pravdy, neboť ne válka, ale mír je záruka , že nebudou zmírat lidé a co je nejhorší - především děti.
Že zrovna komunisti respektovali právo na názor. Při procesech v 50.letech umírali občané této země. Po vpádu vojsk Varšavské smlouvy do Československa naši komunisti zavírali lidi do uranových dolů na 5 let, protože nesouhlasili s vpádem vojsk na naše území. Což byl pro většinu rozsudek smrti, protože se vraceli zpět jako trosky vážící 40 kilo a po pár letech v krutých bolestech umírali na rakovinu.
Pokud se nepletu, je bílé světlo navázané i na nastavení vlakové cesty. Nicméně, zde se objevilo podezření, že jedna kolej byla při / po výluce od přejezdového zabezpečovače odpojena. Což se mi ale příliš nezdá, právě vzhledem k tomu, že by bílé světlo mělo být svázáno i s vlakovou cestou, a strojvůdce míjí návěstidlo potvrzující, že je přejezdový zabezpečovač funkční.
Ze záběrů po střetu je vidět výstražník se světelnou výstrahou a ze závaží od závor je vidět, že jsou dole. Podle mne se závory otevřely po jízdě prvního vlaku, ale světelná výstraha pořád probíhala, protože ten rychlík v sousední koleji už byl v ovládacím úseku přejezdu a probíhala tam již předzváněcí doba. Proto došlo tak brzo ke sklopení břeven závor. Chyba byla zřejmě na straně řidiče autobusu. Nerespektoval světelnou výstrahu na přejezdu. PZZ, podle toho v jakém je stavu, vykazovalo správnou činnost. Břevna závor jsou jen doplňková výstraha.
Bohužel na vícekolejném přejezdu si tohle řidiči často neuvědomí a pak jsou z toho takovéto maléry.
Pokud by zapomněli na výlukovou zásuvku, tak po jízdě prvního vlaku by se výstraha ukončila, břevna závor by šla nahoru a světelná výstraha na výstražníku by zhasla. Přejezdové zařízení by na protijedoucí vlak nereagovalo, protože by byla vyloučena závislost jízdy vozidel na ovládacím úseku v té koleji.
Vzhledem k závažnosti poškození přejezdového zabezpečovacího zařízení nehdou, šlo asi okamžitě do výstrahy.
PZZ se do výstrahy uvede automaticky jízdou vlaku, obsluhou zaměstnance nebo při poruše. V případě střetu na přejezdu je zakázáno manipulovat s ovládacími prvky do doby, než se zdokumentuje stav zařízení.
Jj, už po nehodě jsem kdesi četl, že opravy byly ukončeny a ten havarovaný EC279 byl první vlak, který tam byl vpuštěn... takže "se nezapnulo" zabezpečení.
Ze záběrů po střetu je vidět výstražník se světelnou výstrahou a ze závaží od závor je vidět, že jsou dole. Podle mne se závory otevřely po jízdě prvního vlaku, ale světelná výstraha pořád probíhala, protože ten rychlík už byl v ovládacím úseku přejezdu a probíhala tam již předzváněcí doba. Proto došlo tak brzo ke sklopení břeven závor. Chyba byla zřejmě na straně řidiče autobusu. Nerespektoval světelnou výstrahu na přejezdu. PZZ, podle toho v jakém je stavu, vykazovalo správnou činnost. Břevna závor jsou jen doplňková výstraha.
Reálně: pokud vidíte, nebo slyšíte vlak, u běžného přejezdu musíte zastavit, i kdyby byl daleko. Když ale bliká bílé světlo, smíte jet dál.
.
Pokud je však vlak blízko, a je jisté, že nejde přejet přejez bezpečně, pak současně s Vámi zmiňovaným paragrafem platí ještě § 28 odst. 1, který hovoří o nutnosti ujistit se, že můžete přejete bezpečně.
.
Tj:
a) vlak je daleko (jede pomalu), nic nebliká => musím zastavit (§ 29 odst. písm. d),
b) vlak je daleko (jede pomalu), bliká bílá => smím jet (§ 29 odst. písm. d poslední věta),
c) vlak je blízko (jede rychle), nic nebliká => musím zastavit (§ 28 i § 29 písm. d)
d) vlak je blízko (jede rychle), bliká bílá => musím zastavit (§ 28)
Svítí-li bílé přerušované světlo na výstražníku (pozitivní signál). Říká, že v obvodu přejezdu se nenachází žádné kolejové vozidlo. Obvod přejezdu začíná ovládacím úsekem v přibližovacím úseku a končí ovládacím úsekem ve vzdalovacím úseku. V případě, že přejezd je v jiném než bezporuchovém stavu, tak bílé přerušované světlo zhasne, To samé platí pokud vlak vstoupí do ovládacího úseku, tak uvede zařízení do výstrahy a bíle přerušované světlo zhasne . Rozsvítí se teprve tehdy, když vlak mine ovládací úsek ve vzdalovacím obvodu. Bod d) nemůže nastat. Jen na vysvětlenou.
Policie a drážní inspekce by měla zjistit a vyšetřit jak je v;ubec možné že vagony u nás regionet provozoval když mají konstrukční chybu??? O které se vědělo. (minimálně v Rakousku)
V Rakousku a Německu se vyřazují železniční kolejová vozidla po dvaceti letech z provozu. Co udělá dopravce v ČR? Koupí šrot. Kolejová vozidla opatří novým nátěrem, občas změní nápisy ve vozech na české, udělá si reklamu a jde se rejžovat. tak to tu funguje posledních 20 let. Dopravce, co koupí nové lokomotivy a vozy, díky odpisům, není konkurence schopný. Taková je realita. Do prvního a posledního vozu zásadně nechodit.
Každopádně,je to tragédie, které šlo možná zabránit. To zabezpečovací zařízení už měli dávno fungovat.
ETCS má mobilní část. Ta musí být umístěna na lokomotivě (tu si musí opatřit dopravce za své a pořizovací cena na jednu lokomotivu je v milionech korun). A pak má traťovou část. I kdyby traťová část byla zapnutá, tak kolik lokomotiv je mobilní částí ETCS vybaveno?
Kolik lokomotiv jezdí pod ETCS a kolik pod národním zabezpečovačem?
1) Vůz se nemá co přelomit. V momentě kdy je z jakéhokoli důvodu stlačen, tak má čelo jeho rámu zajistit vybočení a následné vykolejení, případně třeba převrácení, ale s minimem deformace.
2) Proč svědci hlásili, že RJ odjížděl od nástupiště s odjezdovým návěstidlem na volno? To se všichni spletli? A nebo někdo třeba nedopatřením (v kombinaci s nedokončeným zabezpečením trati) vlaku "podhodil" veksl směrem na obsazenou?
3) Proč na hlavní trati (ne-li rovnou nejdůležitější trati v ČR) nefunguje jiné zabezpečení než holá návěstidla? Já měl za to, že zavádíme zabezpečovací zařízení právě kvůli tomu, že už v dnešní době víme že na lidský faktor nelze spoléhat.
k bodu 2. U nástupiště je cestové návěstidlo, které předvěstilo návěst Stůj (svítilo žluté světlo).
Odjezdové koleje je až na koncí koleje 1a. A to bylo na Stůj.
k bodu 3
Ve stanici je zab. zař. třetí kategorie a veškerá obsluha se nahrává.
Kolik lokomotiv provozovaných na síti je podle vás vybaveno mobilní častí ETCS, která stojí miliony korun?
Nejprve si něco o tom zjistěte.
Děkuji, znovu se ptám, co na tom trvá osm měsíců ? Stahování komunikace ? Snažení dat z nahrávacích zařízení ? Vyhodnocení ?
musíte ohledat soupravy, jestli tam nebyla nějaká závada. Kolejiště, zda na kolejích nebyla nějaká látka, která by znemožnila brždění vozidel. Dokud se vše neprověří, tak nelze dělat závěry. Je to spousta věcí, které se musí ověřit.
Jestli jsem to pochopil správně tak zrovna to co píšete tak to zabezpečení je vypnuto kvůli tý rekonstrukci
Při rekonstrukci se měnilo staniční zabezpečovací zařízení a v rámci modernizace se do kolejiště již umisťovali prvky ETCS. V době střetu staniční zabezpečovací zařízení zřejmě vykazovalo správnou činnost. Na trati a ve stanici pak funguje národní zabezpečovač. Ten bohužel funguje na tom principu, že strojvedoucí, který jede k návěstidlu na Stůj nebo do nekódovaného úseku, tak chce po strojvedoucím, aby obsluhoval tlačítko bdělosti. Pokud by ho neobsloužil, tak dojde k vypuštění vzduchu z hlavního potrubí (rychločinně souprava zastaví). Staniční zab. zař. vyšle signál k zastavení všech vlaků teprve poté co zjistí, že strojvedoucí projel návěstidlo. Podle fotek je vidět, že obě soupravy brzdily. Stanoviště nejsou deformované a nejvíc jsou poškozené na obou soupravách první vozy za lokomotivou.
ETCS se chová tak, že navíc hlídá vzdálenost k místu, kam má vlak oprávnění k jízdě a brzdící křivku na lokomotivě. Jakmile strojvedoucí nezačne včas brzdit, tak zařízení samo zastaví vlak. To národní zabezpečovač neumí (viz. výše). Bohužel, prvky ETCS musí být v kolejích, tak na lokomotivě. V dnešní době nejsou všechny lokomotivy ETCS vybaveny. Vybavení jedné lokomotivy stojí miliony. Na hlavních tratích jsou prvky osazeny, bohužel v některých úsecích nejsou funkční, protože ETCS není zkompletováno.
Nadpis článku je naprosto zavádějící.
Na hnacích vozidlech jsou rychloměrné proužky. Z telekomunikačních zařízení stáhnou veškerou komunikaci. Provozovatel dráhy stáhne z nahrávacího zařízení veškerou obsluhu, včetně stavu veškerých zařízení před a v době srážky. Pak se to musí vyhodnotit a stanovit příčinu. Zákonem máte stanovenou dobu, kdy každý z účastníků musí předložit záznamy. Tady nikdo nic neokecá.
Nejsem odborník na zabezpečení, když loni projel rychlík v Nezvěsticích na červenou, okamžitě se zastavily všechny vlaky na trati a naštěstí se nesrazil s protijedoucím osobákem o několik desítek metrů,jakto že to někde jde a na nejhlavnějším koridoru ne?
V Pardubicích to staniční zabezpečovací zařízení umí. Bohužel ten nákladní vlak už vjížděl do stanice a ten rychlík v tu chvíli projel návěstidlo. Vlak na místě nezastaví. Strojvedoucí toho rychlíku nerespektoval návěsti dvou návěstidel. Jedno mu předvěstilo návěst Stůj a to druhé s návěstí Stůj projel.
Za komunistů vydělávalo na 1 důchodce 8 lidí...
Dnes jsou to 3 lidí..
Demografie Vám asi nic neříká, co?🙏
Z mého platu jdou odvody na sociální pojištění ve výši průměrného důchodu. Tak proč mám pracovat do 66 let a nemohu odejít do důchodu, kdy chci já. Za svůj pracovní život, živím dva důchodce s dožitím 22 let v důchodu.
To teda zásadně nesouhlasím a to jsem kapitalista jako prase.
Vypořádání majetku je jedna věc a výživné věc úplně jiná. Navíc ten dům není splacený. Žádné zázemí jim tedy úplně nezanechal.
Takže ok, ať teda soud nařídí, že barák má tu splacenou hodnotu třeba milion, tak manželka musí dát bývalému 500k, ale musí platit rozumne na děti. 7k na 3 děti? Co to ku... Je. To by mělo být minimálně 14k.
Bohužel mám zkušenost s rozvodem. Od návrhu na rozvod po vypořádání SJM dohodou trvalo 3 roky. Bohužel pro navrhovatelku dostatečná doba, aby děti poštvala proti otci. Pokud by se SJM řešilo soudní cestou, tak ještě teď platím advokáta, znalecké posudky, ...... .
Nejprve obdržíte návrh na rozvod manželství. První věc, která se řeší a vás většinou nemile překvapí je skutečnost, co je na vás schopna navrhovatelka vytáhnout.
Druhá věc v návrhu je návrh na svěření nezletilého dítěte do péče a stanovení vyživovací povinnosti na nezletilé děti a děti, které jsou sice již zletilé, ale ještě studují. Poslední co se v návrhu uvádí je návrh na vypořádaní SJM. V mém případě ji stačilo jen, převedení nemovitosti (hypotéka již zaplacená a obvyklá cena nemovitosti stanovena později znalcem na 7 mega), pak si ponechat veškeré věci v domácnosti a auto. Mě by zanechala částku v několika statisících korun a osobní věci. Co čekat od milé ženy po 25 letech manželství.
Nejprve se soudní cestou řeší vyživovací povinnost a svěření dítěte do péče. Pak teprve přijde soud o rozvodu manželství a teprve potom máte tři roky na vypořádání SJM.
Já nechal nemovitost navrhovatelce, za čtvrtinu obvyklé ceny. Ta si na to musela částečně vzít hypotéku. Zůstal ji pasivní dům, který lze prodat za 9 mega.
Kdyby sem ona napsala, jak si teď žije, tak ji tady budete litovat a ze mne bude to největší hovado na světě a vy by jste mi k tomu ještě napařil minimálně 14 tisíc výživného a to jsem díky navrhovatelce děti již několik let neviděl.
Tadz je hlavni a za me jediny problem a to ty nizke alimenty. Proboha state s timhle neco delej, ne s davkami, ale odpovednosti ordicu za sve deti. Jak je mozne davat na 3 deti tak malo penez?
Tak pokud ji bývalý manžel nechal v rámci vypořádají SJM dům a vzal si menší částku, než byl podíl, tak proč by měl ještě dotovat výživné dětí. Stačí, že jim ponechal zázemí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V obou případech jste během velkých poklesů mohl přikupovat s výraznými slevami a dnes by jste měl vyděláno... Škoda
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přikupovat v době poklesu je základ. Bohužel spousta poradců neřekne investorům, že je potřeba si nechat rezervu pro takové chvíle. Jejich cílem je, aby člověk investoval nejlépe všechny prostředky. V době krize pak investoři o peníze přicházejí. Dobrých poradců je jak šafránu.
1 odpověď