Eniva mi po kontrole potvrdila nárok na vrácení vstupenek za Špindl nejpozději k 8.8. 2024, dodnes jsem nic nedostal a od tohoto termínu dělá agentura mrtvého brouka a na pravidelné urgence vůbec neodpovídá a nejsem zdaleka jediný. Pokud Eniva vůbec vydá ještě nějaké prohlášení, tak po těchto zkušeností bych stejně ničemu už nevěřil. Evidentně nebude jinak reagovat i na pokusy dostat peníze za Letnou. Zřejmě nezbude jiná cesta než využití nové možnosti hromadné žaloby a doufat v zázrak.
Rozhodně to však vrhá špatné světlo i na hokejový svaz jakého partnera si vybral a nechtěl bych by být ani v kůži Jakuba Voráčka či Patrika Eliáše a jejich spojení s podvodnou agenturou...👎🏻
Hlavně by případní zájemci neměli zapomínat, že tento model navzdory velikosti prakticky nic neutáhne - hybrid má maximální hmotnost brzděného přívěsu jen 1110 kg (!!!), PHEV dokonce ještě o 100 kg méně, tj. jen 1010 kg...
Pro srovnání:
2.500 kg !!!
Inu pokrok ničím nezastavíš...
Autor zcela opomenul jeden zásadní velký nedostatek tohoto modelu - auta této velikosti se hojně kupují na tahání velkých přívěsů a toho není a nikdy nebude toto Santa Fe schopno. Proč, protože maximální hmotnost brzděného přívěsu je jen 1.110 kg (!!!) a s tím na přívěs pro koně, karavan či loď musíte zapomenout. Jen pro srovnání stejnou maximální hodnotu (1100 kg) má malé SUV Seat Arona s tříválcem 1,0 TSI a předním pohonem...
Měli jsme přes rok v rodině předchozí SF (diesel 2,2, 4x4, ostatně jako naprostá většina u nás prodaných) a je to auto na které stále nemohu zapomenout. Krouťák v převaze, v Německu v případě možnosti nebyl problém jet i přes 200 km/hod., na kouli 2500 kg atd., spotřeba bez ohledu na styl stále kolem 7 l...
Ale tento hybrid? Připadá mi to jako "střelit se do vlastní nohy", jako když někdo chce zastavit prodej SF v Česku...Ano chápu emisní omezení v EU, ale když KIA před pár měsíci představila tzv."nové Sorento", což je kromě designu prakticky identický vůz s výše jmenovaným dieselem, tak tomu úplně nerozumím...
PS. Můj 9 let starý Passat B8 utáhne na kouli taky 2500 kg a ne jen 1110 kg jako tento jakoby obří SF hybrid 1,6 TGDI...Není tady něco špatně?!
" Ostrá sportovní verze", takhle to dopadne když novinář společenské rubriky nebo lokálních zpráv musí za trest psát o autech! Zmiňovaných 200 koní/147 kW má iřada běžných zcela nesportovnich dieselů, navíc i s výrazně lepším přenosem na vozovku díky pohonu 4x4. Ano je to elektro, ale pokud chceme mluvit o ostrém hothatchi v této kategorii tak není problém se lépe porozhlédnout a stačí se třeba podívat na Hyundai Ioniq 5 N, který má 609 koní/448 kW s pohonem všech kol a tento název si plně zaslouží na rozdíl od zmiňovaného Renaultu.
Možná byl ale článek myšlen jen pro zábavu a já jsem to nepochopil...
Další placená reklama vydávající se za test. Pokud pan redaktor nepozná rozdíl mezi torzní vlečenou nápravou a víceprvkem, zcela opomíjí zvukový projev a hlavně vibrace tříválce (které se ještě s nájezdem budou zvyšovat), vychvaluje start stop a vyzdvihuje podmotorizované verze (125 a 155 k), pak by měl opustit tuto rubriku a začít psát o něčem jiném...
Solidní výrobek, ale naprosto nezvládnutý podnikatelský záměr. Cena úplně mimo a i s cenou do 50.000 Kč by to bylo v Čechách na hranici prodejnosti a bojem o přežití. Při současných cenových parametrech je to však bohužel zcela mimo mísu a pochybuji, že to tato bezesporu zajímavá konstrukce (byť s konstrukčními přešlapy - např. nemožnost pořádně dosáhnout na zem pro ženy a menší postavy) vůbec dokáže přežít...
Řidiči kamionů u nás prostě dobře ví, že přítomnost policie je na našich silnicích jen minimální a zcela náhodná a ani na D1 z Prahy do Brna není vyjímkou, že policii na celé trase vůbec nenarazíte. A i v případě zcela mimořádného přistižení jsou pak pro ně případné pokuty jen směšně nízké.
Stačí se ale třeba podívat jen do sousedního Německa, jak najednou jsou všichni kamioňáci ukáznění, protože policie je všude vidět denně 24 hodin včetně kontrol kamionů a jejich řidičů i na parkovištích. A pokuty na rozdíl od nás jsou pak pěkně "mastné"...
Auto je zřejmě nadstandardně velmi dobré, jak ostatně potvrzují i testy v Německu a dalších zemích a musíme se smířit s tím, že Čína už nyní je v e-mobilitě dál než celá Evropa.
Ale hovořit o nízké ceně je zcela mimo mísu. Při takhle "nízkých" cenách mohou být všichni "petrolheadi" zcela klidní, že ani po roce 2035 rozhodně nedojde k masovému přechodu na elektroauta...
Tento "smělý projekt" byl hlavně nerealizovatelnou útopií od samého začátku vysoce překračující fantazii verneovek. "Vidle" do projektu bez ohledu na komunistický režim, enormní náklady a technické problémy však hlavně hodily zcela nerespektované a vůbec ani nekonzultované mezinárodně právní otázky jako je narušení suverenity dotčených států, změna územního uspořádání Evropy v oblasti Středozemního moře i velký zásah do tamní flóry a fauny, které by neprošly ani dnes...
Ostatně ani tak velký vizionář jako Jára Cimrman se do toho raději vůbec nepustil.
Jen pár poznámek:
1.zmiňované rychlonabíjení probíhá prostřednictvím výkonných dieselagregátů....
Jak vypadá skutečný zájem o toto "pseudozávodění" není problém si učinit srovnáním počtu diváků na F1 a Formule E právě třeba na zmiňované GP Monaka...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Měli jsme v rodině HSF 2,2 CRDi 4x4, r.v. 2023 a stále nemohu zapomenout na sílu a suverenitu tohoto motoru i velice příznivou spotřebu, což testované provedení nemůže nahradit ani náhodou. Mj. na kouli utáhl 2.500 kg.
Naštěstí je tu stále sesterská Kia Sorento po faceliftu se stejným dieselem, i s možností 4x4, prakticky za stejné peníze a stále má na kouli 2,500 kg. Kdo tedy chce něco tahat anebo jen suverénní projev diesela, tak by asi neměl dlouho váhat...
1 odpověď