Je mi 61. Do důchodu za pár, ve firmě co jsem pracoval, díky tomu že se nakoupil nový vozový park a stavební technika , čímž pro mne nebyla práce jelikož vše muselo do značkových servisů a po odmítnutí práce ze strany firmy skončil na ÚP. Tam mi nabízeli práci s platem učně. Opravdu 21300 hrubého za to nedělali ani přidavači. Poslal jsem životopis na dvě tři agentury a za pár dní jsem nestačil brát telefony. První co jsem jim připomněl byl věk . Pak praxi v oboru. A to že jsem zvyklý kopat za firmu co mě platí. Jsem motorář s 30 letou praxí. Vybral jsem si servis který se mi líbil . A to dojíždím 20km . Šéf je ve věku mého syna a vůbec mi to nevadí. Je spokojený že je jeden z mála servisů co opravuje motory. Od potkaných po generálky veteránů.
V době, kdy bylo EET, hospody karty braly. Bylo tedy zřejmé, že jim nevadí z principu, ale jen pro ukrývání tržeb.
.
Tato vláda už to neudělá (žádná vláda nedělá změny v druhém poločase), ale příští vláda by mohla místo EET zavést povinnost přijímat karty od určitého obratu, nebo podle oborů. Lidem by to přineslo pohodlí, kdyby si mohli vybrat platit i kartou, a státu by to dalo informace pro kontrolu daní. Bylo by to mnohem lepší než EET, které už hospodští uměli obcházet.
A proto v Rakousku také nechtějí platit kartou. Poplatky bance jsou nechutné.Proč jsou v procentech z placené částky a proč tyto peníze musí danit hospodkej a ne banka. Host zaplatí kartou 500kč banka dostane své ale daně se odvádí z těch 500. To ty hoteliery a jospodský plně chápu. Je to jen s jen o lenosti a zblbnutí. Také platím kartou minimálně.Z principu nechci aby ta zlodějská vláda věděla kolik mám na živobytí a co si kupuju a kde. Co je jim do toho. Je to jen o kontrole stáda. A pak stačí maličky black out a s kartou jste v p….
Náklady na boj se změnou klimatu jsou obrovské a ten, který ke změně přispívá nejvíce, se také musí podílet nejvíce na jejich krytí. Proč by měl ten, který si pořídí soláry, zateplí si dům a jezdí elektroautem, nebo provozuje ekologicky šetrnou výrobu platit ze svých daní stejné náklady, jako ten, který topí uhlím, jezdí 3 litrovým autem a nebo ve své výrobě produkuje CO2, jako by se nechumelilo.
Oni k nákladům na boj se změnou klimatu nepatří jen náklady na přímý boj s důsledky (požáry, extrémní bouře, tornáda, sucho, vedro......) ale stále více k nim musíme řadit náklady na boj s migrací. Protože si to málokdo uvědomuje, ale v blízké době se do pohybu dají ne stovky tisíc lidí, jako je tomu dnes, ale možná až stovky milionů lidí z oblastí, kde se díky změně klimatu nebude už dát žít.
Změna klimatu tu byla i v době dinosaurů. Nebylo by lepší nez tyhle blbosti přestat vyrábět blbosti , nekvalitní a zbytečné výrobky, kde výroba zbytečně polyká energii, suroviny viz nekvalitní náhradní díly , sezóní módní výkřiky atd. Udržitelná ekonomika. Jen by nebyl ten výdělek. Deštné pralesy se dál vklidu likvidují, ve jménu elektro zpustošíme krušné hory. Postavíme na orné půdě fabriky a logistická centra a vyasfaltujeme další dálnice ve jménu civilizace. A pár blbečků v Evropě spasí svět.
Pánové , všechny emisní vychytávky fungují až po dosažení provozní teploty , do té doby z toho létají slušné ( dobroty) . Stejně tak jako z nefunkčních katalizátorů a filtrů pdf. To že nová vozidla polykají olej je opravdu vlivem emisních norem. Nejmenší tření mají motory co jsou ojeté. Nový motor je postaven tak že má pár setin materiálu k provozu. Staré ( konstrukčně) motory měly na provoz desetiny mm. A to nemluvím o stíracích kroužcích nové konstrukce, to je opravdu supr výmysl. Jsem motorář a žádný motor co si postavím do rodiny my olej nežere. Všechny jezdí od výměny do výměny.
Souhlasím,personál na dětské onkologii je skvělý a zaslouží obdiv.
Jen dodám,že stejné uznání patří hasičům,tedy i Vám. Velkou část svého života jsem strávil u ZZS a bezpočet výjezdů ve spolupráci s hasiči mne jen utvrdil,že jsou to správní chlapy.Žádní patetičtí manekýni z filmu ale kluci co sice pro peprnější slovo nejdou daleko ale je na ně 100% spoleh. Otřepaná pravda ,,hasiči jsou lidé co jdou tam,odkud ostatní utíkají" Dík od vysloužilého zdrav.bratra.
P.S. jsem rád,že u Vaší dcery ukázal Osud přívětivější tvář.
Díky i tobě.👍
Mohu se zeptat ve kterém autě by jste tam chtěl čekat?
V žádném. Ale v autě kde je teplo odpad a nádrž vydrží hodiny na volnoběh raději než v mikrovlnce na kolečkách která si vše reguluje podle sebe. Ve spalováku dojde palivo - doleju pŕipadně odvzdušním a mohu pokračovat. Ev se nesmí úplně vybít dojde k poškození baterie. A zeptejte se záchranářů, hasičů jak se máte zachovat v případě těžké havárie ev. Jen tak pro info- ať to není odemne.
musel jsem na učební obor instalatér,jelikož jsem měl 4 z dějáku a tona automechanika nestačilo. po učňáku jsem si dodělal strojní průmyslovku a pak i toho automechanika.dnes už jsem skoro v důchodu a stále mě přemlouvají serv isy ať nechodím,že mě dobře zaplatí.Jsem motorář. Umím dělat rukama a tu přiblblou maturitu mám taky. Syna jsem přemluvil ať jde na obor s maturitou.Měl v oblibě elektriku a dnes říká že je rád že mě poslechl.Má dost spolužáků co šli na gimpl a jsou sic e s maturitopu ale nepoužitelný pro život.Nic neumí,vše platí.A bude hůř.Dnešní depresivní generace je marná.Nic neumí,jsou nešikovnmí hlavně že ovládají telefon a sociální sítě,ale chcípnou hlady.
moje zkušenost je trochu jiná.Bílé suv a mezikus mezi volantem a pedálama je blondýna 18-25 mající stále telefon na uchu,vozidlo neovládající.pro ty co mě budou odporovat a tvrdit že závidím , tak já mám RAM 5,7 a moje žena Jeep 5,7 a je nám 50+.A jako dement opravdu neparkujeme.Je to o hodnotách a slušnosti
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nic úchvatného to není. Zůstanu rsději u svých 5,7 . Mám je už cca 10 let a měnit nechci