Spálil - nespálil, jak kdy. Jednou mi v levé ruce chytla nedovřená krabička sirek od zápalky rozškrtnuté pravou rukou. Tehdy to bylo špatné. Naopak jako dítě jsem kdysi zakopl a dopadal oběma dlaněmi na do ruda rozžhavená pokojová kamna. Podařilo se mi namísto dopadnutí se včas aktivně odrazit, a zůstal jsem tak bez nejmenší známky popálení. Proti skutečným katastrofám šlo v obou těchto případech o relativní drobnosti, pro mne ale dodnes velice poučné.
Ignorujte Xbůch. Nemůžete-li jinak, omezujte vlastní vstupy = (data, která do aplikace vložíte,) na naprosté, (někdy bohužel nezbytné,) minimum. Ignorujte, pokud je to jen trochu možné, všechny stránky, které komunikují i prostřednictvím této centrálně spravované skupiny služeb. Především nevkládejte na Xb nic takového, jako vlastní názor, souhlas s čímkoliv, nebo jakýkoliv, promiňte mi to "like"!
Využívejte téměř jakékoliv alternativní platformy! Přesto i tak - buďte opatrní, emoce jsou někdy potvora.
Tak nějak, přiznejme si titulek o něčem jiném, a článek bohužel taktéž. Na poslouchání zvukového záznamu, ve kterém nemohu víceméně inteligentně přeskakovat omáčku, tak na to opravdu nemám čas!
Vážná nemoc současné novinařiny. Titulek a skutek utek. Nejlépe pak ignorovat nejen titulek, ale celý titul!
Asi ne právě do školy, ale nezanedbatelnou výhodou obyčejné tuhy, tedy i obyčejné tužky, je fakt, že napsaný text je poměrně dobře čitelný i po tom co se podložka na kterou se píše namočila do tekutiny - tedy zmokla nebo polila. Životnost je omezena jen soudržností papíru, při vydatném promočení zvláště doprovázeném pohybem hrozí ztráta zaznamenaných informací.
Nechápu nesmyslné údaje o litrech, milimetrech a metrech za sekundu, o kterých musí ten kdo s nimi pravidelně nepracuje vždy teprve začít přemýšlet.
Oč jednodušší je údaj, že krajinu pokryla vrstva pěti, či deseti centimetrů vody, že vítr foukal šedesátkou, stovkou nebo stodvacítkou.
Kdo nejel na motorce, určitě už vystrčil ruku z okénka.
Čili každý má ve zlomku vteřiny, ještě než meteorolog zprávař větu dořekne naprosto přesnou představu kolik napršelo, nebo naprší, a jaký ten vítr přibližně byl nebo bude.
Jako by se snad snažili poskytované informace co nejvíce zatemnit a znehodnotit.
Pocitově vede stanice Toledo v Neapoli. Ostatní jsou na hraně. Jako malý jsem navštívil první evropské v Budapešti, s původními vozy, a v Londýně kolem roku 1980 jsem jel ještě po eskalátorech s dřevěnými schody. Metro se nestaví na 100 let, ale na daleko delší dobu. Stanice by mělo být možné na prvním místě jednoznačně identifikovat, rozeznat od sebe na první pohled, přičemž by cestující, který navštíví město poprvé by měl být v potřebné míře obsloužen informacemi, ale ne ohlušen. Mnohé zveřejněné stanice jsou krásné, ale obávám se, že z nich bude cestující bolet hlava, a některé budou nenávidět.
Když jedu pražským metrem a nevidím na světelné jméno stanice ve voze, nepomůže mi se podívat z okna, tam jednoznačně chybí malé právě oknem dobře čitelné jméno stanice ! Hlasová informace to nenahradí. Často hlášení přeslechnu, zpráva je v polovině, a já začínám registrovat, že se něco ozývá. Hlášení jsou dělána tak, že se nejdříve ozve od kdy do kdy, teprve pak o co jde, teď cestující začíná zjišťovat, zda se jej informace týká, tedy jestli od zítřka bude jezdit každý den do práce jinak, nebo jestli pokud bude chtít navštívit tetičku na opačném konci města není následující týden opravdu tím nejlepším termínem, případně zda se hlášení týká části města kterou v posledních 10 letech vůbec nenavštívil.
Následující oddrmolené anglické hlášení už jej pouze zmate, a anglicky nepříliš dobře rozumícím cizincům nepomůže.
Povšiml jsem si v zahraničí, že v tunelech jsou uvedeny názvy ulic pod kterými vůz projíždí. Snad pro případ evakuace?
Zveřejněná stanice Olbrachtova mne nepotěšila!
Odstranění poslední budky je symbolem technologického rozvoje.
Samozřejmě, ale je spíše symbolem naprosté ignorance. Porovnali jste poslední platné tarify při volání z budky? Mám pocit, že pod 10 nebo 15 korun jste prostě neměli nárok ani na pouhou jedinou větu. To vám nikdy nedošla baterie nebo kredit?
Nikdy vám nepršelo tak, že jste se prostě i s mobilem potřebovali schovat? Nezatoužiti jste při citlivém hovoru po troše soukromí? Nikdy se vám nestalo při výjezdu do zahraničí, že jste zjistili, že nemáte aktivovaný rooming?
Zásadní chybou bylo svěření, či ponechání telefonních budek nejhoršímu z našich operátorů, tedy O2. Kozel zahradníkem.
Podobná situace je v železniční dopravě, kde nadorgán usiluje o postupnou likvidaci železniční dopravy. Za deset, dvacet let přijedete na nádraží, tam si půjčíte sdílené auto a pojedete. Nebudete-li moci, půjčí vám jej i s řidičem.
Cokoliv z čeho se nedají vyždímat peníze je zapotřebí zlikvidovat, a i z té likvidace ještě co možná něco vyždímat.
Pošta zdražováním omezuje zájem o využití jejích služeb. Z výletu, z dovolené, k vánocům, či k velikonocům se posílaly často až desítky pohledů. I k svátku a zejména k narozeninám bývalo pravidlem poslat kartičku s pár slovy, či jednou, dvěma větami.
Heslo dnes podáte, zítra dodáme je hezké, možná však poněkud vyčerpávající.
Za pohled dáte 5 Kč, vzácně méně, za to častěji i dvojnásobek.
Za známku dnes asi 20 Kč.
Opravdu budete posílat z dovolené 30 pohledů, a k vánocům až 50?
Včas podané zásilky by měly požívat určitých výhod.
Při tom by třeba vánoční pohledy podané do konce listopadu s jednotným dodáním 20.prosince mohly klidně být zpoplatněny například jen čtvrtinovým poplatkem.
Služby pošty jsou důležité, a my všichni máme za úkol o nich přemýšlet, zajistit si jejich všeobecnou dostupnost i její udržení.
Fandím vládě. Vše potřebné mají zdravotní pojišťovny. Snad jediné co by jim mohlo chybět je číslo mobilního telefonu. Po přihlášení na stránky pojišťovny by pojištěnec získal PIN1. Na registračních stránkách by už používal jen číslo pojištěnce. Zadával by oblast ve které chce být očkován, nebo s rizikem, že bude čekat déle přímo konkrétní místo. Na těchto stránkách by volil jak chce být informován o možnosti zvolit čas a místo, tedy SMS / MAIL / DOPISEM. Jakmile by přišel na řadu, otevřela by se mu místa, data a časy které jsou v daném okamžiku volné. Z těch by pak volil s tím, že příchod na místo cca 30 minut předem může být výhodou. Termín je možné zrušit. V případě jeho nezrušení a nevyužití pojištěnec padá na konec fronty.
Konzultacím a získávání priorit ohledně zdravotního stavu by se měla věnovat nezávislá služba, která by na základě předložených dokladů, po případné konzultaci s praktickým nebo odborným lékařem přidělovala koeficient, který by prioritu v základě stanovenou podle věku korigoval.
Takovýto zákon a tento jeho výklad dává bohužel jednoznačně za pravdu těm, kteří věří jedině tomu, že v podobném případě může skutečně zasloužený trest provést pouze některý další z členů rodiny, musí ovšem počítat s tím, že k němu už soud tak nesmyslně benevolentní nebude.
Jde o velice špatnou zprávu pro náš soudní systém. Nefunkční, a ještě často převrací hodnoty. Mám na mysli to jak je poměřováno utrpení a smrt s čistě finanční škodou.
Nesmyslně stanovená věková hranice trestní zodpovědnosti.
Pokud už by byl uplatněn trest v článku popisované výši, bylo by nezbytné, aby byl doplněn přinejmenším ještě podmíněným trestem ve čtyřnásobné výši - tedy jako dospělý, a ještě jednou tolik.
Mimo to mám pocit, že tento čin byl proveden skupinou pachatelů, a tak by jako takový měl být také posuzován.
V případě, že by bylo zjištěno v minulosti pachatele podobné závadové chování, byť zdaleka ne s tak hrůznými důsledky, mělo by k takovým skutečnostem při stanovení výše trestu přihlíženo.
Je-li mladistvý souzen polovinou trestu, měli by být účastni na výši finančního trestu jeho rodiče. Tedy ne za 40 let, nebo nikdy, ale hezky teď a hned!
V tomto konkrétním, (ale i v podobných případech,) by neměla exekuce podléhat různým sociálním omezením.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Za mého mládí většina výrobků, (pokud byla zabalena,) bylo to zpravidla takové balení, kdy po ochutnání, nebo konzumaci části bylo možné zbývající část do původního obalu znovu zabalit. Posledních několik desítek let už to není možné, máte pouze dvě možnosti - celé balení zkonzumovat najednou, nebo zbytek vyhodit.
Balení skrývají jak gramáž, když už ji objevíte, tak na zadní straně - asi aby se snázeji přehlédlo, tak i informace o době použitelnosti. Nalézt ona dvě data - kdy bylo baleno, a do kdy je poživatelné - je velice obtížné. Nejčastěji bývá jen jedno, a to si tím pádem můžete mnohdy vykládat oběma způsoby. U potravin pultových mimo použití příliš drobného písma chybí uvedení dne v týdnu. Obsah často znečitelní částečně nebo úplně použitý drobný text, takže i čitelnost části údajů vede k odpovídajícímu nakládání s výrobkem.
Další kapitolou jsou slevy, dříve až 50%, nyní ve velké většině maximálně 30%.
Tyto slevy využívají obchody pravidelně až v poslední den před tím, než je obchod povinen zboží vyřadit z prodeje. Praktická zkušenost - 50% u sýrů typu Hermelín představuje jen zbytečnou cestu do popelnice. 30% sleva u části výrobků se vyplatí, ale v polovině případů je nutno počítat s tím, že do dvou, tří dnů bude ta popelnice nevyhnutelná.
Podobně se na tom podepisují i tzv. XXL balení, z nichž opět podstatná část končí v popelnicích. Jen vzácně nacházím dvojbalení, kdy jsou prodávána větší množství, ale oddělená tak, že načnutím jedné poloviny neohrožuji druhou polovinu předčasnou zkázou. Balení neberou ve své většině ohled na jednočlenné domácnosti, m.j. i důchodce
1 odpověď