Měli jsme v rodině HSF 2,2 CRDi 4x4, r.v. 2023 a stále nemohu zapomenout na sílu a suverenitu tohoto motoru i velice příznivou spotřebu, což testované provedení nemůže nahradit ani náhodou. Mj. na kouli utáhl 2.500 kg.
Naštěstí je tu stále sesterská Kia Sorento po faceliftu se stejným dieselem, i s možností 4x4, prakticky za stejné peníze a stále má na kouli 2,500 kg. Kdo tedy chce něco tahat anebo jen suverénní projev diesela, tak by asi neměl dlouho váhat...
Jestli má Seat Arosa 1100 kg brzděný přívěs bych se hodně divil, ale pro Santa Fe je to hodně málo. Tento typ aut neměl snad nikdy pod 2 tuny a býval často používaný ve spojení s nějakým vlekem. Tedy, než se z něj stal bezpohlavní "to".
Omluva překlep: správně má být Arona (ne Arosa!) 1,0 TSI a pak údaj 1.100 kg je zcela správný...
U tohoto typu auta, mi chybí uvedení celkem důležitého parametru a tím je max. hmotnost přívěsu.
Chybí tam tedy víc dříve udávaných hodnot, ale alespoň tohle by uvedeno být mohlo.
To je největší chyba tohoto modelu - jen velice podprůměrných 1.100 kg (!!!) brzděný přívěs, to je stejně jako tříválcový Seat Arosa 1,0 TSI...Jo a plugin ještě o 90 kg méně!!!
Eniva mi po kontrole potvrdila nárok na vrácení vstupenek za Špindl nejpozději k 8.8. 2024, dodnes jsem nic nedostal a od tohoto termínu dělá agentura mrtvého brouka a na pravidelné urgence vůbec neodpovídá a nejsem zdaleka jediný. Pokud Eniva vůbec vydá ještě nějaké prohlášení, tak po těchto zkušeností bych stejně ničemu už nevěřil. Evidentně nebude jinak reagovat i na pokusy dostat peníze za Letnou. Zřejmě nezbude jiná cesta než využití nové možnosti hromadné žaloby a doufat v zázrak.
Rozhodně to však vrhá špatné světlo i na hokejový svaz jakého partnera si vybral a nechtěl bych by být ani v kůži Jakuba Voráčka či Patrika Eliáše a jejich spojení s podvodnou agenturou...👎🏻
Hlavně by případní zájemci neměli zapomínat, že tento model navzdory velikosti prakticky nic neutáhne - hybrid má maximální hmotnost brzděného přívěsu jen 1110 kg (!!!), PHEV dokonce ještě o 100 kg méně, tj. jen 1010 kg...
Pro srovnání:
2.500 kg !!!
Inu pokrok ničím nezastavíš...
Autor zcela opomenul jeden zásadní velký nedostatek tohoto modelu - auta této velikosti se hojně kupují na tahání velkých přívěsů a toho není a nikdy nebude toto Santa Fe schopno. Proč, protože maximální hmotnost brzděného přívěsu je jen 1.110 kg (!!!) a s tím na přívěs pro koně, karavan či loď musíte zapomenout. Jen pro srovnání stejnou maximální hodnotu (1100 kg) má malé SUV Seat Arona s tříválcem 1,0 TSI a předním pohonem...
Měli jsme přes rok v rodině předchozí SF (diesel 2,2, 4x4, ostatně jako naprostá většina u nás prodaných) a je to auto na které stále nemohu zapomenout. Krouťák v převaze, v Německu v případě možnosti nebyl problém jet i přes 200 km/hod., na kouli 2500 kg atd., spotřeba bez ohledu na styl stále kolem 7 l...
Ale tento hybrid? Připadá mi to jako "střelit se do vlastní nohy", jako když někdo chce zastavit prodej SF v Česku...Ano chápu emisní omezení v EU, ale když KIA před pár měsíci představila tzv."nové Sorento", což je kromě designu prakticky identický vůz s výše jmenovaným dieselem, tak tomu úplně nerozumím...
PS. Můj 9 let starý Passat B8 utáhne na kouli taky 2500 kg a ne jen 1110 kg jako tento jakoby obří SF hybrid 1,6 TGDI...Není tady něco špatně?!
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Komu případá I5N velký a těžký měl by podrobně shlédnout na YT dvě kola M. Charoudina na Nürburgringu (cca 50 km v jednom kuse). Jsem petrolhead a ne elektrofan, ale tady klobouk dolů, výkon, lehkost jízdy, jízdní vlastnosti a nekonečné možnosti si cokoliv nastavit, tolik radosti skutečně nedokáže Renault nabídnout. Ale komu se Renault líbí, ať si ho koupí, ale dělat z toho "ostré sportovní" auto, to je rozhodně už mimo mísu...
" Ostrá sportovní verze", takhle to dopadne když novinář společenské rubriky nebo lokálních zpráv musí za trest psát o autech! Zmiňovaných 200 koní/147 kW má iřada běžných zcela nesportovnich dieselů, navíc i s výrazně lepším přenosem na vozovku díky pohonu 4x4. Ano je to elektro, ale pokud chceme mluvit o ostrém hothatchi v této kategorii tak není problém se lépe porozhlédnout a stačí se třeba podívat na Hyundai Ioniq 5 N, který má 609 koní/448 kW s pohonem všech kol a tento název si plně zaslouží na rozdíl od zmiňovaného Renaultu.
Možná byl ale článek myšlen jen pro zábavu a já jsem to nepochopil...
Další placená reklama vydávající se za test. Pokud pan redaktor nepozná rozdíl mezi torzní vlečenou nápravou a víceprvkem, zcela opomíjí zvukový projev a hlavně vibrace tříválce (které se ještě s nájezdem budou zvyšovat), vychvaluje start stop a vyzdvihuje podmotorizované verze (125 a 155 k), pak by měl opustit tuto rubriku a začít psát o něčem jiném...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nebo Rextona s 3,5t na kouli a ještě pár set tisíc ušetřit.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chybou Rextona je fakt, že čtyřkolku můžete zapnout jen na nezpevněném terénu a nikoliv na silnici. Na rozdíl od Sorenta musí na asfaltu či betonu vždy zůstat jen zadokolkou a to je pro tahání i vůbec jízdu velká nevýhoda...👎🏻
2 odpovědi