Z principu je rušení GPS velmi jednoduchá věc. Stačí prostor zahltit silnými signály na předem známých kmitočtech. Upřímně řečeno, to není žádný Hi - Tech, to umí postavit i běžný radioamatér... Takže bych moc schopnosti rusů nevyzdvihoval, na druhou stranu, rakety nejsou zdaleka naváděné pouze GPS a text výše je taky tak trochu propaganda. Pořád nemůžete rušit inerciálně naváděné střely (ty ale samozřejmě nemají takový dosah s definovanou přesností), ani střely naváděné obrazovou analýzou nebo laserem. A za další, výrobci pochopitelně s rušením počítají, takže zase - trocha propagandy neuškodí. Jsem přesvědčen o tom, že se naopak výrobcům raket v USA "ostré testy" dost hodí a že závěry z nich budou v každém případě do svých výrobků implementovat...
Dobrý den, obávám se, že je to lobistická akce, která má za cíl pokusit se v dnešní zjitřené době snížit náklady dopravcům. Všichni, kdo jezdí napříč Evropou (a TIR řidiči to určitě znají) ví, že oprava a rozvoj jakékoliv infrastruktury s sebou nese nutná opatření, která vedou přes den při větší dopravě ke kolapsovým stavům. A tedy prakticky - rekonstrukce německé A6 od Norimberku dál do vnitrozemí. Ta dálnice je MNOHEM více zatížená než naše D1 a je stále většinou čtyřpruhová, postupně se za provozu rozšiřuje za podobných kolapsů jako známe od Brna. Stejná situace (už řadu let) na dálnici A8 mezi Mnichovem a Stuttgartem. Tam se rozšiřovalo na 6 pruhů (úsek za Ulmem) asi 20 kilometrů 5 let.... Nyní konečně hotovo. Ale než to celé začalo, byla ta dálnice, jedna z nejvytíženejších v zemi, čtyřpruhová bez odstavného pruhu, tedy v parametrech z 30. let... Nikomu tam nikdy nic neulevovali. Hlavně tedy, že máme důvod nekomu nadávat, pravda je, že to nikde nikdo neumí líp, protože to prostě fakticky není možné.
Zajímavé, kdo tohle povolil? Nejsme přece anarchistická země, takže i když platí svoboda shromažďování, akce podobného typu musí být povolené. Pokud tomu tak není a nikomu nebudou vadit stojící traktory na magistrále, pak vím, jak budu postupovat, až si budu potřebovat něco zařídit v Praze. Stačí parkovat kdekoliv se mi to hodí a když přijede policie křičet "bojuju za práva zemědělců" nebo "bojuju za Babiše" nebo "bojuju proti Fialovi" a tak dále.... Jaký v tom bude rozdíl?!? Pozor, nemluvím o tom, jestli má někdo právo nebo důvod protestovat nebo na někoho apelovat, to jistě má a toto právo budu bránit vždy a všude. Já muvím o tom, jestli má právo brát si jako rukojmí ostatní spoluobčany a dělat v rámci protestu něco, co je jinak zákonem zakázáno (jezdit traktorem po dálniční komunikaci nebo městské komunikaci dálničního typu... a nedejbože ji blokovat). Nebo jestli tedy všichni ostatní spoluobčané pak mají právo chovat se stejně....
Tohle by se ještě jaksi dalo pochopit, kdyby bylo Maďarsko jedním z pilířů NATO. Pokud pan předseda maďarského parlamentu tvrdí, že Švédsko přesvědčovali více než je, je to pochopitelné. Švédsko je země s vyspělým průmyslem (i vojenským) s dobře vyzbrojenou armádou a v zásadě mezinárodně nekofliktní. To je pro NATO i ostatní země velký přínos. Co do NATO přineslo Maďarsko bych opravdu chtěl vidět...
Dobrý den, tak jako běžné mám Vaše komentáře rád, s tímhle hluboce nesouhlasím. Zejména s titulkem. Trochu se tlačíte do běžné úrovně diskusí pod články tady i jinde, kde se nepříliš argumentuje, ale spíš hodně nálepkuje a uráží. Naprosto bych rozumněl tomu, kdybyste tohle psal v situaci, kdy není prezident ani vidět a občas se vynoří v Lánech (pamatujete?), ale pokud píšete, že prezidenta nebaví práce a opřete to o to, co - jak správně píšete, říkal i Havel, Čaputová atd.. - pak je to nemoudrá argumentace, zejména pokud jejich slova podle mého názoru vychází z jejich reflexe odpovědnosti vůči jejich úřadu. Uveďte prosím příště opravdu konkrétní příklad toho, kdy prezidenta pracovat nebaví, kdy nekoná, kdy koná jinak, než by bylo v zájmu republiky atd.. To je to, co je třeba hlídat a k tomu je třeba diskutovat. A je to jen člověk, který chybuje, takže příklady takového jednání určitě najdete a právem budete kritizovat - a od toho tu žurnalisté jsou. Zkuste to příště lépe !
No úplně nejpikantnější je skutečnost, že Maďarsko chce blokovat přístupové rozhovory s Ukrajinou o budoucím vstupu do EU. Pokud někdo tohle obhajuje bojem Orbána za reformu evropské unie, pak to rozhodně nedává smysl. Je vidět že se jedná jen o vypočítavou politiku. Jak to, že někdo brání vstupu jiné země do zlořádského systému, který je třeba od základu reformovat, který nám všem jen škodí a ve skutečnosti nic dobrého nepřináší? Že by pan Orbán chránil sousední stát – Ukrajinu - před ujmou, která může nastat jejím přijetím do unie? 🙂 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobrý den, při vší úctě nemyslím, že je článek objektivní. Strefujete se do věci, která je jedna z mála objektivně se zlepšujících oblastí v ČR. Chápu, že je velmi populární a v novinách "čitelné" tepat do nákladů za dálnice. Pravda je ale taková, že i podle zjištění NKU došlo po roce 2010 k normalizaci cen (tedy výraznému zlevnění) dálnic. Další věc je podstatné zlepšení přípravy staveb a také to, že spousta finančně náročných úseků nebyla stavěna právě z důvodu náročnosti (D35, tak trochu i D0). Taky je fakt, že díky obstrukcím se ceny výrazně zvyšují (viz okruh D0 mezi D1 a D11), kde původní relativně levná varianta přešla až do varianty s tunelem a hlubokými zářezy. NIKDO ale nebyl schopen vyjednat povolení pro levnější projekt...
2 odpovědi