Dobrý den, při vší úctě nemyslím, že je článek objektivní. Strefujete se do věci, která je jedna z mála objektivně se zlepšujících oblastí v ČR. Chápu, že je velmi populární a v novinách "čitelné" tepat do nákladů za dálnice. Pravda je ale taková, že i podle zjištění NKU došlo po roce 2010 k normalizaci cen (tedy výraznému zlevnění) dálnic. Další věc je podstatné zlepšení přípravy staveb a také to, že spousta finančně náročných úseků nebyla stavěna právě z důvodu náročnosti (D35, tak trochu i D0). Taky je fakt, že díky obstrukcím se ceny výrazně zvyšují (viz okruh D0 mezi D1 a D11), kde původní relativně levná varianta přešla až do varianty s tunelem a hlubokými zářezy. NIKDO ale nebyl schopen vyjednat povolení pro levnější projekt...
To ty nepochopíš...ale lež se musí potírat...
Dobrý den, tak v klidu potírejte... Moje sestra žije v Rakousku už 25 let a spojení naší (asi spíš vaší) elity s jejich Svobodnými si užívá - teď prý už to musí být v Česku každému jasné, co jsou v ANO zač, když se s někým takovým spřáhnou. Bohužel ne všichni je ale z Rakouska znají... Tuhle neznalost chcete potírat ? Nebo co vlastně ? :-)
Za posledních deset let , se investovalo bilion stomilionů do komunikací.
Výsledek, chybí dálnice, železnice je přetížená, ja myslím že i kdyby se investovalo dalších bilion za pět let , tak to bude černá díra , a stav komunikací stejný jako dneska.
Asi by to chtělo se podívat, co se investovalo, to co píšete není jen železnice. Ale je nová trať Benešov / Budějovice, reko Plzeň, Olomouc, Pardubice. To jsou tak ohromné investice mimo jiné proto, že stav infrastruktury byl mnohdy žalostný a odpovídající úrovni 30. let. Jsme na tom - co se týče železnice - ze zemí střední a východní Evropy určitě nejlíp. A pořád to nestačí, to je pravda. Zkuste se ale projet rychlíkem ze Žiliny do Košic. Krásný skanzen 80. let... atd. A nedávno tu zase spousta lidí psala, že čemu nám budou dobré nové VRT linky, že vyhazujeme peníze :-)
Jak říkám, nevím jak to funguje, kdysi jsem si chtěl práci strojvedoucího zkusit, ale už jsem na to starý, nicméně jsem opravdu žil v tom, že pokud strojvedoucí přehlídne červenou, tak ho něco upozorní, třeba ho to nezastaví, to bude teda umět asi už ten nový ETCS, ale něco se mu na pultu rozbliká a ten člověk si řekne- "sakra já měl zastavit". Aspoň o hlavních tratích jsem si tohle myslel, lokálka typu Holice- Borohrádek tam to asi není třeba.
Z Děčína do Prahy zanedlouho pojedu, ale to je ta hlavní trať na levé straně Labe, tam teda jsou taky jen návěstidla a nic jiného?
Co kdyby strojvedoucího postihla nějaká zdravotní indispozice?
Sorry, že se tak ptám.
Omlouvám se za pozdější reakci - ne, tam je přenos kódu. Měl jsem namysli trať na pravém břehu (tam je ovsem osobní doprava v menšině, nicméně vtlačena mezi náklady…)
Dobře, jednou jsem nějaké video viděl, strojvedoucí tam říkal, že zabezpečení neumí zastavit vlak, ale umí na vás "zařvat" a snížit rychlost. Jak se tedy jezdí dneska v Pardubicích, kde proběhla jedna z největších investičních akcí na železnici? Má tam strojvedoucí v kabině nějaké varování, kdyby něco přehlédnul (a jsme lidi a stát se to může), nebo teda je to jen na něm zda si všimne nebo ne? Pokud je tam ta druhá možnost, tak po takové investici mě to nepřipadá zcela optimální.
Pane Uhlíři, to je pořád dokola - to, že se tam udělala ta investice neznamená, že je tam v provozu přenos znaků do lokomotivy v rámci končícího systému, který se vyskytuje jinak na asi 10% tratí, bude se vypínat na konci tohoto roku a navíc tam ani poslední 3 roky nefungoval a před tím jen několik let (asi mezi 2016 - 2020). Jestli to vidíte takhle, tak prosím rozhodně nejezděte třeba na trati z Roudnice do Děčína, je to hlavní elektrifikovaná trať, kde proběhla taky řada akcí (naposled ohromná investice v Děčíně) a přenos tam na řadě dlouhých úseků není a nikdy nebyl... Aby zrovna při jízdě s Vámi strojvůdce něco nepřehlédl, stát se to může... Omlouvám se za ten tón, ale tohle je opravdu absurdní. Je o propaganda búhvíkoho, kdo si chce na tom neštěstí vydělat politické body. Fakt je, že za to bohužel může ten strojvůdce. V Pardubicích i jinde je nainstalován nový zabezpečovač ETCS, který umí i vlak zastavit a bude se zprovozňovat od příštího roku. Ten tam už fakticky JE!! Tedy samozřejmě byl instalován v rámci vámi zmíněné investice a hlavně je teď třeba jim dovybavit lokomotivy. To bude mimo jiné znamenat další ohromné investice, protože jen palubní část ETCS je v řádu deset milionů CZK an každé lokomotivě....
Hlavní příčinou byla absence jakéhokoli zabezpečovače na hlavním koridoru. Vůbec nechápu, jak si někdo dovolí provozovat takovou trať bez funkčního zabezpečovače. To jestli fíra projel červenou nebo ne, ukáže šetření, ale od toho tam má být systém, který mu v tom má zabránit. Primárně se jedná o odrovské selhání a šlendrián Správy železnic.
Zabezpečovač trati tam samozřejmě je, ESA a Autoblok. Není jen přenos návěsti do kabiny vlaku (který ale vlak stejně nezastaví) a tento přenos není na spoustě jiných úseků tratí v ČR a ani to vždy v Pardubicích nebylo před rekonstrukcí. Tahle diskuse je, s odpuštěním, propaganda. Jediný systém (ETCS), který bude toto umět, se připravuje ke spuštění a testuje se už okolo Olomouce, je už i nainstalován v Pardubicích, ale není ještě v provozu, protože mimochodem ještě ani není na všech lokomotivách (podle info, co mám, nebyl ani na loko Regiojetu...). Je to opravdu lidský faktor a velká smůla...
Tak já se o dráhu zajímám poměrně dost, ale musím vám říct, že představy o tom, jak funguje zabezpečení jsou mezi laiky naprosto přehnané. Na tratích nižších tříd není zabezpečení ve smyslu nějakého nouzového automatického zastavení vůbec žádné, na vyšších třídách máte přenos znaků do kabiny vozidla a generální stop (= vypnutí napájení). Přenos kódu do vozidla nebyl asi do roku 2016 v Pardubicích zaveden, pak to několik let fungovalo a poslední 3 roky přestavby stanice zase ne, stejně jako na řadě jiných míst. Zabezpečovač navíc nás nikdy nefungoval tak, že vlaky zastaví, systém LS instalovaný u nás to neumožňuje. Kdo někdy jel na lokomotivě, ví že kodování v kolejích má neustále výpadky(hlavně na zhlavích), většina kolejí ve stanicích postrádá kodování(kod je jen v 1.2.3.4. koleji), jinde nic. Mraky stanic nemá přenos kodu žádný atd. Tento nespolehlivý systém kodování v koleji je pouze informativní, kdyby po každém výpadku kodu vlak zastavil, nikam by nedojel. - to cituji z drážní diskuze na K-reportu pod nickem Apollo 17 skutečného strojvůdce. To, co se píše, že tedy nebyl v provozu systém ETCS, který se má spouštět až v příštím roce (a který to poprvé v historii bude umět - za tu cenu, že dopravci budou muset sešrotovat starší lokomotivy, protože instalace jednotky do jedné lokomotivy je v řádech desítky milionů) je pravda. Pravda ale taky je, že ten systém NEBYL ani namontován na té lokomotivě... Pokud si chcete udělat vlastní obrázek, jděte na youtube a pusťte si video z kabiny, kde vidíte ten přenos znaků (= červená / zelená) a uvidíte, jak často není třeba i v Praze.
A hlavně - strojvůdci o tomto vědí. Musí trať znát (není to jako u auta, kde můžete jet v "neznámém terénu") právě proto, aby věděli, kde je potenciální nebezpečí, kde jsou návěsti atd... To co se píše v novinách je pouhá senzacechtivá propaganda. Spíš bych souhlasil s tím, že pokud k nárazu došlo v tak malé rychlosti, je krajně podivné chování toho vagonu, kde ti lidé zemřeli. To zalomení se nemělo stát. I ta Cargo lokomotiva se nevyznačuje žádnou zvláštní pevností (je to Škoda konstruována ještě v 80. letech) a vcelku žádnou devastaci na ní není vidět.
Srovnávat hybnost, kinetickou energii, zábrzdné dráhy u silniční dopravy a železniční je asi jako porovnávat švestku a jablko...
Nedělám u dráhy, pouze jí používám jako cestující. Četl jsem, že nový systém zabezpečení ještě není spuštěn a starý je už naopak pryč, ale i tak se s pompou vše otevřelo. A tudíž tomu strojvedoucímu asi na pultu nic "nepíplo", když už ho to nedokázalo zastavit. Kdyby mu tam třeba něco "pípnulo" tak by si to uvědomil dřív a nemuselo se nic stát. Pokud skutečně zabezpečení jedné z nejvíce vytížených tratí je jen na očích a pozornosti strojvůdce, tak by se za to měl zodpovídat i někdo jiný. Všichni víme, že lidi dělají chyby, proto se ta zabezpečení dělají. Třeba i u aut na vás začne vozidlo "řvát" že nemáte zataženou ručku, když si otevřete dveře a chystáte se vozidlo opustit.
Takže strojvedoucí pochybil, asi si to i uvědomil, protože vlak zastavil, ale ten náklad naproti už to nestihnul, ale proč mu proboha na pultu nevyskočilo nějaké varování? Po šesti miliardové investici je tam horší zabezpečení než před ní? K čemu to pak bylo?
Tak já se o dráhu zajímám poměrně dost, ale musím vám říct, že představy o tom, jak funguje zabezpečení jsou mezi laiky naprosto přehnané. Na tratích nižších tříd není zabezpečení ve smyslu nějakého nouzového automatického zastavení vůbec žádné, na vyšších třídách máte přenos znaků do kabiny vozidla a generální stop (= vypnutí napájení). Přenos kódu do vozidla nebyl asi do roku 2016 v Pardubicích zaveden, pak to několik let fungovalo a poslední 3 roky přestavby stanice zase ne, stejně jako na řadě jiných míst. Zabezpečovač navíc nás nikdy nefungoval tak, že vlaky zastaví, systém LS instalovaný u nás to neumožňuje. Kdo někdy jel na lokomotivě, ví že kodování v kolejích má neustále výpadky(hlavně na zhlavích), většina kolejí ve stanicích postrádá kodování(kod je jen v 1.2.3.4. koleji), jinde nic. Mraky stanic nemá přenos kodu žádný atd. Tento nespolehlivý systém kodování v koleji je pouze informativní, kdyby po každém výpadku kodu vlak zastavil, nikam by nedojel. - to cituji z drážní diskuze na K-reportu pod nickem Apollo 17 skutečného strojvůdce. To, co se píše, že tedy nebyl v provozu systém ETCS, který se má spouštět až v příštím roce (a který to poprvé v historii bude umět - za tu cenu, že dopravci budou muset sešrotovat starší lokomotivy, protože instalace jednotky do jedné lokomotivy je v řádech desítky milionů) je pravda. Pravda ale taky je, že ten systém NEBYL ani namontován na té lokomotivě... Pokud si chcete udělat vlastní obrázek, jděte na youtube a pusťte si video z kabiny, kde vidíte ten přenos znaků (= červená / zelená) a uvidíte, jak často není třeba i v Praze.
Především nechápu, že po rekonstrukci uzlu Pardubice a následných úseků za cenu přes 6 miliard, bylo jediné zabezpečení to, že si strojvedoucí všimne nebo nevšimne návěstidla. Takové zabezpečení bych pochopil na lokálce, kde jednou za 2 hodiny projede vlak, ale na jedné z nejvytíženějších tratí mě smysl tohoto počinu nějak uniká. I když zcela jistě vše bylo podle schválených předpisů, takže vina padne na toho mašinfíru. Ne, že by za to nemohl, pravděpodobně viníkem je, ale dle mě by neměl být sám, kdo se za to bude zodpovídat.
Nevím, jestli jste to taky někdy zažil - stojíte s autem na křižovatce a jsou tam různé semafory. Všichni stojí. Pak se rozsvítí zelená šipka pro odbočování a vyjedou omylem i lidé v přímém směru. Zažil jsem to mockrát, naštěstí se nikdy nic nestalo. A naštěstí nejel nikdo takhle s autobusem a nebyl tam rozjetý z boku náklaďák. Až se to nedejbože stane, budete taky psát, jak je možné, že "...jediné zabezpečení to, že si strojvedoucí všimne nebo nevšimne návěstidla"? Většina rychlíkových tratí je zabezpečena víc než jen návěstidly, menšina ale tak, že umožňuje zastavení vlaku. Strojvedoucí to ví, trať musí znát a musí s tím počítat. Práce strojvedoucího je nepochybně odpovědná. Ale může za to on.
To je tedy "kvalitní" článek od pana "vědeckého" redaktora
Tak jak to je doopravdy, podle posledních informací ruské rušení způsobilo odchylku o 4-15m (u exkalibrů) a 1-5m u raket GMLRS oproti běžné CEP což je u kazetové munice rozdíl zcela bez vlivu na účinnost, u ostatní muice je to rozdíl zanedbatelný.
Projektily určené k ničení pohyblivých cílů (tanků/vozidel) mají další systémy navádění které tanky běžně neumí rušit a dálkově je rušit nelze (heat, IR, UV, laser) takže rušení GPS na ně nemá vliv.
Navíc, už bylo výrobcem (raytheon) uvedeno, že proběhl upgrade FW který vliv rušení eliminoval tak, že přesnost je max 1m odchylky oproti odpalu bez zarušení (u exkalibru je výrobcem uvedený CEP 10m). Nižší přesnost se tedy nadále týká pouze levných upgrade sad PGK a i tady je otázka, zda už nějaký upgrade neproběhl.
A pokud jde o autorovu stazku "nejdražší chytrá munice" - protože autor je problematikou zjevně absolutně nedotčen, jeho "vědecká teorie" o rušení opoměla zásadní fakt, že zatím neexistuje technologie která by dokázala rušt navigaci INS kterou disponují všechny moderní systémy - takže se tento článek týká maximálně (relativně)levné munice navigované pouze a jen GPS a ta rozhodně nepatří mezi to nejlepší a nejdražší - ale naopak jde o nejlevnější přesnou munici která se navíc už mnoho let nepovažuje za munici vhodnou na moderní bojište - jde tedy starší a samozřejmě levnější technologie.
Žijeme v době silné propagandy obou stran takže těžko věřit čemukoli, ale pokud někdo trochu rozumí technologiím tak mu je jasné, že tento článek je hloupá slepenina plná blábolů
Přesně tak, máte pravdu. Jak jsem už tady psal, ten článek bych spíš viděl jako určitou propagandu, neboť je možné, že se připravuje dodávka další munice a tohle je jen politická příprava. Hezký den !
Z principu je rušení GPS velmi jednoduchá věc. Stačí prostor zahltit silnými signály na předem známých kmitočtech. Upřímně řečeno, to není žádný Hi - Tech, to umí postavit i běžný radioamatér... Takže bych moc schopnosti rusů nevyzdvihoval, na druhou stranu, rakety nejsou zdaleka naváděné pouze GPS a text výše je taky tak trochu propaganda. Pořád nemůžete rušit inerciálně naváděné střely (ty ale samozřejmě nemají takový dosah s definovanou přesností), ani střely naváděné obrazovou analýzou nebo laserem. A za další, výrobci pochopitelně s rušením počítají, takže zase - trocha propagandy neuškodí. Jsem přesvědčen o tom, že se naopak výrobcům raket v USA "ostré testy" dost hodí a že závěry z nich budou v každém případě do svých výrobků implementovat...
Tak Vy třeba nevidíte nebo možná jen nechcete, ale to nic nezmění na tom, že 97% lidí, kteří této vládě ať už více či méně nevěří, to vidí zcela jasně...
Určitě máte pravdu, těch vašich 97% lidí jsou tedy ve výše uvedené analýze voliči ANO a SPD... Na to, že je ta vláda tak "demoliční" se preference o tolik nemění, určitě jste si všiml... Nepodléhejte iluzi, že je všechno jasné a jasně proti vládě. Lidé, pro které je tato vláda přijatená, většinou nemají čas tu sedět a psát komentáře...
Odpouštění něčeho je samosebou nesmysl. Popírá to ten princip. Tedy výběr poplatků pro udržení a opravy dálniční sítě. To že jsme se dostali do bodu do jakého jsme se dostali je chyba dekád odkládání řešení tohoto problému a především průtahy a odklady D35 a dalších, které by tomuto uzlu a nejsen jemu, ulevily. Suma sumárum je prostě potřeba to zahrnout do plánování po dobu rekonstrukce. Chtěl bych analýzu od kdy do kdy tam ty kolony jsou na jak reálně dlouho, jak často, zda je reálně možné to rozmělnit například střídavou úpravou počtu pruhů. Např 3+1 od do a pak zase 2+2. Chyba je rekonstrukce na železnici ve stejném čase kdy část dopravy by mohla být odvedena na tuto. Je to vágní článek, který jen reflektuje stížnost ale nic moc k tomu nepodává.
Dobrý den, v zásadě souhlasím, ale chci jen upozornit na to, že firmy provozující kamiony, zejména v případě tranzitní dopravy, by o železnici stejně neměly zájem. Je tam dlouhodobý problém v nákladech, cokoliv převést kamionem po Evropě se na konci minulé dekády stalo pro zákazníky tak "dostupné", že se řadě výrobních podniků nevyplatí kupovat například určitou technologii znovu do ČR, pokud ji mají například ve Španělsku. Vede to k tomu, že se díly (zejména v automotive) vyrobí u nás, vozí na další operace tam a pak zase zpět. Na to jsou dimenzované kapacity speditérů a ti nechtějí o svůj obrat přijít, protože mají lízingy na auta atd, atd... Tohle je velký problém, ale třeba to jasně pojmenovat. Je to podobné jako s energiemi - dokud budou energie levné, bude průmysl energeticky náročný. Jasně, v globalizovaném světě je to komplikovanější (konkurence z Číny a USA atd...), ale princip je v zásadě podobný.
Dobrý den, obávám se, že je to lobistická akce, která má za cíl pokusit se v dnešní zjitřené době snížit náklady dopravcům. Všichni, kdo jezdí napříč Evropou (a TIR řidiči to určitě znají) ví, že oprava a rozvoj jakékoliv infrastruktury s sebou nese nutná opatření, která vedou přes den při větší dopravě ke kolapsovým stavům. A tedy prakticky - rekonstrukce německé A6 od Norimberku dál do vnitrozemí. Ta dálnice je MNOHEM více zatížená než naše D1 a je stále většinou čtyřpruhová, postupně se za provozu rozšiřuje za podobných kolapsů jako známe od Brna. Stejná situace (už řadu let) na dálnici A8 mezi Mnichovem a Stuttgartem. Tam se rozšiřovalo na 6 pruhů (úsek za Ulmem) asi 20 kilometrů 5 let.... Nyní konečně hotovo. Ale než to celé začalo, byla ta dálnice, jedna z nejvytíženejších v zemi, čtyřpruhová bez odstavného pruhu, tedy v parametrech z 30. let... Nikomu tam nikdy nic neulevovali. Hlavně tedy, že máme důvod nekomu nadávat, pravda je, že to nikde nikdo neumí líp, protože to prostě fakticky není možné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takže.... opravdu bych rád viděl odpověď na jednu jednoduchou otázku - kde v Evropě tohle není? V které zemi (ideálně srovnatelné s naší situací, tedy SK, PL, HU, SL atd...) není podobná situace? To všude vládne Fiala?!?
2 odpovědi