Tím bych se moc nechlubil. Před 15 lety dcera jezdila závody do vrchu a postavil jsem ji Fiestičku 1,4 16v atmosféra a na brzdě dala 140 hp na kolech. A točila 9000 ot. A to amatérsky na dílně. A fabrika co se ohání miliony a stovkami rádobyingenýrů “ . Tak to teda žádný zázrak. Kdejaký šikovnější tuner má v autě dvakrát tolik.
Vyzkoušet obě auta....jeepu jezdí tady mrak...protože jsou hodně v crd...ale zase by mohl být ns vzduchovým podvozku,to u duranga není
Jeep s evropským motorem je k pláči. S motorem WM je to opravdu Jeep- ka. A nové s 1,2 turbo je k breku. Jsem motorář . Je to jako koni sebrat žrádlo a chtít aby běžel závod. Taky brzo chcípne. Mám velkoobsahové motory s nájezdem 400 a víc . A bez problémů . Olej od výměny do výměny a to se o nových motorech říct nedá . Lidé se ptají co mají dělat že jim ten nový Kodiag , Vw polikají olej a podle značkového servisu je v poho 4litry na 4000km . Určitě budu chtít nové auto. A ev taky supr . Bez diagnostiky neuděláte vůbec nic. Podívejte se na ceny prací v servisech . 1h v servisu na ev třeba taky 6457 kč a to bez dph . Tak hurá do toho
Očekávám, že když se pole zorá, tak se i osází. U nových aut vaši filosofii asi chápu, ale staré kouřící křápy bych okamžitě zakázal. Není možné aby existovalo právo na to, aby každý jezdil v čem chce, protože všichni dejcháme jeden vzduch....
Ano máte pravdu . Náš vzduch nad zelenou evropou tu zůstane. Ať si celý svět dýchá ten svůj. EP poručí větru aby nefoukal . Nic jiného 30let stejně nic jiného nedělá jen mesmíte musíte. Musíte mít papírová brčka ale nevadí že jsou v plastovém obalu. A rohlíky budou zatočený jen doprava. Vy budete jezdit v ev ale celý E parlament jezdi v 10-12 válcových fosilech a tak je to správné. Na plebs musí být přísnost. Nevadí že těžba lithia kurví přírodu , vypalování pralesů se evropy netýká. Nevadí vám že jen co se Krušné hory trochu lepší tak vláda tlačí na těžbu lithia a chce prodat krušné hory těžarům. Ve jménu ekologie zkurvíme přirodu . To už tu bylo.
Pěkný článek o pěkném autě, nemám Durango, ale mám Jeep 5.7 hemi a je to skutečně krásný motor a jsem si jistý, že přijde opět doba spolehlivých jednoduchých atmosferických motorů. Je přeci právo každého člověka v čem chce jezdit. Jestliže můžu a chci jezdit za 15 l/100 tak je to jen moje věc. Tyto motory jsou tak vyladeněné, že jejich emise jsou velmi malé.
Máš pravdu. Omluvám se za tykání ale máme stejné zkušennosti. V rodině mám 4 Jeepy . 3x4,7 a 1x5,7. Ten zvuk od pomalého brumlání po řev grizliho👍. Ty motory nenutí lítat jak tryskomyš(tdi) ale pohoda klídeček a když potřebuješ silu tak tam je. Je vidět že pan Slouka nikdy v takovém autě nejel. Mluví z toho jen neznalost a závist. Jsem automechanik a těší mne ceny dílů a ne jako nenažraná evropa. Originál cena poloosy Škoda Scalla cca 20000kč A to jim přeju🤣 také nechápu jaksi někdo může koupit němého Mustaga🙈. Tak hodně spokojených km( mil)
Politika automobilek je scestná. Již jen to že si chci koupit Mercedes a v něm je motor Renault. Chci Forda a v něm Peugeot. Chci Mini cooper v něm Bmw. Vždy jsem kupoval auto podle motoru co se mi líbil. A tak jsem skončil u Jeepu americké verze s motorem 4,7 Jsem automechanik a vězte že ceny dílů nenažrané Evropy jsou zlodějna sama. Už jsem dospěl k tomu že díly na evropská auta objednávám v Usa vyjdou i s dovozem levněji. A co se týká ev vozidel tak to co s tím automobilky udělaly je začátek konce. Auta jsou výrazem lidí co chtějí sousedovi ukázat ( já na to mám) Velká neforemná nacpaná el. blbostma . Kolik věcí z tzv plné palby používají majitelé každý den? Asi 30% zbytek je k ničemu. Kolik těch ev aut evropské verse má tažné na víc jak 1000kg . Že se zastánci green dealu neptají lidí v zatopených oblastech zda by nechtěli ev, když jim tam již měsíc nejde proud. Že za ev nejde připojit ani malý vozík na 750kg na dovoz či odvoz materiálu. Mám pocit že zastánci ev jsou sobečtí sebestřední a nedomýšlí věci do detailů. Co bude dělat farmář v horách když potřebuje obstarat zvířata , co lidé co nebydlí ve městech ale na samotách . Já rád jezdí na dovolenou po zemích které nejsou nacpané turisty v hotelích . Co si mám koupit za ev abych projel Rumunsko - Alpy. Albánii hory. Podkarpatskou Rus . Nechci se pohybovat jen po dálnicích jíst v Mekáči. Bez dotací by již z 90% výrobci ev krachly.
Je mi 61. Do důchodu za pár, ve firmě co jsem pracoval, díky tomu že se nakoupil nový vozový park a stavební technika , čímž pro mne nebyla práce jelikož vše muselo do značkových servisů a po odmítnutí práce ze strany firmy skončil na ÚP. Tam mi nabízeli práci s platem učně. Opravdu 21300 hrubého za to nedělali ani přidavači. Poslal jsem životopis na dvě tři agentury a za pár dní jsem nestačil brát telefony. První co jsem jim připomněl byl věk . Pak praxi v oboru. A to že jsem zvyklý kopat za firmu co mě platí. Jsem motorář s 30 letou praxí. Vybral jsem si servis který se mi líbil . A to dojíždím 20km . Šéf je ve věku mého syna a vůbec mi to nevadí. Je spokojený že je jeden z mála servisů co opravuje motory. Od potkaných po generálky veteránů.
V době, kdy bylo EET, hospody karty braly. Bylo tedy zřejmé, že jim nevadí z principu, ale jen pro ukrývání tržeb.
.
Tato vláda už to neudělá (žádná vláda nedělá změny v druhém poločase), ale příští vláda by mohla místo EET zavést povinnost přijímat karty od určitého obratu, nebo podle oborů. Lidem by to přineslo pohodlí, kdyby si mohli vybrat platit i kartou, a státu by to dalo informace pro kontrolu daní. Bylo by to mnohem lepší než EET, které už hospodští uměli obcházet.
A proto v Rakousku také nechtějí platit kartou. Poplatky bance jsou nechutné.Proč jsou v procentech z placené částky a proč tyto peníze musí danit hospodkej a ne banka. Host zaplatí kartou 500kč banka dostane své ale daně se odvádí z těch 500. To ty hoteliery a jospodský plně chápu. Je to jen s jen o lenosti a zblbnutí. Také platím kartou minimálně.Z principu nechci aby ta zlodějská vláda věděla kolik mám na živobytí a co si kupuju a kde. Co je jim do toho. Je to jen o kontrole stáda. A pak stačí maličky black out a s kartou jste v p….
Náklady na boj se změnou klimatu jsou obrovské a ten, který ke změně přispívá nejvíce, se také musí podílet nejvíce na jejich krytí. Proč by měl ten, který si pořídí soláry, zateplí si dům a jezdí elektroautem, nebo provozuje ekologicky šetrnou výrobu platit ze svých daní stejné náklady, jako ten, který topí uhlím, jezdí 3 litrovým autem a nebo ve své výrobě produkuje CO2, jako by se nechumelilo.
Oni k nákladům na boj se změnou klimatu nepatří jen náklady na přímý boj s důsledky (požáry, extrémní bouře, tornáda, sucho, vedro......) ale stále více k nim musíme řadit náklady na boj s migrací. Protože si to málokdo uvědomuje, ale v blízké době se do pohybu dají ne stovky tisíc lidí, jako je tomu dnes, ale možná až stovky milionů lidí z oblastí, kde se díky změně klimatu nebude už dát žít.
Změna klimatu tu byla i v době dinosaurů. Nebylo by lepší nez tyhle blbosti přestat vyrábět blbosti , nekvalitní a zbytečné výrobky, kde výroba zbytečně polyká energii, suroviny viz nekvalitní náhradní díly , sezóní módní výkřiky atd. Udržitelná ekonomika. Jen by nebyl ten výdělek. Deštné pralesy se dál vklidu likvidují, ve jménu elektro zpustošíme krušné hory. Postavíme na orné půdě fabriky a logistická centra a vyasfaltujeme další dálnice ve jménu civilizace. A pár blbečků v Evropě spasí svět.
Pánové , všechny emisní vychytávky fungují až po dosažení provozní teploty , do té doby z toho létají slušné ( dobroty) . Stejně tak jako z nefunkčních katalizátorů a filtrů pdf. To že nová vozidla polykají olej je opravdu vlivem emisních norem. Nejmenší tření mají motory co jsou ojeté. Nový motor je postaven tak že má pár setin materiálu k provozu. Staré ( konstrukčně) motory měly na provoz desetiny mm. A to nemluvím o stíracích kroužcích nové konstrukce, to je opravdu supr výmysl. Jsem motorář a žádný motor co si postavím do rodiny my olej nežere. Všechny jezdí od výměny do výměny.
Souhlasím,personál na dětské onkologii je skvělý a zaslouží obdiv.
Jen dodám,že stejné uznání patří hasičům,tedy i Vám. Velkou část svého života jsem strávil u ZZS a bezpočet výjezdů ve spolupráci s hasiči mne jen utvrdil,že jsou to správní chlapy.Žádní patetičtí manekýni z filmu ale kluci co sice pro peprnější slovo nejdou daleko ale je na ně 100% spoleh. Otřepaná pravda ,,hasiči jsou lidé co jdou tam,odkud ostatní utíkají" Dík od vysloužilého zdrav.bratra.
P.S. jsem rád,že u Vaší dcery ukázal Osud přívětivější tvář.
Díky i tobě.👍
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nějak mi to evokuje Bronco. A ten infoteinmemt je v terénu opravdu důležitý a pěkně bezpečně ovladatelný. Je vidět že konstruktéři nevytáhli paty z města. Používam čistokrevný off-road s uzávěrkami diferáků , prahy mám nad koleny a i tak mám kolikrát nutnost použít naviják . A určitě nepotřebuji zbytečný digitální nesmysly. Je to rádoby off road pro ty co se tváří jako drsňáci od holiče a ráno jsou dvě hodiny v koupelně. Pozval bych majitele aby jel se mnou na výlet do Rumunských hor do Banátu.Vsadím si na svého Pepeho z roku 89 nebo Gryzlíka z roku 99.